Citaat:
Carn schreef op 21-04-2003 @ 21:21:
Minneman 
Chris Penny van DEP heeft zelf conservatorium gedaan en wil graag ook iets anders gaan doen.
Ik probeer metal drummers niet af te kraken, maar VEEL metal drummers drummen echt in een hokje, als ik het zo mag zeggen...en dat hokje vinden veel metalfans heel indrukwekkend en denken dat dat het "toppunt" is van drummen.
|
Mwa, je doet VEEL metal drummers nu erg te kort. Die nieuwe golf van US Death Metal, waar
Brodequin ook bij hoort, is idd niet veel meer dan zo snel mogelijk en zo laag mogelijk klote herrie produceren. Bij veel Death Metal bands voegt de drummer wel degelijk iets toe aan de nummers, ik noem Morbid Angel en een uitzondering op de bovenstaande regel: Nile.
Zelfs bij Darkthrone, waarbij het hele nummer hetzelfde wordt gedaan met de drums, voegt de drummer toe aan het nummer. Technisch stelt het helemaal niks voor, muzikaal gezien is het geniaal.
Een goede drummer voegt iets toe aan het nummer, en geeft niet alleen de maat aan. Daar heb je gelijk in, maar volgens mij vergis je je in de mate waarin dat gedaan wordt. Vaak ook op wat andere manieren dan door hoog technisch te spelen.
Je hebt trouwens ook fusion metal