Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-08-2003, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Vaal schreef op 29-08-2003 @ 20:39:
Dr ligt een zwerver onder je bed.
Wat een enorm interessante toevoeging aan het onderwerp...

HeiNZ... hoe geesten eruit zien... de meeste mensen die ik ken, voelen en horen ze eerder of zien ze in visoenen en dromen. Dan zien ze er gewoon uit als normale personen, misschien wat vager. Als ze ze ook daadwerkelijk zien, is het meer iets schimmigs, veranderlijk, half vaste vorm, half rook. Soms doorzichtig, maar volgens mij kun je ook geen wezenlijke vorm meer op een geest plakken omdat hij deze niet meer heeft.
Advertentie
Oud 29-08-2003, 23:11
Shade
Shade is offline
Citaat:
Vaal schreef op 29-08-2003 @ 20:39:
Dr ligt een zwerver onder je bed.
ja dat zou een hoop verklaren....(maar dat doet het niet ---DUH---)
Oud 29-08-2003, 23:45
Hans Kazan
Hans Kazan is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 30-08-2003 @ 00:11:
ja dat zou een hoop verklaren....(maar dat doet het niet ---DUH---)
Ok, maar je moet alles uitsluiten in zo´n geval natuurlijk
Oud 30-08-2003, 16:13
grandmommy
grandmommy is offline
euhm, dit klinkt misschien heel stom, maarruh: heb je een kat of een hond of whatever any huisdier? die ademen namelijk ook wel eens, weetje...
Oud 30-08-2003, 18:12
Shade
Shade is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 30-08-2003 @ 17:13:
euhm, dit klinkt misschien heel stom, maarruh: heb je een kat of een hond of whatever any huisdier? die ademen namelijk ook wel eens, weetje...
ja een hond maar die ligt beneden. Geen dieren op m'n kamer.
Ik hoor vaak wel m'n ouders ademen als het heel stil is maar dat klinkt niet zo dichtbij en lang niet zo duidelijk.
Oud 30-08-2003, 18:23
grandmommy
grandmommy is offline
ow, is het dan misschien een pop die je een jaar geleden van een overleden oma hebt gekregen waar je goed voor moest zorgen? en zegt die dan in dat geval ook wel eens:' ik sta naast je bed en ik heb een mes'? dan zou ik maar goed oppassen...
Oud 30-08-2003, 19:14
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 30-08-2003 @ 19:23:
ow, is het dan misschien een pop die je een jaar geleden van een overleden oma hebt gekregen waar je goed voor moest zorgen? en zegt die dan in dat geval ook wel eens:' ik sta naast je bed en ik heb een mes'? dan zou ik maar goed oppassen...
We proberen een normale discussie te houden, maar als mensen als jij het niveau omlaaghalen, gaat dat natuurlijk niet lukken.

Je bent nieuw, probeer eens wat serieuzer te reageren en de regels te lezen?

En ja mensen, ik ben wat onvriendelijker dan normaal, ik heb ook wel es een kutdag...
Oud 30-08-2003, 20:18
grandmommy
grandmommy is offline
ik ben niet zo heel nieuw, tenminste ik struin al zo'n half jaar op dit forum...

maar okee, I'll behave better
Oud 30-08-2003, 20:39
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 30-08-2003 @ 21:18:
ik ben niet zo heel nieuw, tenminste ik struin al zo'n half jaar op dit forum...

maar okee, I'll behave better
braaf
maar die nick is nieuw dan...
Oud 30-08-2003, 20:48
grandmommy
grandmommy is offline
uhu, that's right! om de zoveel tijd meet ik mijzelf een ander uiterlijk aan om weer met een schone lei te beginnen.
maar misschien kunnen we het nu weer bij de geestesverschijningen houden, das wat boeiender dan mijn nickname...
Oud 30-08-2003, 21:13
Verwijderd
echt raar, ik kan echt nix bedenken, comp op je kamer ik weet t niet, je weet maar nooit
Oud 30-08-2003, 21:45
grandmommy
grandmommy is offline
en, shade? heb je al contact met het gehad? ik ben wel heel benieuwd
Oud 30-08-2003, 23:10
Shade
Shade is offline
ja ik heb een comp op m'n kamer maar die is uit en maakt nooit geluid...

nee ik heb al 4 dagen niks meer gehoord. Ik vindt het raar dat het ineens weg is....en ergens ook wel jammer.
Nu weet ik nog steeds niet zeker of ik wel of niet in geesten moet geloven. Maar hoe dan ook, ik weet wat ik hoorde, ik weet niet zeker of het een geest was maar op dit moment geloof ik dat wel het meest. M'n geloof in geesten staat nu of 50-50....

Als het ooit nog eens gebeurd hoop ik de moed te hebben contact te maken...

ik zal het zeggen als ik het weer hoor en contact probeer te maken.
Oud 31-08-2003, 11:01
grandmommy
grandmommy is offline
ik ben zo benieuwd...
Oud 31-08-2003, 13:04
Shade
Shade is offline
weer niks vannacht....
lijkt wel als het een geest was dat ie weg is....
Oud 31-08-2003, 14:26
grandmommy
grandmommy is offline
nouja, het is natuurlijk jammer dat je er geen contact mee hebt gehad, maar aan de andere kant: als het een 'kwade' geest zou zijn geweest, heb je er in ieder geval geen last mee gehad
Oud 31-08-2003, 18:11
thomaske
thomaske is offline
ja hijs weg op vakantie
Oud 31-08-2003, 20:14
grandmommy
grandmommy is offline
wow, haha, die was echt goed.not.
Oud 31-08-2003, 20:32
Verwijderd
Thomaske, het zou prettig zijn als je replies vanaf nu enig nut of niveau gaan bevatten.
Oud 31-08-2003, 20:41
grandmommy
grandmommy is offline
ik zou me echt het apezuur schrikken als ik zoiets hoorde, ik zou ook denk ik meteen een paragnost of paranormaal begaafd iemand laten komen om de boel te checken, ik zou zoiets nooit vertrouwen, alleen als het een teken zou geven dat het iets goeds is.
Oud 31-08-2003, 21:47
Shade
Shade is offline
ja maar tis nog niet eens zeker dat het een geest is he...
ik heb nooit in geesten en paranormaliteit gelooft. En dan hoor ik zoiets en denk ik dat er wel een logische verklaring voor is. Maar ik begin nu dus wel te twijfelen....

Bovendien ken ik geen paragnosten en ik heb niks opgeroepen dus waarom zou het me lastig komen vallen tenzij het hulp nodig heeft?...
Maargoed ik heb er ook niet veel verstand van hoor.
Oud 31-08-2003, 22:16
grandmommy
grandmommy is offline
ja, maar ik zou in elk geval ook als ik niet zeker zou weten of het een energie is , een paragnost inschakelen, zo heilig geloof ik in geesten
Oud 01-09-2003, 07:49
Shade
Shade is offline
vannacht ineens weer....10 seconden lang die adem.
Toen heb ik meteen om gevraagt of er een geest was. Niks....
Toen vroeg ik het nog een keer.....weer niks...

het begon wel 2 min later te regenen maar dat lijkt me geen teken he?

Toch denk ik nu dat het geluid geen geest is....anders was er wel een reactie gekomen toch?
Oud 01-09-2003, 14:17
Verwijderd
Geesten antwoorden niet altijd hoor soms kunnen ze dat gewoon niet en soms hebben ze daar geen behoefte aan. Heb je het licht aangedaan? (Of moet je dan je hele kamer door, want dat is natuurlijk minder, voor je daar bent, is iets allang verdwenen. Zaklamp ofzo?).
Oud 01-09-2003, 15:48
Shade
Shade is offline
toen ik het hoorde was het rechts van me vlakbij de muur waar de lichtknop is....
Dus ik durfde daar ff niet door heen...

ik zal proberen als ik vanavond weer wat hoor.
Oud 02-09-2003, 17:56
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 01-09-2003 @ 16:48:
toen ik het hoorde was het rechts van me vlakbij de muur waar de lichtknop is....
Dus ik durfde daar ff niet door heen...

ik zal proberen als ik vanavond weer wat hoor.
Ik ben zeer benieuwd...
Geesten antwoorden idd niet altijd. Deze (als het een geest is) heeft niet geantwoord. Heb je nog dingen opgemerkt aan de aanwezigheid die veranderd zijn sinds het begin? BV dichterbij, verder af, luider, zachter etc...
Ook dat kunnen soms aanwijzingen zijn...
Oud 02-09-2003, 18:05
Fade of Light
Fade of Light is offline
leuk joh, midden in de nacht ineens lamp aandoen, dan kijk je lekker helder uit je ogen...

en nee, regen is neit echt een teken he
Oud 02-09-2003, 18:17
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-09-2003 @ 19:05:
leuk joh, midden in de nacht ineens lamp aandoen, dan kijk je lekker helder uit je ogen...
Hmmm... als ik mijn bed uitspring s nachts om het licht aan te doen (ik heb ook een blauw nachtlampje, maar dat negeer ik dan), zie ik toch echt wel genoeg hoor... en dan heb ik niet eens lenzen in en zie ik geen steek. Het gaat om wat je kunt waarnemen, beweging, verandering of iets wat er niet thuishoort, zal ik meteen aan de vorm herkennen, dus je weet dan zeker dat er iets is dat er niet hoort.

Maar het gaat er eigenlijk ook om of dat de ademhaling verdwijnt als het licht aangaat. Als ze blijft, kun je natuurlijk eens goed rondkijken.
Oud 02-09-2003, 18:22
Fade of Light
Fade of Light is offline
als je het bed uitspringt:

a) hormonenshot in je lichaam (adrenalina etc)
b) hart slaat sneller, je bent onrustiger

licht gaat aan -> je ziet al waas in je ogen, illusies zijn snel gemaakt omdat je a) wazig ziet en b) je net wakker bent (als je sliep)
Oud 02-09-2003, 18:38
Verwijderd
Nee want ik zie al slecht, ik zie sowieso alleen vormen en ik merk alleen serieuze veranderingen op, wazigheden storen mij niet omdat ik die toch altijd al zie.

Maar als ik wakker word uit mijn slaap en spring, is het meestal om een droom en dan is er nix te zien, gaat het niet om een droom, ben ik klaarwakker, of ik wacht tot ik wakker ben. Er kan maar 1 ding mij echt overhaastig uit bed doen springen en dat is een droom over mijn fobie, bij de rest wacht ik af en ga uiteindelijk het licht aan doen .
Oud 02-09-2003, 18:43
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-09-2003 @ 19:38:
Er kan maar 1 ding mij echt overhaastig uit bed doen springen en dat is een droom over mijn fobie
spinnen komen ook buiten je droom voor hoor
Oud 02-09-2003, 20:48
Eurynome
Eurynome is offline
Ik zou gewoon een zaklamp bij me nemen en aansteken als je iets hoort. MInder zien dan je nu doet is toch niet mogelijk dus het is het proberen waard . Regen zou ik ook niet als een teken aanvaarden, maar dat doe jij wellicht ook niet. Misschien zijn het hele kleine onopvallende dingen, die je misschien pas kunt zien de morgen erop? Ik weet niet hoe geesten handelen of zow dus misschien geeft hij/zij je een teken dat je pas later kunt zien? Hm, dat slaat op niet veel zeker? . Ik zou heel oplettend zijn, rustig proberen te blijven en toch eens met een zaklamp een poging doen.
Oud 02-09-2003, 21:27
Shade
Shade is offline
Vannacht idd weer....1x normaal zoals elke keer (Hoewel het wel wat dichterbij leek...) en daarna deed ik m'n licht aan toen ik het weer hoorde. Maar ik zag niks bijzonders. Ik weet niet of het geluid ophield want door de dekens en het gaan zitten en overstemde ik het geluid....

Iemand nog andere ideeen om te proberen?
Voor hetzelfde geld is het mischien toch nog iets logisch want ik heb nog geen enkel geest teken gehad. Maar dan nog zou ik niet weten wat....ik heb alles nagekeken en over nagedacht....
Het geluid is ongeveer 30-100 cm bij me vandaan. Vannacht leek het erg dichtbij. Toch klinkt het niet echt als normale adem.

Het eindigt namelijk niet echt in een soort zucht maar het houd de hele tijd dezelfde toon. Maar het lijkt wel heel veel op adem, ook die geluidsterkte en snelheid.

Opzich maakt de adem me niet echt meer bang...ik raak eraan gewend denk ik. Hoewel ik het idee van een geest wel vrij eng vindt. Regen is idd geen teken denk ik. En kleine tekens lijkt me raar want ik vroeg letterlijk:
"Als u een geest bent kunt u me dan een duidelijk teken geven waar ik niet heel erg van schrik?"

Vanavond vraag ik nog wel een keer en doe ik als er een 2e keer komt licht aan. Als het trouwens weer gebeurd vanavond.

Enne over dat licht aan en kijken:
Het gebeurd steeds als ik pas 10 minuten op bed lig. Dan zijn m'n ogen wel aant donker gewend maar als ik m'n licht aandoe zie ik prima. Ik heb het nog nooit gehoord nadat ik in slaap ben gevallen.

enne lunaria....ik kwam 15 minuten na je laatste post online...weer te laat
Oud 02-09-2003, 21:50
Multilot
Multilot is offline
good luck, ik volg je verhaal op de voet...
Oud 02-09-2003, 22:58
Verwijderd
Durf je op te staan en in t donker je naar de adem toe te bewegen?

En een klein nachtlampje, zo'n oranje stekkertje ofzo, geeft klein beetje licht. Komt het altijd van dezelfde plek?

Ik heb zin om bij je te komen logeren en op onderzoek uit te gaan
Oud 02-09-2003, 23:27
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-09-2003 @ 23:58:
Durf je op te staan en in t donker je naar de adem toe te bewegen?

En een klein nachtlampje, zo'n oranje stekkertje ofzo, geeft klein beetje licht. Komt het altijd van dezelfde plek?
M'n bed staat tegen de muur, als ik in m'n bed lig (op m'n rug) heb ik links van me m'n kast met klok enzo naast het kussen. Daaronder gewoon niks, dus de rest van m'n kamer. Rechts de muur en een kabeltje met lichtknopje van de lamp naast m'n bed.
Ik hoorde het de 1e keer linksboven toen ik op m'n linker zij lag. (Dus naar links gekeerd).
En daarna volgens mij elke keer vanaf rechts (Mischien nog 1 of 2 keer links)

Normaal rechts boven, maar gisteren leek het echt van zooo dichtbij te komen...

Dus ernaartoe bewegen heeft niet veel zin want 't is vlakbij.

Citaat:
Mutant schreef op 02-09-2003 @ 23:58:
Ik heb zin om bij je te komen logeren en op onderzoek uit te gaan
Graag
Maareh hoe zou jij dat dan aanpakken? Dat ademen is maar heel af en toe en erg kort. Meestal 10 seconden of korter. Vrij zacht dus als je gaat bewegen overstemd dat het al en met licht aan zag ik niks. Geen teken ook toen ik het vroeg.

Ik vroeg het trouwens wel 30 seconden NA het ademen....ik schrok namelijk weer ff toen ik het ineens weer hoorde.
Ik zal vanavond tijdens proberen....als het weer gebeurd tenminste.

Ik ben wel blij dat zoveel mensen hier reageren (Hulpvol of niet), zonder jullie hulp en steun zou ik nu elke avond bang naar bed gaan denk ik...

ik zal morgen vertellen of er nog wat gebeurd is...

Ik vindt et trouwens wel raar dat het eerst Om de dag was, toen ineens 4 dagen lang niks, en nu 2x achter elkaar.
Oud 02-09-2003, 23:36
Verwijderd
Je hand uitsteken, voelen?
Wat ik zou doen... toch maar es een zaklamp meenemen die je meteen kunt aanknippen in de richting van, zonder al te veel lawaai. Even bewegen, iets zeggen en luisteren of het dan doorgaat of het licht veranderd. Toch es een klein lampje aanlaten .

Ik weet het zo ook niet, ik ben er niet, ik hoor het niet.
Oud 03-09-2003, 08:18
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 03-09-2003 @ 00:36:
Je hand uitsteken, voelen?
Wat ik zou doen... toch maar es een zaklamp meenemen die je meteen kunt aanknippen in de richting van, zonder al te veel lawaai. Even bewegen, iets zeggen en luisteren of het dan doorgaat of het licht veranderd. Toch es een klein lampje aanlaten .

Ik weet het zo ook niet, ik ben er niet, ik hoor het niet.
vannacht niks...
Ik zal et vanavond proberen
Oud 03-09-2003, 12:10
Eurynome
Eurynome is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 03-09-2003 @ 09:18:
vannacht niks...
Ik zal et vanavond proberen
Go for it ! enneuh, idd, net weer gemist, want na die post was ik nog heel ff online... Stom stom stom...

probeer het idd toch nog eens met de zaklamp, ik zou het niet opgeven . het feit dat het ook van een andere kant komt af en toe (meestal van rechts maar ook al eens van links) bewijst toch ook dat het geluid niet afkomstig is van een voorwerp of zow? Ik vind het allemaal best vreemd...
Oud 03-09-2003, 17:21
Shade
Shade is offline
Citaat:
lunaria schreef op 03-09-2003 @ 13:10:
Go for it ! enneuh, idd, net weer gemist, want na die post was ik nog heel ff online... Stom stom stom...

probeer het idd toch nog eens met de zaklamp, ik zou het niet opgeven . het feit dat het ook van een andere kant komt af en toe (meestal van rechts maar ook al eens van links) bewijst toch ook dat het geluid niet afkomstig is van een voorwerp of zow? Ik vind het allemaal best vreemd...
ja dat is idd waar...'t kan geen voorwerp zijn. Maar er is vast nog wel iets anders wat het kan zijn en anders....
Op dit moment geloof ik dat het een geest is, maar zolang die geest niet bewijst dat ie er idd is zal ik nog steeds niet overtuigt zijn...

vanavond idd weer (Mischien)
Oud 04-09-2003, 20:39
Shade
Shade is offline
weer niks....vanavond mischien...(Ja alweer )
onvoorspelbare geest trouwens...als het een geest is...
Oud 04-09-2003, 20:44
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 04-09-2003 @ 21:39:
weer niks....vanavond mischien...(Ja alweer )
onvoorspelbare geest trouwens...als het een geest is...
ja wat dacht je, als die dingen voorspelbaar waren, waren ze niet zo moeilijk te geloven en te bewijzen .
En ben jij voorspelbaar? Waarschijnlijk niet dus stel dat het een geest is wiens hele leven overhoop is gegooid en volgens volledig andere regels leeft, kun je daar toch moeilijk van verwachten dat ie voorspelbaar gaat zijn
Oud 04-09-2003, 20:49
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 04-09-2003 @ 21:44:
ja wat dacht je, als die dingen voorspelbaar waren, waren ze niet zo moeilijk te geloven en te bewijzen .
En ben jij voorspelbaar? Waarschijnlijk niet dus stel dat het een geest is wiens hele leven overhoop is gegooid en volgens volledig andere regels leeft, kun je daar toch moeilijk van verwachten dat ie voorspelbaar gaat zijn
das waar..
toch hoop ik nu wel dat hij een teken geeft want ik wordt elke keer minder bang en schrikkerig
dus wie weet....
't zou voor mij een keerpunt in m'n leven zijn
Oud 04-09-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 04-09-2003 @ 21:49:
das waar..
toch hoop ik nu wel dat hij een teken geeft want ik wordt elke keer minder bang en schrikkerig
dus wie weet....
't zou voor mij een keerpunt in m'n leven zijn
dan kom ik zelf wel even langs je bed ademen vannacht
Oud 04-09-2003, 20:59
Shade
Shade is offline
Citaat:
Mutant schreef op 04-09-2003 @ 21:52:
dan kom ik zelf wel even langs je bed ademen vannacht
ik merk het verschil wel
tis niet helemaal 't zelfde als mensen adem. 't klinkt veel eentoniger....tis erg moeilijk uit te leggen. ik zal vannacht weer proberen op te nemen
Oud 05-09-2003, 21:57
grandmommy
grandmommy is offline
oh boy , het wordt wel met de dag spannender moet ik zeggen! ik hoop echt op een teken!
Oud 06-09-2003, 18:00
appelsientje
appelsientje is offline
kei spannend! k ben wel benieuwd maar tog ff een vraagie.. want geesten he die zijn toch dood? en dan ademt ie tog nie meer?.. maarja domme vraag natuurlijk.. zou wel zijn omdat ie aand8 wil trekken ofzow? als t een geest is dan.. maarjaa k vind t wel cool net zoals char vind ik echt kei 'leuk' ja hoe zeg je dat.. k ben der echt wel van overtuigd dat geestenbestaan heeeel veel suc6

oja k ben niet zown dom klein opdondertje ff voor als jullie dat mss dachten
Oud 06-09-2003, 21:21
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ik geloof wel in geesten en het lijkt me echt ontzettend spannend om een keer zoiets mee te maken en om "bevestiging" te hebben dat ze bestaan, want dat heb ik nog nooit gehad.

ik zeg niet dat jij nu met een geest te maken hebt, want het kan ook net zo goed iets anders zijn. maar ik denk wel dat het goed zou kunnen.

interessant
Oud 06-09-2003, 22:14
AngelLena
AngelLena is offline
Waar woon je? Misschien rare vraag, vraag niet waarom, maar zou misschien kunnen helpen...
Oud 06-09-2003, 22:25
Eurynome
Eurynome is offline
shade, proficiat zeu. Ieder topic die jij start wordt zo'n megagroot succes!! . Iedereen reageert keienthousiast en zow en vindt het megaspannend. Ik ook eigenlijk Laat me weten wanneer je nog iets waarneemt!!
Advertentie

Regels voor berichten