![]() |
|
![]() |
Hai, laatst las en hoorde ik t verhaal over ene Jan Sloot. Die eind jaren negentig een techniek had ontwikkeld die videobeelden met een factor 2000 kan comprimeren en daarmee alle communicatietechnieken volledig op zijn kop zou zetten. Maar 2 dagen voordat de broncode zou worden overhandigd overleed hij. Best een vaag verhaal..
Docu luisteren Laatst gewijzigd op 28-10-2003 om 08:29. |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ken het verhaal. En het is een zeer sterk verhaal dat al ee nredelijke tijd rondzwerft op Internet. Wat ik ervan moet denken weet ik niet. Hij zou niet de eerste persoon met een revolutionaire uitvinding zijn die daarom vermoord zou zijn.
|
ik heb er 3 of 4 jaar geleden het een en ander over gelezen.. 't stond toen in een aantal krantjes ook..
Maar er is nooit veel uit gekomen. Ik heb toen ook op natutech.nl een beetje erover gedicuseerd..Ideeen over hoe het evt kon werken waren o.a iets met b.v PI waarin, in theorie, alle mogelijke getallen reeksen voorkomen. Ik vind het geheel nog al op een soort quantum verstrengeling lijken.. waar afzonderlijke waardes weer afhankelijk zijn van andere waardes.
|
De lijn van het verhaal klopt iig. Er was iemand die is doodgegaan, die een dergelijke techniek had bedacht. Is geen 4 jaar geleden, volgens mij korter...
Jammer eigenlijk, want het zou de economie goed doen. (nieuwe cd en video spelers... wat zeg ik? hele mainframes in je oor ![]() Neh zo'n vaart zal het niet lopen. Wel jammer. Wat ik me afvraag is hoe ze weten dat het 20000x kleiner wordt. Ik kan ook tegen de Telegraaf zeggen dat ik een techniek heb gevonden waarmee ik wereldvrede kan krijgen. Maar hoe weet je nou of dat echt zo is??
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Er is ook een nog levende Belg die zegt zoiets uitgevonden te hebben:
Guillaume Defossé, hij zegt dat hij 20dvd's op 1cdrom kan persen. heb er nie echt veel over gevonden, maar hier toch een artikeltje uit het tijdschrift Netwerk http://bogaert.org/modules.php?name=...article&sid=59 Zelf geloof ik er niet echt in, maar we zullen wel zien zeker ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Dat het waargebeurd is doet nog niets af aan het verhaal zijn (en ook niet aan mijn reply). Dat het uiteindelijk is gejat verbaast me niet zoveel. Ik vemoed dat bepaalde bedrijven hele goudmijnen aan apparatuur in hun kluizen hebben liggen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er zullen ook wel software-producers zijn die hun laatste technologiën achterhouden om in een volgende (duurdere) versie van het programma te stoppen, om het programma weer enigzins actueel te houden en mensen meer te laten betalen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In een wereld zonder concurrentie heb je gelijk, maar in een wereld met concurrentie is het achterhouden van uitvindingen zelfmoord. ![]() Over die lampen is trouwens een uitleg waarom het niet goed mogelijk is, alhoewel ik m even zou moeten opzoeken als het je echt interesseert. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Daar had ik nog niet aan gedacht. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk in ieder geval niet dat je dat soort dingen lang kunt tegenhouden. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hoewel slechts een klein (uit mijn hoofd 5%) percentage van de wetenschappers geïntimideerd wordt (en weer een kleiner deel daarvan maakt daardoor de onderzoeksresultaten nooit openbaar) is het toch nog steeds 5% te veel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
een echte uitvinding zoals die van jan sloot, heeft iets vernieuwends. dus dan kan je vaak niet volgens je oude ideeen blijven denken.
|
Hier is al een topic over
Het is bullshit, want digitaal onmogelijk Analoog, dat weet ik niet, maar digitale films kun je onmogelijk met een factor 2. 000.000 verkleinen zonder dataverlies. 50% als je geluk hebt. En daar hadden ze het over. En begin niet over 'digitale chips met meerdere schakelaars dan 1 en 0 want die zijn weer fysisch onmogelijk. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarom is dit topic geupt? Er is nl een veel nieuwere hierover:
http://forum.scholieren.com/showthre...light=broncode Daarom sluit ik deze.. voor wie verder wil gaan over dit onderwerp: klik op de link ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
status van de toekomstige publicatie van duke4ever freyk | 15 | 03-05-2007 13:02 | |
Software & Hardware |
[Centraal] Webdesign (HTML/CSS) & sitechecks Enlightenment | 511 | 10-08-2006 14:14 | |
Software & Hardware |
[broncode] weergeven hiervan lukt niet Biertank 52 | 5 | 27-06-2005 07:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Broncode uitvinding van de eeuw.. Orion2003 | 116 | 26-11-2004 17:15 | |
Beleidszaken |
[S&M] Nut van stickytopics McMotion | 47 | 22-02-2004 11:06 | |
Software & Hardware |
[O/S] Broncode Windows uitgelekt via internet? Gatara | 28 | 13-02-2004 18:43 |