Oud 24-05-2002, 23:08
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
dat heb ik nogal vaak en ik kan ook vaak gewoon uit me droom me wakker te laten maken
Advertentie
Oud 25-05-2002, 00:02
Isa
Isa is offline
bedoel je lucide dromen?

http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/r1/index.html
Oud 26-05-2002, 13:28
pe
pe is offline
Ik kan het niet.

pe.
Oud 26-05-2002, 15:02
morgaine le fay
morgaine le fay is offline
hoihoi,

ik kan mijn eigen dromen zelfs bepalen,
ik ben als het ware mijn eigen regiseur.
is dit raar??
ik kan mezelf wakker maken en gedeeltelijk bepalen waar ik over wil dromen.

bb
Oud 26-05-2002, 15:10
Janet
Janet is offline
Citaat:
morgaine le fay schreef:
hoihoi,

is dit raar??

bb
heys hoe doe jij dat dan??? ik heb tege woordig last van nachtmerries en dat word ik zat,ken je me vertelle hoe dat moet?!?!?!?!
bedankt alvast!
Oud 26-05-2002, 16:05
gna
gna is offline
www.google.com

zoek op 'lucide dromen'....

Oud 26-05-2002, 16:26
pe
pe is offline
Janet schreef:
Citaat:
ik heb tege woordig last van nachtmerries en dat word ik zat
De beste manier is om ze op te schrijven meteen als je ze gehad hebt (dan gaat je angst ook meteen weg), en ze dan proberen te begrijpen, soms lukt dat pas een week later, maar als je het vaker doet dan kun je er zo gevoel voor krijgen, voor de symbolen in je eigen dromen.

Nachtmerries zijn gewone dromen eigenlijk, als je ze begrijpt gaan ze vaak weg. En je snapt dan ook wat er in je eigen geest aan de hand is. Nachtmerries zijn eigenlijk een alarmsignaal voor je. Blame the message, don’t blame the messenger! Net als een inbrekersalarm is het beter de oorzaak op te zoeken. Dat is de toestand in je eigen geest proberen te begrijpen waar de nachtmerrie symbolen over geeft.

Dat lukt niet altijd, soms moet je door nachtmerries traumatische gebeurtenissen verwerken. Op http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/viewforum.php?f=6 kun je meer nachtmerries + uitleg (van mij) vinden. Als je wilt kun je je nachtmerrie daar posten of hier (lees eerst http://www.geocities.com/pe100nl/hoe...roomforum.html door om genoeg info te geven voor een uitleg.

pe.
Oud 27-05-2002, 19:58
Roozie
Roozie is offline
ja dat kan ik!!!

Ik heb weleens gedroomd dat ik met iemand aan het zoenen was helemaal gelukkig enz.. en ineens dacht ik.. Roos hou op dit is gewoon een droom doe niet zo triest enz.

en als ik een nachtmerrie heb dan zeg ik gewoon tijdens die nachtmerrie dat ik wakker moet worden, zo van jahh nou is het genoeg geweest!
Oud 31-05-2002, 14:04
Onze Zoon
Onze Zoon is offline
Ik droom ook weleens dat ik kan autorijden, en dan denk ik als ik wakker wordt dat ik ook kan autorijden, maar dan denk ik het is gewoon een droom
Oud 31-05-2002, 21:46
smilegirl
smilegirl is offline
hej
ik heb dat ook wel eens als ik wil wakker worden word ik wakker als ik wil dat bijv ik opsta en ga lopen gebeurd dat.
maar ik heb wel een gehoort dat dromen stukjes zijn van bepaalde dingu die je soms kan denken.
bes vaag maar vind het ook wel prettig als het te eng word en ik wil wakker worden gebeurd het.
alleen heb ik een keer gehad dat steeds als ik me ogen sloot de droom verder ging waar ie was dat was pas vaak.

nou ja groetjes smilegirl
Oud 01-06-2002, 10:02
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
smilegirl schreef:

alleen heb ik een keer gehad dat steeds als ik me ogen sloot de droom verder ging waar ie was dat was pas vaak.

dat had ik ook wel vaak, dat je dan verder droomt waar je was. Meestal als ik wakker word, ga ik niet meteen weer verder slapen. Ik ga dan een minuutje naar het plafond staren of ff een rustig muziekje luisteren. Als ik dan weer in slaap val, droom ik over iets heel anders

Trouwens, ik heb de laatste jaren weinig luciede dromen gehad, als klein kind was het elke nacht wel raak, dat ik m'n eigen droom kon bepalen. (vaak besloot ik dan om lekker boven de stad te vliegen )
Oud 01-06-2002, 15:11
psygnosos
psygnosos is offline
Als je stoned/dronken/stronken ben en dan gaat slapen..
Ja, anders niet
Oud 01-06-2002, 18:18
Darkmadness
Darkmadness is offline
Ik kan het soms ook, maar dat is alleen maar als ik nachtmerries heb. Dan denk ik van 'het is toch maar een droom' en verder geniet ik dan alleen maar van de nachtmerrie, mss wel wat vaag.
Maar soms denk ik ook van 'het is toch maar een droom' en daarna 'ik mag niet wakker worden' (wil gewoon niet wakker worden, maar verder dromen), maarja.. dan word ik juist wakker.

Citaat:
Trouwens, ik heb de laatste jaren weinig luciede dromen gehad, als klein kind was het elke nacht wel raak, dat ik m'n eigen droom kon bepalen. (vaak besloot ik dan om lekker boven de stad te vliegen )
Als klein kind droomde ik heel erg vaak dat ik in een soort glazen vierkanten 'bak' zat en dan steeds over de winkelstraat vloog. Daar beneden stonden mensjes die mij met touwen naar beneden wilde trekken.

Wel vaag.

En ik kon ook de snelheid van dat ding bepalen en dat voelde ik ook in m'n slaap.

En eergistere droomde ik dat ik in een achtbaan zat en dat voelde ook zo, in m'n buik enzow als je omhoog, naar beneden en dan weer omhoog gaat of door een bocht.
Oud 03-06-2002, 18:43
FullMoon
FullMoon is offline
soms
Oud 03-06-2002, 18:51
CryperA
CryperA is offline
Citaat:
pe schreef:
Ik kan het niet.

...
Oud 03-06-2002, 21:19
Verwijderd
Ik kan het soms, ik kan het niet echt regelen (dat ik van te voren bedenk dat ik lucide ga dromen), maar als het wel lukt is het heel gaaf.

Ik had het laatst wel, ik sprong van een heel hoog gebouw naar beneden, omdat het toch een droom was. En ik kon idd mijn val zo verlangzamen dat ik gewoon op mijn voeten landde.

Maar ik kan mezelf niet wakker maken. Ookal weet ik dat ik droom, dan nog moet ik zoeken naar een deur of zo om wakker te worden, en ik kan nooit de goede deur vinden. Ik heb voor zover ik weet 2x zo vastgezeten in een droom, dat ik perse wakker wou worden maar dat niet kon. Dat is eng
Oud 05-06-2002, 14:46
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
als je zoveel kracht over je dromen hebt betekent dat dat je zeer veel energie hebt en over grote krachten beschikt, je kunt zaken naar je hand zetten.

Ik kon het toen ik jong was maar nu niet meer, ik herriner me geeneenses ooit dromen meer, ik wordt wakker uit een coma.
Oud 05-06-2002, 16:12
Raeden
Raeden is offline
ik kan ut een beetje (na lang oefenen) maar meestal bessef ik pas dat ik droom als de droom bijna is afgelopen
Oud 06-06-2002, 16:22
MUBA
MUBA is offline
Hmm... meestal als ik droom en ik weet dat ik droom, kan ik de droom per direct beeindigen. Hoe nadrukkelijker ik weet dat het een droom is, hoe groter de kans dat de droom onmiddelijk vanzelf ophoudt... als ik meer zoiets heb van, "dit zou wel eens een droom kunnen zijn..." gaatie meestal nog even door, totdat ik denk "jah dit is een droom... ff vasthouden want het is wel een leuke droom". Soms gaatie dan nog heel ff door, maar meestal is het dan afgelopen. Ik hoef nooit deuren te zoeken ofoz...

Wat ik wel regelmatig heb is, opeens, vanuit het niets, 's nachts (of gewoon als je slaapt eigenlijk, dus meestal 's nachts), zonder dat er een droom ofoz aan voorafgaat, dan heb ik wel eens het gevoel alsof ik in een heel diep gat val. Dan schrik ik heel hard en wordt ik wakker en dan heb ik echt zo'n geschrokken gevoel in m'n hele lijf en dan ben ik zeker vijf minuten weer helemaal onrustig... kennen jullie dat? Wat is dat?
Oud 06-06-2002, 16:39
pe
pe is offline
Dit artikel gaat hierover: http://www.geocities.com/pe100nl/Val...in_dromen.html
Oud 06-06-2002, 16:42
MUBA
MUBA is offline
Hrrmz, wat dat artikel zegt... dat is zeer, zeer goed mogelijk... Bedankt!
Oud 06-06-2002, 19:19
Raeden
Raeden is offline
dat hoeft helemaal niet zo te zijn, ik heb het zo vaak en ik ben ook gezond, mensen hebben ook dromen zonder beeld, met alleen een geluid of een gevoel, maar deze dromen zijn korter, moeilijker te onthouden en je kan ook niet vertellen waneer je ze hebt omdat ze niet of nauwelijks kunnen worden geregistreerd met van die hersenactiviteitapparatuur. Als je je ze wel herinnert betekent dat dat je een goed droomgeheugen hebt
Oud 06-06-2002, 19:59
pe
pe is offline
Het gaat niet om gezond zijn, maar om hoeveel energie je lichaam wel of niet nodig heeft voor zichzelf. Hoeveel reserves je hebt, zogezegd. Je kunt gezond zijn en toch weinig energie hebben, of ziek, maar veel reserves hebben.

Het idee is dat alleen de energie die je lichaam niet echt nodig heeft, voor je bewustzijn kan worden gebruikt zodat je die val-ervaring niet hebt. En voor je dromen, zodat je meer dromen kunt krijgen. (zie hiervoor http://www.whiteshadow.nl/phpbb2/viewtopic.php?t=1898 )

( edit: ) Maar je hebt wel gelijk, dat het niet waar hoeft te zijn, het artikel achter de link is een zoeken naar de waarheid.

pe.

Laatst gewijzigd op 07-06-2002 om 08:58.
Oud 06-06-2002, 20:21
Miss USA
Miss USA is offline
Ik heb vaak dat als ik op een vreemd tijdstip slaap: bijv. overdag, of 's ochtends nog een keer in slaap vallen, dan weet ik dat ik droom als ik droom, maar ik kan niet wakker worden. Ik probeer altijd wakker te worden, maar het lukt me maar niet. Ook weet ik soms dat ik slaap en kan ik een droom naar m'n eigen hand zetten, maar dit heb ik nog maar 1 keer gehad en ik werd snel wakker, hoewel ik niet wakker wilde worden, ik wilde verder dromen! Ik viel niet meer in slaap...

Ook heb ik als ik bijv. iets verdrietigs droom, of moet huilen in een droom dat ik ook huil als ik wakker word: soms heb ik zo gehuild dat mijn hele kussen nat is en de tranen nog over m'n wangen stromen, heel raar!

Als ik gedroomd heb en wakker word denk ik ook altijd dat het echt gebeurt is, pas na een minuut ofzo realiseer ik me dat het een droom is!

Ik vind het allemaal best vreemd, maar ik heb het al zolang ik me kan herinneren, 't zal wel normaal zijn!
Oud 06-06-2002, 20:34
MUBA
MUBA is offline
Jah dat heb ik ook, als je 's ochtends weer in slaap valt en je droomt weer, dat je dan weet dat je droomt... soms heb ik het zo erg dat ik door mijn droom heen nog mijn CD speler kan horen, dat ik kan besluiten om op mijn andere zij te gaan liggen enzo... het is ook niet echt dromen, het is denk ik meer fantaseren... maar fantaseren bepaal je vaak zelf waarover, terwijl bij deze halfslaap toch de beelden en gebeurtenissen elkaar vanzelf opvolgen... dat is onwijs relaxed want als het een leuke fantasie is kun je blijven doorgaan tot je ergens van schrikt en weer helemaal wakker wordt, en als het geen leuke droom is trek je gewoon je ogen open... dat heb ik ongeveer een jaar geleden vaak moeten doen... echt relaxed, je eigen nachtmerrie stopzetten en zonder een slaapprobleem te krijgen de rest van de nacht, want de nacht is toch al voorbij!
Oud 09-06-2002, 15:04
morgaine le fay
morgaine le fay is offline
ik droom vaak dat ik wakker word, en dan weer ga slapen, maar wel bewust ga slapen. ( in mijn droom dan)
dan wil ik in die droom (die ik droom) wakker worden en dan zit ik vast, ik kan me niet bewegen en krijg bijna geen adem meer, heel eng, net of iemand mijn keel dichtknijpt.
en net op het moment dat ik denk 'help, ik red het niet meer'
word ik wakker en blijkt dat ik helemaal niet bewust heb gedroomd.

klinkt heel vaag en dat is het ook,

maar dit komt steeds terug,

licht en liefde,

morgaine
Oud 09-06-2002, 15:08
~*ErOs*~
~*ErOs*~ is offline
ik kan het ook, maar alleen 's cohtends, omdat ik dan niet meer zo diep slaap en uitgerust ben. Dan kan ik gewoon bepalen hoe mijn droom verloopt, of ervoor kiezen wakker te worden...
Oud 09-06-2002, 15:37
pe
pe is offline
Morgaine-le-Fay,

Je schrijft :
Citaat:
ik droom vaak dat ik wakker word, en dan weer ga slapen, maar wel bewust ga slapen. ( in mijn droom dan)
dan wil ik in die droom (die ik droom) wakker worden en dan zit ik vast, ik kan me niet bewegen en krijg bijna geen adem meer, heel eng, net of iemand mijn keel dichtknijpt.

Is het zo dat je vaker probeert, of er over nadenkt, om ‘bewust te gaan slapen’? In dat geval denk ik dat je droom je waarschuwt, dat je dan in het echt als je het zou gaan proberen, ook kunt gaan ‘vastzitten’, je niet kunt bewegen en bijna geen adem meer zult krijgen. Net als wat je droomt. Met andere woorden, dat het een waarschuwing is van je droom om dit niet te gaan proberen.

Als je dit niet herkent en de droom volgens jou dit niet kan betekenen, dan kun je als je dat wilt, meer info bij de droom geven, achtergrondinfo over jezelf. Je kunt hem opschrijven aan de hand van deze link

Groetjes, pe.
Oud 17-06-2002, 13:05
gurkeltje
gurkeltje is offline
ik weet niet precies wat ik kan. Ik kan als ik slaap zelf beslissen wanneer ik wakker word (tenminste als het helemaal donker en stil is). Ik kan ook op een bepaald moment in mijn droom zeggen dat het niet klopt en dan spoelt dat stukje terug en dan gebeurd het overnieuw alleen dan anders. Maar ik kan niet vantevoren bepalen wat ik ga dromen en meestal nadat ik gedroomd heb weet ik niet meer wat ik gedroomd heb. Alleen dat ik het kan veranderen en stoppen wanneer ik wil.
Oud 19-06-2002, 15:15
Breg
Breg is offline
ik kan het soms, heb het vooral tijdens nachtmerries. Dan bednek ik echt wat ik wel of niet moet doen. En ik heb dan ook wel eens dat als het té eng is, ik mezelf wakker kan maken.
Oud 21-06-2002, 23:12
Gael
Gael is offline
Als ik op tijd ga slapen, en me goed voel. En NIET DOOR SCHOOL MOET STRESSEN EN LAAT GA SLAPEN.

Is het leuk om te dromen.
Dan ben ik in het begin gewoon op deze wereld, maar ik kan doen wat ik wil. Geen lichaam of zo... want daar denk ik niet eens aan.. en als ik aan een plek denk dan ben ik daar ook in een keer. Heel leuk Het kan zelfs in een hele andere wereld zijn.
Ik geloof dat dat astraal reizen heet.
Oud 22-06-2002, 17:46
Verwijderd
Zegt een vriendin laatst tegen me: "Hoezo, ik weet altijd dat ik droom?"

Ze wist niet eens dat dat bijzonder was Was wel heel grappig. Ze zei dat er zo veel onwaarschijnlijke dingen waren dat ze altijd wist dat ze droomde. Ik heb ook veel onwaarschijnlijke dingen, maar in een droom lijken die altijd heel logisch
Oud 23-06-2002, 21:04
Kennyman
Kennyman is offline
Citaat:
morgaine le fay schreef:

licht en liefde,

morgaine
Het feit dat je er bang voor bent zorgt ervoor dat het steeds terugkomt, dat is vrij bekend. Een soort self-fullfillingprophecy dus. Een manier om er van af te komen is juist wel proberen lucide te worden, zodat je het allemaal kan sturen.

En als antwoord op de topictitel: ja ik kan het, hangt van mijn mood en geluk etc af. En aan iedereen die het nu niet kan en het wel wil: dromendagboek en sinaasappelsap
Oud 24-06-2002, 12:50
Mysticus
Mysticus is offline
Citaat:
morgaine le fay schreef:
hoihoi,

is dit raar??

bb
Ik hoop het niet want ik heb et ook
Oud 29-06-2002, 20:37
Souris
Souris is offline
ik ga het me aanleren.
ik ga serieus het oefenen.
het lijkt me zo machtig
Oud 29-06-2002, 21:51
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik kan het niet..

Komt denk ik omdat ik vaak voorspellende dromen heb..
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten