Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2004, 17:56
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
TechXP schreef op 10-01-2004 @ 18:32:
Als je van vitaminen enzo tekort oploopt is dat je eigen schuld meestal, omdat je dan niet goed eet, niet let op wat je eet etc. En dat is meestal bij de meeste mensen zo (dus niet alleens veggies).
Maar mensen die vega zijn hebben er veel meer kans op (bij B12 dan), en het mag dan wel je eigen schuld zijn, maar in dit geval is het echt beter dat te voorkomen, je merkt het namelijk niet als je een tekort hebt, en als je t ondekt ben je te laat en heb je voor de rest van je leven allerlei klachten (die echt heel vervelend zijn hoor, je kunt er zelfs verlamd van raken).

(Hm, ik geloof dat ik in herhaling val, maar t is mijzelf bijna overkomen (en dat kwam dus niet omdat ik niet goed oplette ofzo) en ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat je dat risico wil nemen als er gewoon pillen bestaan die je kunt nemen )
Oud 10-01-2004, 18:27
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Konijn schreef op 10-01-2004 @ 18:56:
[B]Maar mensen die vega zijn hebben er veel meer kans op (bij B12 dan), en het mag dan wel je eigen schuld zijn, maar in dit geval is het echt beter dat te voorkomen, je merkt het namelijk niet als je een tekort hebt, en als je t ondekt ben je te laat en heb je voor de rest van je leven allerlei klachten (die echt heel vervelend zijn hoor, je kunt er zelfs verlamd van raken).
Nee, ben ik niet met je eens. Veganisten hebben een grote kans, zeker als ze geen pillen nemen.
Vegetariers (op bepaalde na) letten juist erg op hun eten en daarom zouden ze dus juist op die stoffen letten enzo. De kans is denk vergelijkbaar met een partime-vleeseter.
Mijn gok is dat er meer mensen met b12-tekort zijn die geen vegetarier zijn, dan degene die wel vegetarier zijn.
Ok, de kans is wel groot als een vegetarier niet goed op zijn voeding let, maar zoals ik al zei is dat bij elk mens zo.

Verder met alle andere vitamine. Ik denk dat men in nederland vooral verkeerd eet en weinig vitamine binnen krijgen. Misschien wel een reden dat men nu steeds maar meer vitamine in drankjes proppen.

Ik ga misschien nog binnenkort eens een test doen. Ik heb verder nooit gecheckt op b12.
Oud 10-01-2004, 18:43
Noeksel
Noeksel is offline
Ik gebruik ijzertabletten (Ben nu ruim 4 jaar vegetariër) Verder veel noten en kaas enzo. Eiwitten zijn belangrijk.
Oud 13-01-2004, 18:11
Strictly Aimee
Strictly Aimee is offline
kben zelf al ongeveer 6 jaar vegetarisch, maar eet wel vis. Wij eten eigenlijk nooit extra pillen ofzo, soms tijdelijk eventjes. Maar we eten wel vis dus dan is het ook alweer anders.
Ik denk zelf dat het wel erg meevalt, zolang je maar gewoon gezond en afwisselend blijft eten.
Oud 13-01-2004, 18:23
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Strictly Aimee schreef op 13-01-2004 @ 19:11:
kben zelf al ongeveer 6 jaar vegetarisch, maar eet wel vis.
Dan ben je GEEN vegetarier als je nog vis eet.
Oud 13-01-2004, 20:04
Jampot
Jampot is offline
no problemo, gewoon netjes elke dag een paar plakjes kaas eten en een bekertje melk of paar en je redt het best
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten