Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-08-2003, 18:43
hellion
hellion is offline
Citaat:
Repsaj schreef op 15-08-2003 @ 13:12:
Kan iemand mij vertellen hoe de mens erachter is gekomen dat je door middel van glaasje draaien enzo geesten kunt oproepen.

Is dat gebeurd door toeval of is het verteld???
Wie heeft mensen ooit verteld dat ze in God moeten geloven...zelfde domme vraag... Mensen geloven in geesten of niet net als dat mensen in God geloven of niet. Enja, er schijnen pogingen gelukt te zijn met geesten oproepen al wacht ik nog even geduldig bewijs af.
Oud 19-08-2003, 10:22
Verwijderd
Citaat:
hellion schreef op 18-08-2003 @ 19:43:
Wie heeft mensen ooit verteld dat ze in God moeten geloven...zelfde domme vraag... Mensen geloven in geesten of niet net als dat mensen in God geloven of niet. Enja, er schijnen pogingen gelukt te zijn met geesten oproepen al wacht ik nog even geduldig bewijs af.
Mensen zijn in God gaan geloven, omdat ze wilden verklaren waar alles vandaan kwam... En dat iemand alles gemaakt heeft leek hen het meest waarschijnlijk. Dus de overeenkomst tussen Repsajs vraag en die van jou zie ik niet

Volgens mij is het gewoon een kwestie van proberen. In de afgelopen duizenden jaren is er zoveel geprobeerd dat de kans groot was dat er iets tussen zat dat werkt. En dat slaat aan bij de rest van de mensen...
Oud 23-08-2003, 14:52
DeGexxte
DeGexxte is offline
Citaat:
Proozt! schreef op 19-08-2003 @ 11:22:
Mensen zijn in God gaan geloven, omdat ze wilden verklaren waar alles vandaan kwam... En dat iemand alles gemaakt heeft leek hen het meest waarschijnlijk.
Iemand hier heeft ook zoiets in onder zn naam staan van: God schiep niet de mens, de mens schiep God!
Das opzich een mooie!

en ff ontopic: Als ik de topic-maker was, zou ik overdag er over nadenken (dan ben je helderder dan 's nachts) en voordat je gaat slapen een mooie film bekijken, daar over nadenken!
Een medium maakt het (voor mij) alleen nóg enger! En rituelen met wierook al helemaaaaaal

Laatst gewijzigd op 23-08-2003 om 14:55.
Oud 26-08-2003, 16:32
Multilot
Multilot is offline
Het is nu al best lang geleden, weet iemand hoe de topicstarter het heeft opgelost?? Ben erg benieuwd. Als het mij was overkomen had ik het nog een hele stap gevonden professionele hulp te zoeken. maar ik ben benieuwd!
Oud 30-08-2003, 17:06
grandmommy
grandmommy is offline
ik denk dat als die geest hulp nodig heeft , dattie dan wel laat blijken wat voor hulp
Oud 28-09-2003, 20:42
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
is geesten oproepen per definitie altijd gevaarlijk?
Oud 28-09-2003, 21:10
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 28-09-2003 @ 21:42:
is geesten oproepen per definitie altijd gevaarlijk?
Nee. Maar zelfs ervaren personen die weten hoe t op de juiste manier moet, zullen niet altijd vrij van gevaar zijn. In zekere zin dus ook weer wel. Het blijft een feit dat je als je iets oproept, met iets in contact komt dat eigenlijk niet mag/kan, die persoon is niet voor niets uit deze realiteit verdwenen.
Oud 29-09-2003, 15:02
Verwijderd
Je kan sowieso niet weten waarmee je precies te maken hebt, dus in zeker opzicht zitten er altijd risico's aan vast.

En hoe triest het ook is, meestal zijn de mensen die geesten oproepen niet bepaald deskundig. Van die kinders die het eigenlijk niet geloven, en het dan 'voor de lol' gaan proberen.
Zo van: "Ja, ik geloof niks voordat ik het gezien heb. Wat? Gevaarlijk? Pfff...wedden dat ik het durf? Er gebeurt toch niks. Bla bla bla"
Het is maar wat je er voor over hebt om te bewijzen dat je stoer bent...
Oud 29-09-2003, 19:59
De Veroorzaker
Citaat:
Liefkleinmeisje schreef op 29-09-2003 @ 16:02:
Je kan sowieso niet weten waarmee je precies te maken hebt, dus in zeker opzicht zitten er altijd risico's aan vast.

En hoe triest het ook is, meestal zijn de mensen die geesten oproepen niet bepaald deskundig. Van die kinders die het eigenlijk niet geloven, en het dan 'voor de lol' gaan proberen.
Zo van: "Ja, ik geloof niks voordat ik het gezien heb. Wat? Gevaarlijk? Pfff...wedden dat ik het durf? Er gebeurt toch niks. Bla bla bla"
Het is maar wat je er voor over hebt om te bewijzen dat je stoer bent...
hmm nee, ik wil het eens proberen ooit om te kijken of er een geest komt, dan weet ik ten minste dat ze bestaan

als het een uberstom idee is dan hoor ik het wel, graag met reden dan kan ik zelf ook bepalen of ik het stom vind

Laatst gewijzigd op 29-09-2003 om 21:00.
Oud 29-09-2003, 22:17
Verwijderd
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 29-09-2003 @ 20:59:
hmm nee, ik wil het eens proberen ooit om te kijken of er een geest komt, dan weet ik ten minste dat ze bestaan

als het een uberstom idee is dan hoor ik het wel, graag met reden dan kan ik zelf ook bepalen of ik het stom vind
ff rondlezen op dit forum, vind je redenen genoeg.

Ik heb het zelf ook ooit in een domme tijd gedaan en helaashelaas ben ik er op de verkeerde manier moeten achterkomen dat je t beter kunt laten...
Oud 04-10-2003, 09:09
Antistar
Antistar is offline
ok nu wordt ik nieuwsgierig mutant,
hoe ben je er op de verkeerde manier achter gekomen?
Oud 04-10-2003, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Antistar schreef op 04-10-2003 @ 10:09:
ok nu wordt ik nieuwsgierig mutant,
hoe ben je er op de verkeerde manier achter gekomen?
ooit in mijn jonge tijd heb ik ook niet willen luisteren naar ervaren en wijze mensen en heb het dus zelf ook gedaan... En ben er toen maar op de harde manier achter gekomen dat t niet iets is waarmee je moet spelen.
Oud 04-10-2003, 16:48
grandmommy
grandmommy is offline
ik wil niet nieuwsgieerig doen, maar wat gebeurde er toen? werd je erdoor lastiggevallen?
Oud 04-10-2003, 18:39
Verwijderd
Citaat:
grandmommy schreef op 04-10-2003 @ 17:48:
ik wil niet nieuwsgieerig doen, maar wat gebeurde er toen? werd je erdoor lastiggevallen?
eiglijk denk ik daar liever niet aan terug. Dat zijn dingen die ik wil vergeten.
Oud 11-10-2003, 13:43
Kaatje Kip
Kaatje Kip is offline
Citaat:
x2_Shade schreef op 06-07-2003 @ 20:31:
Nee hoor gewoon de waarheid....
Het stikt hier van de Christenen....niks mis mee maar ik begin me mateloos te irriteren aan dat: BID TOT GOD!

Je weet dat diegene geen christen is of al tot god gebeden heeft. Het eerste wat bij een Christen namelijk opkomt als ie een probleem heeft is god om hulp vragen. En ongelovigen zeggen tot god te bidden heeft tulijk helemaal geen nut.

Als god es iets wil doen laat ie dan belangerijke dingen gaan doen zoals de 3e wereld helpen en onschuldig lijdende mensen helpen. Niet zoiets onzinnigs als het laten sneeuwen 1 mens van de dood redden of een geest wegjagen!
Misschien dat er zoveel mensen zij die zeggen dat je tot God moet bidden omdat het het enige is wat helpt?!

En er zijn echt niet-gelovigen die bidden, zoals Robbie Williams. Een ongelovige zeggen te bidden heeft dus wel nut. Er zijn door dit advies (bidden) trouwens ook veel mensen bekeerd.

God houdt heel veel van ons, dus hj wil dat we gelukkig worden. Dus natuurlijk wil hij een 'geest' uitdrijven. Zo'n 'geest' (ik geloof best dat er een geest is, maar ik denk niet dat het een geest van een overledene is, maar da's een ander verhaal) wordt trouwens volgens mij onderschat door veel mensen. Het is ook echt gevaarlijk om geesten op te toepen.
Waarom God de 3e wereld niet laat verdwijnen weet ik ook niet. Wel weet ik dat het door de mens zelf komt dat er een 3e wereld is. Hij heeft ons namelijk een eigen keuze en verantwoordelijkheid gegeven, we zijn geen marionetten.
Oud 11-10-2003, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Kaatje Kip schreef op 11-10-2003 @ 14:43:
Hij heeft ons namelijk een eigen keuze en verantwoordelijkheid gegeven, we zijn geen marionetten.
denk jij...
Oud 11-10-2003, 21:30
grandmommy
grandmommy is offline
nu spookt er maar een ding door mijn hoofd...MATRIX
Oud 17-10-2003, 18:58
Gurly-05
Gurly-05 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 04-10-2003 @ 19:39:
eiglijk denk ik daar liever niet aan terug. Dat zijn dingen die ik wil vergeten.
Ik wil t eigelijk ook wel weten Kben heel nieuwschierig in dit onderwerp omdat ik er nog bijna niks over weet. ( Ik weet WEL dat ik iig geen geesten ga oproepen )
Oud 17-10-2003, 19:31
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Gurly-05 schreef op 17-10-2003 @ 19:58:
Ik wil t eigelijk ook wel weten Kben heel nieuwschierig in dit onderwerp omdat ik er nog bijna niks over weet. ( Ik weet WEL dat ik iig geen geesten ga oproepen )

Doe maar eens zoekfunctie gebruiken op trefwoord geesten. Volgens mij wil je niet weten wat voor nare verhalen je allemaal tegenkomt tussen alle wel/niet geloven topics.
Oud 17-10-2003, 20:00
Shade
Shade is offline
Citaat:
Kaatje Kip schreef op 11-10-2003 @ 14:43:
Misschien dat er zoveel mensen zij die zeggen dat je tot God moet bidden omdat het het enige is wat helpt?!

En er zijn echt niet-gelovigen die bidden, zoals Robbie Williams. Een ongelovige zeggen te bidden heeft dus wel nut. Er zijn door dit advies (bidden) trouwens ook veel mensen bekeerd.

God houdt heel veel van ons, dus hj wil dat we gelukkig worden. Dus natuurlijk wil hij een 'geest' uitdrijven. Zo'n 'geest' (ik geloof best dat er een geest is, maar ik denk niet dat het een geest van een overledene is, maar da's een ander verhaal) wordt trouwens volgens mij onderschat door veel mensen. Het is ook echt gevaarlijk om geesten op te toepen.
Waarom God de 3e wereld niet laat verdwijnen weet ik ook niet. Wel weet ik dat het door de mens zelf komt dat er een 3e wereld is. Hij heeft ons namelijk een eigen keuze en verantwoordelijkheid gegeven, we zijn geen marionetten.
ehm klopt dus totaal niet dit...
als je het in het: "Do you believe in god" topic post zal ik erop reageren. Hier gaat et nu over geesten
Oud 23-10-2003, 19:35
c4c054
c4c054 is offline
nooit doen indd
maar het is nou eenmaal zo...jongeren zijn snel overtuigd en geinteresseerd in glaasje draaien.
ik heb het vroeger ook wel eens gedaan maar nooit echt verder problemen gehad of gevolgens maar werd er wel bang van ik kreeg allemaal vage gedachtes dat er een geest in de buurt was.
totaal onzin eigenlijk.
maar het kan allemaal best eng aflopen.
kijk maar eens naar de film Witch Board. danhoef je denk ik geen glaasje te draaien meer.
het kan best gevaarlijk zijjn
Oud 24-10-2003, 17:10
Sentingua
Sentingua is offline
roep geen geesten om, ze komen wel naar jou toe als ze vinden dat jij daar klaar voor bent
Oud 02-11-2003, 17:58
Marsjuh87
Marsjuh87 is offline
Ik denk idd dat je nie aan geesten oproepen moet beginnen (en al helemaal niet als je alleen bent!) maar jah genoeg over dat (dat weten we nu wel, toch??) Ik heb ook ervaringen met een ''geest'' gehad, Niet op zo'n manier als hier verteld wordt maar als een soort boodschap dat het goed was gekomen...... mijn opa kwam namelijk bij mijn zus en mij langs! Ik heb dit nooit verteld eigenlijk, mijn zus wel, maar we zagen hem dus bij ons bed verschijnen net nadat hij overleden was. (we hebben het nooit van elkaar geweten, oke ik wel van mijn zus maar niemand van mij) We hebben ook niet geweten dat onze opa die nacht overleden was, we wisten wel dat het nie goed met hem ging, maar hij wou ONS (mijn zus en ik) niet zien....omdat hij dan nie vredig had kunnen sterven (hij had dan voor ons hier gebleven!!) Maar jah ff trug naar het ondw. hij vertelde dus aan ons dat wij ons geen zorgen hoeften te maken en dat hij over ons waakte....... Vlak voor hij stierf (hij lag in coma) werd hij nog ''wakker'''(om het zo maar ff te zeggen) en heeft iedereen gedag gezegt en bij mijn moeder zei hij; Sorry , het had anders moeten zijn.... ik weet nu denk ik wel wat het betekende maar jah ik zal het nooit zeker weten!...

Hebben jullie mssn ook zo'n ervaring?
Oud 04-11-2003, 14:50
Lun@
Lun@ is offline
Jullie moeten me nu niet gaan doodgooien met onzin onzin onzin, maar dit is mijn mening.

Het lijkt misschien raar om tot God te bidden maar het is het enige wat helpt tegen de duivel =boze geest, God is namenlijk alleen sterker als hem.

En dat geloven jullie natuurlijk niet. Maar ik ken zegmaar iemand waarbij het echt gebeurd is. Toen ze op een avond in de spiegel keek zag ze namenlijk een man achter haar staan, toen keek ze achter haar en stond er niemand.
Dat ging zo een paar dagen door, ze sliep nauwelijks maar durfde het ook aan niemand te vertellen. UIteindelijk heeft ze het toch aan haar haar moeder vertelt, die is toen met haar meegekomn en zag de man ook. Toen zei haar moeder tegen de man : "In Jezus naam verdwijn." de man verdween en is nooit meer teruggelkomen.

En een andere mannamlifters mee(2) ze gingen gezellig kletsend de snelweg op, na een tijdje begon de man over God te praten, hij keek achterom en de mannen waren verdwenen.

nou misschien gloven jullie me nog niet maar wie hou je dan voor de gek...

En als je het nooit geprobeerd hebt kan je ook niet zegen dat het niet kan duz
Oud 09-11-2003, 13:25
Lun@
Lun@ is offline
Hoe is het nou afgelopen dan?
Oud 10-11-2003, 08:50
mloezje
mloezje is offline
Als je wil dat de geest weggaat sdan kan je de ketting breken. Als je het bv met een potlood hebt gedaan moet je het potlood breken. Breek waarmee je de verbinding heb gemaakt!

succes!

Kuzz Mloezje
Oud 10-11-2003, 15:46
AngelLena
AngelLena is offline
Meister: je hebt een keus: hou je gemak, of hou je mond. Als je iets niet serieus neemt is dat prima, jouw keus, maar hou dan ook je mond of onderbouw je mening zonder daarmee bewust te proberen mensen naar beneden te halen.

Luna: tip: op dit soort mensen gewoon niet reageren. Laat maar raaskallen. Vinden het alleen maar leuk als je tegen ze in gaat.
Oud 11-11-2003, 15:49
Repsaj
Repsaj is offline
Citaat:
Shade schreef op 06-07-2003 @ 20:31:
Nee hoor gewoon de waarheid....
Het stikt hier van de Christenen....niks mis mee maar ik begin me mateloos te irriteren aan dat: BID TOT GOD!

Je weet dat diegene geen christen is of al tot god gebeden heeft. Het eerste wat bij een Christen namelijk opkomt als ie een probleem heeft is god om hulp vragen. En ongelovigen zeggen tot god te bidden heeft tulijk helemaal geen nut.

Als god es iets wil doen laat ie dan belangerijke dingen gaan doen zoals de 3e wereld helpen en onschuldig lijdende mensen helpen. Niet zoiets onzinnigs als het laten sneeuwen 1 mens van de dood redden of een geest wegjagen!

Bid tot God? Heb jij er last van?! ja, dan maak je er zelf ein Probleem von!

naja ik ga offtopic *foei*
Oud 11-11-2003, 15:53
Repsaj
Repsaj is offline
Mag ik nog even zeggen dat ik het onzin vind...dat heb ik dacht ik al gezegd.

Ik wil alleen antwoord of er uberhaupt ook al een wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan? Weet iemand dit? Zoja, geef me ff de bron dan!
Oud 12-11-2003, 11:20
Verwijderd
Er zijn al onderzoeken naar gedaan, of ze wetenschappelijk zijn, weet ik niet. Bronnen kan ik je niet geven, want het zijn dingen die ik heb gelezen, neus eens in de bieb of op internet.
Oud 12-11-2003, 11:39
Repsaj
Repsaj is offline
Citaat:
Mutant schreef op 12-11-2003 @ 12:20:
Er zijn al onderzoeken naar gedaan, of ze wetenschappelijk zijn, weet ik niet. Bronnen kan ik je niet geven, want het zijn dingen die ik heb gelezen, neus eens in de bieb of op internet.
nee oke...
Oud 21-11-2003, 11:57
jewel4life
jewel4life is offline
Citaat:
fil schreef op 07-07-2003 @ 16:39:
Wake up the dying, don't wake up the dead.
-Mr E-
Dat is 100% waar, heb het zelf eens geprobeerd met wat vrienden, maar als ik zo deze verhalen hoor ben ik maar blij dat het me toen niet gelukt is. Ga het dus ook nooit weer proberen

Laat andere mensen hiervan leren:
Geesten oproepen:

NIET DOEN!
Oud 21-11-2003, 15:40
Repsaj
Repsaj is offline
Citaat:
hellion schreef op 18-08-2003 @ 19:43:
zoals iemand al zei, dit snap ik niet.
Oud 21-11-2003, 18:34
zlatani9
zlatani9 is offline
Het was pas bij Mirakel.. (Dat EO-programma op Nederland 2) Maar ik vond het echt doodeng.. Dat al die geesten je dan gaan achtervolgen enzo.. iemand daar ervaring mee?
Oud 21-11-2003, 19:08
De Veroorzaker
Citaat:
jewel4life schreef op 21-11-2003 @ 12:57:
Dat is 100% waar, heb het zelf eens geprobeerd met wat vrienden, maar als ik zo deze verhalen hoor ben ik maar blij dat het me toen niet gelukt is. Ga het dus ook nooit weer proberen

Laat andere mensen hiervan leren:
Geesten oproepen:

NIET DOEN!
waarvan leren?
dat het jou niet gelukt is?
Oud 28-11-2003, 19:49
sexylexy
sexylexy is offline
ik heb een keer glaasje gedraaid, het ging nog niet draaien omdat we nog even moesten wachten enzo, ineens mijn broertje keihard krijsen staat zijn mauw in brand kan dat ook te maken hebben met geesten? ik denk dat het tussen je oren zit
Oud 01-12-2003, 19:40
seeker of ligt
seeker of ligt is offline
Glaasje draaien zit niet tussen de oren het kan helaas wel ja..

In het oude testament van de bijbel doet 1 van de koningen het ook, loopt ook slecht met hem af.. haha oke maar das weer iets anders..
De bijbel zegt ons dat we ons hier niet mee bezig moeten houden..
En de bijbel waarschuwd ons niet zomaar..
Wat veel mensen denken is dat ze een onschulidig iemand oproepen(iets uit balance , in new age taal dan,) Het lijkt onschuldig maar dat is juist wat ze je willen laten denken..
Zou natuurlijk graag willen dat je deze woorden zou aannemen maar ja God dwingt jouw ook niet om iets te geloven..
het is dus JOUWN KEUS! of je het doet of niet.!
Geesten oproepen zijn na mijn mening altijd demonen.. die zich eerst lief voor doen.. de bijbel zegt ook dat de duivel zich als een engel des lichts kan voordoen...!

Mopgt iemand dit lezen en worden achterna gezeten worden door "geesten"door Glaasje draaien of wat dan ook.. ga dan niet naar 1 of andere paronomale gast..
Maar ga naar God! waarom niet! |Jezus heeft elke duistere macht overwonnen toen hij Voor jouw aan het kruis ging! ga in die overwinning staan Roep om Jezus ook al word de nood heeel hoog! hij blijft ALTIJD open voor jouw...!! nu jij nog!! (zeg ik met glimlach!!)

ik hoor jullie reacties nog wel!! (of lees!!!)
Oud 03-12-2003, 15:31
beblessed
beblessed is offline
Citaat:
Mutant schreef op 02-07-2003 @ 19:10:
Ik zou zeggen, niet op letten, je struikelt hier gewoon over de christenen . Dat is voor hun voor alles de oplossing en meer hebben ze vaak ook niet te melden. Niet dat ze niet mogen geloven, maar zelf ken ik toch wel betere oplossingen .
oke vertel je hebt dus betere oplossingen. Maar je hebt ze nog niet genoemd, ga je dat nog doen? ben echt benieuwd.
Oud 03-12-2003, 15:47
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 01-12-2003 @ 20:40:
Glaasje draaien zit niet tussen de oren het kan helaas wel ja..

In het oude testament van de bijbel doet 1 van de koningen het ook, loopt ook slecht met hem af.. haha oke maar das weer iets anders..
De bijbel zegt ons dat we ons hier niet mee bezig moeten houden..
En de bijbel waarschuwd ons niet zomaar..
Wat veel mensen denken is dat ze een onschulidig iemand oproepen(iets uit balance , in new age taal dan,) Het lijkt onschuldig maar dat is juist wat ze je willen laten denken..
Zou natuurlijk graag willen dat je deze woorden zou aannemen maar ja God dwingt jouw ook niet om iets te geloven..
het is dus JOUWN KEUS! of je het doet of niet.!
Geesten oproepen zijn na mijn mening altijd demonen.. die zich eerst lief voor doen.. de bijbel zegt ook dat de duivel zich als een engel des lichts kan voordoen...!

Mopgt iemand dit lezen en worden achterna gezeten worden door "geesten"door Glaasje draaien of wat dan ook.. ga dan niet naar 1 of andere paronomale gast..
Maar ga naar God! waarom niet! |Jezus heeft elke duistere macht overwonnen toen hij Voor jouw aan het kruis ging! ga in die overwinning staan Roep om Jezus ook al word de nood heeel hoog! hij blijft ALTIJD open voor jouw...!! nu jij nog!! (zeg ik met glimlach!!)

ik hoor jullie reacties nog wel!! (of lees!!!)
En alweer bewijs je mijn gedachte over hoe jij overkomt. Een bekeringsgezind persoon. Weer met dat vingertje naar God en Jezus wijzen. Weer mensen proberen te overtuigen dat Hij de beste is. Lief, doe dat nou niet... Straks moet ik nog serieus gaan waarschuwen en evt bannen. Dat wil ik niet dus laat het me ook niet doen. In dit geval is het jouw keuze.
Oud 03-12-2003, 18:22
seeker of ligt
Citaat:
En alweer bewijs je mijn gedachte over hoe jij overkomt. Een bekeringsgezind persoon. Weer met dat vingertje naar God en Jezus wijzen. Weer mensen proberen te overtuigen dat Hij de beste is. Lief, doe dat nou niet... Straks moet ik nog serieus gaan waarschuwen en evt bannen. Dat wil ik niet dus laat het me ook niet doen. In dit geval is het jouw keuze.
Hey! oke even kort (of wieweet wel lang, hihi!)
ik zit nog niet zo lang op dit forum... (zo als je misschien al merkt aan men andwoorden, haha..!)

Maar uhm oke misschien is dit wel een te "opdringerig"andwoord..
(deze heb ik ook echter voor al die discussie neergezet!)
Soms zet ik ook wel te "ëxtreemen"dingen neer.. maar dat lokt naturlijk ook wel weer discussie uit he!!!(geweldig dat dat hier kan he!!! whoehoe!!)...
Wat ik wil zeggen is dat ik juist niet met een vingertje op stekend wil zijn... (en toch men mening willen overbrengen he!!)
Het spijt me echter als dit zo bij jouw of andere zo over kwam!

Wat ik probeerde in mijn andwoord te gebruiken is een andwoord wat op bijbel gebaseert is.. bedoel die mensen mogen hier ook best zijn, toch?
DAt ik dan opmerkingen naar men hoofd krijg als : huuuh Jullie cristenenen zijn ook niet critisch!
Vind ik echt belachelijk, net alsof je niet nagedacht hebt als je cristen bent! Geloof me ik denk zeeeker na hoor...
en ik koop ook niet alles.. en ik wil ook graag dat andwoorden die ik geef op reale-live experiencec zijn gebaseert..

ik zal je mijn leef-ervaring met boze geesten geven(misschien snap je dan ook wel wat meer van mijn andwoord!).
Dit is eigenlijk nog pas laatst gebeurd.. ik lach snachts in bed en ik hoorde een echt extreem enge stem in mijn oor praten.. hij praaate in een andere taal dan dat wij mensen doen.. Ik verlamde haast van de schrik(tjah ook zon stem heeft kracht..)
Maar zoals ik al vaker van andere mensen had gehoort die hier problemen hadden ) zei ik: ga weg in de naam van Jezus! en het was weg!!!! Toen lag ik nog natuurlijk klaar wakker wat na te denken! en dacht zovan wow! hoe machtig moet de stem van God dan wel niet zijn.
Toen had ik sterk de indruk dat ik van de heer psalm 29 moest lezen...
ik opende het en las tot men verbaasing!(en vond het ook best grappig..) dat het ging over de macht van God's stem!

Na ja al bij al is dit 1 van men ervaringen met kwaade geesten..
Ik kan je nog meer van deze verhalen noemen maar dit gebeurde bij mij zelf, dus dat staat ook dichter bij om dan te vertellen (right!?)
Nu weet ik natuurlijk ook dat jullie hier van alles weer tegen kunnen leggen... Maar dat hoor ik nog wel..! je mag van mij JUIST wel lekker critisch zijn! (wel netjes blijven he!! haha)

Misschien snap je daarom een beetje waarom ik mensen zo sterk afraad om te gaan glaasje draaien!
en misschien snap je ook NU waarom ik naar Jezus verwijs!
oke ik hoop dat je nu wat meer begrip er voor hebt gekregen..
maar zo niet dan begrijp ik dat ook !
oke ik hoor je response nog wel!!
and keep it cool ha!!
Oud 03-12-2003, 18:25
seeker of ligt
Even voor de duidelijkheid!
dit bericht hier boven is bedoelt voor AngelLena!

natuurlijk mogen jullie hem lezen!!(haha niet veel wat ik tegen kan doen he!!)

maar ik zou het fijn vinden als er even eerst een response van Haar/hem komt, en dan mogen jullie derbest wel weer op reageren hoor..

alvast bedankt..!!
Oud 03-12-2003, 18:42
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 03-12-2003 @ 19:22:
Hey! oke even kort (of wieweet wel lang, hihi!)
ik zit nog niet zo lang op dit forum... (zo als je misschien al merkt aan men andwoorden, haha..!)

*knip*

Misschien snap je daarom een beetje waarom ik mensen zo sterk afraad om te gaan glaasje draaien!
en misschien snap je ook NU waarom ik naar Jezus verwijs!
oke ik hoop dat je nu wat meer begrip er voor hebt gekregen..
maar zo niet dan begrijp ik dat ook !
oke ik hoor je response nog wel!!
and keep it cool ha!!

En als je het zo neer had gezet, had iedereen je begrepen, gerespecteerd en er zelfs misschien wel over nagedacht. De manier waarop jij het bracht was bijna dwingend : "Roep naar Jezus en God, anders komt het niet goed met je!"
Terwijl verschillende mensen (waaronder ik) andere manieren hebben om met deze problemen om te gaan. Dus let daarop, dan ben ik bereid met een schone lei verder te gaan.
Oud 03-12-2003, 18:49
seeker of ligt
oke dan, realext dat je me begrijpt... !

ik zal inderdaad wat meer op men woorden passen en proberen meer toelichtingen te gaan geven... !!

Maar zie je nu ook al wat meer in dat ik als cristen niet zomaar wat roep.. maar wel degelijk nadenk!
bedoel hello! ben nederlander.. en die zijn nuchter hoor! en heel relativerend!

Met de vraag die beblessed neer heeft gezet vind ik trouwnes zeer goed !!
Oud 03-12-2003, 20:52
sharty
sharty is offline
Citaat:
LilGurL schreef op 20-06-2003 @ 21:07:
Hey iedereen!

Afgelopen woensdag heb ik in me eentje (=DOM) een geest opgeroepen... Ik heb met hem een soort van gesprekje gehad door middel van "een ketting".Hij blijkt dus een broer te zijn van één van de bewoners die hierover in dit huis hebben gewoond. Ik weet niet wat hij van mij wilt...ik weet alleen dat hij wilt dat ik hem moet helpen.

Ik weet dat dat niet zo slim is...maar ben ik dus btje laat achter gekomen. Afgelopen nacht voelde ik een hand over mijn lichaam gaan en hoor ik rare geluiden in mijn kamer....Ik durf straks echt niet meer te gaan slapen, ben veel te bang dat er nog zoiets dergelijks gebeurd of nog iets engers. Hoe kan ik van die (kwade) geest afkomen? Misschien geloof je wel niet in geesten...maar ik raad het je echt af om het bijvoorbeeld een keer een geest opteroepen voor "de gein". Want zoiets wil je echt niet meemaken...Heeft iemand tips voor mij? En is er hier iemand anders die ook zoiets heeft meegemaakt? XxX
Brand wierook en zeg tegen die geest (hoe dom het ook klinkt) Ïn naam van Jezus/ God, verdwijn uit dit huis..!!" Of gooi zout bij alle deuropeningen... Of met wijwater door je huis lopen...
Oud 03-12-2003, 21:42
seeker of ligt
Citaat:
Brand wierook
Welke teken heeft wieroiok in de geestelijke wereld...?

Citaat:
Of gooi zout bij alle deuropeningen... Of met wijwater door je huis lopen...
Vanwaar deze handelingen...? wat betekenen ze in de geestelijke wereld?

Naatuurlijk snap ik wel dat je moet zeggen: ga weg in Jezus naam! werkte ook bij mij!!

Wel I'll wait for youre reaction! thanxs!!!
Oud 03-12-2003, 23:42
Verwijderd
Citaat:
beblessed schreef op 03-12-2003 @ 16:31:
oke vertel je hebt dus betere oplossingen. Maar je hebt ze nog niet genoemd, ga je dat nog doen? ben echt benieuwd.
Als je een beetje gaat lezen in de topics die er al over geesten zijn voorbijgekomen, kun je zien dat ik al best met wat dingen heb aangedragen. Als iemand een volledige uitleg wil hebben (en zo heb ik al mensen via msn geholpen), moeten ze mij aanspreken, maar ik ga geen hele rituelen uittypen.

Ook een goede oplossing die al vaker is geopperd, zoek contact met een medium/paragnost, iemand met verstand ervan die je raad kan geven en helpen, ga niet zelf zomaar wat aanzooien, want dat is al gebeurd met het glaasjedraaien zelf.

Het valt gewoon op dat bepaalde personen altijd met dezelfde oplossing komen: nl - bid tot God en ik kan uit eigen ervaring spreken dat dat geen ene fuck helpt. Als je wil dat iets gebeurt, moet je dat zelf doen, je kunt wel hogere machten erin betrekken, maar die zullen geen poot uitsteken zolang jij op je lauweren blijft rusten en hoopt dat iemand daarboven met een handgebaartje je probs oplost...
Oud 04-12-2003, 15:43
seeker of ligt
Citaat:
Het valt gewoon op dat bepaalde personen altijd met dezelfde oplossing komen: nl - bid tot God en ik kan uit eigen ervaring spreken dat dat geen ene fuck helpt. Als je wil dat iets gebeurt, moet je dat zelf doen, je kunt wel hogere machten erin betrekken, maar die zullen geen poot uitsteken zolang jij op je lauweren blijft rusten en hoopt dat iemand daarboven met een handgebaartje je probs oplost...
misschien hielp dit niet bij jouw.. vind het ook jammer voor je..
ik kan er ook zeker niet over oordelen of wat dan ook over zeggen... bedoel ken je leven niet weet niet hoe je bid ect..
Dus niets tegen jouw..

Maar geloof mij! het heeft zeker WEL nut om tegen een boze geest: GA WEG IN DE NAAM VAN JEZUS!
dit heeft al 2 keer gewerkt in men leven.. ik spreek hier dus ook van real live experience... dat je het ook even hoort dat het dus volgens mij WEL NUT heeft. om de naam van JEZUS aan te roepen.!
Oud 04-12-2003, 19:06
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 04-12-2003 @ 16:43:
misschien hielp dit niet bij jouw.. vind het ook jammer voor je..
ik kan er ook zeker niet over oordelen of wat dan ook over zeggen... bedoel ken je leven niet weet niet hoe je bid ect..
Dus niets tegen jouw..

Maar geloof mij! het heeft zeker WEL nut om tegen een boze geest: GA WEG IN DE NAAM VAN JEZUS!
dit heeft al 2 keer gewerkt in men leven.. ik spreek hier dus ook van real live experience... dat je het ook even hoort dat het dus volgens mij WEL NUT heeft. om de naam van JEZUS aan te roepen.!
Als je niet in Jezus en God in de christelijke zin gelooft, geloof ik ook niet dat je daar iets aan hebt. Dan kan je beter andere manieren gebruiken. Mensen met ervaring kunnen je daar meer over vertellen (zoals Mutant en ik).
Oud 04-12-2003, 19:58
seeker of ligt
Citaat:
Als je niet in Jezus en God in de christelijke zin gelooft, geloof ik ook niet dat je daar iets aan hebt. Dan kan je beter andere manieren gebruiken. ).
Das wat jij dus gelooft ja.. ik geloof dat een ieder naar Jezus mag uitroepen hoe hoog de nood ook is.. ken nml veeel vb van mensen die heeel diep in de shit zaten en waar de nood hoog zat en toen naar Jezus uitriepen en toen kwam het goed!

Citaat:
Mensen met ervaring kunnen je daar meer over vertellen (zoals Mutant en ik)
Mensen met ervaring kunnen misschien meer zeggen ja.. maar wil je zeggen dat ik eerst zelf de dingen moet ondergaan om mee te praten?
Ik spreek hier meer vanuit het kennen van mensen die dit dus wel hebben gedaan!

Mag ik vragen hoe JIJ (of Mutant en jij) geesten uberhaupt zien?!
Bedoel het heeft met het onderwerp te maken toch(bedoel je hoeft hier geen andwoord op te geven, is misschien wel te persoonlijk..) mag het natuurlijk ook mailen he!! das ook prima de bima...

ciau!
Oud 04-12-2003, 20:31
AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
seeker of ligt schreef op 04-12-2003 @ 20:58:
Das wat jij dus gelooft ja.. ik geloof dat een ieder naar Jezus mag uitroepen hoe hoog de nood ook is.. ken nml veeel vb van mensen die heeel diep in de shit zaten en waar de nood hoog zat en toen naar Jezus uitriepen en toen kwam het goed!

Mensen met ervaring kunnen misschien meer zeggen ja.. maar wil je zeggen dat ik eerst zelf de dingen moet ondergaan om mee te praten?
Ik spreek hier meer vanuit het kennen van mensen die dit dus wel hebben gedaan!

Mag ik vragen hoe JIJ (of Mutant en jij) geesten uberhaupt zien?!
Bedoel het heeft met het onderwerp te maken toch(bedoel je hoeft hier geen andwoord op te geven, is misschien wel te persoonlijk..) mag het natuurlijk ook mailen he!! das ook prima de bima...

ciau!
1. Ook ik heb uit wanhoopsdaad ooit een keer naar Jezus uitgeroepen. Maar het hielp mij niets. Waarom niet? Omdat ik totaal niet in Jezus geloof. Daarom riep ik Jezus ook niet aan, maar een hogere macht. In weze als je niet in Jezus gelooft en hem toch aanroept, hou je jezelf voor de gek. Je roept iets aan waarin je niet gelooft, dus in weze roep je voor jezelf onzin aan, en dus roep je helemaal niets aan.

2. Wat ik wou zeggen is dat als je niet in Jezus oid gelooft, je beter andere manieren kan gebruiken om bovenstaande reden en mensen met ervaring in die manieren kunnen je meer daarover vertellen. Heeft verder niet direct iets met jou te maken.

3. Voor Mutant kan ik niet spreken, maar ik begrijp je vraag niet helemaal. Hoe zie ik geesten: ja, in de zin van: met mijn ogen of in de zin van: iets goed/kwaadaardigs oid? Of misschien nog op een andere manier. Kan je even je vraag herformuleren zodat ik concreet weet waar ik je antwoord op kan geven?

Regels voor berichten