Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2003, 15:57
naan
naan is offline
ik vind het heel goed gedaan!

het is alleen jammer dat hij het iets te sensationeel aanpakt en niet meer zijn eigen vragen heeft kunnen beantwoorden.

verder heel erg mooi. en waarom zou je niet stukjes eruit knippen? als die kerel het heeft gezegd, dan liegt micheal moore niet.door stukken eruit knippen kan je iemand wel op een bepaalde manier portreteren, maar het neemt niet weg dat die kerel het wel heeft gezegd.

michael moore
zijn enigzins lompe,rechtstreekse aanpak vind ik heel leuk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2003, 12:45
Stevill
Stevill is offline
geniale docu echt met de gemiddelden en getallen, zet je toch wel ff aan het denken.
Oud 21-04-2003, 12:46
No return
No return is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 10-01-2003 @ 13:11:
Gisteren gezien en ik heb het allemaal even moeten laten inzinken.

Mooie documentaire over waarom er in Amerika zoveel doden vallen door vuurwapens en waarom iedereen een wapen bezit. Nou weet ik niet of alles echt waarheidsgetrouw is; van wat ik gelezen heb is Michael Moore berucht door bepaalde situaties in scene te hebben gezet, en ik geloof best dat dit zou zijn gebeurd(De scene waar Moore de deuren van Canadezen openmaakt bijv.), maar de film komt met goede argumenten waarom er zoveel slachtoffers vallen. De sensatiebeluste media, de angst die Amerikanen hebben tegenover elkaar.

Iemand anders deze film gezien?

jep meesterlijk film beste documentaire ooit denk ik
Oud 21-04-2003, 14:36
Daangerous
Daangerous is offline
krachtige, duidelijke interviews, met duidelijke doelen. (ik had trouwens niet gedacht dat ze dat voor elkaar zouden krijgen bij die K-Mart)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 16:10
Verwijderd
goede film/docu!
ik geloofde aanvankelijk niet dat hij écht een geweer kreeg bij het openen van die bankrekening, maar dat is dus wél waar!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 08:55
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 11-04-2003 @ 11:12:
Ja, ik heb 'm een hele tijd geleden al eens gezien bij een vriend. Goede film inderdaad. Michael Moore is echt iemand met een ideaal waar hij zich 100% voor inzet, echt een ouderwetse idealist. Het karakter van de documentaire is dan ook wel énigszins overdreven af en toe, het ligt er allemaal wel héél dik bovenop, maar dat neemt niet weg dat het een indrukwekkend document is, echt een eye-opener.
Ja hier ga ik in mee. Af en toe bekijkt hij alles iets TE veel van zijn gezichtspunt. Maar genoeg waarheid om eens even over na te denken.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 13:30
Daangerous
Daangerous is offline
Dat weet Moore zelf ook wel, maar op die gedachte komen de meeste pas na een dag ofzo, het gaat hem gewoon om de mensen een shock te geven van "wow! zit het zo" en dan heeft hij er verder schijt aan wat mensen in de details van zijn films vinden, respect heeft hij inmiddels toch al afgedwongen, en die raakt hij niet meer kwijt als hij dit soort films blijft maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten