Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2003, 13:26
RammsteinRulez
RammsteinRulez is offline
hoi
ben blij dat dit een anoniem forum is....want ik heb nl wel een verhaal op dit topic, maar het klinkt nogal fake en eerlijk gezegd heb ik zelf ook zo mijn twijfels bij het wel of niet bestaan van "geesten"

24 jaar geleden, 5 jaar voor de geboorte van mijn broer (nu 19)
gingen mn pa en ma samen voor de gein geesten op roepen, glaasje draaien noemden ze dat, vertelden ze ons. me ma dus onwijs serieus vertellen dat er echt iets gebeurde en dat het glas ging draaien, de letters die het aanraakte vormden de naam "silvester" en toen ze vroegen over hoeveel jaar hun kind geboren zou worden, ging ie naar het cijfer 5

na een paar jaar waren me ouders dit vergeten en was me broer al geboren, toen vonden ze het papier terug. ze schrokken onwijs want het was uitgekomen.

weer een zooi jaar later kregen me ouders een bijbel van me oma als erfenis, daarin stond op 26 november, de birthday van me broer, de naam St.Silvester, een monnik ofzo....

was echt fucking toevallig maar jullie geloven t toch nie denk....
Advertentie
Oud 20-05-2003, 14:58
Shade
Shade is offline
ik iig niet
alsof zo'n geest niks beters te doen heeft.....
Niet dat ik in geesten geloof....

Stel je eens voor:
Dingen die uit zichzelf (door een geest dus) bewegen....ja dag
Als geesten zouden willen laten merken dat ze bestonden deden ze dat wel wat duidelijker tijdens een live tv uitzending ofzo
Oud 21-05-2003, 13:43
Verwijderd
Citaat:
RammsteinRulez schreef op 20-05-2003 @ 14:26:
hoi
ben blij dat dit een anoniem forum is....want ik heb nl wel een verhaal op dit topic, maar het klinkt nogal fake en eerlijk gezegd heb ik zelf ook zo mijn twijfels bij het wel of niet bestaan van "geesten"

24 jaar geleden, 5 jaar voor de geboorte van mijn broer (nu 19)
gingen mn pa en ma samen voor de gein geesten op roepen, glaasje draaien noemden ze dat, vertelden ze ons. me ma dus onwijs serieus vertellen dat er echt iets gebeurde en dat het glas ging draaien, de letters die het aanraakte vormden de naam "silvester" en toen ze vroegen over hoeveel jaar hun kind geboren zou worden, ging ie naar het cijfer 5

na een paar jaar waren me ouders dit vergeten en was me broer al geboren, toen vonden ze het papier terug. ze schrokken onwijs want het was uitgekomen.

weer een zooi jaar later kregen me ouders een bijbel van me oma als erfenis, daarin stond op 26 november, de birthday van me broer, de naam St.Silvester, een monnik ofzo....

was echt fucking toevallig maar jullie geloven t toch nie denk....
of ik het moet geloven weet ik niet, maar ik vind dit soort dingen echt wel superkewl om te horen (ookal vind jij van niet waarscheinlijk...)
Oud 23-05-2003, 20:36
krista1988
krista1988 is offline
ik geloof wel in geesten..,
heb zelf ook namelijk al veel meegemaakt maar heb geen zin om dat allemaal op het forum te zetten en dan afgekraakt te worden..
mensen die niet in geesten of andere dingen geloven.. kom dan ook niet op dit forum...
Oud 23-05-2003, 20:38
Shade
Shade is offline
JUIST wel
ik wil weten waarom en jullie argumenten horen
ik wil ook mijn mening laten horen en er over discusseren
daar is een forum juist voor...
Oud 23-05-2003, 20:47
krista1988
krista1988 is offline
jah maar om nou lullige verhalen te gaan ophangen en iemand belachelijk maken hoetft natuurlijk ook niet he... als iemand daar in gelooft moet je er niet veder op ingaan vindt ik...
Oud 23-05-2003, 20:47
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik heb wel eens geesten op proberen te roepen, maar er gebeurde niks
Ik heb ze toentertijd geprobeerd op te roepen om voor mezelf en een vriendin te bewijzen dat ze niet bestaan en aangezien er niks gebeurde ben ik nog steeds overtuigd van die mening!
Oud 23-05-2003, 20:49
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 23-05-2003 @ 21:38:
JUIST wel
ik wil weten waarom en jullie argumenten horen
ik wil ook mijn mening laten horen en er over discusseren
daar is een forum juist voor...
Ik denk dat wij weinig argumenten hebben behalve het argument dat wij iets meegemaakt hebben waar jullie niet bij waren dus niet kunnen controleren. Meer argumenten zijn er volgens mij niet echt... Dus of je gelooft ons, of je gelooft ons niet en vraagt verder niet naar meerdere argumenten aangezien die er niet zijn... En je stampt al helemaaaaaal niemand de grond in om wat hij of zij gelooft. Is mij al meerdere malen overkomen (ben uitgescholden voor schizofreen en dergelijken maar daar geef ik weinig om) en het is niet voor iedereen prettig om zoiets te horen te krijgen.

Prima dat je meer wil weten om onze redenen om te geloven, maar ga mensen niet af lopen zeiken omdat je het niet gelooft want daar heb ik en velen met mij een hekel aan en is ook niet eerlijk. Als jij in God gelooft wil ik best mijn eigen gedachten over de kwestie met je delen maar ik ga je niet overtuigen of bekeren of de grond in lopen boren om jouw geloof. Dat vind ik laag bij de grond en laf.

Zolang dat niet gebeurt, vind ik het prima dat er niet-gelovers op dit forum rondhuppelen... Die getuigen alleen maar van interesse, de anderen van laf, geslotenheid en kortzichtigheid.
Oud 23-05-2003, 20:52
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Tuurlijk,praat dagelijks met geesten

Lekker ff bijkletsen. Er zitten echt aardige bij hoor! Had ik natuurlijk ook nooit verwacht. Ze zijn meestal heel geinterreseerd in de voetbal uitslagen.

Ook praat ik vaak met zo over filosofie. En waarom het leven zo mooi is. Jammer genoeg kunnen ze daar niet zo goed over meepraten
Oud 23-05-2003, 20:52
krista1988
krista1988 is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 24-05-2003 @ 08:49:
Ik denk dat wij weinig argumenten hebben behalve het argument dat wij iets meegemaakt hebben waar jullie niet bij waren dus niet kunnen controleren. Meer argumenten zijn er volgens mij niet echt... Dus of je gelooft ons, of je gelooft ons niet en vraagt verder niet naar meerdere argumenten aangezien die er niet zijn... En je stampt al helemaaaaaal niemand de grond in om wat hij of zij gelooft. Is mij al meerdere malen overkomen (ben uitgescholden voor schizofreen en dergelijken maar daar geef ik weinig om) en het is niet voor iedereen prettig om zoiets te horen te krijgen.

Prima dat je meer wil weten om onze redenen om te geloven, maar ga mensen niet af lopen zeiken omdat je het niet gelooft want daar heb ik en velen met mij een hekel aan en is ook niet eerlijk. Als jij in God gelooft wil ik best mijn eigen gedachten over de kwestie met je delen maar ik ga je niet overtuigen of bekeren of de grond in lopen boren om jouw geloof. Dat vind ik laag bij de grond en laf.

Zolang dat niet gebeurt, vind ik het prima dat er niet-gelovers op dit forum rondhuppelen... Die getuigen alleen maar van interesse, de anderen van laf, geslotenheid en kortzichtigheid.
vindt ik ook... ik heb al zoveel dingen meegemaakt dat ik soms denk.. jezus ik lijk wel gek!! maar als ik dat allemaal ga vertell ben ik nog wel ff bezig ik geloof wel dat als iemand vroeger veel om je heeft gegeven altijd bij je zal zijn.
Oud 23-05-2003, 20:54
krista1988
krista1988 is offline
Citaat:
sexy adriaan schreef op 24-05-2003 @ 08:52:
Tuurlijk,praat dagelijks met geesten

Lekker ff bijkletsen. Er zitten echt aardige bij hoor! Had ik natuurlijk ook nooit verwacht. Ze zijn meestal heel geinterreseerd in de voetbal uitslagen.

Ook praat ik vaak met zo over filosofie. En waarom het leven zo mooi is. Jammer genoeg kunnen ze daar niet zo goed over meepraten
sorry maar hoe jij je gedraagt vindt ik echt belachelijk en kinderachtig
Oud 23-05-2003, 21:07
sexy adriaan
sexy adriaan is offline
Citaat:
krista1988 schreef op 23-05-2003 @ 21:54:
sorry maar hoe jij je gedraagt vindt ik echt belachelijk en kinderachtig
Sorry, maar hier kan ik dus echt niet serieus op reageren he!
Oud 23-05-2003, 21:10
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
sexy adriaan schreef op 23-05-2003 @ 22:07:
Sorry, maar hier kan ik dus echt niet serieus op reageren he!
Reageer dan alsjeblieft gewoon niet... Met dit soort reacties lok je natuurlijk wel een aantal reacties op jou uit van de gelovigen...
Oud 23-05-2003, 21:20
Victor
Victor is offline
Vaak, meestal op donderdagavond. Helaas is er iets misgegaan en wordt de situatie nu net zo benauwend als in het stukje van Hans Teeuwen en Pieter Bouwman in 'Ondankbare plant', kortom, de geest aapt mij in alles na en uiteindelijk zal hij mij mijn huis uitzetten en de visite misleiden. Wat moet ik doen?
Oud 23-05-2003, 21:24
krista1988
krista1988 is offline
sorry dit snap ik niet helemaal
Oud 23-05-2003, 21:27
AngelLena
AngelLena is offline
als ik wist waar je het over had zou ik je vast wel gelijk geven....
Oud 23-05-2003, 21:28
Shade
Shade is offline
Citaat:
Met dit soort reacties lok je natuurlijk wel een aantal reacties op jou uit van de gelovigen
Hoezo van de gelovigen!?
Ik geloof er niet in en vindt dit ook niet echt grappig hoor
En ik stamp helemaal niemand de grond in en beledig ook verder niemand
Maar als er dan zo iemand als victor komt....
Dat geloven zelfs jullie toch niet hoop ik?
Oud 23-05-2003, 21:31
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 23-05-2003 @ 22:28:
Hoezo van de gelovigen!?
Ik geloof er niet in en vindt dit ook niet echt grappig hoor
En ik stamp helemaal niemand de grond in en beledig ook verder niemand
Maar als er dan zo iemand als victor komt....
Dat geloven zelfs jullie toch niet hoop ik?
Ik had het toen ook tegen ardiaan die vreselijk kinderachtig aan't doen was. Voel je maar niet aangesproken, met jou is nog een gesprek te voeren...

En die Victor, als ik nou de indruk kreeg dat hij het serieus meende kon ik er misschien op in gaan, maar die indruk krijg ik absoluut niet dus ga ik daar verder niet op in...
Oud 23-05-2003, 21:31
Shade
Shade is offline
verder ben ik juist veel op mystiek omdat ik die verhalen wel interresant vindt
Ik wil juist weten waarom jullie er wel in geloven en dingen vragen die redenen zijn waarom ik niet geloof.
Mutant heeft me bijna kunnen overtuigen dat er meer in de mens zit dan we denken door dat ongebruikte hersen deel.

Zo leer ik op dit forum toch meer over anderen en mezelf en lees interessant dingen
DAAROM ben ik dus hier

(enne dus absoluut niet om anderen uit te lachen of voor lul te zetten. maar soms zeg ik wel gewoon dat ik niet snap dat sommigen daarin kunnen geloven....)
Oud 23-05-2003, 21:34
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 23-05-2003 @ 22:31:
Ik wil juist weten waarom jullie er wel in geloven en dingen vragen die redenen zijn waarom ik niet geloof.
Mutant heeft me bijna kunnen overtuigen dat er meer in de mens zit dan we denken door dat ongebruikte hersen deel.

Zo leer ik op dit forum toch meer over anderen en mezelf en lees interessant dingen
DAAROM ben ik dus hier

(enne dus absoluut niet om anderen uit te lachen of voor lul te zetten. maar soms zeg ik wel gewoon dat ik niet snap dat sommigen daarin kunnen geloven....)
Daarom is met jou ook nog een discussie te voeren... Wat we niet kunnen zeggen over bepaalde anderen hier... Bij jou had ik door dat je geinteresseerd was maar niet van plan was van je mening af te wijken en daar heb ik geen problemen mee. Wel met mensen die ik eerder heb beschreven...
Oud 23-05-2003, 21:36
Shade
Shade is offline
ok
maar soms klink ik een beetje onaardig vind ik zelf ook maar zo is et iig niet bedoelt...

Want ik heb ook paar vrienden die in dit soort dingen geloven en dat veranderd niets aan hoe we met elkaar omgaan
Oud 23-05-2003, 21:39
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 23-05-2003 @ 22:36:
ok
maar soms klink ik een beetje onaardig vind ik zelf ook maar zo is et iig niet bedoelt...

Want ik heb ook paar vrienden die in dit soort dingen geloven en dat veranderd niets aan hoe we met elkaar omgaan
Laatste reactie voor vandaag:

Je kan soms onaardig en halsstarrig klinken, maar een beetje normaal peroon ziet ook in dat het niet zo bedoeld is, dat je slechts geinteresseerd ben.
Maar ik ga zo slaapjes doen, succes verder met de zoektocht naar je antwoorden! Praten binnenkort vast verder.
Oud 23-05-2003, 21:40
Shade
Shade is offline
fijn om te weten

truste
Oud 24-05-2003, 01:53
Verwijderd
Citaat:
x2_Shade schreef op 23-05-2003 @ 22:31:

DAAROM ben ik dus hier

Ik voel me redelijk vereerd

Maar je vist naar complimentjes, want dat er met jou te praten valt, heb ik je al verteld
Oud 24-05-2003, 08:20
Shade
Shade is offline
nee ik dacht dat angellena me weg wou hebben of zich afvroeg waarom ik hier steeds was terwijl ik er niet in geloof
maar na die post van 22:28 begon ik mteen aan die van 22:31 dus ik zag die post van angellena vlak na m'n 1e niet
dus was daarna beetje overbodig

(we gaan wel een beetje offtopic zo he? )

Regels voor berichten