Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-10-2004, 19:19
Spydogez
Spydogez is offline
Ik heb een heel lief vriendje, we zijn super verliefd. Hij woont alleen heel ver weg, maar dat is gelukkig geen probleem voor ons. Alles is eigenlijk perfect, alleen heb ik een probleem.
Ik ben heel erg jaloers op een meisje dat bij hem in de buurt woont. Voor de zomervakantie (voordat wij dus iets kregen) hebben ze bijna gezoend. Als we uit gaan staan ze vaak te praten, en val ik er een beetje buiten, als ik mijn hand uitsteek om me voor te stellen word ik genegeerd, en dan voel ik me vet lullig omdat ik zo graag mijn best wil doen om haar en vriendinnen te leren kennen.

Ik weet dat ik me niet druk moet maken, dat zegt hij ook, maar onbewust doe ik dat toch, en ik haat mezelf erdoor omdat hij zo lief voor me is. Misschien weten jullie wat ik kan doen. Ik heb me sowieso al voorgenomen om een keer met haar te kletsen, als ik tenminste niet weer genegeerd word.
Oud 22-10-2004, 19:34
Verwijderd
Nou ja, dat zij je niet wil leren kennen vind ik wel stom. Ik zou me daar ook vervelend door gaan voelen. Als ze vrienden zijn, neem ik aan dat zij ook in jou geïnteresseerd is alleen al om het feit dat je zijn vriendin bent en ik vind dat hij je ook best even aan haar voor kan stellen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2004, 19:35
Phie.
Phie. is offline
Kan je vriend je niet aan haar voorstellen. Dan kan ze je moeilijk negeren.

Zie je haar zo vaak dan als je bij je vriend bent?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 08:56
ilse
ilse is offline
zoals Phie zegt, zie je haar vaak als je bij hem bent? en altijd met uitgaan of ook in andere situaties? vindt je vriend dat je je aanstelt dat je het niet leuk vindt als ze zo doet? of weet hij het niet echt?

ik vind het raar dat als het een vriendin van hem is dat ze dan nog jou een beetje er bij kan betrekken. dat gebeurt bij ons in de groep juist altijd.
Oud 23-10-2004, 09:08
evanescence
evanescence is offline
gewoon met je vriedn erover praten, lijkt mij....
Oud 23-10-2004, 20:53
Dzanan
Dzanan is offline
Citaat:
evanescene schreef op 23-10-2004 @ 10:08 :
gewoon met je vriedn erover praten, lijkt mij....
Oud 23-10-2004, 20:55
Verwijderd
Tegen je vriend vertellen dat zij je negeert.

Verder zou ik uberhaupt geen vriendin nemen als ze bijna met iemand anders zoent.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2004, 23:09
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Reverend schreef op 23-10-2004 @ 21:55 :
Verder zou ik uberhaupt geen vriendin nemen als ze bijna met iemand anders zoent.
Lees: 't gebeurde voor zij iets hadden...

En ik sluit me aan bij de vorige mening: 't erover hebben met je vriend en hem eventueel tegen haar laten zeggen dat ze iets vriendelijker moet doen tegen je.
Oud 24-10-2004, 09:38
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
wel raar dat ze je niet wilde leren kennen. maybe is die vriendin wel jaloers dat jij met zo'n leuke jongen hebt!
Oud 28-10-2004, 14:39
Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
illie1987 schreef op 23-10-2004 @ 09:56 :
zoals Phie zegt, zie je haar vaak als je bij hem bent? en altijd met uitgaan of ook in andere situaties? vindt je vriend dat je je aanstelt dat je het niet leuk vindt als ze zo doet? of weet hij het niet echt?

ik vind het raar dat als het een vriendin van hem is dat ze dan nog jou een beetje er bij kan betrekken. dat gebeurt bij ons in de groep juist altijd.
Nou het is alleen als we uitgaan, dus het is gelukkig niet zo dat ze bij elkaar op bezoek gaan ofzo. Ik heb het er met hem over gehad, en hij begrijpt het aan de ene kant wel, maar hij ziet geen reden waarom ik jaloers zou zijn...
Er is in ieder geval geen enkele aanleiding dat hij vreemd zou gaan, daar twijfel ik geen minuut aan, maar waarom ben ik dan tóch jaloers?
Oud 28-10-2004, 15:38
Punkygirl
Punkygirl is offline
Misschien omdat ze wat gehad hebben en ze blijkbaar jou niet echt aardig vind.
Als ze je gewoon gaat negeren als je je wilt voorstellen
Misschien heeft ze het idee dat jij hem hebt ingepikt van haar..
Oud 28-10-2004, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 24-10-2004 @ 00:09 :
Lees: 't gebeurde voor zij iets hadden...
Dat las ik heel goed.

Ik wil een vriendin die verliefd op mij is, niet eentje die "omdat we officieel niets hebben" een week van tevoren nog staat te bekken met een of andere hangjas.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 19:46
Susanne
Susanne is offline
Als ze je al geen hand wil geven wat moet je er dan nog mee?
Laat lekker gaan zou ik zo zeggen, het is geen verplichting om met alle vrienden/vriendinnen van je vrienden goed op te schieten..
En over je jaloersheid; ik snap het wel want het is niet cool dat ze je geen hand wil geven en niet met je om wil gaan eigenlijk terwijl ze wel leuk met je vriend om gaat.. dat is wel kut maarja get over it
Oud 28-10-2004, 21:15
underthabridge
underthabridge is offline
Zou verder niet moeilijk doen over die vriendin. Wel vreemd dat ze je blijkbaar niet wil leren kennen ofsow, maarja... niet iets om wakker over te liggen.
Ik ben nu al meer dan een jaar bij mijn lief en we zien elkaar bijna iedere dag, en het gaat helemaal perfect. Vertrouw haar helemaal, maar toch is er soms een beetje een jaloers gevoel of zo'n stemmetje in mijn achterhoofd, als zij met andere jongens zit te praten. (alleen bij jongens die haar leuk gevonden hebben/nog steeds leuk vinden)
Dat hele kleine beetje jaloezie is gewoon instinctief. Je wil je 'bezit' op een of andere manier beschermen. Denk dat het heel normaal is als je gek op iemand bent. Zolang je je er maar niet door laat leiden, dat is namelijk wel heel fout. Gewoon op hem vertrouwen.
Oud 28-10-2004, 22:33
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Reverend schreef op 28-10-2004 @ 19:27 :
Dat las ik heel goed.

Ik wil een vriendin die verliefd op mij is, niet eentje die "omdat we officieel niets hebben" een week van tevoren nog staat te bekken met een of andere hangjas.
Wie zegt dat ze elkaar toen al kenden?
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 28-10-2004 @ 23:33 :
Wie zegt dat ze elkaar toen al kenden?
ik.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2004, 23:01
Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
Reverend schreef op 28-10-2004 @ 23:40 :
ik.
Nou nou.
Oud 30-10-2004, 15:15
Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
Reverend schreef op 28-10-2004 @ 23:40 :
ik.
Nee daar zit je dus mis. Ik heb hem in de vakantie pas leren kennen, en voor de vakantie heeft hij ''misschien'' bijna met haar gezoend. Hij zegt dat ie zelf niet zeker weet of het wel bijna was, maar ze stonden tegenover elkaar en steeds dichterbij en je-kent-het-wel, maar ze hebben uiteindelijk niet gezoend.

Ik vertrouw hem ook zeker wel, en ik denk dat ''underthabridge'' wel gelijk heeft. Maar ik vind het zo vervelend, ik zie zoveel relaties om me heen kapot gaan omdat hij/zij jaloers is. Maar dat is meestal wel ziekelijk jaloers, en dat ben ik gelukkig niet...
Oud 30-10-2004, 15:17
Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
Reverend schreef op 28-10-2004 @ 19:27 :
Dat las ik heel goed.

En hij IS verliefd op mij, want hij was NIET verliefd op HAAR. En dat weet ik zeker, want dat heeft ie me echt wel duidelijk gemaakt, en anders zou ik niemand kennen die zo goed toneel kan spelen. Maar ik vertrouw hem, en ik weet zeker dat ie van me houdt (pff eigendunk )
Oud 30-10-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Spydogez schreef op 30-10-2004 @ 16:15 :
Nee daar zit je dus mis. Ik heb hem in de vakantie pas leren kennen, en voor de vakantie heeft hij ''misschien'' bijna met haar gezoend. Hij zegt dat ie zelf niet zeker weet of het wel bijna was, maar ze stonden tegenover elkaar en steeds dichterbij en je-kent-het-wel, maar ze hebben uiteindelijk niet gezoend.

Ik vertrouw hem ook zeker wel, en ik denk dat ''underthabridge'' wel gelijk heeft. Maar ik vind het zo vervelend, ik zie zoveel relaties om me heen kapot gaan omdat hij/zij jaloers is. Maar dat is meestal wel ziekelijk jaloers, en dat ben ik gelukkig niet...
Nou ja, als zij nou gewoon aardig tegen je zou zijn, was je misschien ook niet jaloers. Ik denk niet dat wat je voelt persé jaloezie is, maar meer een soort ongemakkelijkheid. Ik bedoel, waarom stelt hij jou niet even aan haar voor en betrekt jou bij het gesprek.

Bij mijn ex was zijn ex een ongelooflijke bitch tegen me. Ze negeerde me, maakte tegen hem allerlei kutopmerkingen over mij etc. Hierdoor ging ik me heel naar voelen wanneer zij er was, omdat ik het vervelend vond dat hij haar al die dingen maar liet zeggen en mij niet een beetje verdedigde.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2004, 17:22
Spydogez
Spydogez is offline
Hij heeft me voorgesteld aan haar, maar dan lacht ze ''lief'' en dan draait ze zich zodanig om dat ik me niet kan mengen in hun gesprek.
Oud 30-10-2004, 18:02
Cookie
Cookie is offline
ik denk dat zij een beetje jaloers is ipv jij.....(of ik heb je verhaal niet goed gensnapt)
Oud 31-10-2004, 16:58
Spydogez
Spydogez is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 30-10-2004 @ 19:02 :
ik denk dat zij een beetje jaloers is ipv jij.....(of ik heb je verhaal niet goed gensnapt)
Ja daar heb ik ook al aan gedacht, maar k vind t een rare gedachte dat iemand jaloers op mij is.. Wel vereerd natuurlijk
Oud 31-10-2004, 18:05
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 30-10-2004 @ 19:02 :
ik denk dat zij een beetje jaloers is ipv jij

En daar kan je op zich, lullig en kinderachtig als het klinkt, wel mooi gebruik van maken. Ze laat nu duidelijk zien dat ze niets van je moet hebben en je liever weg wil hebben. Nou prima, geef haar wat ze wil, maar sleur je lief wel mee Even duidelijk maken aan haar wat de verstandhoudingen zijn hier. Die vent is van jou, en als zij met hem om wil gaan heeft ze jou te accepteren. Doet ze dat niet, nou best, maar als je lief dan met jou uit is, dan is ie met jou uit en niet met haar, en daar zal ze dan ook mee moeten leren leven. (dus ook met vriend over hebben dat je dit niet leuk vind zo, dat die meid schijnbaar iets tegen jou heeft en zich tusen jullie wringt en dat je dat niet wilt)
Reageren

Regels voor berichten