Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 16:00
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Roken is slecht,

Hij deed het toch,

Gister z´n laatste sigaret,

Theo van Gogh.

RIP.

De gebeurtenis van gister was als een deuk in onze democratie. Misschien had je in principe weinig sympathie voor de persoon Theo van Gogh, maar het feit dat mensen die geen blad voor de mond nemen zo aan hun einde moeten komen is zorgwekkend.

Plaats hier je gedachten over deze gebeurtenis in dichtvorm, als je zin hebt.

PS, mijn gedicht heb ik expres simpel gehouden, want dit was het eerste wat me tebinnen schoot toen ik erover nadacht, save your comments
Oud 03-11-2004, 16:04
Verwijderd
Dichten doe je op Dansen op Papier, wil je crossposten of zal ik even laten verplaatsen?

Verder vind ik je gedicht niet denderend, het onderwerp saai en ik voel me niet aangesproken zelf iets te schrijven over hem.

Helaas.

Grim
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 16:08
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Citaat:
PS, mijn gedicht heb ik expres simpel gehouden, want dit was het eerste wat me tebinnen schoot toen ik erover nadacht, save your comments
n00b.
Oud 03-11-2004, 16:11
Verwijderd
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 03-11-2004 @ 17:08 :
n00b.
Simpel en slecht zijn twee verschillende dingen.

En je noemt mij n00b? Denk eens even na over een spreekwoord, iets met ene pot en een ketel.

Als jij géén n00b zou zijn, had je het meteen op DoP gezet, so save your comments.

Grim
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 16:15
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Citaat:
Grim schreef op 03-11-2004 @ 17:11 :
Simpel en slecht zijn twee verschillende dingen.

En je noemt mij n00b? Denk eens even na over een spreekwoord, iets met ene pot en een ketel.

Als jij géén n00b zou zijn, had je het meteen op DoP gezet, so save your comments.

Grim
Als ik jou een n00b noem, hoeft dat niet te betekenen dat ikzelf geen n00b ben op dichtersgebied...

Dat terzijde, ik quote: 'Verder vind ik je gedicht niet denderend, het onderwerp saai.'

Ok, dat eerste deel hebben we behandeld, nu komen we bij het onderwerp... Saai? Dit topic gaat over Theo, dit gedicht gaat dan ook over Theo waarbij hij niet wordt voorgesteld als cineast, criticus of wat dan ook, maar als kettingroker. Het gegeven dat jij het onderwerp 'saai' vindt, doet in deze context dan totaal niet terzake.

Case closed.
Oud 03-11-2004, 16:31
Diary of Dreams
Diary of Dreams is offline
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 03-11-2004 @ 17:15 :
Als ik jou een n00b noem, hoeft dat niet te betekenen dat ikzelf geen n00b ben op dichtersgebied...

Dat terzijde, ik quote: 'Verder vind ik je gedicht niet denderend, het onderwerp saai.'

Ok, dat eerste deel hebben we behandeld, nu komen we bij het onderwerp... Saai? Dit topic gaat over Theo, dit gedicht gaat dan ook over Theo waarbij hij niet wordt voorgesteld als cineast, criticus of wat dan ook, maar als kettingroker. Het gegeven dat jij het onderwerp 'saai' vindt, doet in deze context dan totaal niet terzake.

Case closed.
loool, wat een geweldige argumentatie als ik die 4 regels die toevallig rijmen is lees licht het accent (voor mij) dan tog echt op 'Gister z´n laatste sigaret' en niet dat hij een kettingroker was, en dat zou trouwens een beetje lomp zijn om hem er dan bij te halen want een kwart van nederland is kettingroker...
en voorderest dicht ik (bijna) alleen als ik emoties kwijt moet of opeens opwelling krijg om een gedicht te schrijfen, en ik ben niet van plan om een gedicht over Theo te maken (ik heb niks tegen hem persoonlijk hor)
Oud 03-11-2004, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Fat_Bastard schreef op 03-11-2004 @ 17:15 :

Case closed.
Had het niet over dichtgebied

Inderdaad, het gaat over Theo de kettingroker. Wat is daar nou helemaal boeiend aan? Enlighten me . En overigens, als ik mijn mening geef doet die over het onderwerp wel degelijk ter zake.

Grim
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 17:45
FreeZzze
FreeZzze is offline
My voice is calling,
You cannot close your ears.
It's a whisper that will never be falling,
I'll follow you longer than you'll have lived in years.

My voice has always stood up,
In all of your thoughts, it's living on.
Since a killer shall not last,
We'll fight until we have won.

My voice is heard by a million men,
You were standing all alone, in the middle of them.

Het is eerder een gedicht tégen de moordenaar... Maar dit is dus wat ik dacht toen ik het gister hoorde...

Laatst gewijzigd op 03-11-2004 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 19:30
Fat_Bastard
Fat_Bastard is offline
Citaat:
FreeZzze schreef op 03-11-2004 @ 18:45 :
My voice is calling,
You cannot close your ears.
It's a whisper that will never be falling,
I'll follow you longer than you'll have lived in years.

My voice has always stood up,
In all of your thoughts, it's living on.
Since a killer shall not last,
We'll fight until we have won.

My voice is heard by a million men,
You were standing all alone, in the middle of them.

Het is eerder een gedicht tégen de moordenaar... Maar dit is dus wat ik dacht toen ik het gister hoorde...
Sure thing pal, als je hoort dat Theo dood is geschoten komen er per direct engelse volzinnen bij je opborrelen.

@ Klein Konijntje

Uh, ja, ik denk dat je het allemaal toch nog even een keertje moet doorlezen. Als je dood bent gaat ´t roken vrij moeilijk, laten we het daar op houden.

@ Grim

Kijk zoon, nu vraag ik me af wat je precies bedoelt met het 'onderwerp'. Ik weet niet hoe je in de wereld staat, en of de actualiteiten je ook maar enigzins boeien, maar welke onderwepen boeien je dan wel zoal? Zambibwaanse peniskokers?

Jammer dat niemand er echt serieus op ingaat en dat mensen doorzagen over kleine details, als je het even had doorgelezen en erbij na had gedacht dan had je de strekking van het topic gesnapt en niet zitten blaten over mijn suffe gedichtje...
Oud 03-11-2004, 19:46
xineof
xineof is offline
Ik vind dat er best plaats mag zijn voor discussie, maar niet over het al dan niet n00b zijn van personen en het moet bovendien wel netjes gebeuren.

Probeer verder ook de poëtische kant te belichten, het is tenslotte niet voor niets DoP.

Ik heb maar besloten om mijn gedicht hier naartoe te verplaatsen, dat lijkt me beter aangezien de kwaliteit van het gedicht .

In stervenis van uiting.

Een stoep, een stap, een straat
waar gewoonschiks iedereen over loopt.
- totdat het onmogelijk werd wanneer
een enkelig een mistap - dát is understatement -
maakt.

Blijven lopen is wat we willen,
of het nu links is, rechts of rechtdoor.

Deel de weg niet in met kogels,
maar laat passeren en geef verdomme

aan and'ren eens gehoor.
Oud 04-11-2004, 11:46
Valentijn
Valentijn is offline
Wat is n00b? Is dat hip?
Oud 04-11-2004, 11:48
Anneee
Anneee is offline
Citaat:
Valentijn schreef op 04-11-2004 @ 12:46 :
Wat is n00b? Is dat hip?
Dan ben je nieuw lid. Dat is niet hip. Maar we kunnen het wel hip maken.

En het 1e gedicht vind ik trouwens . En dat van xineof ook. Helemáál niet slecht!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten