Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2003, 10:55
marlies
marlies is offline
als ik tampons heb, dan heb ik ob, maar ik had laatst Tampax en damn wat deden die dingen zeer!! Die werden niet alleen breder maar ook langer !

Ik dacht eerst: 'Het zal wel aan mij liggen, zeker niet goed ingedaan' maar toen later had ik er een paar als test in een glas waren gegooid en ze werden echt heel lang!!

Nou die ob die wordt niet langer.. Wat een rotmerk is dat Tampax zeg!

Maar goed nu mijn vraag.. is dat altijd bij Tampax of had ik een fabrieksfout?
Oud 04-05-2003, 14:16
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef op 04-05-2003 @ 11:55:
als ik tampons heb, dan heb ik ob, maar ik had laatst Tampax en damn wat deden die dingen zeer!! Die werden niet alleen breder maar ook langer !

Ik dacht eerst: 'Het zal wel aan mij liggen, zeker niet goed ingedaan' maar toen later had ik er een paar als test in een glas waren gegooid en ze werden echt heel lang!!

dat hoort bij tampax, hoorde het van m'n zus en mijn moeder bevestigde dat dat dus hoort....
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 16:54
Gwinnie
Gwinnie is offline
Andijvie! je bent geweldig!
door jouw topic heb ik t ook geprobeerd en raad is wat er nu in me zit!!!

bikkelvrouw zegt baai baai tegen de boxershorts tijdens t ongesteld zijn en verwelkomt de strings!!!

*dans dans dans*

*ik ben cool* **
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 04-05-2003 @ 17:54:

bikkelvrouw zegt baai baai tegen de boxershorts tijdens t ongesteld zijn en verwelkomt de strings!!!

*dans dans dans*

*ik ben cool* **
Ik weet precies hoe je je voelt
En ja; je bent cool
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 04-05-2003 @ 17:54:

*dans dans dans*

*ik ben cool* **
*grijnst* gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 18:04
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-05-2003 @ 17:23:
*grijnst* gefeliciteerd
indeed so
Oud 04-05-2003, 18:04
Verwijderd
Feli met het tampon-succes lol
maar euh, dat ding er met twee vingers uit trekken, auw Ik geloof dat het bij mij daar beneden vrij strak is, wel vaker last van.. helaas
Met citaat reageren
Oud 04-05-2003, 18:24
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 04-05-2003 @ 19:04:
Feli met het tampon-succes lol
maar euh, dat ding er met twee vingers uit trekken, auw Ik geloof dat het bij mij daar beneden vrij strak is, wel vaker last van.. helaas
Beetje oprekken gaat vaak wel ok hoor, onder de douche (dan ben je nml lekker ontspannen) eerst eens rustig 1 vinger naar binnen werken, eruit halen en weer 1 vinger. Vervolgens 2 vingers eens proberen, je vingers wanneer je binnen bent uit elkaar trekken en dat een paar keer doen. Zo wen je aan het gevoel en rek je je vagina op.. Werkt best hoor
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 16:33
Tourniquet-
Tourniquet- is offline
weten jullie allemaal van jezelf wanneer je hem eruit moet halen? want ik krijg ze er dus sowieso al niet *gaat oefnenen ofzo* maar stel al krijg ik sown mini erin dan weetik van mezelf tog nog neit wanneer dat ding er uit moet. (kan me neit voorstellen dat ik wat groters dan mini erin krijg..) Moet ik eerst zeker een weekend voor uittrekken ofzo om het te testen..?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 17:18
Verwijderd
Citaat:
*SISTAH* schreef op 08-05-2003 @ 17:33:
weten jullie allemaal van jezelf wanneer je hem eruit moet halen? want ik krijg ze er dus sowieso al niet *gaat oefnenen ofzo* maar stel al krijg ik sown mini erin dan weetik van mezelf tog nog neit wanneer dat ding er uit moet. (kan me neit voorstellen dat ik wat groters dan mini erin krijg..) Moet ik eerst zeker een weekend voor uittrekken ofzo om het te testen..?
Gewoon een ruk aan 't touwtje geven, als hij dan naar beneden komt zetten is hij vol genoeg. Als je echt met rukken en trekken kan je hem nog een tijdje laten zitten. Op een gegeven moment weet je wel hoe lang het ongeveer duurt, tot die tijd eventjes inlegkruisje of maandverband erbij gebruiken.

Het erin doen van z'n mini-ding is echt niet moeilijk, oefen onder de douche bv eens met een vinger en stop die er zo ver mogelijk in. Een mini-tampon is smaller dan een vinger dus dat past dan ook goed. Gewoon eens proberen, 't is echt niet pijnlijk of moeilijk

Vandaag ongesteld geworden en nu gebruik ik ze dus echt voor het eerst (vorige keer was ik bijna niet meer ongesteld, heb hem ook maar een uurtje laten zitten ofzo). 't Gaat heel goed, moet wel nog eventjes uitvinden hoe ik hem het beste in kan doen...
Hoe doen jullie dat trouwens? Staand? Zittend?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 08-05-2003 @ 18:18:
't Gaat heel goed, moet wel nog eventjes uitvinden hoe ik hem het beste in kan doen...
Hoe doen jullie dat trouwens? Staand? Zittend?
Zittend, op de wc, en dan wat achteroverleunend

Citaat:
*SISTAH* schreef:
Ik doe er als ik zwaar ongesteld ben een inlegkruisje bij. Zodra ik zie dat de tampon heeft doorgelekt, vervang ik 'm Als ik lichter ongesteld ben, dan haal ik de tampon er meestal uit vóórdat-ie vol zit. Hoe lang dat duurt merk je vanzelf wel, zoals Andijvie al zei is het handig om de eerste ongesteldheid dat je tampons gebruikt gewoon steeds ook een inlegkruisje te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 22:40
poesiefox
poesiefox is offline
Ik snok hem er in iedere houding in, maar als je nog een beetje bang bent kun je misschien het best op je rug gaan liggen, omdat je je dan beter kunt ontspannen. Echt doorduwen tot je hem niet meer voelt gaat weer makkelijker als je op de WC zit, anders zijn je armen tekort..
Oud 26-06-2003, 22:35
Verwijderd
Ik up mijn oude topic maar weer even;

Ik ben nu totaal into tampons, ik breng ze nu ook al zittend in in plaats van staand. En gebruik de normale, in plaats van mini.. Dus dat gaat allemaal goed.

Maar ik merk dat wanneer ik tampons draag, ik een 'opgeblazen' gevoel krijg in m'n buik. Hij borrelt de gehele tijd.
Wanneer ik ze níet gebruik tijdens m'n menstruatie heb ik er geen last van.

Kan dit kwaad?

En soms heb ik het gevoel dat er iets langs de tampon loopt, kan dat? Ik heb qua absorbtie echt genoeg aan normaal... dus dat is het niet... Ik lek een minuscuul beetje door... mja... is dat normaal? Of moet ik toch een maatje groter gaan proberen?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 09:43
Verwijderd
Citaat:
marlies schreef op 04-05-2003 @ 11:55:

jaaa die dingen zijn raar

Ik had ze een keer toen ik op vakantie was. Bij mij werd ie niet echt breder trouwens, alleen langer. Ik wist het ook helemaal niet vantevoren, dus ik keek een beetje vreemd op
Maar daarna heb ik maar andere gekocht, ik vond het maar vreemde dingen..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 13-04-2003 @ 00:33:
Ik heb net voor het eerst ooit een tampon ingebracht *trots*, t gaat om een mini ding... Maar goed, ik ben nu niet super ongesteld meer, en ben nu een beetje angstig dat ik hem er niet meer goed uit zal krijgen oid.. omdat hij dus niet helemaal goed vol zuigt neem ik aan.... Krijg je een tampon er dus ook goed uit terwijl hij niet echt goed volgezogen is?
En, aangezien het nu al wat laat is, kan ik zonder zorgen de hele nacht met dat ding in slapen? Of moet ik over vier uur een nieuwe in gaan doen? Mja, dat was het wel... *is nog steeds best trots*
ik heb niets gelezen dus reageer gewoon op dit stukje:
1.je kan hem er ook uithalen als ie niet helemaal is volgezogen.
2. je kan zonder zorgen de hele nacht met dat ding in slapen, want 's nachts bloed je niet zoveel omdat je horizontaal ligt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 26-06-2003 @ 23:35:

Ik ben nu totaal into tampons, ik breng ze nu ook al zittend in in plaats van staand. En gebruik de normale, in plaats van mini.. Dus dat gaat allemaal goed.

Maar ik merk dat wanneer ik tampons draag, ik een 'opgeblazen' gevoel krijg in m'n buik. Hij borrelt de gehele tijd.

Kan dit kwaad?

En soms heb ik het gevoel dat er iets langs de tampon loopt, kan dat? Ik heb qua absorbtie echt genoeg aan normaal... dus dat is het niet... Ik lek een minuscuul beetje door... mja... is dat normaal? Of moet ik toch een maatje groter gaan proberen?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 27-06-2003 @ 11:14:
ik heb niets gelezen dus reageer gewoon op dit stukje:
1.je kan hem er ook uithalen als ie niet helemaal is volgezogen.
2. je kan zonder zorgen de hele nacht met dat ding in slapen, want 's nachts bloed je niet zoveel omdat je horizontaal ligt.
En zodra je gaat zitten loopt alles erlangs
Nee, tampons 's nachts zijn niets voor mij, ik bloed al bijna langs het maandverband
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 12:04
poesiefox
poesiefox is offline
Als het er een beetje langssijpelt dan zit hij misschien niet goed. Wiebel hem eens in een andere positie.

Welke maat je nodig hebt hangt af van hoeveel je bloedt.

Als je echt leegloopt en je moet hem na een uur alweer verwisselen, kun je beter aan de super gaan.
Oud 27-06-2003, 21:52
Brown eye
Brown eye is offline
haha.....ik heb echt op de grond gelegen van het lachen...tampons zonder touwtje en mensen die um er verkeerd om in stoppen als ze niet zow helder zijn!! haha
maarja...ik gebruik al drie jaar tampons....ben er echt verslaafd aan....zou echt niet meer zonder kunnen *heeft er nu ook een in*!! maar ik heb er vanaf het begin geen problemen mee gehad om hem in te doen....ging bij de eerste keer al goed! ik doe et 's nachts ook een in....want als ik maandverband gebruik dan zit ie 's morgens zowat op m'n hoofd geplakt...en dan lekt nog alles door...maar kan aan mij liggen dat ie niet goed op z'n plek blijft zitten! ik heb altijd super...want dan kan ik em er veel langer in laten zitten...en dat is op school wel wat handiger! als ik wil weten of ie vol zit dan pers ik altijd....hmm klinkt ook stom...maarja en dan merk ik of ie vol zit! heb trouwens nog nooit een gehad zonder touwtje of dat het touwtje eraf ging...ik doe automatisch voordat ik hem erin doe....doe ik trouwens gewoon zittend op de wc....een ruk aan het touwtje geven...kijken of ie vast zit! maarja...ik heb er iig nooit problemen mee gehad ofzo...ben echt wel blij dat ze er zijn...want maandverband dat is net een broekas in je broek....voor mij was de keuze dus snel gemaakt !
Oud 27-06-2003, 22:09
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-06-2003 @ 23:35:

Kan dit kwaad?

Als ik een tampon inbreng voelt het soms ook wel wat raar in mn buik, ik weet niet hoe dat komt. Meestal is het na het inbrengen wel over. Ik denk niet dat dat opgeblazen gevoel van jou kwaad kan.

Je zou een maat groter kunnen proberen (super of superplus). Ik lek op de eerste 2 dagen zelfs door met superplus . Mja, ik weet niet hoe het bij jou zit dus uitproberen maar zou ik zeggen!
Oud 29-06-2003, 15:42
Nieni
Nieni is offline
Hmm...ben ik hier de enige die tampons en maandverband tegelijk gebruikt? Dat vind ik namelijk echt veel fijner want dan voel je ook wanneer je tampon vol zit (dat verschilt bij mij nogal) en op school is het inderdaad ook lekkerder omdat ik dan tussendoor meestal niet naar de wc hoef.
Oud 29-06-2003, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Nieni schreef op 29-06-2003 @ 16:42:
Hmm...ben ik hier de enige die tampons en maandverband tegelijk gebruikt? Dat vind ik namelijk echt veel fijner want dan voel je ook wanneer je tampon vol zit (dat verschilt bij mij nogal) en op school is het inderdaad ook lekkerder omdat ik dan tussendoor meestal niet naar de wc hoef.
Ik gebruik nu ook allebei tegelijk, omdat ik nog niet helemaal gewend ben. Maar ik lek eigenlijk helemaal niet door... 'k durf alleen nog niet zonder. Volgende keer ga ik maar eens met een inlegkruisje proberen... kijken of ik dat durf
Maar 'k vind het vooral heel fijn, tampons dus, omdat je het niet voelt lopen, zeg maar... Als je alleen maandverband gebruikt, voel je zo'n golf echt uit je komen... voelt echt gewoon goor, vind ik. Ik was dat een beetje zat; op m'n eerste drie dagen kon ik nooit fatsoenlijk opstaan na een tijdje gezeten te hebben, omdat het er dan weer uit leek te gutsen.. en met lopen ook... ik voelde me echt heel vies...
Met tampons heb je dat gewoon níet, dat vind ik echt het grootste voordeel...

Op school etc lijken tampons me ook fijner, omdat je dan gewoon rond kan rennen zonder bang te zijn dat het verkeerd op je maandverband terecht komt en net iets te ver op het randje etc etc etc...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Nirvanaat schreef op 27-06-2003 @ 23:09:
Als ik een tampon inbreng voelt het soms ook wel wat raar in mn buik, ik weet niet hoe dat komt. Meestal is het na het inbrengen wel over. Ik denk niet dat dat opgeblazen gevoel van jou kwaad kan.

Je zou een maat groter kunnen proberen (super of superplus). Ik lek op de eerste 2 dagen zelfs door met superplus . Mja, ik weet niet hoe het bij jou zit dus uitproberen maar zou ik zeggen!
Ik red het met normaal wel op de zwaarste dagen, als ik maar tijdig verwissel (na 3 uur ongeveer). Maar ik ga zeker een pakje plus halen, gewoon om te testen. Op de minder zware dagen kan ik het makkelijk met mini af, 'k heb meestal maar 3 dagen echt last en dan 2 dagen een klein klein beetje.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 17:20
AlopiA
AlopiA is offline
ik gebruik zo nu en dan eens tampons, het doet pijn om ze eruit te halen
hoort dat of doe ik iets fout?
Oud 30-06-2003, 19:53
Ramble On
Ramble On is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 29-06-2003 @ 18:20:
ik gebruik zo nu en dan eens tampons, het doet pijn om ze eruit te halen
hoort dat of doe ik iets fout?
Wachten tot de tampon vol is. Als ie niet vol is gaat het veel stroever dan wanneer ie wel vol is. Je kunt dat controleren door even aan het touwtje te trekken, als ie niet een stukje meekomt is de tampon nog niet vol dus kun je hem beter nog een tijdje laten zitten. Misschien kun je op je lichtste dagen beter geen tampons gebruiken omdat je dan te weinig bloed verliest en de tampon dus nooit vol genoeg is.

Regels voor berichten