Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2004, 10:06
Wammus
Wammus is offline
Ik heb een groot probleem. Bij elke snelkoppeling die ik aanklik krijg ik de melding: er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het configuratiescherm. Ik heb daar zitten kijken maar ik snap er echt helemaal niets van. Kan iemand me helpen want ik kan nu helemaal niets meer .

Ik heb een athlon xp 1200 met 256 mb ram en draai windows xp profesional met sp1.

Laatst gewijzigd op 09-11-2004 om 10:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2004, 13:20
Viporizer
Viporizer is offline
Het zou een virus kunnen zijn ik zou je PC opniew installeren of zoeken op google naar de register key voor snelkoppelingen.

Oja draai een antivirus

Succes!
Oud 09-11-2004, 13:22
Wammus
Wammus is offline
Ook de antivirus start niet meer op . Ik ga wel ff googlen op een regkey idd mischien dat dat werkt.
Oud 09-11-2004, 13:24
Viporizer
Viporizer is offline
Citaat:
wammus schreef op 09-11-2004 @ 14:22 :
Ook de antivirus start niet meer op . Ik ga wel ff googlen op een regkey idd mischien dat dat werkt.
Ik heb dat probleem ook een keer gehad je kan ook kijken naar je herstel punten.
Oud 09-11-2004, 13:26
D@mien
D@mien is offline
Stinger draaien en als die nix vind dan kijken of je spyware hebt(zie het centrale topic voor links enzo) en als dat allemaal in orde is moet je SP2 installen...
Oud 09-11-2004, 13:28
Wammus
Wammus is offline
Als ik die probeer te openen krijg ik dezelfde foutmelding. Ik ga in de centrale topics wel ff op zoek naar online virus en spyware scanners.
Oud 09-11-2004, 13:51
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
wammus schreef op 09-11-2004 @ 11:06 :
Ik heb een groot probleem. Bij elke snelkoppeling die ik aanklik krijg ik de melding: er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het configuratiescherm. Ik heb daar zitten kijken maar ik snap er echt helemaal niets van. Kan iemand me helpen want ik kan nu helemaal niets meer .

Ik heb een athlon xp 1200 met 256 mb ram en draai windows xp profesional met sp1.
Je hebt een virus of iets dergelijks gehad.
Dit virus heeft alle snelkoppelingen via/naar zijn .exe laten lopen.
Nu is dat virus waarschijnlijk verwijderd, maar staat het hele register nog wel gericht op dat bestand. Maar dat is er dus niet! En je kan ook niet een andere route vinden naar de internet explorer ofzo, omdat de .exe voordat ook is overgenomen.
Wat ik toen deed: windows eropnieuw op zonder formateren, werkte weer als een tiet.
Oud 09-11-2004, 14:18
Wammus
Wammus is offline
Ik heb deze online scanner gebruikt maar niets gevonden. Ik kreeg gisteravond trouwens wel ineens meldingen van Addwatch dat er regkeys veranderd werden. Ik heb er een aantal geblokt maar ze bleven terugkomen dus heb ik er een geaccept en toen waren de meldingen weg en toen ik vanochtend m'n pc opstarte had ik dit probleem. Mischien dom dat ik het toch heb gedaan .

@Viporizer: Je had het over herstelpunten. Waar kan ik die vinden? Mischien dat dat wel werkt.
Oud 10-11-2004, 13:06
Wammus
Wammus is offline
Ik ben er ondertussen achter dat het alleen de .exe snelkoppelingen zijn die het niet doen. En niet alleen op m'n bureaublad maar helemaal niet. Het zal dus waarschijnlijk wel ergens iets in m'n register zijn maar ik heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn. En kan ook niet in m'n register komen dan krijg ik de volgende melding.

Windows kan het volgende bestand niet openen.

Bestand: regedit.exe

Om dit bestand te kunnen openen moet bekend zijn met welk programma dit bestand is gemaakt. Windows kan dit on line opzoeken, maar u kunt ook zelf een programma op uw computer selecteren.

Wat wilt u doen?

Het bijbehorende programma via het web opsoren
Het programma in een lijst selecteren

ok anuleren

zoiets ongeveer ^

Is er nog een andere oplossing dan Windows opnieuw instaleren?
Oud 10-11-2004, 14:02
SubbehQ
SubbehQ is offline
ja wtf! lees mijn post dan!
Oud 11-11-2004, 01:13
Wammus
Wammus is offline
Die heb ik gelezen en daarom vraag ik ook of er nog een andere optie is dan alleen Windows opnieuw instaleren. Er is meestal wel een makkelijkere oplossing dan alleen die.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten