Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2004, 10:46
snoopy
snoopy is offline
Ik doneer alles.
Oud 12-12-2004, 11:40
Mara
Mara is offline
Ik heb een paar maanden geleden het formulier ingestuurd, ik heb aangegeven dat ze alles mogen hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 13:46
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 11-12-2004 @ 19:00 :
Ja, maar je moet daarbij wel bedenken dat het een moeilijke keuze is (kan zijn).

(...)

Ik weet (bijna) zeker dat mijn moeder, zelf al is het heel moeilijk voor haar op dat moment, mijn keuze respecteert, en deze ''uitvoert''. ik ga het haar vanavond toch nog maar een keertje zeggen voor de zekerheid
Ja, dat begrijp ik heel goed. Ik bekijk het nu uiteraard ook vanuit de persoon die donor is. Ik zou het zelf vervelend vinden als ik een verklaring heb afgelegd waarin ik mijn organen afsta, er is iemand die mijn organen nodig heeft, maar mijn nabestaanden zouden dat blokkeren. Dat wil ik gewoon niet.

Daarom is in de praktijk natuurlijk het beste om gewoon te overleggen met alle betrokkenen, maar het feit dat een meerderjarige een verklaring heeft afgelegd en donor wil zijn, weegt natuurlijk wel zwaar. Dat is gewoon iemands wens geweest en die kun je niet zomaar terzijde leggen.

Ik bedoel, misschien zijn de ouders het ook wel niet eens met de inhoud van een eventueel testament, maar daar kunnen ze ook niets aan veranderen. Iemand mag gewoon beschikken over zijn vermogen en zijn lijf, zoals hij dat zelf wenst.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 12:06
Verwijderd
Ik sta mijn organen niet af na mijn dood.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik het heel dubbel vind van mezelf. Als ik zo ziek zou zijn dat ik een donor orgaan nodig zou hebben, zou ik er natuurlijk om zitten springen, en zou ik het meteen aannemen. Toch wil ik ze zelf niet afstaan. Ik vind het een eng en raar idee.

Misschien dat ik er over een tijdje anders over ga denken, en mijn keuze wijzig.

Laatst gewijzigd op 14-12-2004 om 12:10.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 12:11
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik heb sinds twee jaar een donorcodicil waarop staat dat ik al mijn organen af sta na mijn dood. De belangrijkste reden waarom ik dat doe, is eigenlijk omdat ik geen dringende reden heb om het niet te doen
Oud 14-12-2004, 12:15
Konijn
Konijn is offline
Had ook al in het andere topic gereageerd:
Ik heb toen ik bijna 18 werd het formulier aangevraagd, optie 1.
Ik sta alles af dus, en mijn ouders weten het. Ik heb voor mn 18e vaak genoeg lopen zeuren dat ik wel donor wilde zijn mocht me wat overkomen.
Oud 14-12-2004, 12:16
Thee Muts
Thee Muts is offline
Citaat:
Konijn schreef op 14-12-2004 @ 13:15 :
Had ook al in het andere topic gereageerd:
Ik heb toen ik bijna 18 werd het formulier aangevraagd, optie 1.
Ik sta alles af dus, en mijn ouders weten het. Ik heb voor mn 18e vaak genoeg lopen zeuren dat ik wel donor wilde zijn mocht me wat overkomen.
Je mag vanaf je 12de zelf zo'n formulier invullen hoor, daar hoef je niet perse 18 voor te zijn En voor je 12de mag het ook, maar dan met toestemming van je ouders.
Oud 14-12-2004, 12:24
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Thee Muts schreef op 14-12-2004 @ 13:16 :
Je mag vanaf je 12de zelf zo'n formulier invullen hoor, daar hoef je niet perse 18 voor te zijn En voor je 12de mag het ook, maar dan met toestemming van je ouders.
Dat weet ik, maar dat wist ik niet toen ik 12 was .
Toen was het al bijzonder dat ik er over dacht blijkbaar, mijn leeftijdsgenoten waren er totaal niet mee bezig.
Nu is het allemaal veel vaker in het nieuws ofzo.

Regels voor berichten