Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2003, 14:14
Zaina
Zaina is offline
De Boer naar Galatasaray. Escude vooralsnog niet naar Ajax en de transfer van Chivu naar Roma is geblokkeerd door de FIFA...
Oud 10-07-2003, 14:18
houn
houn is offline
pool glowicky en patrick zwaanswijk nu in beeld

hoj
Oud 10-07-2003, 14:43
Verwijderd
FIFA verbiedt transfer Chivu naar AS Roma

10/7/2003 14:43

De transfer van Cristian Chivu naar AS Roma staat op losse schroeven. De FIFA verbiedt de overgang van de centrale verdediger van Ajax zolang AS Roma niet aan zijn financiële verplichtingen voldoet aan Sporting Cristal.
De Italiaanse club heeft namelijk nog een schuld van ongeveer 400.000 euro aan de Peruaanse club voor de koop van 24-jarige aanvaller Gustavo Enrique Vassallo Ferrari. Voor 19 juni had Roma dat geld moeten betalen.

Roma kocht Vassallo in 2001 van Olympique Nice en leende hem uit aan Palermo. Bij de transfer van Nice naar Roma spraken de clubs af dat Roma de transfersom zou overmaken aan Sporting Cristal, bij wie Nice weer een schuld had. Die afspraak kwam de Italiaanse club vooralsnog niet na.

'We hebben AS Roma via de Italiaanse bond laten weten dat zij geen buitenlandse transfers mogen verrichten zolang de schuld aan Sporting Cristal nog openstaat', aldus een woordvoerder van de FIFA.

Chivu tekende woensdag na de medische keuring te hebben doorstaan een vijfjarig contract bij de Romeinse club. AS Roma kwam met Ajax een transfersom van achttien miljoen euro overeen, het hoogste bedrag ooit dat de Amsterdamse club voor een speler ontving.

Rennes: 'Bod Ajax ronduit onvoldoende'

10/7/2003 14:27

Ajax is er met Stade Rennes over de overgang van Julien Escudé voorlopig nog niet uit. Volgens Pierre Dréossi, de technisch directeur van de club, liggen beide partijen nog ver uit elkaar. 'Ronduit onvoldoende', liet Dréossi donderdag over het bod van Ajax tegenover persbureau AFP weten.
Bedragen wilde Dréossi niet noemen, maar hij vertelde wel dat er meerdere aanbiedingen voor de verdediger bij de club binnen waren gekomen. De technisch directeur zei te verwachten dat de door Ajax gewenste opvolger van Cristian Chivu zich vrijdag 'gewoon' voor de training in Rennes meldt.

Bron: http://www.vi.nl

Laatst gewijzigd op 10-07-2003 om 14:46.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 16:08
vreselijke fout
vreselijke fout is offline

Oud 10-07-2003, 16:19
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
De transfer van Cristian Chivu van Ajax naar AS Roma lijkt vooralsnog niet teruggedraaid te gaan worden.Volgens de FIFA zal de Roemeen hooguit wat later speelgerechtigd zijn in Italië,zo meldt Ajax op zijn website.

Eerder werd gemeld dat de transfer van Chivu voorlopig van de baan was,omdat Roma nog een openstaande schuld heeft
bij een Peruaanse club.Daarom is het de Romeinen verboden om spelers uit het buitenland te halen.De FIFA verwacht echter dat het verbod binnenkort wordt opgeheven.

Chivu tekende woensdag in de hoofdstad van Italië een vijfjarig contract en hij werd gepresenteerd aan de pers.
bron: NOS-TT
Oud 10-07-2003, 16:20
mrhanky
mrhanky is offline
VI.NL

Ajax: 'Transfer Chivu niet in het geding'

10/7/2003 16:42

De berichten over de opschorting van de transfer van Cristian Chivu naar AS Roma lijken op een storm in een glas water. Ajax meldt op de eigen website dat het van de FIFA heeft vernomen dat het aan AS Roma opgelegde verbod op internationale transfers geen invloed heeft op de overgang van Chivu.
De wereldvoetbalbond sprak eveneens de verwachting uit dat het verbod binnen enkele dagen wordt opgeheven. Tot dat zover is, is Chivu alleen nog niet speelgerechtigd voor AS Roma. De transfer blijft echter geldig, daarop heeft het verbod geen invloed.

Roma kreeg de berisping van de FIFA omdat het nog een schuld heeft aan de Peruaanse club Sporting Cristal voor de koop van 24-jarige aanvaller Gustavo Vassallo. Voor 19 juni had Roma dat geld moeten betalen, maar liet dat na.

Chivu tekende woensdag na de medische keuring te hebben doorstaan een vijfjarig contract bij de Romeinse club. AS Roma kwam met Ajax een transfersom van achttien miljoen euro overeen, het hoogste bedrag ooit dat de Amsterdamse club voor een speler ontving.
Oud 10-07-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
vreselijke fout schreef op 10-07-2003 @ 17:08:
[afbeelding]

J-U-D-A-S
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 10-07-2003 @ 22:13:
J-U-D-A-S
C-H-R-I-S-T-I-A-N
C-H-I-V-U
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 06:15
marc24
marc24 is offline
Citaat:
Bazz schreef op 10-07-2003 @ 23:54:
C-H-R-I-S-T-I-A-N
C-H-I-V-U
JO-D
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Bazz schreef op 10-07-2003 @ 23:54:
C-H-R-I-S-T-I-A-N
C-H-I-V-U
Welkom bij Veertien Letter Lingo.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2003, 17:35
AGH
AGH is offline
N-E-U-S????

Hij kan altijd nog bij Winter navragen hoe zijn toekomstige stadsgenoten over spelers van Ajax denken...!!

Wel mooi dat Frank de Boer even bewijst hoe het Ajaxgevoel anno 2003 is.
Dat is geld, geld en een mooi huisje met lekker weer.
De club die hem heeft grootgebracht, de stad (streek) waar hij is opgegroeid en waar hij zijn sentiment zou moeten hebben liggen.

Zit van Halst trouwens niet zonder club?
Of Michel Kreek?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2003, 20:01
zlatani9
zlatani9 is offline
Goh.. leuke discussie..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 14:51
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
AMSTERDAM, 16 augustus 2003 12:45 - Cristian Chivu is weer terug in Amsterdam en traint op het ogenblik bij Ajax. De transfer van de Roemeen naar AS Roma wordt door de Italiaanse justitie onderzocht op onoorbare zaken. Zo zou de bankgarantie waarmee de transfersom naar Ajax is afgedekt, zijn afgegeven door een bank welke maanden geleden al failliet is gegaan. Door deze gang van zaken heeft AS Roma ten onrechte een licentie gekregen en wordt de club verdacht van fraude. Roma zal nu op korte termijn met het geld voor de transfer op tafel moeten komen en anders kan het allemaal wel eens niet doorgaan
Bron: http://www.voetbalonline.nl
Oud 16-08-2003, 14:53
Verwijderd
hihi, dan is Chivu niet speelgerechtigd voor de CL?

Zou wel erg lullig zijn voor die jongen, heeft ie eindelijk z'n grote club, krijg je dit soort gezeik weer
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 15:06
zlatani9
zlatani9 is offline
Weet niet of we daar echt blij mee moeten zijn dat Chrissie niet weg gaat.. Hij heeft toch een hoop geld opgeleverd en zn opvolger doet het ook .. Ik denk wel dat hij professioneel genoeg is om (als het echt nodig is) weer bij Ajax voor de volle 100% ervoor te gaan maar denk niet dat hij echt weer heel blij is als hij terug is.. en die 18 miljoen had Ajax vast wel hard nodig.. en das een boel geld voor een tijd waarop de transfermarkt op zn gat ligt..
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 15:58
Verwijderd
Citaat:
zlatani9 schreef op 16-08-2003 @ 16:06:
Weet niet of we daar echt blij mee moeten zijn dat Chrissie niet weg gaat.. Hij heeft toch een hoop geld opgeleverd en zn opvolger doet het ook .. Ik denk wel dat hij professioneel genoeg is om (als het echt nodig is) weer bij Ajax voor de volle 100% ervoor te gaan maar denk niet dat hij echt weer heel blij is als hij terug is.. en die 18 miljoen had Ajax vast wel hard nodig.. en das een boel geld voor een tijd waarop de transfermarkt op zn gat ligt..
Ik ben ook wel benieuwd of Ajax die 18 miljoen wel kan missen. Als Chivu achteraf toch niet doorgaat denk ik dat Trabelsi weggaat en Grygera rechtsback gaat spelen. Maar voorlopig denk ik dat het nog wel goed komt.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2003, 18:54
houn
houn is offline
ik heb laatst eens uitgerekend hoeveel geld ajax op dit moment moet hebben, als ze die 18 miljoen niet krijgen houden ze toch nog ongeveer 18 miljoen over..(volgens mijn berekeningen)
Oud 17-08-2003, 16:53
enzof60
enzof60 is offline
Citaat:
houn schreef op 16-08-2003 @ 19:54:
ik heb laatst eens uitgerekend hoeveel geld ajax op dit moment moet hebben, als ze die 18 miljoen niet krijgen houden ze toch nog ongeveer 18 miljoen over..(volgens mijn berekeningen)
Kan je toelichting geven op deze berekeningen?
Ben wel benieuwd hoe je dat berekend hebt namelijk.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 20:11
houn
houn is offline
uh jah, hehe dat weet ik niet meer precies, maar dat is alweer aardig lang geleden dat ik het heb uitgerekend, volgens mij is het bedrag nu hoger, als je de verkopen en de CL verdiensten bij elkeaar optelt: ongeveer 50 miljoen, en dan gekochte spelers er weer af, ongeveer 20 miljoen, dan zal het ongeveer op 30 miljoen liggen..nog hoger dus...
Oud 22-08-2003, 17:34
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Ik plaats hem idd ff hier
Citaat:
Voetbal: Ajax zet AS Roma onder druk
Donderdag 21 Augustus 2003

AMSTERDAM (ANP) - AS Roma is er niet in geslaagd Ajax een onherroepelijke bankgarantie te overleggen bij de transfer van Christian Chivu. De Italiaanse club had contractueel tot deze week de tijd om de Amsterdamse club het document te bezorgen.

Om de bankgarantie alsnog af te dwingen schakelt Ajax de KNVB, UEFA en FIFA in. Tot die tijd geven de Amsterdammers Chivu niet vrij en kan hij geen wedstrijden spelen voor AS Roma.

Volgens algemeen directeur Arie van Eijden zijn de drie voetbalbonden de aangewezen instanties om meer druk op AS Roma te zetten. ,,De deadline voor de bankgarantie is donderdag afgelopen. Een delegatie van Ajax is met advocaten naar Rome geweest om de deal rond te maken, maar dat is niet gelukt. Nu is het de tijd om alle alternatieven uit de kast te halen.''

Justitie

AS Roma maakte bij de totstandkoming van de transfer al een bedrag over aan de Amsterdammers. Voor het andere gedeelte wilde Ajax een onherroepelijke bankgarantie. Omdat het normaal is dat een club die niet direct kan overleggen werd de Italianen enkele weken de tijd gegund. In de tussenliggende periode kreeg Roma bezoek van de Italiaanse justitie. De club werd verdacht van fraude en van het verstrekken van valse bankgaranties, vooral om een licentie voor het komende seizoen veilig te stellen.

Ajax nam bij de transfer het zekere voor het onzekere en gaf Chivu, die wel normaal met de spelersgroep van de Italiaanse club meetraint, nog niet vrij aan de Italiaanse club. ,,De transfercertificaten zijn nog in ons bezit'', aldus Van Eijden, die de verdediger alleen toestemming heeft gegegeven om vriendschappelijke duels te spelen.
Best vaag dat Ajax hem in eerste instantie verkocht. Terugkomen lijkt mij niet logisch, wel een mogelijkheid...
Oud 29-08-2003, 21:32
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Welkom terug (voor hoe lang dan ook)
Oud 29-08-2003, 22:40
zlatani9
zlatani9 is offline
Chivu komt denk ik niet weer bij Ajax spelen.. Weet ook niet of Ajax daar zo van gedient zou zijn om ineens 19 miljoen aan transfergelden kwijt te moeten raken.. Er zijn toch flinke investeringen gedaan ter vervanging van die gast.. Ik hoop eigenlijk dat ie naar Engeland gaat (zie je hem nog op Rtl5) en dat Chelsea wel geinteresseerd is en nog een andere grote rijke Engelse club.. En dat die dan lekker tegen elkaar op gaan bieden zodat Chrissie lekker voor 40 miljoen naar Engeland gaat..
I know.. I'm just a dreamer.. Maar wat zou het mooi zijn voor de club
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 22:48
Thomas
Thomas is offline
Dat gaat vast nog wel door.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 22:48
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 29-08-2003 @ 23:40:
Chivu komt denk ik niet weer bij Ajax spelen.. Weet ook niet of Ajax daar zo van gedient zou zijn om ineens 19 miljoen aan transfergelden kwijt te moeten raken.. Er zijn toch flinke investeringen gedaan ter vervanging van die gast.. Ik hoop eigenlijk dat ie naar Engeland gaat (zie je hem nog op Rtl5) en dat Chelsea wel geinteresseerd is en nog een andere grote rijke Engelse club.. En dat die dan lekker tegen elkaar op gaan bieden zodat Chrissie lekker voor 40 miljoen naar Engeland gaat..
I know.. I'm just a dreamer.. Maar wat zou het mooi zijn voor de club

Die 19 miljoen ben je niet kwijt, het kapitaal staat nog altijd op het veld als ie zou blijven, na nog een goed jaar kan ie alleen maar nog meer waard worden...
Oud 30-08-2003, 11:37
Verwijderd
Bovendien houdt Ajax de 4 miljoen die ze van AS Roma hebben gekregen mooi in de zak, als schadevergoeding. Zal wel een rechtzaak worden, want Roma wil dat geld natuurlijk terug.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 23:42
zlatani9
zlatani9 is offline
Heb net even (P$V) Studio Sport zitten kijken.. Maar volgens die zaakwaarnemer kon het nog wel eens heel lastig gaan worden.. Ben niet echt een meester in de rechten maar misschien dat iemand het verhaal nog helemaal kan herinneren? Was in ieder geval dat omdat Chivu bij Roma contract had getekend dat bij Ajax ontbonden is en dat ze hem niet zomaar terug kunnen eisen omdat er niet betaald is omdat Chivu nu een contract bij Roma heeft..
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 23:49
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
zlatani9 schreef op 31-08-2003 @ 00:42:
Heb net even (P$V) Studio Sport zitten kijken.. Maar volgens die zaakwaarnemer kon het nog wel eens heel lastig gaan worden.. Ben niet echt een meester in de rechten maar misschien dat iemand het verhaal nog helemaal kan herinneren? Was in ieder geval dat omdat Chivu bij Roma contract had getekend dat bij Ajax ontbonden is en dat ze hem niet zomaar terug kunnen eisen omdat er niet betaald is omdat Chivu nu een contract bij Roma heeft..
Hij zei iets van:
"De FIFA zal waarschijnlijk Chivu bij Roma laten spelen om dat hijzelf daar een contract heeft getekend. Bij Ajax is het contract ontbonden dus Chivu zelf is niet meer aan Ajax verbonden. Chivu zal dus wellicht gewoon voor Roma gaan spelen en de twee clubs moeten er zelf maar voor gaan zorgen dat de financien in orde komen..."

Het komt er dus opp neer dat de zaakwaarnemer van Chivu er vanuit gaat dat Chivu bij Roma blijft, simpelweg omdat hij bij deze club schriftelijk onder contract staat.

Het was iig een beetje een raar verhaal, en er komt denk ik nog zeker een vervolg op.
Oud 01-09-2003, 14:29
Verwijderd
We zijn eruit:

AMSTERDAM - Ajax zal de komende vier maanden Christian Chivu verhuren aan AS Roma. Beide clubs zijn dat maandag overeengekomen. In de tussentijd werken Ajax en de Italiaanse club verder aan de definitieve transfer van Chivu.

De overgang van de Roemeen was onzeker geworden doordat Roma er niet in slaagde een bankgarantie te overleggen voor de transfersom.

nu.nl
Met citaat reageren
Oud 01-09-2003, 16:04
Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
Nixje schreef op 01-09-2003 @ 15:29:
We zijn eruit:

AMSTERDAM - Ajax zal de komende vier maanden Christian Chivu verhuren aan AS Roma. Beide clubs zijn dat maandag overeengekomen. In de tussentijd werken Ajax en de Italiaanse club verder aan de definitieve transfer van Chivu.

De overgang van de Roemeen was onzeker geworden doordat Roma er niet in slaagde een bankgarantie te overleggen voor de transfersom.

nu.nl
Beetje inconsequent van Ajax vind ik. Op de site van de VI stond oa:
Citaat:
Toch realiseerde Ajax zich waarschijnlijk dat Chivu in gedachten al in het giallorosso speelde en een terugkeer naar Ajax niet ambieerde. Aangezien interesse van andere geïnteresseerde clubs bij nader inzien toch niet zo concreet bleek, besloot Ajax in te stemmen met de verhuurconstructie voor de recordtransfer van achttien miljoen.
Voor Chivu was een terugkeer zeker een domper geweest en dat had voor Ajax ook een negatieve wending in de sfeer kunnen betekenen. Ik denk dat Roma & Chivu goed wegkomen, ik denk dat Ajax zich er in heeft laten luizen
Oud 01-09-2003, 18:29
Verwijderd
Een beetje vreemd gehandeld van Ajax. Ze dreigden wel, maar konden achteraf niets waarmaken. Ik hoop voor Chivu dat de transfer alsnog rond komt, want het is die jongen natuurlijk van harte gegund.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten