Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2007, 10:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat hij bedoelt te zeggen is, denk ik, dat er door de "tegenstanders" van de islam geen concrete en constructieve oplossingen worden aangedragen over hoe je moslims dan moet integreren in Nederland.
Wie weet is het een deel van hen daar helemaal niet om te doen? Ehsan Jami komt op voor de rechten van ex-Moslims die lijden onder het stigma tegenover afvalligheid in de Islam. Dat kan geheel los staan van integratie.
Citaat:
Het blijft bij loos schreeuwen over de vrijheid van meningsuiting en de "joods-christelijke" cultuur.
En deden ze dat allemaal zoals Van Doorn beweerde en waar jij het naar eigen zeggen mee eens bent? Kun je van al die mensen dan even een citaat aanhalen waar dat uit blijkt, zodat Van Doorn geen klinklare nonsens uitsloeg?

Nee, wat hij bedoelt, is dat hij ook zelf kan nadenken en zich dus meteen kan realiseren dat als hij in het publieke debat beledigende opmerkingen gaat schreeuwen hij bedreigd zal worden.

Definieer beledigend. Ik heb van Ehsan Jami nog nooit of te nimmer een beledigende uitspraak gezien. Het is een ander verhaal als je gaat rommelen met de definitie van beledigen, maar goed, om de bedreigingen tegen Ehsan Jami normaal te kunnen noemen zou je het ook normaal moeten vinden dat ik zo;n aanstoot neem aan dat stuk dat ik Van Doorn neer ga schieten.

Ik denk echter dat zo'n definitie slechts verwarring schept en geen bestaansrecht heeft.
Citaat:
Ik denk dat de meesten die die lijst hebben ondertekend ook wel islamofoben zijn, dus zo gek vind ik die uitspraak niet.
En heb je een argument om dat te beweren? Hebben ze dat allemaal toegegeven? Kun je wellicht van al die mensen een citaat aanhalen waaruit blijkt dat dit klopt, en Van Doorn dus geen nonsens uitsloeg?
Oud 13-09-2007, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Wie weet is het een deel van hen daar helemaal niet om te doen? Ehsan Jami komt op voor de rechten van ex-Moslims die lijden onder het stigma tegenover afvalligheid in de Islam. Dat kan geheel los staan van integratie.
Denk je werkelijk dat Jami zo dom is dat hij denkt dat hij hiermee een constructieve bijdrage levert aan een oplossing van de problemen rond afvallige moslims? Ik vind hem een narcistische clown, maar zo zwakzinnig als jij hem hier neerzet komt hij nu ook weer niet over.
Citaat:
En deden ze dat allemaal zoals Van Doorn beweerde en waar jij het naar eigen zeggen mee eens bent? Kun je van al die mensen dan even een citaat aanhalen waar dat uit blijkt, zodat Van Doorn geen klinklare nonsens uitsloeg?
Heb jij dan van Wilders en co. constructieve oplossingen gehoord?
Citaat:
Definieer beledigend. Ik heb van Ehsan Jami nog nooit of te nimmer een beledigende uitspraak gezien. Het is een ander verhaal als je gaat rommelen met de definitie van beledigen, maar goed, om de bedreigingen tegen Ehsan Jami normaal te kunnen noemen zou je het ook normaal moeten vinden dat ik zo;n aanstoot neem aan dat stuk dat ik Van Doorn neer ga schieten.

Ik denk echter dat zo'n definitie slechts verwarring schept en geen bestaansrecht heeft.
Ja hallo, natuurlijk vind ik het niet beledigend als iemand kritiek heeft op de islam. Fundamentalistische moslims wel en dat had Jami best kunnen weten, en dat wist hij ook wel.
Citaat:
En heb je een argument om dat te beweren? Hebben ze dat allemaal toegegeven? Kun je wellicht van al die mensen een citaat aanhalen waaruit blijkt dat dit klopt, en Van Doorn dus geen nonsens uitsloeg?
Haha, volgens mij geeft zelfs Wilders niet toe dat hij islamofoob is.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 11:28
Daevrem
Daevrem is offline
Dat steuncomitee heeft toch helemaal niets te maken met intergratie maar met seculariteit?

Beetje raar om te zeggen dat het een misstap is in de intergratie. Zeker gezien hij daar toe ook helemaal geen enkele verantwoordelijkheid heeft.

Kunnen we het beter hebben over welke Islamitische normen en waarden minister Cramer Vogelaar bedoelde.

Laatst gewijzigd op 13-09-2007 om 12:08.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 12:04
Joostje
Joostje is offline
intergratie.

zuchd.
Oud 13-09-2007, 12:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Denk je werkelijk dat Jami zo dom is dat hij denkt dat hij hiermee een constructieve bijdrage levert aan een oplossing van de problemen rond afvallige moslims?
Zijn comite staat in de schijnwerpers en krijgt van heinde en ver steun, er is zelfs als een gelijksoortig iets van opgericht in Duitsland.

Hoeveel slagkracht wil je nog hebben om belangen te behartigen? Als Jami iets zegt luistert de wereld. Dat is precies het doel van een belangenorganisatie.
Citaat:
Ja hallo, natuurlijk vind ik het niet beledigend als iemand kritiek heeft op de islam. Fundamentalistische moslims wel
Dat is hun attitudeprobleem, het maakt de opmerking op zich niet beledigend.

Wat jij af en toe beweerd over sommige studies tegenover betastudies zal sommige zweverige alto psychologie studenten ook kwaad maken. Maar als er morgen drie daarvan jou opwachten en in elkaar trappen, dan mag niemand uiteraard beweren dat dat 'logisch' was en je dat aan jezelf te danken had omdat je 'narcistisch en aandachstgeil' was met je uitspraken.
Oud 13-09-2007, 12:41
Verwijderd
Citaat:
Zijn comite staat in de schijnwerpers en krijgt van heinde en ver steun, er is zelfs als een gelijksoortig iets van opgericht in Duitsland.

Hoeveel slagkracht wil je nog hebben om belangen te behartigen? Als Jami iets zegt luistert de wereld. Dat is precies het doel van een belangenorganisatie.
Als Wilders iets zegt luistert de wereld ook, wat is je punt?
Citaat:
Dat is hun attitudeprobleem, het maakt de opmerking op zich niet beledigend.
Dat is nu precies dat kinderlijke zelfprojecteren waar van Doorn het over heeft. Natuurlijk ben ik het niet eens met de fundi's, maar dat neemt niet weg dat het wel verstandig is om er rekening mee te houden (is niet hetzelfde als respect hebben voor).
Citaat:
Wat jij af en toe beweerd over sommige studies tegenover betastudies zal sommige zweverige alto psychologie studenten ook kwaad maken. Maar als er morgen drie daarvan jou opwachten en in elkaar trappen, dan mag niemand uiteraard beweren dat dat 'logisch' was en je dat aan jezelf te danken had omdat je 'narcistisch en aandachstgeil' was met je uitspraken.
Maar het is niet redelijk om te verwachten dat alto-psychologen mij in elkaar trappen, omdat dat in het verleden nog nooit is gebeurd. Het is wel redelijk om te verwachten dat fundi's je in elkaar trappen, omdat dat geregeld is gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 12:51
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Als Wilders iets zegt luistert de wereld ook, wat is je punt?
Dat Jamis comite zijn doel gaat bereiken, en alle verwijten over dubbele agenda's en duistere samenzweringen onzinnig zijn.

Het is een belangenorganisatie, die tot nu toe een goede start maakt. Niets meer, niet minder.
Citaat:
Maar het is niet redelijk om te verwachten dat alto-psychologen mij in elkaar trappen, omdat dat in het verleden nog nooit is gebeurd. Het is wel redelijk om te verwachten dat fundi's je in elkaar trappen, omdat dat geregeld is gebeurd.
En vormt dat een rechtvaardig voor dat geweld? Indien nee, is er ook geen sprake van belediging of uitlokken omdat een dergelijke bewering neerkomt op blaming the victim, wat Van Doorn al tot tweemaal toe doet in zijn polariserende stukken.
Oud 13-09-2007, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Dat Jamis comite zijn doel gaat bereiken, en alle verwijten over dubbele agenda's en duistere samenzweringen onzinnig zijn.

Het is een belangenorganisatie, die tot nu toe een goede start maakt. Niets meer, niet minder.
Want op welke manier worden nu de belangen van ex-moslims behartigd?
Citaat:
En vormt dat een rechtvaardig voor dat geweld? Indien nee, is er ook geen sprake van belediging of uitlokken omdat een dergelijke bewering neerkomt op blaming the victim, wat Van Doorn al tot tweemaal toe doet in zijn polariserende stukken.
Zucht. Ik ga nogmaals terug op mijn voorbeeld van het Ku Klux Klan-lid dat inclusief puntmuts in Harlem gaat rondlopen en "niggers must die" schreeuwt. Dikke kans dat hij in elkaar getrimd wordt. Betekent dat dat het geweld tegen hem gerechtvaardigd is? Nee. Betekent dat dat het KKK-lid geen verwijt gemaakt kan worden? Nee, hij had immers ook na kunnen denken en niet met puntmuts op door Harlem kunnen lopen. Snap je het nu?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 13:33
RaRaRasputin
RaRaRasputin is offline
Dus wij moeten ons hoofd maar laten hangen naar alle millitante minderheden in de wereld?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Dus wij moeten ons hoofd maar laten hangen naar alle millitante minderheden in de wereld?
Rekening houden met != zwijgzaam volgen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 18:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Komt op hetzelfde neer omdat je dan toelaat dat ze jouw handelen dicteren.
Oud 13-09-2007, 19:26
RaRaRasputin
RaRaRasputin is offline
Citaat:
natuurlijk niet

de mate van belediging ligt bij de beledigde hoe beledigder iemand zich voelt hoe meer rekening je moet houden het is een hellend vlak

als we nu een goed georganizeerde neo nazi terreur groep in nl krijgen moet iedereen daar maar rekening mee houden en de holocaust maar niet expliciet noemen?

jami vind de islam oprecht achterlijk (ik overigens ook net zoals iedere religie)
ij moet rekening houden met geweldadige moslims en dat niet zeggen maar die zelfde geweldadige moslims voelen zich misschien ook wel beledigd als hij zegt dat hij de islam geen godsdienst voor hem vind of zegt dat hij van zijn geloof afstapt
er komt geen einde aan natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 19:49
Verwijderd
Citaat:
natuurlijk niet

de mate van belediging ligt bij de beledigde hoe beledigder iemand zich voelt hoe meer rekening je moet houden het is een hellend vlak

als we nu een goed georganizeerde neo nazi terreur groep in nl krijgen moet iedereen daar maar rekening mee houden en de holocaust maar niet expliciet noemen?

jami vind de islam oprecht achterlijk (ik overigens ook net zoals iedere religie)
ij moet rekening houden met geweldadige moslims en dat niet zeggen maar die zelfde geweldadige moslims voelen zich misschien ook wel beledigd als hij zegt dat hij de islam geen godsdienst voor hem vind of zegt dat hij van zijn geloof afstapt
er komt geen einde aan natuurlijk
Het is een hellend vlak dat het dom is om met een puntmuts op in Harlem rond te gaan lopen.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Komt op hetzelfde neer omdat je dan toelaat dat ze jouw handelen dicteren.
Rekening houden met != je handelen laten dicteren
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 20:02
RaRaRasputin
RaRaRasputin is offline
Citaat:
Het is een hellend vlak dat het dom is om met een puntmuts op in Harlem rond te gaan lopen.
het is een hellend vlak dat het de schuld is van het meisje omdat ze een kort rokje droeg
Met citaat reageren
Oud 13-09-2007, 21:57
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Rekening houden met != je handelen laten dicteren
Hoezo? Je mag niet doen en zeggen wat je wilt doordat anderen met geweld reageren als je het zou doen.

Dat is de definitie van onderdrukking. Geen wonder dat veel mensen in het geweer komen tegen alle mafkezen die lasterpraatjes over Ehsan Jami verspreiden.
Oud 13-09-2007, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Hoezo? Je mag niet doen en zeggen wat je wilt doordat anderen met geweld reageren als je het zou doen.

Dat is de definitie van onderdrukking. Geen wonder dat veel mensen in het geweer komen tegen alle mafkezen die lasterpraatjes over Ehsan Jami verspreiden.
Natuurlijk "mag" het, maar je moet ook niet raar opkijken als je door negers een kopje kleiner gemaakt wordt als je met een witte puntmuts door Harlem rond gaat lopen. Snap je het nu?
Met citaat reageren
Oud 17-09-2007, 16:42
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Ehsan Jami is een leeghoofdige populist die door middel van dit soort mediashows vooral aandacht naar zichzelf toe wil trekken als brenger van hoop, tolerantie en vrijheid - en tegelijkertijd die tolerantie en vrijheid op een gruwelijke manier verkracht door miljoenen gelovigen af te schilderen als achterlijk. Het gaat hem helemaal niet om vrijheid, het gaat het om zichzelf. Dáár valt geen woord op af te dingen.
Idd. Nog dingen. Slechts weinigen die bv. de opmerking maken over het groot aandeel van Iraniërs in deze anti-Arabische en negatieve houding tov islam. T begint een Europese trend te worden. Afgezaagd en idd, zoals Kazet Nagorra al zei, weinig bijdrage tot het hele debat.

Oa. Thomas Erdbrink heeft al een paar keer het balonnetje van Jami doorprikt, dat er mensen zijn die dat gezeik nog serieus nemen...
Reageren

Regels voor berichten