![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Volgens mij weet ik niet eens meer hoe breien moet. Vroeger heb ik weleens dingen gebreid, maar alleen kleine dingetje die je dan op school maakte bij handenarbeid
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Zal straks weer een aparte trui plaatsen met patroon en foto. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Deze is ook wel aardig, een veelkleurige trui. iedere kleurvlak is anders, en nergens raken twee de zelfde kleuren elkaar. ![]() Het patroon (teltekening, intarsia techniek) klik op de afbeeldingen voor meer details. ![]() De schets. ![]() ![]() De trui, het eind resultaat. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
vet Damn jij moet echt voor http://www.myspace.com/klaxons gaan werken. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Ik heb ook nog een oude trui liggen (deels eigen ontwerp) die ik eigenlijk niet meer draag, maar toch bewaar omdat hij toch wel geslaagd is. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Vraag me af hoe lang ben je gemiddeld bezig met zo een truitje? Laatst gewijzigd op 28-02-2007 om 23:18. |
![]() |
||
Citaat:
Bij de rozentrui wordt met de Intarsia techniek gewerkt, maar op ''in de knoop'' zoveel mogelijk te voorkomen, neem ik bij kleine vlakjes meestal een losse draad, die kun je bij elke kleurwisseling zo uit de kluwen halen. Maar het is gewoon een kwestie van oefenen. Wat Kaffe Fasset kan, kan iedereen maken die de basissteken van het breien beheerst. ![]() Bij sommige truien zie je veel mensen verbaast kijken omdat ze zoiets niet gauw van een jongen verwachten. Heb ook wel eens opmerkingen gekregen van (hoofdzakelijk jeugd) die mij dan naroepen als homo ed. De laaste jaren heb ik het breien een beetje op ee laag pitje gezet (vanwege gezondsredenen) maar het begint toch weer een beetje te jeuken, wil weer eens een oudere trui opnieuw gaan breien die ik voor jaren geleden weg heb gedaan of uitgehaald (maat model was niet zo) geslaagd. ![]() Wordt zeker nog vervolgt. ![]() Laatst gewijzigd op 28-02-2007 om 23:23. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar zoals ik al schreef, begint het toch weer te jeuken en wil ik toch weer eens iets gaan breien, alleen nog een mooi patroon vinden. Alhoewel mijn laatste truien wat eenvoudiger van aard zijn geworden (qua kleurgebruik en patroon) ![]() Die hele felle kleuren ben ik een beetje vanaf gestapt, wil eigenlijk allen nog maar truien breien die niet zo ''trend'' gevoelig zijn, maar meer tijdloos zoals kabelsteken en herstkleuren met mooie kleurovergangen. ![]() Bij breien let ik vooral op details en mooie afwerking. De halsboord en naden krijgen bij mij extra aandacht, bij veel breister(s) is dit vaak een sluitstuk op de afwerken. Bij de keuze van het garen hou ik vooral van Rowan, maar dit garen is erg duur en er zijn in Nederland maar een paar verkooppunten die het verkopen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Techniek beheers je erg goed schijnt daarmee heb je een voorsprong op anderen, daaraantegen vind ik je ontwerpen zwaar zielig. Ik zou dat ontwikkelen, ga kunst ofzo iets bekijken op het internet en ga voor jezelf na wat je mooi vind en wat mogelijk is in breivorm. Wie weet resulteert dat tot werk dat evengoed tijdloos is, maar wel innovatief en eigen. Om een voorbeeld te geven waar je inspiratie uit kan halen; pixel art: http://www.computerarts.co.uk/__data...arieties/7.jpg --> niet zo heel mooi, maar om een idee te geven wat misschien mogelijk is, bijvoorbeeld het creeeren van eigen figuren in deze stijl. Ook simpel werk van illustrators kan je misschien inspiratie uit halen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]() De foto uit Rowan boek 12 (Autumn 1992) ![]() ![]() Het patroon en teltekening. ![]() Klik op de afbeeldingen voor meer details. ![]() ![]() De trui zelf, vooral het patroon in de halsboord was een moeilijke uitdaging. ![]() ![]() Deze trui heb ik al eens eerder gebreid, maar is toen ''verwassen'' ![]() En ze blijven sindsdien allemaal mooi uitzien. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() De foto (uit Ariadne maart 1990) ![]() Het patroon (tel tekening). ![]() ![]() De trui. ![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
zoo ontzettend gaaf ![]()
||
Citaat:
||