Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2004, 14:04
d e r a n g e r
d e r a n g e r is offline
Ik ben een redelijke gezonde jongeman van 19 jaar oud en ik doe best veel aan sport (gewichtheffen, worstelen, beetje vechten enzo) Ik had eerst eigenlijk helemaal geen vet maar sinds ik heel hard was gaan trainen heb ik nu een soort eeuwige honger gekregen.

Wat eerst een sixpack was is nu in een klein buikje veranderd, ik kan gewoon niet stoppen, ik heb net 2 pannekoeken binnengewerkt toen ik net opstond, gevolgd door 3 eieren een heel pak ontbijtspek en 3 eieren, daarna 4 boterhammen met kipfilet. Maar op één of andere manier heb ik nogsteeds zin om meer te eten.

Wormen heb ik niet , dat weet ik zeker, en dat zou toch niet zoveel uitmaken maar ik denk eerder dat ik een eetverslaving heb want zoveel sport ik ook weer niet.

Ik denk dat het gewoon zo is dat ik altijd eten moet accepteren, ookal zit ik vol dan laat ik een lekker hapje niet voorbij schieten. Heeft iemand tips om minder te eten en of dicepline tips.

BVD
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 14:07
Verwijderd
als je honger hebt kun je beter brood (of volkorenpasta ofzo) eten dan vette dingen; vult net zo goed, minder kcal, wordt je dus minder gauw dikker.

Een vast eetpatroon met steeds ongeveer dezelfde maaltijden op ongeveer dezelfde tijden helpt ook om meer controle te houden over wat je eet

en wat jij beschrijft klinkt niet echt als honger, vind ik, meer als een neiging om te eten om een andere reden; omdat het kan, of omdat het lekker is.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 15:47
Hulk
Hulk is offline
goede zaak

alleen moet je ff geen slechte dingen gaan eten, maar gezonde producten met veel koolhydraten en proteinen
Oud 01-11-2004, 16:59
Verwijderd
Ken ik. Ik sluit me aan bij wat Sarah zegt. Verder is het een kwestie van trainen. Leer dat je af en toe honger hebt en dan niet meteen naar de stroopwafels moet grijpen. Lijd een uurtje honger, dan gaat het over. Of drink water. Dat is sowieso gezond. Hou je het echt niet meer, neem dan inderdaad een boterham of een volkorenbiscuitje ofzo. Niet echt Atkins-verantwoord, maar what the heck.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 18:00
jojobro
jojobro is offline
Heb je niet gewoon dorst wat je verward met honger? Drink eerst eens 3 glazen water weg voordat je aan het eten begint.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2004, 21:42
Verwijderd
Ik ben het ook met Sarah eens. Ik heb ook wel eens last gehad van alles eten wat er te eten viel, maar toen kwam het van de pil...

Water drinken is altijd goed. En als tussendoortje fruit pakken ipv iets ongezonds. Of natuurlijk een boterham, dat vult dan weer net iets beter...

Het zal wel even wennen zijn om ''anders'' om te gaan met eten...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 09:54
Iceracer
Iceracer is offline
Dan moet je zoveel mogelijk gezonde producten eten met veel vezels, zoals bruinbrood volkorenpasta en dat soort spul.

Ikzelf merk daar heel veel verschil mee.
Als ik bij mijn opa en oma eet heb ik na 10 sneden witbrood nóg honger, ook al heb ik twee uur terug nog gegeten, en thuis heb ik na 6 tot acht sneden bruinbrood m'n buik helemaal vol.

En als je af wil vallen werkt duursport zoals fietsen en hardlopen, maar ook zwemmen heel goed
Oud 02-11-2004, 09:56
Iceracer
Iceracer is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 01-11-2004 @ 22:42 :
Ik ben het ook met Sarah eens. Ik heb ook wel eens last gehad van alles eten wat er te eten viel, maar toen kwam het van de pil...

Water drinken is altijd goed. En als tussendoortje fruit pakken ipv iets ongezonds. Of natuurlijk een boterham, dat vult dan weer net iets beter...

Het zal wel even wennen zijn om ''anders'' om te gaan met eten...
Ja tuurlijk, water helpt altijd om de honger even te laten wachten en als je brood pakt, pak dan wel volkorenbrood zoals ik net al zei.
Oud 02-11-2004, 11:05
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
jojobro schreef op 01-11-2004 @ 19:00 :
Heb je niet gewoon dorst wat je verward met honger? Drink eerst eens 3 glazen water weg voordat je aan het eten begint.
als je heel veel drinkt krijg je ook een vol gevoel...
Oud 02-11-2004, 11:28
Verwijderd
Zoals al gezegd;
Simpelweg veel water drinken, en goed brood (volkoren, zo donker mogelijk ).
Wit brood is namelijk zo slap als een koekje, en probeer niet teveel eieren te eten. Als je sport heeft je lichaam daar wel baat aan, maar alsnog niet teveel hoor
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 13:50
Cookie
Cookie is offline
het kan ook zijn dat je lichaam in een keer heel veel stoffen nodig heeft omdat je intensief bent gaan sporten..dat het vanzelf wel bijtrekt....

Regels voor berichten