Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
An Inconvenient Truth (2006) Indrukwekkende en belangrijke 'documentaire' van Al Gore. Ik zet die term tussen aanhalingstekens, niet omdat ik de aangedragen feiten ontken (integendeel!), maar omdat de film zich naar mijn smaak te vaak focust op de persoon Al Gore, wat ten koste gaat van de aandacht voor global warming. De hele verkiezingsfraude in Florida in 2000 werd ook weer opgerakeld, terwijl het geen raakvlak had met de opwarmingsproblematiek. Af en toe leek het wel een verkiezingsspot (wat mijn vermoeden bevestigt dat Gore nog mee zal doen aan de komende presidentsverkiezingen). Ondanks dat toch een prima film die op overtuigende manier het probleem global warming aankaart. 3/5 |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik luister bovendien niet naar mensen die geindoctrineerd worden door geschifte wijven die beweren dat de haai uit Jaws een vrouwengleuf moet voorstellen ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Doos, je snapt toch wel dat niet iedereen deze film gezien heeft ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ongeloofwaardig is misschien niet helemaal goed uitgedrukt, maar come on, die
Spoiler
|
![]() |
This Is England (2006) 9/10
Groot Brittannië Drama 100 minuten geregisseerd door Shane Meadows met Thomas Turgoose, Stephen Graham en Jo Hartley Shaun is een 11-jarige jongen uit Noord-Engeland die opgroeit zonder vader. Tijdens de zomer van 1983 verandert er iets in de vaak zo trieste Shaun. Hij scheert zijn hoofd, zet zich tegen alles en iedereen af, en sluit zich aan bij een groep Skinheads en later zelfs bij het National Front. Met alleen een labiele moeder die hem probeert op het rechte pad te houden, lijkt Shaun af te stevenen op de zekere ondergang. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik ben helaas nog niet aan 2010 toegekomen, is het de moeite waard?
Laatst gewijzigd op 13-03-2007 om 11:14. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Het acteerwerk is prima in orde. Roy Scheider en John Lithgow zijn beide goede acteurs. De aankleding en muziek zijn helaas wat minder strak dan in 2001. Een paar dingen zijn best leuk gevonden. Zoals de nieuwe supercomputer 'SAL 9000' met blauw licht. Met geluid in de ruimte was ik minder blij en het plot waarbij het nut van de monoliet in ons stelsel uit de doeken wordt gedaan vond ik ook niet echt leuk. Zeker geen slechte film, maar hij valt in het niet bij 2001 (hoe kan het ook anders). 7, misschien 8/10 Hier kun je het een en ander lezen over 2010: http://en.wikipedia.org/wiki/2010:_Odyssey_Two Op zich mogen ze van mij de andere twee boeken ook wel verfilmen. Laatst gewijzigd op 13-03-2007 om 17:26. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Spoiler
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Ik weet niet of je teleurgesteld gaat worden. Ik was daar ook bang voor, maar het is op zich een 'volwassen' vervolg. Maar ja, hoe kun je ooit aan werken van de grootmeester tippen? Een vriend van me is filmcriticus (en dan niet zo'n Veronica Magazine pik) en die vond het ook een leuke film. Hij ligt regelmatig bij de Free Record Shop bij de aanbiedingen. En je kan hem natuurlijk ook downloaden *kuch*piratebay*kuck*. 2001 zou ik graag nog eens in de bios zien (niet als de hippies toendertijd met LSD op ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 13-03-2007 om 23:46. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film, bitches. Welke film. (nummero zoveel +1) DanielC | 3 | 06-04-2007 11:50 |