Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jezus, ik wil studeren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nu on topic! Lama avengers: Old school kung fu van mijn favoriete Bruce Lee clone, Bruce Li!. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik snap nooit zo goed wat de deal is met absenties als je voor de rest wel gewoon goede cijfers haalt. Dan kun je het kennelijk aan zonder alle lessen te volgen, lijkt me juist een goede zaak. Bij ons is het nu zelfs zo dat je niks mag herkansen of inhalen als je absenties hebt, dat is gewoon tegenwerken, imho. Maar goed, ontopic, ik ga zo Das Boot kijken want dat moet voor Duits. |
![]() |
||
Citaat:
En hoeveel absenties zijn dat dan??? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als ik in mijn tijd zo weinig absent was geweest had ik een beloning gekregen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic; Blood Diamond afgekeken.
Spoiler
|
![]() |
|
The Da Vinci Code (2006)
Wow, wat een briljante film! (Jaja, hier ga ik opmerkingen over krijgen, I know.) Ik heb het boek nooit gelezen, dus ik heb het ‘voordeel’ dat ik niet hoef te vergelijken met een versie die ik zelf eerder in mijn fantasie heb gemaakt, zoals zoveel lezers. Daardoor kon ik echt opgaan in het verhaal. Ik vind dit één van de weinige films die geen minuut verveelt. Dat komt omdat het onderwerp me erg aanspreekt. Verzin een spannend verhaal en baseer dat op –en prop het vol met authentieke geschiedenis (gooi er misschien wat complotten tegenaan) en je hebt me om. De gehele opzet vind ik briljant verzonnen. Goed werk van Ron Howard om dat om te zetten in een vorm die aanspreekbaar blijft, want af en toe worden er echt wel flinke brokken informatie achter elkaar gegeven. Toch verveelde zo’n bibliotheekscène mij echt geen moment. Het wordt gelukkig ook afgewisseld met genoeg actie. Ik vind de onderlinge verhoudingen verhaal-actie precies goed uitgebalanceerd. Ik heb de ‘extended version’ gezien op dvd, maar ik kan me niet indenken dat hij voor de bioscoop echt ingekort is geweest. Wat mij betreft kan er geen minuut uit gehaald worden. Acteerwerk was dik in orde. Sowieso is Tom Hanks een fantastische acteur, die elke rol aankan. Zijn Robert Langdon is erg overtuigend, hij geeft je echt het gevoel dat het personage graag overal alles over wil weten en daarom meedoet aan de waanzinnige speurtocht. Audrey Tautou is het op het eerste gezicht zo tengere, fragiele meisje dat dan opeens heel goed in staat blijkt te zijn mee te doen met alle actie. Dat vond ik ook overtuigend overgebracht. Tautou bracht alles heel naturel. Sir Ian McKellan als Teabing kan je laten geloven dat hij geobsedeerd is door de Heilige Graal
Spoiler
Op de muziek is ook al niets aan te merken. Erg sfeervol, erg toepasselijk bij het thema van de film: raadselachtige speurtocht. Het enige wat me eigenlijk tegenviel, was de rol van Paul Bettany als Silas. Volgens Ron Howard op de bonus disc was het de bedoeling dat Silas over zou komen als meelijwekkend figuur, meer dan alleen eng, maar ook gekweld en daarom symphatiek. Dat is bij mij zo helemaal niet overgekomen. 4/5 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
(1e opmerking ![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar het is slecht vergeleken bij het boek |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Net als die vermoeiende zever over The Shawshank Redemption. |
![]() |
||
Citaat:
maar je bent kut vergeleken met mijn hoed.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Zeg dan gebaseerd op dit en dat boek.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En jouw vergelijking slaat nog steeds nergens op. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
"Push the button, Max" / "I'm seasick" ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() His Girl Friday - Geweldig! Rosalind! <3 Cary! <3 An Inconvenient Truth Redelijk boeiende docu die me het nodige inzicht gaf op een toch wel ernstig probleem waar ik nog niet zo heel erg van op de hoogte was.
|
La Genèse (1999)
Verfilming van het Bijbelboek Genesis, over de strijd tussen Jakob en Esau. Dat hoeft niet vervelend te zijn, want er zijn mooie en spannende verhalen in de Bijbel te vinden. De film mislukt helaas vanwege twee redenen: het letterlijk overnemen van de (integrale) teksten en dialogen uit het Bijbelverhaal en een chaotische vertelwijze. Het nemen van de oorspronkelijke teksten (zowel in voice-overs, als in monologen en dialogen) maken het verhaal langdradig en de gesprekken tussen de personages geforceerd en ongeloofwaardig. Het letterlijk verfilmen van Bijbelpassages maken ook de handelingen erg artificieel. Dat het acteerwerk belachelijk over komt, ligt dan ook niet aan de acteurs, maar aan het materiaal waaraan ze gebonden zijn. Het verhaal wordt ook behoorlijk rommelig gebracht: halverwege de film ben je de draad kwijt over wie nou wie is, of wie familie van elkaar is, wat de onderlinge verhoudingen zijn, etc. 2/5 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Welke film, bitches. Welke film. (nummero zoveel +1) DanielC | 3 | 06-04-2007 11:50 |