Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2005, 19:45
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 23-11-2005 @ 11:57 :
Die locksteady trekt juist binnen een paar seconden in als je er tenminste niet teveel van gebruikt.
Ik gebruikte er niet teveel van.... Ik heb mijn vingertop erin geduwd en hem afgestreken.

En droog wordt het zeker wel, bij mij iig wel. Ik heb mijn haar liever wat gezonder, eigenlijk.
Oud 23-11-2005, 19:56
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
vandaag brak zomaar een dread af helemaal bovenaan
ik voel me gehandicapt
Oud 23-11-2005, 20:56
Ramble On
Ramble On is offline
Ik ben officieel dreadloos nu. Vandaag naar de kapper geweest en er is een heel stuk af. Het zal nog wel even duren voordat m'n haar wat gezonder is (heb nog maar een zielig bosje ), maar hoe het nu zit staat me wel dus ik ben wel blij
Oud 23-11-2005, 20:58
Verwijderd
foto's!
Oud 24-11-2005, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Phenobarbidoll schreef op 23-11-2005 @ 20:56 :
vandaag brak zomaar een dread af helemaal bovenaan
ik voel me gehandicapt
dat had ik ook aan het einde, culminatie van blondeer, verf, permanent en ontkleur

wat zijn btw jullie ervaringen met die shampoo-bars (een reep of blok shampoo klinkt errug raar)

Laatst gewijzigd op 24-11-2005 om 13:09.
Oud 24-11-2005, 13:28
Verwijderd
die van KB? heel relaxed spul, ik vind het zeker de moeite waard, je haar voelt echt heel schoon erna
Oud 24-11-2005, 13:29
Verwijderd
hoe werkt dat dan in godsnaam en hoe lang doe je ermee en hoe vaak moet je het gebruiken en en en ....
Oud 24-11-2005, 13:31
Verwijderd
ik was mn haar 3/4 keer per maand en ik doe er al zeker dik een half jaar mee (weet het niet exact heb het niet bijgehouden).
je maakt je haar gewoon nat, as usual, en dan rag je gewoon dat zeepje langs je hoofdhuid en ook een paar keer door je dreads zelf en beetje masseren erbij en uitspoelen
Oud 24-11-2005, 14:17
Verwijderd
Het stinkt naar kots, en je moet zorgen dat je het heel goed uitspoelt anders blijven er stukjes in je haar achter.

Ik gebruik het zelf niet meer, heb iets beters (vind ik ).
Oud 24-11-2005, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Shoarm schreef op 24-11-2005 @ 15:17 :
Het stinkt naar kots, en je moet zorgen dat je het heel goed uitspoelt anders blijven er stukjes in je haar achter.

Ik gebruik het zelf niet meer, heb iets beters (vind ik ).
stinkt naar kots??
wat is jouw gewone favo shampoo en deo, dan weet ik of je van tzelfde houdt

wat is beter dan?
Oud 24-11-2005, 14:34
silver_and_cold
silver_and_cold is offline
Ik vind t ook wel stinken maar niet naar kots..
Mijn blok is nu op na meer als een half jaar. Ik was het zon twee keer per maand. Soms minder soms meer... En daarna is het idd wel heel erg schoon.
Nu mn blok op is ga ik toch op zoek naar iets anders omdat ik de geur echt vies vind.
Oud 24-11-2005, 14:58
Phenobarbidoll
Phenobarbidoll is offline
Ik vind de geur ook vies, daarbij vind ik het onhandig omdat je niet overal bij komt. Ik gebruik nu de vloeibare shampoo van let's dread en ik heb het gevoel dat ze daar schoner van worden.
Oud 24-11-2005, 15:10
Verwijderd
ik vind het niet vies ruiken hoor..
anyway die let's dread lijn is gemaakt voor negers en die hebben en een ander soort hoofdhuid en haartype (waarvoor dat spul dan dus voor gemaakt is), ik raad het af
Oud 24-11-2005, 15:26
Verwijderd
Mijn favo deo is toch axe, favo shampoo is lang geleden en boeit me weinig , iets met perzik ofzo.

Ik gebruik tea tree shampoo! Sehr fijn.
Ruiktg oeoeoed. .
Oud 24-11-2005, 17:08
Ramble On
Ramble On is offline
Ik vond die kb shampoo ook wel lekker ruiken. Naar mint ofzo, ruikt wel fris iig. Dat blok wordt wel een beetje 'slijmerig' na verloop van tijd
Oud 24-11-2005, 21:30
baboon
baboon is offline
ik heb eigenlijk altijd chemische troep gebruikt (afwismiddel, driehoekzeep etc, wat ik maar kon vinden) tot een maandje geleden, nu gebruik ik ook de tea tree shampoo en ik moet zeggen dat mn hoofdhuid daar vooral erg blij mee is Ruikt ook nog eens superlekker Mn dreads worden er iets minder stug van, maar dat komt vanzelf wel i guess
Oud 24-11-2005, 21:42
Verwijderd
ik heb ook tea tree shampoo
Oud 24-11-2005, 22:28
Ramble On
Ramble On is offline
baboon: nog niet ontvangen zeker?
heb het gisteren op de post gedaan
Oud 25-11-2005, 07:16
Qamra
Qamra is offline
Tea tree.. Hmmja, goed voor je hoofdhuid en je haar wordt er lekker zacht van. Maar aan de andere kant ga je over je nek van die lucht.

Die KB-zeep is lekker. Erg wennen aan die geur, maar het valt wel mee.
Oud 25-11-2005, 08:10
baboon
baboon is offline
Citaat:
Ramble On schreef op 24-11-2005 @ 23:28 :
baboon: nog niet ontvangen zeker?
heb het gisteren op de post gedaan
Nope.. zal vandaag dan wel komen Laat het je wel even weten als ik het heb.

@Qamra: haha ik vind die tea tree juist lekker ruiken
Oud 25-11-2005, 09:44
the exploding boy
the exploding boy is offline
Citaat:
Qamra schreef op 25-11-2005 @ 08:16 :
Tea tree.. Hmmja, goed voor je hoofdhuid en je haar wordt er lekker zacht van. Maar aan de andere kant ga je over je nek van die lucht.

Die KB-zeep is lekker. Erg wennen aan die geur, maar het valt wel mee.
ik vind het lekker
ik gebruik het dus ook ,want ik ben te lui om nieuwe shampoo bar te bestellen en bovendien zit daar practisch hetzelfde in.

en ik was mijn haar niet zo vaak 3x per maand ofzo.

en hier een hippe foto van hoe ik rondhups... mijn hoofd foetsie want ik was teut maar het gaat om de dreadjes he.

en moet ik ze nou verlengen of niet? he tis echt zo'n tussenlengte, maar ik heb liever dat het allemaal mijn eigen echte dreadjes zijn.
Oud 25-11-2005, 13:54
Verwijderd
Ze zijn erg gegroeid! (in elk geval in vergelijking met vorige foto's die ik me van jou herinner)
En erg mooie dreads ook!

en nog een fotootje

Laatst gewijzigd op 25-11-2005 om 13:59.
Oud 27-11-2005, 11:04
IcedEarth
IcedEarth is offline
wat is tea tree shampoo voor iets?
Een aanrader? wat doet het?
waar te halen? (ben weer eens op zoek naar shampoo, was nu alleen met water of spoel met water waar zout in zit ofzo)
Oud 27-11-2005, 11:58
Verwijderd
het is gewoon shampoo, en verkrijgbaar bij De Tuinen.
Oud 28-11-2005, 20:44
nickey
nickey is offline
ik was mijn haar altijd met dreadhead hq. het is niet in nederland verkrijgbaar. mocht iemand het willen bestellen op www.dutchdreads.tk is een topic hierover geopend. hier kan je mee bestellen.
info over dreadhead vindt je op www.dreadheadhq.com
Oud 29-11-2005, 07:03
Qamra
Qamra is offline
Oud 29-11-2005, 10:07
Qamra
Qamra is offline
Extensions eruit halen of niet?

Ik zit in een tweestrijd, aan de ene kant staat lang haar me beter en wil ik met mijn haar veel meer kunnen. Daarbij was het een kloteklus om alles erin te krijgen en al helemaal om het eruit te halen.
Aan de andere kant zit ik ermee in mijn maag dat ik het idee heb dat ik het vervilten tegen houd, dat mijn haar niet allemaal van mezelf is en dat het niet zijn natuurlijke kleur heeft. Nou verandert de kleur niet als ik mijn extensions eruit haal, maar het voelt wel meer van mij.

Daarnaast is lang haar zwaarder en lastiger te controleren. En het is kouder

Er gaat wel 15 centimeter eraf als ik ze eruit haal hoor

*tweestrijd*
Oud 29-11-2005, 15:58
nickey
nickey is offline
ik zou ze eruit halen. maar goed, dat is mijn mening, ik hou niet zo van dat neppe eraan, echte dreads moeten ook echte dreads zijn....
Oud 30-11-2005, 08:17
Verwijderd
Je kunt ook hele fijne shampoobars bij Lush halen, ik heb er één met kokosvet en één met zeezout (een knalblauwe). Ze ruiken allebei heel lekker, alleen die met kokos ruik je niet meer in je haar als je je haar hebt uitgespoeld, dus dan ruik je alsnog naar natte hond. En je dreads worden er heel zacht en een beetje pluizig van. De shampoo met zeezout is wel heel goed, ruikt heel lekker, ook nog als je je haar hebt uitgespoeld, en je dreads worden er behoorlijk droog van.
Oud 30-11-2005, 22:19
Ramble On
Ramble On is offline
Mocht iemand interesse hebben: ik heb dus nog een kleine pot Knottyboy wax voor donker haar over. Hij is nog bijna vol.
Oud 01-12-2005, 09:58
Verwijderd
met andere woorden: bijna iedereen gebruikt iets anders om hun dreadjes schoon en fris en sparkling te houden en wat de een heaven vindt ruikt volgens een ander naar kots
lastig...
hou t misschien maar gewoon bij goedkoopste merk, maar dan ist wel snel natte hond-effect...
waarom heeft niemand t by the way over droogshampoo, die gebuirkte ik heel vaak...
Oud 01-12-2005, 14:34
GoddessOfDesire
GoddessOfDesire is offline
zeg ik had een vraagje, en het kan al gestelt zijn maar ja *lui*

weten jullie heel misschien dreadsalons ergens in de buurt van nijmegen?
Oud 02-12-2005, 08:10
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
*pixie* schreef op 01-12-2005 @ 10:58 :

waarom heeft niemand t by the way over droogshampoo, die gebuirkte ik heel vaak...
één keer gebruikt en toen had ik een witte dread waar di zooi echt heel lastig uit te krijgen is
Je moet dat spul ook doorkammen na gebruik, volgens de bus.

Maar ik heb ook weer veel goede verhalen gehoord, dus misschien is mijn haar gewoon raar
Oud 02-12-2005, 09:24
Caroo
Caroo is offline
Citaat:
Qamra schreef op 02-12-2005 @ 09:10 :
één keer gebruikt en toen had ik een witte dread waar di zooi echt heel lastig uit te krijgen is
Je moet dat spul ook doorkammen na gebruik, volgens de bus.

Maar ik heb ook weer veel goede verhalen gehoord, dus misschien is mijn haar gewoon raar
Mijn haar werd er ook een beetje wit van, maar dan moet je gewoon met natte handen door je haar gaan, en dan is het weg..

Het helpt wel supergoed om het stug te krijgen
Oud 02-12-2005, 11:48
Qamra
Qamra is offline
Ook weer zoiets (raar haar...); ik wil mijn haar niet stugger hebben. Het is al meer dan droog genoeg.
Oud 02-12-2005, 13:45
shanker
shanker is offline
een aantal van mijn dreads willen gewoon niet meer dreaden vanaf ongeveer de helft!! wat ik ook probeer, een dag later is het weer gewoon haar en helemaal met dit weer hou ik in een staart echt een errug zielig bosje haar over... is dit een vaker voorkomend probleem of ben ik gewoon raar? En iemand nog ideeen van wat ik eraan kan doen? thnx alvast!
Oud 03-12-2005, 16:08
phlexx
phlexx is offline
foteau van mn dreadiezz

Oud 03-12-2005, 17:00
Verwijderd
Citaat:
shanker schreef op 02-12-2005 @ 14:45 :
een aantal van mijn dreads willen gewoon niet meer dreaden vanaf ongeveer de helft!! wat ik ook probeer, een dag later is het weer gewoon haar en helemaal met dit weer hou ik in een staart echt een errug zielig bosje haar over... is dit een vaker voorkomend probleem of ben ik gewoon raar? En iemand nog ideeen van wat ik eraan kan doen? thnx alvast!
ik zou er goede wax in smeren dan blijft het tenminste bij elkaar, en bij mij ging het toen ook heel snel vervilten.

Citaat:
phlexx schreef op 03-12-2005 @ 17:08 :
foteau van mn dreadiezz

[afbeelding]
leuk!
Oud 03-12-2005, 20:26
phlexx
phlexx is offline
Citaat:
Urm schreef op 03-12-2005 @ 18:00 :
leuk!
ja
Oud 04-12-2005, 07:55
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
shanker schreef op 02-12-2005 @ 14:45 :
Hoe oud?
Oud 04-12-2005, 11:44
shanker
shanker is offline
Citaat:
Qamra schreef op 04-12-2005 @ 08:55 :
Hoe oud?

iets meer dan een half jaar...
wax heeft weinig zin (ik gebruik lets dread) want ik heb t gevoel dat ze daar alleen maar plakkerig van worden en verder gebeurt er weinig
Oud 04-12-2005, 18:14
Louel
Louel is offline
Whoe, vandaag voor het eerst m'n dreads gewassen.
Oud 04-12-2005, 18:21
phlexx
phlexx is offline
Citaat:
Louel schreef op 04-12-2005 @ 19:14 :
Whoe, vandaag voor het eerst m'n dreads gewassen.
en hoe lang hebbie ze al dan?
Oud 04-12-2005, 20:03
Verwijderd
foto

1 jaar en 5 dagen (A)
Oud 04-12-2005, 20:35
Louel
Louel is offline
Citaat:
phlexx schreef op 04-12-2005 @ 19:21 :
en hoe lang hebbie ze al dan?
6 weekjes
Oud 06-12-2005, 16:24
nickey
nickey is offline
@kwebbel. mooie dreads, jammer van de grote losse punten
Oud 06-12-2005, 18:06
Kit
Kit is offline

mijn dreadjes alweer 1 jaar en een paar maanden.

wie o wie er dreads wil ik zet ze voor je!
Oud 06-12-2005, 18:08
phlexx
phlexx is offline
Citaat:
Kit schreef op 06-12-2005 @ 19:06 :
[afbeelding]

mijn dreadjes alweer 1 jaar en een paar maanden.

wie o wie er dreads wil ik zet ze voor je!
jammer joh...ze zitten er net in
Oud 07-12-2005, 08:33
Verwijderd
Citaat:
Caroo schreef op 02-12-2005 @ 10:24 :
Mijn haar werd er ook een beetje wit van, maar dan moet je gewoon met natte handen door je haar gaan, en dan is het weg..

Het helpt wel supergoed om het stug te krijgen
gewoon van een grote afstand spuiten (staat ook op de bus) en t ruikt wel lekker fris... en heb je witte zooi, gewoon fohnen
Oud 07-12-2005, 08:59
Qamra
Qamra is offline
Befor

After

Over 5 dagen alweer 7 maanden. Waar is de tijd heen, mensen?!

Maar ze voelen wel enorm stevig (en gortdroog ) aan

Regels voor berichten