Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2007, 10:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-04-2007 @ 11:30 :
Ik snap het punt totaal niet, eigenlijk
Er is geen punt. Er is gewoon een venusheuvel.
Oud 04-04-2007, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 04-04-2007 @ 11:39 :
Er is geen punt. Er is gewoon een venusheuvel.
Dus? Wat is daar zo vreselijk bijzonder aan dan?
Oud 04-04-2007, 11:03
Uice
Uice is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-04-2007 @ 11:50 :
Dus? Wat is daar zo vreselijk bijzonder aan dan?
Dat het een Disneyfilm is, en dat zulks daar doorgaans niet getoond wordt.

Ik vind het verder geen drama, maar Mark geloofde het niet dus vandaar die foto.
Oud 04-04-2007, 11:58
Qimm
Qimm is offline
Tjonge jonge wat een drama...
Oud 04-04-2007, 12:33
Verwijderd
Het is echt heel lastig te zien, ik ontwaar überhaupt nog geen vrouw in dat plaat.
Oud 04-04-2007, 12:56
Verwijderd
Nee, inderdaad, maar wel een enorm schandaal voor Disney hoor. Ik vind dat niet kunnen, onzichtbare venusheuvels van zeemeerminnen

(Sorry, ik hou al op )
Oud 04-04-2007, 15:10
Uice
Uice is offline
Hee, ik heb nooit geprotesteerd tegen de venusheuvel. Het was slechts bewijsmateriaal.
Oud 04-04-2007, 15:48
*oma*
*oma* is offline
Almost famous

denk directors cut, want het duurde en duurde maar...
Oud 04-04-2007, 18:33
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 04-04-2007 @ 12:03 :
Dat het een Disneyfilm is, en dat zulks daar doorgaans niet getoond wordt.

Ik vind het verder geen drama, maar Mark geloofde het niet dus vandaar die foto.
Waarop dus helemaal niets te zien, behalve een grote zwarte schaduw. Alleen vind ik het nogal triest om daar een foto van te maken, lijntjes op te tekenen en vervolgens ook nog een paint-tekening te maken. Grow up!
Oud 04-04-2007, 18:40
Bob the Bear
Bob the Bear is offline
Ga lekker door, ik lees mee.
Oud 04-04-2007, 18:41
Swlabr
Swlabr is offline
Ik dacht dat ík over saaie dingen kon praten.
Oud 04-04-2007, 18:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 04-04-2007 @ 19:41 :
Ik dacht dat ík over saaie dingen kon praten.
Recensies posten jij!
Oud 04-04-2007, 19:15
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-04-2007 @ 19:33 :
Waarop dus helemaal niets te zien, behalve een grote zwarte schaduw. Alleen vind ik het nogal triest om daar een foto van te maken, lijntjes op te tekenen en vervolgens ook nog een paint-tekening te maken. Grow up!
Als ik toch in een discussie over Ariel's doos verzeild ben geraakt, is het maar beter om all the way te gaan.

Helaas zie jij het blijkbaar op de foto nog steeds niet. Misschien post ik binnenkort een filmpje.
Oud 04-04-2007, 19:17
Verwijderd
This should do it:

Oud 04-04-2007, 20:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Oud 04-04-2007, 20:43
BendeBen
BendeBen is offline
haha jezus, die kop en die navel

vind het maar raar, die schaduw kan niet
Oud 04-04-2007, 20:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
Bovendien zit er een gat in haar haar.
Oud 04-04-2007, 20:55
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 04-04-2007 @ 20:17 :
This should do it:

[afbeelding]
Idd, je zit qua lijnen precies goed; na jouw groene lijn zie je een lijn van haar been doorgaan.
Oud 04-04-2007, 21:11
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-04-2007 @ 19:46 :
Recensies posten jij!
Ik ben er mee bezig.
Oud 04-04-2007, 21:27
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-04-2007 @ 19:46 :
Recensies posten jij!
Ik doe het over Clerks.
Oud 04-04-2007, 21:47
Rooster
Rooster is offline
ok, voorstel:
jullie krijgen een eigen topic om te fappen over Ariëls getekende diepzee-geslachtsdeel,
en sparen dit topic...
Oud 04-04-2007, 22:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Rooster schreef op 04-04-2007 @ 22:47 :
ok, voorstel:
jullie krijgen een eigen topic om te fappen over Ariëls getekende diepzee-geslachtsdeel,
en sparen dit topic...
Ik smeek al dagen of het gezeur kan stoppen.
Oud 04-04-2007, 22:50
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-04-2007 @ 23:21 :
dat "gesmeek" is een onderdeel van de discussie.
ik ga nú een apart topic aanmaken
Oud 04-04-2007, 22:52
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 04-04-2007 @ 23:21 :
Ik merk er anders niets van.

@Rooster: wat nou voorstel, jij hebt helemaal niets met deze discussie te maken. Ik heb verder niks tegen je idee, maar ja, de #care hè.
Oud 04-04-2007, 22:57
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Juice schreef op 04-04-2007 @ 23:52 :
Ik merk er anders niets van.

@Rooster: wat nou voorstel, jij hebt helemaal niets met deze discussie te maken. Ik heb verder niks tegen je idee, maar ja, de #care hè.
Als jullie leuke/goede topics waar ik in post er mee gaan verpesten, dan heb ik er wel iets mee te maken.

Het topic is gemaakt

en het is /care.

En Borat is nog steeds mijn laatst geziene film.
Oud 04-04-2007, 22:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rooster schreef op 04-04-2007 @ 23:57 :
Als jullie leuke/goede topics waar ik in post er mee gaan verpesten, dan heb ik er wel iets mee te maken.
Je bent niet verplicht alles te lezen hoor.

Citaat:
en het is /care.
#care.
Oud 04-04-2007, 23:02
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Juice schreef op 04-04-2007 @ 23:59 :
Je bent niet verplicht alles te lezen hoor.
Dat weet ik, maar ik post in een topic omdat ik dat een interessant topic vind en ik vind het jammer als dat topic wordt verpest.
wil je alsjeblieft vanaf nu ontopic zijn?
ik vraag het wederom vriendelijk.
Oud 04-04-2007, 23:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rooster schreef op 05-04-2007 @ 00:02 :
Dat weet ik, maar ik post in een topic omdat ik dat een interessant topic vind en ik vind het jammer als dat topic wordt verpest.
Dude, ik vind het ook wel eens jammer als een topic vol staat met fanboygezeik over James Bond of dergelijke bagger (alhoewel, eigenlijk kan het met niet zoveel schelen want ik lees het niet), maar ja, het topic is gewoon bedoeld voor discussies over films.

OT!

Face on the bar room floor, tamelijk onbegrijpelijke Chaplinfilm die me niet echt veel zei. Weinig slapstick, de slapstick die er wel in zit is in de vorm van eenvoudig geweld.
Oud 05-04-2007, 09:14
Swlabr
Swlabr is offline
Recensie: Clerks. (1994)

Clerks is een zwartwitfilm die twee hoofdpersonen kent: Dante Hicks en Randal Graves. Dante Hicks werkt in de ‘Quick Stop’ en Randal Graves in de videotheek naast de Quick Stop.

Op een zondagmorgen wordt Dante gebeld door zijn baas die hem vertelt dat hij, op zijn vrije dag, moet werken. Na een beetje tegenstribbelen gaat Dante toch, ondanks dat hij die dag een hockeywedstrijd heeft.

Eenmaal aangekomen moet hij vele problemen oplossen; er is kauwgom in de sloten van de winkel gedaan; zijn vriendin die steeds maar weer begint over het feit dat hij weer eens naar school moet gaan; zijn ex-vriendin die gaat trouwen terwijl hij nog verliefd is op haar en zijn grootste probleem: Randal. De meest desastreuze dingen gebeuren. Dit lijdt vaak tot problemen met klanten en Dante die ons er maar steeds weer op wijst dat dit zijn vrije dag is!

Met in het achterhoofd dat dit een film is met een laag budget begon ik te kijken. Ik merkte al meteen dat deze film geen verhaal heeft. Het moet het hebben van de mooie dialogen tussen Dante en Randal en de domme dingen die zij doen. De ruzies, de oplossingen en vooral: het uitvoeren van die oplossingen. Dat is mijns inziens aardig gelukt. Helaas miste ik toch een verhaal. Ik vind het nutteloos om naar een film te kijken waar mensen alleen maar staan te praten en domme dingen doen. Dit wordt natuurlijk gecompenseerd door de prachtige dialogen, thans is mijn uiteindelijke cijfer voor deze film:

6/10.

Kritiek en tips over hoe ik een recensie moet schrijven zijn zeer welkom! Dit is mijn eerste recensie, dus slechtheid is verzekerd.
Oud 05-04-2007, 11:08
samoth
samoth is offline
Vooral die dialoog over 'The return of the jedi' was echt geweldig Vermakelijke onzin.

Misschien kun je wat dieper ingaan op de humor. De humor karakteriseren enzo. Verder hoor ik niks over het niveau van de acteurs, en hoe vond je het zwart-wit? Werd er wat meegedaan of was het nodeloos saai?
Oud 05-04-2007, 11:11
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
samoth schreef op 05-04-2007 @ 12:08 :
Vooral die dialoog over 'The return of the jedi' was echt geweldig Vermakelijke onzin.

Misschien kun je wat dieper ingaan op de humor. De humor karakteriseren enzo. Verder hoor ik niks over het niveau van de acteurs, en hoe vond je het zwart-wit? Werd er wat meegedaan of was het nodeloos saai?
Die was inderdaad geniaal.

Ik weet niet echt hoe ik moet zien wanneer iemand goed acteert en wanneer niet. Kunt u dat toelichten?
Oud 05-04-2007, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Darkiekurd schreef op 05-04-2007 @ 10:14 :
Dit lijdt vaak tot problemen
leidt
Oud 05-04-2007, 11:34
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Katje schreef op 05-04-2007 @ 12:27 :
leidt
Oké. Bedankt.
Oud 05-04-2007, 13:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
samoth schreef op 05-04-2007 @ 12:08 :
en hoe vond je het zwart-wit?
Ik neem aan dat ie gewoon de kleuren bedoelt.
Oud 05-04-2007, 13:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 05-04-2007 @ 12:11 :
Ik weet niet echt hoe ik moet zien wanneer iemand goed acteert en wanneer niet.
Iemand acteert goed als zijn karakter binnen de context geloofwaardig is.
Oud 05-04-2007, 13:26
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Juice schreef op 05-04-2007 @ 14:23 :
Iemand acteert goed als zijn karakter binnen de context geloofwaardig is.
Hoe kan ik dat zien?
Oud 05-04-2007, 13:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 05-04-2007 @ 14:26 :
Hoe kan ik dat zien?
Je kan toch zien of je gelooft of die persoon meent wat ie zegt?

En voor de meeste komedies geldt dat iemand goed acteert als het grappig is.
Oud 05-04-2007, 17:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 05-04-2007 @ 12:11 :
Ik weet niet echt hoe ik moet zien wanneer iemand goed acteert en wanneer niet. Kunt u dat toelichten?
Als iemand overtuigend is, zoals Juice zegt: geloofwaardig binnen de film, en dit verschilt natuurlijk per film en per genre. In een actiefilm stel je minder hoge eisen aan acteerwerk dan in een psychologische triller of drama, bijvoorbeeld.

Zeg maar even dat het niveau van acteren in GTST bagger is en dat van iemand als Robert De Niro geniaal. Op die schaal: hoe was het?
Oud 05-04-2007, 17:34
Swlabr
Swlabr is offline
Dan vind ik het redelijk goed geacteerd. Er van uitgaande dat als ik het grappig vind het best goed geacteerd is, in ieder geval.
Oud 05-04-2007, 18:55
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
Juice schreef op 05-04-2007 @ 14:42 :

En voor de meeste komedies geldt dat iemand goed acteert als het grappig is.
Op zich een goede maatstaaf, maar aan de andere kant zijn er ook mensen die Martin Lawrence een bak vinden....
Oud 05-04-2007, 20:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'TV krant' geeft het alom opgehemelde Mulholland Drive (volgende week op tv) twee uit vijf sterren. Terecht? (Ik heb 'm niet gezien.)

Edit: de film krijgt een 7.9 op IMDb:
http://www.imdb.com/title/tt0166924/

Laatst gewijzigd op 05-04-2007 om 20:24.
Oud 05-04-2007, 20:19
Verwijderd
Ja een hele discussie op zich. Ik heb wel eens gesteld dat ik me afvroeg voor hoe groot een deel mensen M. Drive zo geniaal vinden puur omdat hij zo 'onbegrijpelijk' is.
Oud 05-04-2007, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-04-2007 @ 21:18 :
'TV krant' geeft het alom opgehemelde Mulholland Drive (volgende week op tv) twee uit vijf sterren. Terecht? (Ik heb 'm niet gezien.)

Edit: de film krijgt een 7.9 op IMDb:
http://www.imdb.com/title/tt0166924/
Twee uit vijf sterren? Staat er nog een recensie of stukje bij?

Volkomen onterecht. Mulholland Drive is een prachtfilm. De muziek, de beelden en de sfeer dragen daar allemaal aan bij. Doordrenkt met een dosis mysterie en absurditeit die je helemaal meesleuren. Een van mijn favoriete films.

Mensen die enkel 'normalere' films gewend zijn, zullen dit misschien minder waarderen, maar dat is alleen omdat ze het dan te oppervlakkig beoordelen (ik snap het niet/waar blijven de blote tieten/ dat kan helemaal nieeet!~ etc).
Oud 05-04-2007, 21:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Twee sterren is wat laag, maar meer dan een solide drie sterren verdient hij niet. Het is tenslotte geen meesterwerk.
Oud 05-04-2007, 23:28
Verwijderd
Peter Pan

Wel een aardige Disney-film, maar niet bijzonder. De personages zijn eenzijdig, er is geen diepgang. Niet dat ik enorm veel diepgang verwachtte, maar iets meer over Peter Pan had ik wel te weten willen komen. Maar goed, daar hebben we die cheesy tekenfilmserie voor

Vooral Tinkerbell was vermakelijk, en de overige personages waren tof geanimeerd.
Er was trouwens in een groepje meerminnen een vroege Ariël te zien! Zónder venusheuvel.

6/10
Oud 05-04-2007, 23:52
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 05-04-2007 @ 21:52 :
Twee uit vijf sterren? Staat er nog een recensie of stukje bij?
Helaas niet. Vreemd genoeg bespreken ze nooit films die op Canvas (België) uitgezonden worden.

Citaat:
Mensen die enkel 'normalere' films gewend zijn, zullen dit misschien minder waarderen, maar dat is alleen omdat ze het dan te oppervlakkig beoordelen (ik snap het niet/waar blijven de blote tieten/ dat kan helemaal nieeet!~ etc).
Dat vind ik dan weer bevooroordeeld en generaliserend. Ik heb 'm niet gezien hoor, maar zou het niet zo kunnen zijn dat mensen die 'm niet mooi vinden 'm gewoon... niét mooi vinden? Maar bovenstaande vind ik weer zo snobistisch klinken.
Oud 05-04-2007, 23:53
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
N00dles schreef op 06-04-2007 @ 00:28 :
Er was trouwens in een groepje meerminnen een vroege Ariël te zien! Zónder venusheuvel.
Jaja, dat kon natuurlijk niet toen ome Walt nog leefde.
Oud 06-04-2007, 01:14
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 06-04-2007 @ 00:52 :
Dat vind ik dan weer bevooroordeeld en generaliserend. Ik heb 'm niet gezien hoor, maar zou het niet zo kunnen zijn dat mensen die 'm niet mooi vinden 'm gewoon... niét mooi vinden? Maar bovenstaande vind ik weer zo snobistisch klinken.
Het is niet snobistisch of generaliserend bedoeld. Ik heb er bewust het woordje misschien bijgezet. Maar het is gewoon zo: sommige mensen zijn zulke films niet gewend, en zullen het dan misschien sneller afdoen als saai of onbegrijpelijk, dan de getrainde filmkijker.

Een getrainde filmkijker kijkt meestal iets meer naar andere aspecten van een film dan enkel de vermaakfactor. Het valt bijv niet te ontkennen dat MD scenario-technisch en filmtechnisch doordacht in elkaar zit. Een filmleek let daar gewoon minder op.

Twee sterren geef je aan films als Police Academy of flauwe romkom's. Niet aan MD. Ik krijg gewoon de indruk dat er te subjectief is beoordeeld door de recensent.
Oud 06-04-2007, 10:02
samoth
samoth is offline
In ieder geval het was weer genieten voor Lynch liefhebbers. Geen verhaal, maar wat een sfeer weet die man toch altijd te creëen. Lekker duister dit keer als in nachtmerrie. Het enige minpuntje was de vreselijke aftiteling, totaal ongepast wat mij betreft.

4/5 voor Inland Empire.
Oud 06-04-2007, 10:12
DanielC
DanielC is offline
Jammer dat 'ie maar in zes bioscopen draait. Ik ben dan wel geen overdreven Lynch-fan, maar wil 'm toch wel graag zien.

Regels voor berichten