Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik zou als ik jou was niet op spelfouten gaan vitten, want die maken we allemaal hier. En als je dan verbetert, doe het dan goed: de verleden tijd van antwoorden -> ik antwoordde, hij antwoordde |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb verder geen zin een welles/nietes spelletje met jou, als mijn woord niet genoeg voor je is.. Jammer. Laatst gewijzigd op 05-06-2003 om 00:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Enne antwoordde......oops.... ![]() Citaat:
||
Citaat:
En als je het zelf geschreven hebt snap ik wel dat er spelfouten in zitten want die maakt iedereen. Maar in een artikel horen geen spelfouten te zitten en aangezien ik dacht dat et een artikel was.... verder ben ik ook helemaal niet van plan een welles/nietes spelletje te doen maar ik geloof gewoon niet dat dit ook maar iets met geesten te maken heeft
||
Citaat:
Stronken drijven wel vaker in rivieren, maar er staat idd niks in over hoe die mensen er zelf over dachten en weer is er geen enkel bewijs ![]() ![]()
||
Citaat:
ik vindt dat ze nogal primitief leven in sommige stammen maar goed dat zijn meningen.... en aangezien afrikanen niet zoveel wetenschap hebben gaan ze voor dingen die zij niet snappen geesten en goden bedenken.....zo werkt dat nou eenmaal Mijn buurman woonde ook in een stam in Afrika 10 jaar geleden. Hij woont nu 30 jaar in Nederland en vroeger geloofde hij ook in geesten en een aantal andere dingen. Nu gelooft hij daar niks meer van. Weet je hoe indianen geweren noemden? Magische vuurstokken. ze snappen niet hoe het werkt DUS is het magisch....zo werkt dat bij veel mensen helaas....(<--vindt ik dan_
|
![]() |
Verplicht leesvoer is Evans Pritchard's
Witchcraft, oracles and magic among the Azande. Dat is het antropologisch standaardwerk over hekserij en bijgeloof in primitieve culturen. En dan mag je meteen Kurt Baschwitz lezen: Hexen und Hexenprozessen, dat is de europese pendant. Geen bijgeloof, maar een wetenschappelijke, historisch verantwoorde sociologische verklarende literatuur.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ik geloof dat x2_Shade en ik dezelfde mening hebben. Sluit me compleet bij jou aan!!!!!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou persoonlijk toch voorzichtig zijn met het resoluut verwerpen van dit soort dingen. |
![]() |
|
![]() |
euhm mag ik ff een heeeeel vreemd verhaal vertellen? De oom van mijn beste vriendin (dus dat is helemaal niet ver aangezien ik die man al zelf gehoord en gezien heb) woonde nog maar net met zijn vrouw in een appartementje waarvan de vorige eigenaar daar gestorven was ( jaja, hellow american movies, ma tis zo). Op een nacht ging die man es naar het toilet en hoorde voetstappen op de trap, hij dacht dat hij zijn vrouw was of zo, hij besteedde er dus helemaal geen aandacht aan op dat moment. toen ging hij terug naar zijn kamer en hoorde voetstappen dichter en dichterbij komen. Opeens ging er iets hééééééééél zwaars op hem liggen en hij was aan het stikken. Net op tijd ging het gewicht weer weg en hij hoorde slepende voetstappen naar buitengaan. De volgende dag vertelde zijn vrouw dan dat ook zij voetstappen gehoord heeft. en die man durft nooit nie meer op zijn rug te liggen... 't klinkt misschien een ontzettend dom verhaal, maar het is echtecht waar. die mensen kunnen onmogelijk alletwee hallucineren hé, en een magnetisch veld kan die voetstappen en het zware gewicht ook niet verklaren. Ik geloofde vroeger ook niet in geesten maar stilaan begin ik dat wel te doen. Waarom kan ik niet verklaren, het is gewoon een gevoel...
|
![]() |
||
Citaat:
Vind het helemaal geen raar verhaal. Absoluut niet. Wel herkenbaar eigenlijk. Mijn grootvader heeft zoiets meegemaakt. Mijn grootmoeder was al een tijdje overleden en mijn grootvader lag 's nachts in bed te slapen toen hij wakker schrok. En hij bleef maar naar zijn enkel kijken. Wij werden wakker van zijn gegil (mijn nichtje en ik waren een weekendje bij hem) en zijn naar em toe gestormd. En hij zat rechtop in bed naar zijn enkel te kijken, kon geen woord uitbrengen, grote ogen en alles... Duurde even voor we tot em door konden dringen. Toen dat eenmaal gelukt was zei hij dat hij een koude hand op zijn enkel voelde. Hij zag niets, voelde alleen maar, en hij kon zweren dat het die van mijn grootmoeder was. Hij had sterk het gevoel dat zij hem iets wilde vertellen, maar hij wist niet wat. Wij dachten uiteraard: ja tuurlijk opa, ga maar weer lekker slapen, was vast een droom. We zijn bij hem gebleven tot ie sliep. Volgende ochtend, mijn grootvader en wij staan op, en mijn grootvader had 's ochtends altijd de gewoonte om een appel op brood te eten (ja, rare gewoonte, ik weet het). Hij wist dat hij er nog maar 1 had dus we zouden 's middags nieuwe halen. Maar die appel lag niet meer in zijn fruitmand. Hij lag op het aanrecht, war hij hem toch echt niet neer had gelegd, was doormidden gesneden en de wormpjes en de maden kropen eruit... Was echt een ranzig gezicht... Mijn grootmoeder had hem waarschijnlijk willen vertellen dat hij 's ochtends die appel niet moest eten (mijn grootvader was zo goed als blind, dus die had die beestjes niet gezien als wij er niets van gezegd hadden en mijn grootmoeder die appel niet had verplaatst. Hiervoor deed ik dingen die ik zelf zag altijd af als hersenschimmen en dat ik binnen toen en nu in een gesticht zou zitten want geesten bestaan niet. Ik maak die dingen wekelijks, soms dagelijks mee vanaf dat ik een jaar of 6 was en ik weet dat ze bestaan. Na dit voorval begon ik pas echt te geloven terwijl ik ze zelf al 6 jaar mee had gemaakt (ik was toen 12).
Laatst gewijzigd op 08-06-2003 om 20:48. |
![]() |
|
Heeft er hier iemand ooit nagedacht over de vraag hoe het komt dat de één ooit wel een geest heeft gezien en de ander niet?
Ik denk namelijk dat diegenen met een slecht karma (die dus veel slechte daden hebben begaan in hun vorige leven en dit leven) af en toe kwade geesten te zien krijgen om ze te helpen herinneren aan het volgend leven dat ze kunnen krijgen als ze zo slecht door blijven leven
||
Citaat:
Maar goed als er niks gebeurd is er altijd wel een "smoes" van dat ze niet naar ongelovigen komen of wat dan ook.... Ik geloof niks over geesten Maar stel dat er wel wat gebeurd, dan ben ik tenminste overtuigt dat er echt paranormale dingen zijn. Maar aangezien iedereen het afraad en ik denk dat er toch niks gebeurd waardoor ik het nog steeds niet weet doe ik het niet,...
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als ik nix weet van mijn vorige leven, kunnen ze mij toch ook niet herinneren aan iets. Als er al zoiets bestaat als een straf, denk ik toch dat je zelf op het goede pad moet blijven en daar niet moet worden gehouden door allerlei beelden van zo gaat het als je niet goed leeft. Dit is bijna de christelijke houding met hun beelden van de hel en de duivel als je niet de 'goede' christelijke weg begaat. |
![]() |
||
Citaat:
je kan niet bewijzen dat iets niet bestaat want dan bestaat het niet..... ![]() Mischien klinkt dat een beetje raar maar ik bedoel dat ik kan zeggen dat er op dit moment een onzichtbare kroon op mn hoofd staat. Als het bestaat kan je bewijzen dat het er is, maar als het er niet is kan je dus ook niet bewijzen dat het er niet is. dus je kan niet bewijzen dat iets niet bestaat maar zolang mensen zeggen dat het bestaat maar er geen enkel bewijs voor is.....hoe kan je het dan geloven....ik iig niet
|
idd, ik dus ook niet. Geloof dat dit concept van 'Je kan niet bewijzen dat het niet zo is....je kan ook niet bewijzen dat het wel zo is...' hier al voor de 2e keer aan bod komt.
![]() Eerste is veroorzaakt door mij... ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bij mij draait niet alles om wetenschappelijk bewijs. Het draait ook om gevoel, zien, meemaken, ervaren etc etc. Dan heb ik geen enkel wetenschapelijk bewijs meer nodig en ik denk velen met mij.
||
Citaat:
maar het is geen bewijs van anderen daarmee kan je namelijk niet aantonen dat geesten echt bestaan als geesten echt zouden bestaan hoop ik echt dat ze het ooit eens bewijzen...ik wil namelijk ook weten of ze bestaan of niet Maar zolang er alleen verhalen zijn en geen bewijzen....tsja.....dan kan ik er echt niet in geloven
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() toch hoop ik echt dat er ooit bewijs komt voor geesten of dat ik zelf eens iets mee maak. (Wel iets goed dan) en zo niet....tsja dan geloof ik nog steeds niet in geesten ![]()
|
Het klinkt misschien voor sommigen raar, maar ik had op de middelbare school een hele goeie vriend, die is een paar weken geleden onder de trein gesprongen, maar het lijkt of hij soms naar me toe komt, vooral als ik een probleem heb, om me eruit te helpen.
Ik denk dat hij een soort beschermer is van me, maar ik heb em nog nooit werkelijk als geest gezien, wel gehoord. Hoe verklaar je anders dat deuren in huis open en dicht gaan (dat hoor ik soms) terwijl ik dan helemaal alleen thuis zit. Maar mocht ie me werkelijk helpen, dan ben ik daar wel blij mee, anders had ik er op school niet zo goed voor gestaan. ![]()
|
ik hoor wel vaker geluiden die ik niet kan verklaren...
maar dat zijn altijd normale geluiden die je gewoon niet verwacht.... Het lijkt me sterk dat je vriend jou zou helpen.... Waarom zouden mijn dode familie leden dan niks van zich laten merken?..... Maar jah zoals ik al zei.....zolang er geen bewijs is geloof ik niet in geesten dus aan mijn reactie heb je niet zoveel ![]()
|
![]() |
Ik maak soms ook van die rare dingen mee.
Ik zat eens aan mijn computer, en ik was net ff aant checken wat ik moest typen (was schoolwerk aan het doen). Opeens ging mijn cd-writer open. Ik had geen enkele toets ingedrukt of zo. Bon, mijn computer is enorm geflipt, maar zo geflipt nu ook weer niet... En een paar seconden later ging hij weer dicht en gaf geen kik meer. Ook af en toe als mijn gsm gewoon op tafel ligt of zo en niemand komt eraan dan gaat het toetstenbord opeens aan of uit. Als er nu nog een duw tegen gegeven zou zijn, dat zou nog een verklaring zijn, maar er was helemaal geen duw. Misschien allemaal stom toeval ofwel geesten die met men voeten aan het spelen zijn! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Een geest die ronddoold is meestal iemand die dood is gegaan zonder het te willen geloven, of dood is gegaan, maar liever niet had gewild en weer terug willen wat niet kan.
Ze zijn er wel degelijk, alleen niet alle mensen zien of horen ze, de meesten merken niet eens dat ze er zijn. Diegenen die het wel merken zijn er vaak ook bang voor en willen het daarom niet geloven, terwijl je er niets aan kan doen. Ze kunnen meestal gewoon geen rust vinden, daarom zijn ze nog hier.
|
Hoi,
Ik heb zelf ook ervaringen mee.... heel veel zelfs... Toen ik 7 jaar was, was mijn opa overleden...en daarna volgde mn oma... En twee jaar geleden was mn andere opa dood gegaan... Is dat een toeval of wat??? Ik ken mn beide opa niet en zelf mn oma ook niet .... ook die nu nog leeft trouwens ook niet.... ![]() ![]() Maar het probleem is dit... als ik bijvoorbeeld in een park zit... tussen al die bomen. Dan mediteer ik vaak, ik adem in net zoals wanneer ik het geruis hoor tussen de bomen. Ik ben satanist, ik was eerst een heks maar nu niet meer. Ik kan soms geesten oproepen ook overdags.... want snachts vind ik dan te eng....!!! Ik vind het eng, en ook super gevaarlijk wat ik allemaal doe. Maar ik ben ermee begonnen en ik kan nu niet meer stoppen. Hebben jullie ook soms het gevoel dat iemand over je beschermt...en dat iemand achter/naast je staat... te gluren... :-s sweetkrissy... may godddd be with you...!!!! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
hahaha...sorry... ik was helemaal buiten mn hoofd....
![]() maar het zit zo... ![]() Hebben jullie ook soms het gevoel dat iemand over je beschermt...en dat iemand achter/naast je staat... te gluren... :-s Maar het probleem is dit... als ik bijvoorbeeld in een park zit... dan zit ik vaak alleen.... ik roep altijd de wind op om een sign te geven.... maar een keer was echt gebeurd... Ik hoor al het geruis en wind om me heen...terwijl het eerst vrij rustig was..... Maar bestaat spiritualiteit echt... ik doe aan zwarte magie, en voodoo...en ik kan gewoon niet meer stoppen... ik heb een paar mensen al gevloekt...en ze hebben allemaal vlekken,.... dat was een paar maaanden terug, maar die vlekken hebben ze het nog steeds.. sweetkrissy... [ik wil echt stoppen!!!!!!!!!] ![]() |
![]() |
|
![]() |
Lev 19,31
Gij zult u niet wenden tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten, gij zult hen niet zoeken, om u met hen te verontreinigen: Ik ben de HERE, uw God. Lev 20,6 En iemand, die zich tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten wendt, om die overspelig na te lopen – tegen zo iemand zal Ik mijn aangezicht keren en hem uit het midden van zijn volk uitroeien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
jaaaaaaaaa.... wil je ff ophouden... ik geloof niet in god...jouw god dan.... Ik ga je toch ook niet overtuigen met de mijne...
Ik leg alleen mn probleem uit, en ik wil daar argumenten krijgen maar ik wil niet dat je mij in gaat luizen met je overtuigingen sweetkrissy ----- I see that he, my god, he helped me out...and it isn;t your god... soo stop wondering!!!!!!!! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zo lijkt god een beetje moordlustig typ he.... zelf verzonnen of ist echt zo? niet dat ik het dan geloof ofzo ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
God is een moordlustig type ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() sry tis laat en ik kom net van spam eehh....onzin forum af dus ik ga maar slapen voordat ik nog meer waarhede.....rare dingen zeg ![]() *wel een beetje offtopic dit trouwens ![]()
||
Citaat:
Waarom ben je satanist? Wens je andere mensen 'dood en verdoemenis' toe? Als dat zo is, dan ben je echt ziek in je bolletje. Wat heeft 'Satan' wat 'God' niet heeft? Een definitie die bij Satan hoort is kwaad, dus jij wilt mensen kwaad doen. Waarom dat nou weer??? Zelf geloof ik niet in God en ook niet in Satan, ik vind Satan (en de hel+hemel) een verzinsel uit de ME om de mensen angst aan te jagen en ze zo religieus te houden. Maar hoe kijk jij daar tegenaan? Mutant en AngelLena, ff voor de duidelijkheid: ik zit hier niemand te beledigen, ik ben ook niet respectloos blablabla, ik wil alleen een debat ontlokken.
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Heb jij ervaringen met geesten? Ceespop | 94 | 16-12-2006 22:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Ook van Grimm weer een product. Verwijderd | 22 | 12-05-2006 15:59 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Wolkenhemel Een Tweeling | 38 | 21-09-2004 22:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!) Tantalus | 31 | 02-02-2002 10:36 |