ik heb net in alle rust met koptelefoon op het hele album even geluisterd zonder hem te vergelijken met ander muse-werk en zonder harde nummers te verwachten...
wat een album.
het eerste nummer vind ik gewoon bagger. er zit geen tempo in en het ligt totaal niet lekker in het gehoor.
dan komt our time is running out. heerlijk catchy, een beetje pop dat wel, maar lekker. goed nummer.
het begin van sing for
absolution doet me aan flodder denken of een andere foute nederlandse film, maar dan verandert ie na 1 minuut in een ontzettend sfeervol nummer.
dan een juweeltje: Stockholm Syndrome. dit rocked gewoon.
Falling away with you heeft het meest subtiele begin dat ik ooit heb gehoord. prachtige gitaar. ook een heerlijk nummer
dan het slechtste nummer van de cd imo: Hysteria. lekkere riff, maar er mist iets aan dit nummer, of het is te glad ofzo, ik weet het niet maar ik hou niet van deze.
Blackout. erg sfeervol. up there with Falling Down, Shine Acoustic & Unintended
en dit is genialiteit. Butterflies & Hurricanes. wat een nummer. ik moest er aan wennen maar dit is echt een classic.
Direct gevolgd door The Small Print (TSP) up-tempo, Muse op zijn best
Endlessly is net Rivella: een beetje vreemd maar wel lekker. erg lekker.
Thoughts of a dying atheist is gewoon strak pop-rock. niet slecht
en de afsluiter: Ruled by Secrecy is ook een duister, sfeervol nummer dat goed uit de verf komt als laatste nummer... hoewel ik van mening ben dat een album altijd met een hard nummer moet worden afgesloten
ik ben van mening dat muse meer tijd had moeten nemen om dit album te maken. met tiro, tsp, ss, b&hs en fawy hadden ze een basis gehad om echt een steengoed album neer te zetten, maar deadlines (?) en gebrek aan geduld hebben muse gedwongen om een aantal vullers imo op dit album te plaatsen.
o wee, als straks op de single van tiro een b-side staat die beter is dan hysteria...
geweldig album? JA
beter dan Origin Of Symmetry? NEE.
komt het in de buurt dan? Nee, bij lange na niet. er staan gewoon teveel classics op OoS. zelfs hullabaloo's b-side cd is beter.
wat is het beste Muse-nummer? Space Dementia, jawel
kun je niet slapen ofzo dat je zo'n lulverhaal intypt? Ja, het is fuckin te warm om te slapen
is dit officieel de langste post van jou ooit, op dit forum? Ja. dat is iets dat als een paal boven water staat.
is jezelf interviewen iets dat je dagelijks doet of komt het door gebrek aan slaap? Fightclub gezien?