Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2002, 12:30
ichbines
ichbines is offline
Dit is er aan de hand:

Ik ben 3 jaar verliefd geweest op een meisje dat bij mij in de straat woont. Ik heb haar net eindelijk een beetje uit mijn hoofd gezet, en heb nu een hele lieve vriendin op wie ik echt heel erg verliefd ben en van wie ik hou.

Nu had ik laatst een gesprek op MSN met dat meisje waar ik eerst verliefd op was, en ze liet daarin nogal duidelijk doorschemeren dat zij ook wel wat in mij zag...

Wat moet ik nu doen?

MvG,
me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2002, 12:35
Nena21
Nena21 is offline
Gewoon bij je huidige vriendin blijven lijkt me
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 12:37
Verwijderd
Citaat:
ichbines schreef:
Dit is er aan de hand:

Ik ben 3 jaar verliefd geweest op een meisje dat bij mij in de straat woont. Ik heb haar net eindelijk een beetje uit mijn hoofd gezet, en heb nu een hele lieve vriendin op wie ik echt heel erg verliefd ben en van wie ik hou.

Nu had ik laatst een gesprek op MSN met dat meisje waar ik eerst verliefd op was, en ze liet daarin nogal duidelijk doorschemeren dat zij ook wel wat in mij zag...

Wat moet ik nu doen?

MvG,
me
Als je echt verliefd bent op je vriendin en haar niet kwijt wil, niets, natuurlijk. Het zou erg zonde zijn je relatie te verpesten voor een meisje waar je al 3 jaar aan kwijt bent geweest zonder er iets aan te hebben gehad...
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 12:38
chanel
chanel is offline
ja, ik denk als dat gevoel over is voor dat meisje uit je straat zou je niet twijfelen, wat je ook doet, wees eerlijk tegen je huidige vriendin!!

Chanel
Oud 20-03-2002, 12:44
ichbines
ichbines is offline
Het gevoel is dus nog niet helemaal weg, ben ik ook net achter gekomen...

Maar moet ik nou ook tegen dat meisje uit mijn straat (X) zeggen dat ik haar niet meer leuk vind? Want misschien bedoelde ze dat wel helemaal niet in het gesprek.

MvG,
ich
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 16:04
Verwijderd
Dit ken ik... zo'n soort situatie heb ik ook gehad... Met mijn huidige vriend en een jongen op wie ik ook heel lang verliefd bent geweest...

Die jongen (X) hield mij steeds aan het lijntje en wilde eigenlijk wel wat maar toch niet helemaal...en allemaal van die onzin...

Toen leerde ik Tim kennen en ik voelde meteen iets voor hem. Met hem ben ik nu ook nog steeds samen en ik ben niet van plan daar een eind aan te maken...
Ik heb dus X uit mijn hoofd gezet en ben met Tim verder gegaan en daar ben ik heel blij om...

Maar toen ik X vertelde dat ik iemand anders had gevonden begon hij opeens tegen mij over dat hij wel verliefd op me was, en dat hij het kut vond dat ik een ander had enzo..

Nou dan krijg je inderdaad wel even zoiets van "was daar nou eerder mee gekomen" . Maar in mijn achterhoofd wist ik dat ik voor Tim had gekozen en ik zou die keuze zo weer maken. Ik wist ook in mijn achterhoofd nog steeds hoeveel pijn X me heeft gedaan door me zo aan het lijntje te houden. Ik wist ook dat als ik het uit zou maken met Tim voor X, dat mijn relatie met X niet lang zou duren.

ten eerste omdat X al zo lang twijfelde. En twijfel is geen goed teken en het zou geheid fout gaan. Ten tweede omdat ik harstikke veel van Tim hield en hem toch niet zomaar uit mijn hoofd zou kunnen zetten...

Mijn tip aan jou is dan ook om door te gaan. Het meisje X behoort tot jou verleden. Zij heeft drie jaar lang de tijd gehad en heeft daar geen gebruik van gemaakt. Jij hebt nu een vriendin en je geeft zelf al aan dat je veel van der houdt en echt verliefd bent.

En je moet eerlijk zijn tegenover haar en tegenover jezelf. Het is niet eerlijk voor je vriendin als je der aan de kant zet voor iemand die je waarschijnlijk zo weer kwijt bent. En het is niet eerlijk tegenover jezelf om je verleden weer tot leven te wekken...

Maargoed, daarbij: Als je echt weer heel veel gevoelens voor X krijgt, kun je daar niets aan doen. En je moet de relatie met je huidige vriendin niet aanhouden als je eigenlijk meer voor een ander voelt...

Ik wil je dus zeggen dat je moet proberen om X niet weer een TE grote rol in je leven te laten spelen. Ook proberen om steeds maar te onthouden hoeveel je van je vriendin houdt... Maar bovenal: Blijf eerlijk tegenover je vrienden, en vooral tegenover jezelf!!

Ik weet dat dit een moeilijke situatie is, en ik wil je daarom ook heel veel succes en sterkte wensen! Alles komt goed, uiteindelijk (hoe cliché het ook mag klinken!!)

Kus
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten