Citaat:
MetalliCat schreef op 19-04-2005 @ 13:08 :
1. Nogal logisch dat er in de jaren '20 geen 'oude hits' gebruikt werden..
2. Dat ligt dan voornamelijk aan het soort films dat jij kijkt, want het is niet alsof er nooit meer een nieuwe soundtrack gecomponeerd wordt voor een film.. .
3. Verder is het ook vaak zo dat een film bepaalde (oude) tracks uitkiest, omdat die nu eenmaal goed bij de film passen (Tarantino).
Kijk, als je het gaat hebben over dat deel van de industrie waar alleen highschool movies en romantische komedies vandaan komen, dan zie je idd die gewoonte wel.
Maar zoals jij het stelt, is het complete onzin .
edit: NB. Heb ik het hier voornamelijk over filmmuziek (waar de thread immers over gaat). We hebben het hier niet over verzamelcdtjes die de naam van een film dragen, maar verder gewoon bestaan uit een verzameling tracks die niet eens in de film voorkomen. Dat is geen filmmuziek.
|
heb ik gezegd dat er geen muziek meer speciaal gecomponeerd wordt voor de film? Nee, ik zeg dat ik het jammer vind dat er steeds minder films in de bioscoop gebruik maken van muziek die speciaal is gecomponeerd voor de film, en dat is geen onzin.
Filmmuziek wordt steeds meer iets voor spektakelfilms als LOTR enzo, en niet meer zoveel gebruikt voor komedies en andere films, en dan heb ik het echt niet alleen over highschoolfilms en dergelijken. En dit topic gaat toch over
filmmuziek, waarom kan het dan niet gaan over het ontbreken ervan?!