Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2005, 20:18
ikke1990
ikke1990 is offline
ja tuurlijk bestaan geesten
heb er ervaring mee...
al is dat niet iets om trots op te zijn
Advertentie
Oud 03-05-2005, 15:31
Judy2
Judy2 is offline
Geesten bestaan niet. Alles is verklaarbaar. Dat wil niet zeggen dat wij mensen in staat zijn alles te verklaren. Een geest echter kan simpelweg gewoon niet. Een geest is "niets" , een geest is een gedachte, maar dat licht van die geest in je denkbeeld bestaat niet echt: het is niet als licht binnengekomen. Geesten zijn verzinsels: simpele verklaringen en spelingen van de geest, zodat dit bestaat (of men is genept). Met de zin: "alles is verklaarbaar" kan je een voorbeeld nemen aan de evolutietheorie: de mens is ontstaan door eeuwenlang toevallige mutaties. Het begon met eencelligen, alle onbruikbare eigenschappen of de verkeerd geborenen stierven en zo plantte alleen de sterkste soorten zich voort. Zo vreemd is dit nog niet eens als je de "groote" , als het een bepaalde "grootte heeft ( ? ), van het universum in ogenschouw neemt.
Oud 03-05-2005, 21:33
JCG
JCG is offline
Citaat:
Judy2 schreef op 03-05-2005 @ 16:31 :
Zo vreemd is dit nog niet eens als je de "groote" , als het een bepaalde "grootte heeft ( ? ), van het universum in ogenschouw neemt.
jezus wat je nog vager typen?

Maar waarom kunnen geesten niet bestaan? Mensen nemen zo iets moeilijk als quantum theorie zonder denken aan als waar. Maar geesten dat kan niet. Zover ik weet is er nooit wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het wel of niet bestaan van geesten. Ik weet dat het niet mogelijk is om te bewijzen dat geesten niet bestaan.

oja geloof zelf ook niet in spoken
Oud 05-05-2005, 09:55
s0megirl
s0megirl is offline
"Maar geesten dat kan niet. Zover ik weet is er nooit wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het wel of niet bestaan van geesten."

Ooit is er dus wel een onderzoek geweest naar het bestaan van zielen etc. In een ziekenhuis hebben ze het lichaam gewogen van een man toen hij nog leefde. Net toen hij overleed zagen hun iets lichts uit het lichaam verdwijnen en de man werd weer gewogen en was een pond lichter. Nou zullen jullie mij ongetwijfelt niet geloven en mij voor gek verklaren.

Maar ik geloof zeker wel in geesten zoals dat genoemt wordt. Ik geloof ook dat je zelf uit je lichaam kunt treden.

De grote vraag is of geesten bestaan. Maar als ik nou zeg dat ik verschijnselen heb gezien, dan zullen jullie dat waarschijnlijk weer afkraken door te zeggen van:"Nee dat kan niet want dat is nooit wetenschappelijk bewezen."

Kijk, die mensen staan er dus niet open voor en
willen het gewoon niet geloven.
Oke.. Fine with me.. Maar ga de mensen die verschijnselen hebben gezien dan ook niet voor gek verklaren.
Oud 05-05-2005, 10:51
haplo
haplo is offline
Citaat:
s0megirl schreef op 05-05-2005 @ 10:55 :
"Maar geesten dat kan niet. Zover ik weet is er nooit wetenschappelijk onderzoek gedaan naar het wel of niet bestaan van geesten."

Ooit is er dus wel een onderzoek geweest naar het bestaan van zielen etc. In een ziekenhuis hebben ze het lichaam gewogen van een man toen hij nog leefde. Net toen hij overleed zagen hun iets lichts uit het lichaam verdwijnen en de man werd weer gewogen en was een pond lichter. Nou zullen jullie mij ongetwijfelt niet geloven en mij voor gek verklaren.
Bron? Als zo'n onderzoek gedaan is, dan zijn er vast genoeg publicaties over/van.
Oud 05-05-2005, 14:57
Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Judy2 schreef op 03-05-2005 @ 16:31 :
Een geest is "niets" , een geest is een gedachte, (...)
Geesten zijn verzinsels: simpele verklaringen en spelingen van de geest ,
Aha. Duidelijk.

OT: Geesten kunnen bestaan. Ik heb er nog nooit een waargenomen, maar ik denk wel dat ze bestaan. Ik weet het dus niet zeker en dat geeft ook niet. Maar ik zou er totaal niet van opkijken dat ik als ik sterf, nog een bewustzijn blijk te hebben.
Oud 05-05-2005, 19:50
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
s0megirl schreef op 05-05-2005 @ 10:55 :

Maar ik geloof zeker wel in geesten zoals dat genoemt wordt. Ik geloof ook dat je zelf uit je lichaam kunt treden.

De grote vraag is of geesten bestaan. Maar als ik nou zeg dat ik verschijnselen heb gezien, dan zullen jullie dat waarschijnlijk weer afkraken door te zeggen van:"Nee dat kan niet want dat is nooit wetenschappelijk bewezen."

Kijk, die mensen staan er dus niet open voor en
willen het gewoon niet geloven.
Oke.. Fine with me.. Maar ga de mensen die verschijnselen hebben gezien dan ook niet voor gek verklaren.
kijk, als de ziel bestaat, dan weegt hij iig niets. Ik heb ook wel eens van dat onderzoek geoord, maar dat is geloof ik vroeger gedaan en er kan van alles fout zijn gegaan. het onderzoek i snooit herhaald.
ik geloof btw dat geesten bestaan.
Oud 06-05-2005, 19:07
s0megirl
s0megirl is offline
Citaat:
haplo schreef op 05-05-2005 @ 11:51 :
Bron? Als zo'n onderzoek gedaan is, dan zijn er vast genoeg publicaties over/van.
Stond in kijk *tijdschrift
Oud 06-05-2005, 19:24
legatus
legatus is offline
Citaat:
s0megirl schreef op 06-05-2005 @ 20:07 :
Dat experiment was in het begin van de twintigste eeuw. In het stuk stond ook dat dezelfde wetenschapper honden had gewogen, en daar was niks voorgevallen. Je zou kunnen concluderen dat honden geen zielen hebben. Later is er overigens ontdekt dat de missende 21 gram tóch de laatste adem zou zijn. De enige houvast die er nog is, zijn uittredingen en bijna-dood ervaringen.
Oud 07-05-2005, 12:18
haplo
haplo is offline
Citaat:
s0megirl schreef op 06-05-2005 @ 20:07 :
Wat Legatus zei.
Advertentie

Regels voor berichten