Oud 16-01-2004, 11:41
Verwijderd
Ik heb een probleempje, namelijk dat mijn geluid het ineens niet meer doet.
Een paar dagen geleden wilde ik muziek afspelen, maar er kwam geen geluid uit mn boxen. Ik heb het ook al met de dopjes van mn discman geprobeerd, en daar komt ook geen geluid uit, dus mn boxen zijn niet kapot ofzo.

Maar heeft iemand enig idee hoe ik mijn geluid weer terugkrijg?

ik gebruik win98, mocht dat van belang zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2004, 11:46
Martin
Martin is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 16-01-2004 @ 12:41:
Ik heb een probleempje, namelijk dat mijn geluid het ineens niet meer doet.
Een paar dagen geleden wilde ik muziek afspelen, maar er kwam geen geluid uit mn boxen. Ik heb het ook al met de dopjes van mn discman geprobeerd, en daar komt ook geen geluid uit, dus mn boxen zijn niet kapot ofzo.

Maar heeft iemand enig idee hoe ik mijn geluid weer terugkrijg?

ik gebruik win98, mocht dat van belang zijn...
Heb je al een keer geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren? Of heb je per ongeluk het volume omlaag geschroefd?

Start -> Programma's -> bureau accesoires -> entertainment -> volumeregeling (o.i.d.)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:21
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 16-01-2004 @ 12:46:
Heb je al een keer geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren? Of heb je per ongeluk het volume omlaag geschroefd?

Start -> Programma's -> bureau accesoires -> entertainment -> volumeregeling (o.i.d.)
ik zit nooit aan het volume.
Alleen aan de volumeknop En die staat toch ook niet uit

En waar kan ik drivers vinden?
Moeten die op een of andere cd-rom staan?

(ik heb de computer pas gekocht, met helemaal niks erop enzo)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:23
Martin
Martin is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 16-01-2004 @ 13:21:
ik zit nooit aan het volume.
Alleen aan de volumeknop En die staat toch ook niet uit

En waar kan ik drivers vinden?
Moeten die op een of andere cd-rom staan?

(ik heb de computer pas gekocht, met helemaal niks erop enzo)
Die drivers zijn inderdaad op een diskette of CD-rom te vinden. Je zou ook kunnen kijken op driverguide.com (username: drivers, password: all)
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:28
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 16-01-2004 @ 13:23:
Die drivers zijn inderdaad op een diskette of CD-rom te vinden. Je zou ook kunnen kijken op driverguide.com (username: drivers, password: all)
kunnen ze op een door de computerwinkel gebrandde cd-rom staan die heet: Asrock Moederbord Drivers K7VT4-4X ?

En zoja, hoe installeer ik de goede driver?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:31
Martin
Martin is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 16-01-2004 @ 13:28:
kunnen ze op een door de computerwinkel gebrandde cd-rom staan die heet: Asrock Moederbord Drivers K7VT4-4X ?

En zoja, hoe installeer ik de goede driver?
Zit jouw aansluiting voor jouw luidsprekers bij de stekkers van je toetsenbord e.d. of zitten deze aansluitingen een stuk lager?

Als de aansluitingen in de buurt van de stekker van jouw toetsenbord zitten dan kunnen die drivers inderdaad op die CD staan.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:34
Gus
Gus is offline
Ik zou het volume checken, dat kan ook omlaag geschroefd zijn door een programmaatje, of op "mute" staan bijvoorbeeld.

Dubbelklikken op het speakerboxje rechtsonderaan in Windows, of onder bureauaccesoires/volume-instellingen.

Lijkt me ook raar dat de drivers ineens wegzijn of corrupt zijn ofzo...
Oud 16-01-2004, 12:35
Martin
Martin is offline
Citaat:
Gus schreef op 16-01-2004 @ 13:34:
Ik zou het volume checken, dat kan ook omlaag geschroefd zijn door een programmaatje, of op "mute" staan bijvoorbeeld.

Dubbelklikken op het speakerboxje rechtsonderaan in Windows, of onder bureauaccesoires/volume-instellingen.
Citaat:
Martin schreef op 16-01-2004 @ 12:46:
Of heb je per ongeluk het volume omlaag geschroefd?

Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:35
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 16-01-2004 @ 13:31:
Zit jouw aansluiting voor jouw luidsprekers bij de stekkers van je toetsenbord e.d. of zitten deze aansluitingen een stuk lager?

Als de aansluitingen in de buurt van de stekker van jouw toetsenbord zitten dan kunnen die drivers inderdaad op die CD staan.
joah, ze zitten wel bij elkaar in de buurt.

Maar hoe krijg ik nou de driver geïnstalleerd?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:39
Martin
Martin is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 16-01-2004 @ 13:35:
joah, ze zitten wel bij elkaar in de buurt.

Maar hoe krijg ik nou de driver geïnstalleerd?
Staat er op de CD geen setup.exe o.i.d.? Maar heb je nou toch al gekeken naar het volume in windows? Soms springt ie namelijk spontaan naar 0....
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 12:42
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 16-01-2004 @ 13:39:
Staat er op de CD geen setup.exe o.i.d.? Maar heb je nou toch al gekeken naar het volume in windows? Soms springt ie namelijk spontaan naar 0....
dr staan allemaal mappen op, en in de mappen nog meer mappen, en dr staan ook wel een paar setups in ja.
(geen setup.exe, maar wel setup.)

En het volume in Windows stond wel ergens helemaal op nul, dat heb ik wat naar boven gedaan, maar toen deed het geluid nog niks.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 18:44
Verwijderd
iemand die weet welke setup ik moet hebben om weer geluid te krijgen?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:16
Verwijderd
kan het zijn dat het geluid het niet meer doet, doordat er 4 TrojanByteVerify virussen op mn computer zaten?

en hoe komen die überhaupt op mijn computer, een virusscanner is er toch voor om me te waarschuwen zodra dat virus op mijn computer komt?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:35
dafelix
dafelix is offline
virussen moeten idd tegengehouden worden, maar een virusscanner kan niet alles blokkeren

heb je btw wel je virusscanner geupdate?

Idd, het zou kunnen dat virussen jou geluid uit hebben geschakeld
Oud 16-01-2004, 19:37
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 16-01-2004 @ 20:35:
virussen moeten idd tegengehouden worden, maar een virusscanner kan niet alles blokkeren

heb je btw wel je virusscanner geupdate?

Idd, het zou kunnen dat virussen jou geluid uit hebben geschakeld
jup, pas nog geupdate, toen er een of ander dingetje in beeld was dat er nieuwe updates waren.

Weet je mss ook hoe ik mijn geluid dan weer terug krijg?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:46
dafelix
dafelix is offline
verwijder iig die virussen, probeer ook 'ns AdAware en Spybot Search & Destroy (google voor links) te draaien, om zo iig alle troep van je PC te halen
Oud 16-01-2004, 19:48
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 16-01-2004 @ 20:46:
verwijder iig die virussen, probeer ook 'ns AdAware en Spybot Search & Destroy (google voor links) te draaien, om zo iig alle troep van je PC te halen
virussen heb ik al verwijderd. En mn vader zei dat AdAware ook 'goede' dingen van je computer haalt, dus dat doe ik maar niet

edit: maar eigenlijk wil ik alleen maar mn geluid terug
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:54
Martin
Martin is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 16-01-2004 @ 20:48:
virussen heb ik al verwijderd. En mn vader zei dat AdAware ook 'goede' dingen van je computer haalt, dus dat doe ik maar niet

edit: maar eigenlijk wil ik alleen maar mn geluid terug
Verwijdert AdAware ook goede dingen? Ga jouw vader maar eens vertellen dat hij het aan het verkeerde eind heeft!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 16-01-2004 @ 20:54:
Verwijdert AdAware ook goede dingen? Ga jouw vader maar eens vertellen dat hij het aan het verkeerde eind heeft!
maar mn broertje zei het ook, en mn zus ook.
En mn moeder niet, maar die snapt nog minder van computers dan ik

Maar hoe krijg ik mn geluid terug?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:01
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Martin schreef op 16-01-2004 @ 20:54:
Kan wel kloppen hoor. Als je eens flink opruimt met Ad-aware en je gebruikt ook KaZaA Media Desktop dan kan Ad Aware bepaalde essentiële spyware objecten verwijderen waardoor kazaa het niet meer doet. Die kan namelijk niet zonder die troep in tegenstelling tot KaZaA Lite.

Citaat:
Siyabonga schreef op 16-01-2004 @ 20:58:
Maar hoe krijg ik mn geluid terug?
Heb je het kabeltje van je speakers wel op de groene uitgang gestoken achterop je Pc?
Oud 16-01-2004, 20:02
Martin
Martin is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 16-01-2004 @ 20:58:
maar mn broertje zei het ook, en mn zus ook.
En mn moeder niet, maar die snapt nog minder van computers dan ik
Dan hebben ze geen verstand van computers

Geen idee, waarom probeer je niet gewoon Windows opnieuw te installeren?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:02
Verwijderd
willen jullie nou ophouden over adaware en weetikveelwat, en gewoon proberen mij te helpen met mijn geluid terug krijgen alstjeblieft?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
KoffieKoek schreef op 16-01-2004 @ 21:01:
Heb je het kabeltje van je speakers wel op de groene uitgang gestoken achterop je Pc?
dr zaten er 3. Ik heb ze alledrie geprobeerd. En bij alledrie doet ie het niet
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 16-01-2004 @ 21:02:
Dan hebben ze geen verstand van computers

Geen idee, waarom probeer je niet gewoon Windows opnieuw te installeren?
Windows helemaal?
Echt met alles? Dat ik niet alleen het geluid opnieuw moet installeren, maar ook ALLES?

Ik vraag het eerst wel aan mn vader, misschien dat hij het geluid terugkrijgt
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:06
Martin
Martin is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 16-01-2004 @ 21:04:
Windows helemaal?
Echt met alles? Dat ik niet alleen het geluid opnieuw moet installeren, maar ook ALLES?

Jup, echt alles

Je zou er misschien ook over kunnen denken op een besturingssysteem zoals Windows XP. Een stuk stabieler en makkelijker voor mensen die niet zoveel verstand hebben van computers. Of het draait op jouw PC is natuurlijk wel afhankelijk van de hoeveelheid intern geheugen en de kloksnelheid van jouw processor.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2004, 20:08
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 16-01-2004 @ 21:04:
Windows helemaal?

Neen, je hoeft je Windows niet helemaal opnieuw te installeren over een geluids-issue. Das omslachtig.

Kijk eens onder Apparatenbeheer of er ergens een uitroepteken/kruisje staat weergegeven. In Windows98 vind je dat volgens mij door rechtermuisklik te doen op Deze Computer -> vervolgens Eigenschappen kiezen -> Tabblad hardware ofzo en dan apparatenbeheer (uit me hoofd).

Laatst gewijzigd op 16-01-2004 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
KoffieKoek schreef op 16-01-2004 @ 21:08:
Neen, je hoeft je Windows niet helemaal opnieuw te installeren over een geluids-issue. Das omslachtig.

Kijk eens onder Apparatenbeheer of er ergens een uitroepteken/kruisje staat weergegeven. In Windows98 vind je dat volgens mij door rechtermuisklik te doen op Deze Computer -> vervolgens Eigenschappen kiezen -> Tabblad hardware ofzo en dan apparatenbeheer (uit me hoofd).
moet het nou wel of niet?
En ik heb geen zin om winXP te kopen En ME wilde niet geïnstalleerd worden, dus toen maar 98 gedaan.

Ik heb bij Apparaatbeheer gekeken, en daar staan nergens uitroeptekens, ook geen vraagtekens of wat trouwens.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:13
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 16-01-2004 @ 21:12:
moet het nou wel of niet?
En ik heb geen zin om winXP te kopen En ME wilde niet geïnstalleerd worden, dus toen maar 98 gedaan.

Ik heb bij Apparaatbeheer gekeken, en daar staan nergens uitroeptekens, ook geen vraagtekens of wat trouwens.
Je speakers staan toch wel aan hé. Het powerlampje brand gewoon op de geluidsbox?

Op de speakers zelf zitten ook bepaalde kabels ingeplugd als het goed is. Wissel die ook eens om.
Oud 16-01-2004, 20:17
Verwijderd
Citaat:
KoffieKoek schreef op 16-01-2004 @ 21:13:
Je speakers staan toch wel aan hé. Het powerlampje brand gewoon op de geluidsbox?

Op de speakers zelf zitten ook bepaalde kabels ingeplugd als het goed is. Wissel die ook eens om.
het powerlampje is al eeuwen kapot, maar ze staan gewoon aan ja, en op mn discman werken ze ook nog, dus ze zijn niet kapot

Hmm, in de ene zitten 3 kabels ja, in de ander 1. En ze gaan idd naar elkaar toe, maar om ze om te kunnen wisselen heb ik een hele lange en dunne schroevendraaier nodig. En die heb ik niet
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:21
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 16-01-2004 @ 21:17:
Hmm, in de ene zitten 3 kabels ja, in de ander 1. En ze gaan idd naar elkaar toe, maar om ze om te kunnen wisselen heb ik een hele lange en dunne schroevendraaier nodig. En die heb ik niet
Als ze zo goed vast zitten neem ik ook aan dat ze niet per ongeluk verwisseld zijn. Kan je dat uitsluiten. Knutsel nog eens met die drivers Cd van je Asrock moederbord. Klik maar eens op die setup. Loop je die ff door.
Oud 16-01-2004, 20:23
Verwijderd
Citaat:
KoffieKoek schreef op 16-01-2004 @ 21:21:
Als ze zo goed vast zitten neem ik ook aan dat ze niet per ongeluk verwisseld zijn. Kan je dat uitsluiten. Knutsel nog eens met die drivers Cd van je Asrock moederbord. Klik maar eens op die setup. Loop je die ff door.
Welke setup?
Er staan allemaal verschillende setups op
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:34
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 16-01-2004 @ 21:23:
Welke setup?
Er staan allemaal verschillende setups op
Als je de Cd in je Cdrom doet; krijg je dan niet een auto-run zodat er automatisch een menu op je scherm verschijnt?
Oud 16-01-2004, 20:36
Verwijderd
Citaat:
KoffieKoek schreef op 16-01-2004 @ 21:34:
Als je de Cd in je Cdrom doet; krijg je dan niet een auto-run zodat er automatisch een menu op je scherm verschijnt?
nee.
dan ga ik naar deze computer dan naar d:
En daar staan allemaal verschillende mappen, met in die mappen nog meer mappen, en nog wat andere dingen, en ook een paar setups.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 20:50
KoffieKoek
KoffieKoek is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 16-01-2004 @ 21:36:
nee.
dan ga ik naar deze computer dan naar d:
En daar staan allemaal verschillende mappen, met in die mappen nog meer mappen, en nog wat andere dingen, en ook een paar setups.
Start -> Zoeken -> Zoeken op bestanden (ofzo).

Als het goed is krijg je in het daaropvolgende schermpje de kans om wat af te zoeken. Vul 'sound' in; en zoek op de D:\. Misschien kom je zo de juiste map tegen.
Oud 17-01-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
KoffieKoek schreef op 16-01-2004 @ 21:50:
Start -> Zoeken -> Zoeken op bestanden (ofzo).

Als het goed is krijg je in het daaropvolgende schermpje de kans om wat af te zoeken. Vul 'sound' in; en zoek op de D:\. Misschien kom je zo de juiste map tegen.
hij kan niks vinden...

Maar over 2 weken is mijn vader hier, misschien dat hij er iets van snapt...

Toch bedankt voor het helpen iedereen!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 11:35
Boozle
Boozle is offline
Dat probleem heb ik ook gehad. De geluidskaart gebruikte een IRQ die al bezet was. Dus heb ik de geluidskaart in een andere PCI sleuf gedaan. Drivers over nieuw geinstallerd en hij deed het weer.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 09:34
Verwijderd
Citaat:
Boozle schreef op 17-01-2004 @ 12:35:
Dat probleem heb ik ook gehad. De geluidskaart gebruikte een IRQ die al bezet was. Dus heb ik de geluidskaart in een andere PCI sleuf gedaan. Drivers over nieuw geinstallerd en hij deed het weer.
ehm, wát?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten