Oud 31-08-2002, 11:30
Ninnoc
Ninnoc is offline
okay beetje loos voorbeeld een dirk tas.

ander loos voorbeeld: wat te bereiken met het roken van malboro, (we laten deze hele topic, het laten zien dat je geld hebt ff weg) laten zien dat je stijl hebt?? Laten zien dat je past in het geile (?) beeld van de malboro man.
Ik heb sinds kort een albert heijn voordeelpas aan mijn sleutels hangen. Waarom vroeg ik me af?? appie is makkelijk maar duur...pas ik nu in het beeld van een yup, is t daarom dat ik m eraan heb gehangen, zo vaak zal ik niet bij de appie komen, wil ik in een imago passen??
Wil je sportief lijken als je nike draagt??
wat is het?? Wil je passen bij het vrolijke plaatje van een stel zeilende vrolijke jonge mensen (met waarschijnlijk geld) als je een martini besteld of vind je het gewoon lekker decadent en wil je in dat framepje passen??

onbewust denk ik dat iedereen een beetje meekrijgt van de reclames, als je fanta ziet denk je aan een stel vrolijke jongferen met vrienden, dat wil ik ook zijn... helaas lust ik geen fanta maar goed.

okay beetje vage topic
Oud 31-08-2002, 11:42
Roxy
Roxy is offline
wat is een dirk tas????

natuurlijk iedereen wil onbewust die sexy meneer van marlboro zijn, knappe vrouw in bla bla pakje, mooie jongen op nikes... iedereen krijgt wat van reclames mee je kunt zo hard roepen als je wilt dat je dat nie doet maar dat gaat vanzelf... maar ik denk ook dat je in jouw stukje smaak vergeet... waarom koop je eerder fanta dan huismerksinas? 1) omdat je die naam kent en dus eerder zowiets hebt van zal wel goed zijn 2) als je het spul kent dan gaat het erom of dat je het lekker vind of nie... als het een miskoop was dan zijn die reclames nie meer van belang dan koop je het gewoon nie... dus bij een eerste aankoop van iets zijn reclames ontzettend belangrijk maar ze moeten het wel waarmaken anders stap je toch over op een ander merk...
Oud 31-08-2002, 11:50
fibonacci
fibonacci is offline
Zoek je niet naar dingen die er niet zijn? Een bonuskaart aan je sleutels is gewoon handig mocht je toevallig tóch in de Ah zijn en neemt toch geen ruimte in. Misschien vinden mensen Marlboro gewoon lekker, lopen die nike schoenen toevallig erg fijn en vinden ze Fanta goed smaken.

Niet alles heeft met imago te maken.. dat geldt hooguit voor de wat exclusievere merken, maar merken als nike, fanta, coca-cola etc. zijn zó standaard dat ik me er absoluut geen imago bij kan voorstellen, juist omdat er zoveel (totaal verschillende) mensen zijn die het kopen. Een x-miljoen kostende reclamecampagne verandert daar niets aan.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2002, 12:27
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Citaat:
Roxy schreef:
wat is een dirk tas????

rode dirk vd broek tas

Rat
Oud 31-08-2002, 12:35
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
fibonacci schreef:
Zoek je niet naar dingen die er niet zijn?
mmz mja .. beetje vaag topic, misschien moet je er even een duidelijke stelling of vraag tegenaan gooien
Oud 31-08-2002, 12:36
Roozie
Roozie is offline
Ik heb een dirk tas gekregen van mijn homo-ooms omdat ik ooit een keer een artikel had gelezen dat een dirk tas erg in was in A'dam en daar zei ik toen iets over in hun bijzijn. Echt heel leuk van ze!!

Maar wat wil ik daarmee bereiken? Nou ik kan er makkelijk boodschappen mee vervoeren?!
Oud 01-09-2002, 13:31
Ninnoc
Ninnoc is offline
maar het moet toch werken, waarom zouden producenten zich anders druk maken met t creeren van eenn illusie, een soort van lifestyle-imago wat bij het product hoort..
Oud 01-09-2002, 20:37
rodina
rodina is offline
Reclame's tonen een bepaalde lifestyle bij een bepaald product. Eigenlijk heel simpel;
je verzint als producent zijnde een product; en aan de hand van de te bereiken doelgroep maak je een prijs, een logo, een reclame.

Voorbeeld; Sigaretten van Davidoff, duurder dan andere sigaretten, apart, stijvol pakje, wit ipv bruin filter. Waarom? Omdat ze een andere doelgroep hebben dan Marborlo heeft.

Parfum precies hetzelfde; Het meisje van Tommy Girl ziet er jong, sportief en fris uit, terwijl het meisje van JP Gaultier er veel chiquer uitziet. En het werkt. Want je ziet veel meisjes/jongeren met Tommy Girl en in veel mindere mate met JP Gaultier.
Oud 01-09-2002, 21:45
drama
drama is offline
merk boeit me niet, ik let alleen op reclames als iets goedkoper is (Nederland Hoera) verder niets.

En wat er te bereiken valt met dirktassen...handig voor verhuizen.
Oud 01-09-2002, 23:54
Verwijderd
'tis simpel: met het dragen van een bepaald merk probeer je een bepaald beeld van jezelf te creëren. Meer valt er niet van te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 00:01
[Héneuken?]
[Héneuken?] is offline
Nee je probeert je zelf een soort status toe te wijzen, of je draagt er je status mee uit. Het gaat dus allemaal om het creëren van macht. Macht tegenover mensen die of het niet kunnen betalen of er de intelligentie niet voor hebben.

Dit laatste is vaak het geval bij alto's die zich intelligenter/ creatiever willen laten lijken. Dit uit zich dan in een extreme vorm van individualisme in het uiterlijk en het tegenover gestelde in het innerlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 03:14
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
drama schreef:
merk boeit me niet, ik let alleen op reclames als iets goedkoper is (Nederland Hoera) verder niets.
Oud 02-09-2002, 18:08
Black Sugar
Black Sugar is offline
Ik zal een paar voorbeeldjes geven van mezelf.
Ik heb een hele tijd Barclay gerookt omdat ik dat stijl vind hebben, marlborro staat zo afgezaagd als meisje zijnde. Mensjes die pas roken, roken marlborro omdat ze vaak geen ander merk kennen en zich daar zeker bij voelen. Dat effect wilde ik niet creeren bij mezelf.
Ook zul je mij nooit met een Fila trui zien lopen, omdat ik dat ook weer met een bepaald slag mensen associeer, mergeile mensen eigenlijk.

Ik denk dat de meeste mensen idd onbewust of bewust ich er mee bezig houden met wat voor een merk ze lopen.
Mensen beoordelen namelijk vaak al snel op wat voor een merken je bij je draagd namelijk. En je wil natuurlijk niet dat iemand zich een verkeerd beeld van je vormt.
Oud 02-09-2002, 18:32
Roos
Roos is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Ik heb een hele tijd Barclay gerookt omdat ik dat stijl vind hebben, marlborro staat zo afgezaagd als meisje zijnde. Mensjes die pas roken, roken marlborro omdat ze vaak geen ander merk kennen en zich daar zeker bij voelen. .
Hier heb je gelijk in.

Het rare is dat Marlboro een heeeel ander imago wil dan dat "jonge kinderen die net roken en stoer willen doen". Op die reclames zijn alleen mar stoere cowboys te zijn. Dat vind ik meer bij Chesterfield passen (als je kijkt naar het pakje, bruinachtig)
Oud 02-09-2002, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:
okay beetje loos voorbeeld een dirk tas.

ander loos voorbeeld: wat te bereiken met het roken van malboro, (we laten deze hele topic, het laten zien dat je geld hebt ff weg) laten zien dat je stijl hebt?? Laten zien dat je past in het geile (?) beeld van de malboro man.
Ik heb sinds kort een albert heijn voordeelpas aan mijn sleutels hangen. Waarom vroeg ik me af?? appie is makkelijk maar duur...pas ik nu in het beeld van een yup, is t daarom dat ik m eraan heb gehangen, zo vaak zal ik niet bij de appie komen, wil ik in een imago passen??
Wil je sportief lijken als je nike draagt??
wat is het?? Wil je passen bij het vrolijke plaatje van een stel zeilende vrolijke jonge mensen (met waarschijnlijk geld) als je een martini besteld of vind je het gewoon lekker decadent en wil je in dat framepje passen??

onbewust denk ik dat iedereen een beetje meekrijgt van de reclames, als je fanta ziet denk je aan een stel vrolijke jongferen met vrienden, dat wil ik ook zijn... helaas lust ik geen fanta maar goed.

okay beetje vage topic
Je bent echt te triest als je je deze shit afvraagt ik heb medelijden met je stamboom
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten