Advertentie | |
|
![]() |
|
Er zit gewoon een fout in de redenering. Lonsdale werd oorspronkelijk helemaal niet door Neonazi's gedragen. Toen op een gegeven moment Neonazi's dat wel gingen doen, werd het bij hen een gewoonte om Lonsdale te dragen.
Dus: alle Neonazi's dragen Lonsdale. En niet: alle mensen die Lonsdale dragen zijn Neonazi's. Je kan niet elke stelling omdraaien. Denk maar aan: varkens wroeten in de grond -> alle dieren die in de grond wroeten zijn varkens. Klopt ook niet. (de eerste zin is overigens ook generaliserend: niet alle Neonazi's dragen Lonsdale, maar ik wist niet hoe ik anders mijn punt duidelijk kon maken.) Oftewel Lonsdale verbieden is onzin, want niet alle mensen die Lonsdale dragen zijn Neonazi's. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
In het kort: Wat in fucking hemelsnaam hebben we aan de manier waarop we tegenwoordig leven? En voor degenen die komen met het commentaar: "naakt zijn is koud", als we naakt zouden leven zouden we ons er vanzelf tegen kunnen afweren (een vacht en vette huid bijvoorbeeld)
||
Citaat:
Offtopic: ik weet het...: HAP
|
ik ben erop tegen,op het moment dat we bepaalde kledingmerken gaan verbieden waar geen hakenkruizen ofzow opstaan maar iets gaan verbieden puur om het merk en wat een paar mafkezen met dat merk wllen uitstralen,zijn we slecht bezig (zijn we sowieso al,maar dat terzijde).
dus hoe lelijk ik lonsdale ook mag vinden,ik vind niet dat het verboden mag worden. want wat als lonsdale verboden word en die kleine groep extrmeem rechtse mensen gaan dan ineens tommy hilfiger ofzow dragen,moet dat dan ook verboden worden?dan kunnen we wel aan de gang blijven...... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() niet dat veel mensen dat merken heb ook wel es een "Hakenkruis" gezien terwijl hij gewoon als een swastika getekend was met allemaal andere kreten eronder enzo ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik wil wel even gaan zeiken op die schurftmoslims voor je? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Misschien is dit al wel vaak gezegd maar ik heb geen zin om alle reacties te lezen:
Ik vind dat lonsdale NIET verboden moet worden... Het is dus per defenitie niet voor nazi's okee ze lopen er tussen maar net als vrienden van mij dragen ook lonsdale.. waaronder buitenlandeers zij doen dat om bij een groep te horen, hun muzieksmaak te uiten... ( hardcore) Het is anders als je met hakenkruizen loopt, of witte veters in je kisten maar kom op om op een merk een verbod te leggen.. gaat een beetje ver of niet dan.. En ja ik draag ook lonsdale... niet om rasistisch te zijn maar gwoon om me een te voelen met me vrienden.. en zeg niet van moet je daar de zelfde kleding voor aan want als je goed nadenkt zie je ook dat jij je het zelfde als je omgeving kleed.. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Ik bedoelde ermee dat iedereen zich op zo een manier kleed dat hij/zij zich prettig voelt, dat iedereen zich, als hij er eens goed over nadenkt, realiseerd dat 'ie zich volgens een bepaalde stijl kleed. En dat ik dus bijvoorbeeld, lonsdale draag omdat ik dat mooi vind, met me vrienden één kan voelen, en ga zo maar door. Maar zeker niet om dat ik racistisch uit de hoek wil komen... JUIST NIET!!
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Lonsdale is natuurlijk zoals mensen hier al zeiden niet per definitie een racistisch merk (ik draag het zelf ook wel eens) De engelse bokser Lennox Lewis wordt er door gesponsord (het is een boxmerk) en hij is een neger! Bovendien zijn sommigen van de oprichters ook zwart.
Maar volgens mij moeten we verder teruggaan dan dat. Iedereen lijkt te denken dat alle Skinheads nazi's zijn. Skins dragen vaan Lonsdale, mensen denken alle skins zijn nazi, dus zal iedereen met Lonsdale kleren wel een nazi zijn. (komt overigens doordat veel oppervlakkige mensen een keer naar een artikel ofzo kijken, een of andere domme 'gabberskin' de hitlergroet zien brengen, mét Lonsdale aan, de connectie is gelegd) Skinheads zijn helemaal niet altijd nazi's (ben ik het levende bewijs van) maar in tegendeel, de eerste skins uit 1969-1970 gingen zelfs veel met Jamaicanen om (zogenaamde 'Rudeboys' een soort van zwarte skins) en pikten hun muziekstijl ook op. In die tijd was het normaal dat skins en rudeboys iedere avond in de 'pub' (de beweging was toen alleen in Engeland bekend) samen dansten op Ska en reggae. Pas bij de tweede opleving van de subcultuur kwamen er veel nazi's bij, die het imago verpestten, ook voor de skins die toen ook in de rest van europa te vinden waren. Oorspronkelijk zijn skins gewoon matig links of rechtse arbeiders, met een eigen beweging die gedeeltelijk uit de punk-scene voortkwam. Ietsje later kwamen er anarchistische skins, communistische skins (ja dat staat recht tegenover fascisme ja) extreem-rechtse skins, a-politieke skins (di waren er het meest!) en natuurlijk de trad-skins. Trad staat voor traditional, dit zijn skins die zich kleden zoals skins zich oorspronkelijk kleedden, zowel links als rechts in één crew (skin-'groep') die vooral Oi! (skin-punk) en ska luisteren. Ook de kleur veters staat nergens voor. Sommigen met rode veters zijn racist, andere communist, maar de meeste (zoals ik) vinden het gewoon vet staan. Het zelfde geld bij witte veters. Vaak gaat het gewoon om wat de dragers mooi vinden of wat de rest van de crew voor kleur heeft. Ik hoop dat hiermee het beeld van velen t.o.v. Skinheads veranderd en roept niet iedereen als hij/zij over straat loopt en een skin ziet 'KANKERNAZI' want de meesten zullen zich hierdoor nogal beledigd voelen. Overigens ga ik steeds minder Lonsdale dragen omdat het steeds meer door domme posers gedragen wordt, en omdat ik steeds vaker militante buitenlanders op me af krijg die ruzie gaan zoeken (ik probeer niet met vooroordelen te denken, maar dat wordt zo wel steeds moeilijker) zelfs als ik met een donkere vriend van me aan het praten ben. Oh ja, en als je een racist bent vind ik dat je dat beter kan laten merken en zo gewoon in discussie kan gaan met anderen erover, dan dat je het verbergt, je moet toch altijd trots zijn op wie je bent. En nog ff een edit: Ik ken ondertussen meer goths dan skins die extreem-rechtse trekjes hebben.
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
|
Ok het is inmiddels wel erg ver van het oorspronkeljke topic af, maar uhm. Ik heb zo eens alle reacties gelezen en bedacht mij dat het toch ergens wel heel erg belachelijk is dat je niet eens meer aan kan doen wat je wilt.
Loop je in Londsdale dan dreig je in elkaar geslagen te worden omdat je rascist zou zijn In een kort rokje ben je een slet. Met tatoeages een aso. Ben je kaal dan ook meteen skinhead en dus ook rascist. Draag je hoofddoek dan ben je fundametalistisch moslim Voetbal support kleding en hup je bent een hooligan. Support kleding van de Hells Angels en je bent crimineel. Ralph Lauren en je zit op hockey. Een tuinbroek en je bent lesbisch. Een strak truitje en je bent homo. Loop in het zwart en je bent gothic Neem dreads en je bent alto. Een wijde broek en je betn skater. etc. etc. etc. Wat ik dus eignelijk wil zeggen is dat onze hele maatschappij is gericht op het in hokjes stoppen van mensen. kijk vooral niet naar de persoon zelf maar beoordeel op zijn kleding. Staat je conclusie je niet aan nou dan verbied je die kleding gewoon en is het probleem uit de wereld geholpen. Toch? |
![]() |
|
Verwijderd
|
"Oh ja, en als je een racist bent vind ik dat je dat beter kan laten merken en zo gewoon in discussie kan gaan met anderen erover, dan dat je het verbergt, je moet toch altijd trots zijn op wie je bent. "
Men (racisten) zijn over het algemeen trots op hun identiteit, maar dragen dit niet openlijk uit omdat ze er niets mee zouden op schieten. Moet je je voorstellen, dat jij als racist in elke discussie die je meemaakt over politiek/buitenlanders/de huidige gang van zaken/etc. moet schreeuwen dat je er fors op tegen bent. Als het er echt om draait, en ernaar gevraagd wordt zullen ze er echt niet om liegen lijkt me. Maar af en toe is het beter je mond te houden, dan tegen beter weten in iets te gaan schreeuwen wat tegen elke sociale leefregel in gaat. |
![]() |
||
Citaat:
"Omdat er al zoveel van jouw soort zijn".
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoofddoeken verbod patricalientje | 452 | 04-11-2005 20:34 | |
Lifestyle |
lonsdale love all colors DreamQueen | 100 | 12-01-2005 20:41 | |
Lifestyle |
Waar vind ik.. -topic Verwijderd | 500 | 22-09-2004 22:53 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |