Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2006, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 06-04-2006 @ 00:30 :
Nee want Roderick heeft hem bevrijd, en daarna zat hij niet meer in de kooi
Advertentie
Oud 07-04-2006, 12:06
Severus
Severus is offline
Nou, vanavond dus weer, denk ik. Het zal wel raar zijn....
Oud 07-04-2006, 16:38
Fleurop
Fleurop is offline
Ik hou het nog steeds op Richard en na het dagboek nog meer:

Tijd speelde een grote rol deze aflevering en aan mij om deze tijd zo goed mogelijk te benutten.

Richard moest de kandidaten overhalen hem te bevrijden. Als hij ze aan de praat zou houden.. zou er tijd afgaan van deze kandidaten. Hij zei ook regelmatig tegen ze: neem de tijd.

Zo wist ik natuurlijk op voorhand welke koffer de juiste was en het was allemaal slechts een kwestie van tijd. Ik was daar eigenlijk niet eens nodig.

Hij was daar idd niet nodig, omdat hij er niet was.

Ik kon het rustig aan doen dit keer. Subtiel en zeker innerlijk rustig.

Hij was de enige die niet aan het rennen en zoeken was in dat gebouw.

Maar de nieuwsgierigheid en onwetendheid rechtvaardigde dat de kooi geopend werd. Nog meer bruikbare onwetendheid bij de andere kandidaten. Nog meer zekerheid voor mij.

Zekerheid omdat hij weer in het spel is? Dat is natuurlijk gek, want een mol moet altijd in het spel blijven.. dus dit is lastig..
Oud 07-04-2006, 19:50
foefighter
foefighter is offline
wat zag dat gesprek met roderick en milouschka (waarbij roderick wegviel) er ingestudeerd uit
Oud 07-04-2006, 20:15
geen punt :|
geen punt :| is offline
Frédérique noemt het gedrag van de straatnaam afschermen door Milouschka kinderachtig. Ik vind haar reactie kinderachtig. Dat is toch gewoon het spel, dat je dat af kunt schermen
Oud 07-04-2006, 20:20
foefighter
foefighter is offline
ik vond van niet want er werd ook gezegd dat het niet afgeschermd mocht worden op het begin
Oud 07-04-2006, 20:21
Ja Liz gaat dus naar huis, die gaf geen verdachte op Wel jammer want ze was een leuke kandidaat.
Oud 07-04-2006, 20:22
foefighter
foefighter is offline
ja ik vind liz ook een leuke vrouw! maar het is nog niet gespeeld
Oud 07-04-2006, 20:23
foefighter
foefighter is offline
Oud 07-04-2006, 20:55
duivelaartje
duivelaartje is offline
Peggy komt verdacht over, maar toch denk ik dat ze het niet is. Het ligt er té dit boven op. Frédérique vind ik echter wel verdacht, ook hoe ze die rozen vergat. (Kon dan natuurlijk wel weer gespeeld zijn...)

Roderick vind ik meest verdacht voor de mol. Volgens mij deed hij het expres dat hij niets kon horen over de telefoon.
Oud 07-04-2006, 21:14
jet
jet is offline
ik weet het zeker (zeg ik nu ) roderick is de mol

afgezien van het feit dat er in de afleveringen verdachte dingen zitten, is dit het belangrijkste: de dagboeken van de mol.

afl 1:
In Buenos Aires wacht Karel ons op met een verrassende mededeling. Ik weet wat me te doen staat en alles loopt zoals gepland. Liz steekt als eerste haar hand op. Een licht gevoel van macht en een grote glimlach diep verborgen van binnen. Het spel is nu echt begonnen!

en toen was die tip van schiffers.fm iets met leiden. en vandaag zei roderick dat het meoilijk was om ze te leiden

maar het belangrijkste nog steeds (ik herhaal hem nog maar is)

afl 4, dagboek van de mol:
Dat die kooi ineens opdook in de fabriek versterkte de tijdsdruk, maar riep ook veel vragen op. Wat zou jij gedaan hebben in dat geval? Zou de mol in de kooi zitten, zou de mol de kooi open maken, zou de mol er voorbij lopen of zou de mol zich er helemaal niet mee bemoeien? Ik heb gedaan wat mij het beste leek.

de mol moet dus iemand zijn die richard in de kooi heeft zien zitten. roderick, milouska en toine zijn dat..
Oud 07-04-2006, 21:20
Faerie
Faerie is offline
Shit, heb het gemist..
Wie is er uit?
Oud 07-04-2006, 21:21
Bas Braadpan
Bas Braadpan is offline
Citaat:

de mol moet dus iemand zijn die richard in de kooi heeft zien zitten. roderick, milouska en toine zijn dat.. [/B]
Het hoeft toch niet persé iets te betekenen.
De spelmakers of de mol zelf hadden er zelf voor kunnen zorgen om zo vroeg of zo laat mogelijk deel te nemen aan dat doolhof voor de execusies. En misschien leek dat de mol wel het beste
jet
jet is offline
liz

dit is trouwens de eerste aflevering die ik niet heb opgenomen (door de schuld van de dvdrecorder) en deze wil ik nou nét nakijken
jet
jet is offline
Citaat:
Bas Braadpan schreef op 07-04-2006 @ 22:21 :
Het hoeft toch niet persé iets te betekenen.
De spelmakers of de mol zelf hadden er zelf voor kunnen zorgen om zo vroeg of zo laat mogelijk deel te nemen aan dat doolhof voor de execusies. En misschien leek dat de mol wel het beste
de mol mag dat soort dingen niet beslissen hoor, dat doen de programmamakers
Oud 07-04-2006, 21:44
niña
niña is offline
Vreemd, om Fred zo levend te zien. En Liz leek het niet echt erg te vinden dat ze er uit was. Ik vind Roderick echt gaaf ^^
Oud 07-04-2006, 21:45
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
niña schreef op 07-04-2006 @ 22:44 :
Ik vind Roderick echt gaaf ^^
ja ik vind hem schattig
Oud 07-04-2006, 22:06
Verwijderd
liet richard die telefoon nou liggen
Oud 07-04-2006, 22:21
jet
jet is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 07-04-2006 @ 23:06 :
liet richard die telefoon nou liggen
jup

en liz vond het volgensmij idd niet zo erg. maar volgensmij vond zij het gewoon niet zo leuk als de andere? ze lag wat minder in de groep en was ook niet zo fanatiek
Oud 08-04-2006, 09:40
Fleurop
Fleurop is offline
Ik heb zo gelachen om die boodschap van Toine door de telefoon (geef al je jokers aan Toine).
Oud 08-04-2006, 10:43
Roos
Roos is offline
Liz zei toch in de taxi dat ze dacht dat Toine de mol was? Dat zei ze tegen Richard.

Dan is Toine dus niet de mol, want Liz heeft tijdens de test op 1 paard gewed.
Oud 08-04-2006, 11:30
Citaat:
Roos schreef op 08-04-2006 @ 11:43 :
Liz zei toch in de taxi dat ze dacht dat Toine de mol was? Dat zei ze tegen Richard.

Dan is Toine dus niet de mol, want Liz heeft tijdens de test op 1 paard gewed.
Ja klopt, later zei ze ook nog eens "dit bevestigt mijn verdenking op Toine".

Toine is niet de mol.

@ jet: vanavond herkansing om 22:40 op NED 3 (of 2) meen ik.
Oud 08-04-2006, 11:35
Verwijderd
ach, misschien heeft ze wel op iemand anders gestemt, weet jij veel.. ze kunnen het programma toch zo draaien.

ik vond het wel raar van toine dat ie een telefoontje kreeg en niet wilde zeggen van wie het was.

en dat richard de telefoon was vergeten is ook nogal verdacht..
en dat frederique die roos liet liggen..
Oud 08-04-2006, 12:31
xx
xx is offline
Jammer dat Liz er uit is, het lijkt me een aardige vrouw!
Ik denk nu echt dat Richard de mol is. Ik vond het al raar dat hij er toen uit ging, maar gelukkig is hij weer terug! Toine verdenk ik helemaal niet en Peggy ook niet meer.... Maar het blijft nog steeds gokken.

xx
Oud 08-04-2006, 13:40
peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
Röps schreef op 07-04-2006 @ 21:15 :
Frédérique noemt het gedrag van de straatnaam afschermen door Milouschka kinderachtig. Ik vind haar reactie kinderachtig. Dat is toch gewoon het spel, dat je dat af kunt schermen
Vond ik ook. Sowieso dat Frédérique Milouska beschuldigt het spel oneerlijk te spelen, terwijl ze twee afleveringen terug zelf in Milouska's tas naar jokers aan het graaien was
Oud 08-04-2006, 13:53
peaceflower
peaceflower is offline
Inderdaad jammer dat Liz weg is. Ik heb haar geen moment verdacht, ze heeft ook niets 'mollerigs' gedaan, maar ze was een leuke kandidate.

Roderick blijft ook deze week weer mijn mol. Al zou het me ook niets verbazen als het aan het eind toch Milouska bleek te zijn.
Peggy heeft ook nog steeds mollerige trekjes... ik vind het opvallend dat ze in de groep heel erg verdacht wordt.

Ik denk dat Frederique de roos echt was vergeten, daar gok ik dan maar op. Bij Toine kan ik me niet (meer) voorstellen dat hij de mol is. Richard was de eerste twee afleveringen mijn mol, maar nadat hij eruit ging en weer terugkwam heb ik hem geen moment meer verdacht.
Oud 08-04-2006, 18:48
Verwijderd
Wel weer een van de leukere afleveringen vond ik!
Echt te grappig dat Toine Milouska belde en zei dat alle jokers aan Toine moesten worden gegeven. En toen Toine en Roderick (?) zo in beeld, haha.

En van Liz was het voor mij al steeds duidelijk dat ze het niet was, tot het eind van de vorige aflevering. Toen ging ik overleggen met m'n zus over wie ik in de top3 zou zetten. En toen heb ik toch maar Liz vorige keer op 2 gezet, omdat ik ging twijfelen en ik toch wel altijd al een klein beetje aan Liz dacht op de een of andere manier. Heb ik nu wel mooi spijt van! Maar ja, ach.

Roderick vind ik trouwens ook echt een leuke kandidaat.
Misschien wel de mol?
Oud 09-04-2006, 11:44
Chick Rock
Chick Rock is offline
Jeetje.. echt raar dat Frederique is overleden vooral als je je dat beseft tijdens een aflevering!

Maar goed, ik vond haar wel vrij irritant en verdacht deze aflevering.. Maar eigenlijk ook niet genoeg om haar meteen als mol te bestempelen.. Pff ik weet het echt niet meer! Het is moeilijk.. Ik vind Toine gewoon verdacht, maar ook Peggy is raar (hoewel deze afl veel minder dan de andere keren) en Milouska, tsja, ze is toch niet zo dom als ze hier doet??
Oud 09-04-2006, 12:00
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Ik vond Frederique heeeeel verdacht overkomen tijdens de aflevering... Dat maakte me wel in de war aangezien ik er echt van overtuigd ben dat Richard de mol is.
Hij ging met Liz koffie drinken wat achteraf betekende dat ze minder geld voor de pot zouden krijgen... hij vergat de telefoon... Hij ging in het straatnamenspel naar Milouska om haar te beschermen waardoor Frederique zowel de straatnaam als nummer zou kunnen zien (maar Milouska beschermde zichzelf te goed)...

Raar om frederique nog zo op en top levend te zien...
Oud 09-04-2006, 16:13
Verwijderd
Roderick: is de mol

hij zei in aflevering 1 iets in zijn introductie: "het aandeel endemol heeft een waarde van 9 euro"

let op endeMOL
en 9 heeft ook een bepaalde betekenis het hele spel
en voor zover ik heb kunnen terugzoeken, heeft endemol nooit op 9 euro gestaan.. dus dat stukje is los opgenomen, voor het programma--> roderick is de mol
Oud 09-04-2006, 17:56
idontcare
idontcare is offline
ik zat net de aflevering van vrijdag op internet te kijken en volgens mij is frederique de mol. er waren 7 rozen in het spel, waarvan 1 witte. dit kan geen toeval zijn lijkt me. aangezien frederique in 'de meiden van de wit' heeft gespeelt is dit wel een hele duidelijke aanwijzing, toch?
Oud 09-04-2006, 18:39
Laen
Laen is offline
Citaat:
idontcare schreef op 09-04-2006 @ 18:56 :
ik zat net de aflevering van vrijdag op internet te kijken en volgens mij is frederique de mol. er waren 7 rozen in het spel, waarvan 1 witte. dit kan geen toeval zijn lijkt me. aangezien frederique in 'de meiden van de wit' heeft gespeelt is dit wel een hele duidelijke aanwijzing, toch?
ze speelde zelfs Roos de Wit!

Frédérique is de mol
denk ik.
Oud 09-04-2006, 23:34
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 09-04-2006 @ 13:00 :
Hij ging in het straatnamenspel naar Milouska om haar te beschermen waardoor Frederique zowel de straatnaam als nummer zou kunnen zien (maar Milouska beschermde zichzelf te goed)...
Maar frederique had het nr op zijn buik en rug al gezien, dus dat maakte niet meer uit.
Oud 10-04-2006, 10:14
Freshh~
Freshh~ is offline
Oh Liz had trouwens ook een vestje aan met op haar rug: de meiden van de wit
Oud 10-04-2006, 10:27
Verwijderd
Oke mensen, luister nou eens.

Roderick is gewoon de mol, en wel hierom:

- De aanwijzing in het introductiefilmpje, waarin Roderick nieuws voorleest dat over EndeMOL gaat, inderdaad. Ik weet niet of jullie alle seizoenen van WIDM gezien hebben, maar dit is dus echt een typische Mol-aanwijzing
- Het feit dat hij zich bij de eerste aflevering gelijk opofferde. Je weet natuurlijk niet in hoeverre hij al weet van de opdrachten, maar een echte Mol stapt natuurlijk gelijk naar voren als hij denkt dat er iets te Mollen valt
- Dat hij Milouska opeens niet meer hoorde was inderdaad wel heel nep, en ook echt zodra hij aan haar een vraag gesteld had, daarvoor was alles nog gewoon verstaanbaar
- Het introfilmpje: Iedereen beweegt zich op een of andere manier voort, met een bus, rennend, via de kabelbaan, enz. Roderick is de enige die stilstaat, en dat valt nog extra op doordat de camera zo om hem heen draait, let maar eens op.

En de belangrijkste van allemaal:

Frédérique had 2 afleveringen geleden ofzo op Liz gestemd. Hiervoor moest ze denk ik een paar keer invullen: "De Mol was niet bij de groep", enzovoort. Liz is er nu dus uit, maar Frédérique zit er nog in! Omdat Roderick dus óók niet bij de groep was had Frédérique die vragen toch goed beantwoord, en zit ze er nog in.
Oud 10-04-2006, 11:03
Verwijderd
zo kun je het bekijken, maar ik focus me niet op 1 persoon, er zijn wel meerdere personen die iets verdachts hebben gedaan.
wat was dat van endemol ik snap het nog steeds niet helemaal.
en trouwens, de programmamakers kunnen het ook zo gemonteerd hebben.
Oud 10-04-2006, 13:37
Arwyn
Arwyn is offline
Roderick is inderdaad wel erg verdacht...
Maar ik denk dat Frédérique het ook erg goed gaat doen... Die wordt winnaar of ze is stiekem toch de mol ofzo...
Misschien beetje raar dat ik dit zeg hoor, maar het kwam opeens in me op, maar toen ik hoorde dat ze overleden was ( ) zeiden ze dat Fred graag wou dat WIDM door zou gaan omdat er erg trots op was... Dan heeft ze het vast wel goed gedaan. Als je als 5e eruit gaat is dat niet echt een hoogstandje, toch?
Maar dat kan natuurlijk ook wel weer erg ver gedacht zijn.. Denk alleen wel dat ze erg ver is gekomen!
Maar Roderick is vast wel de Mol. Hij lijkt veel te aardig om er zo nog in te zitten.. Net als Liz.
Oud 10-04-2006, 16:35
Severus
Severus is offline
Citaat:
Arwyn schreef op 10-04-2006 @ 14:37 :

Misschien beetje raar dat ik dit zeg hoor, maar het kwam opeens in me op, maar toen ik hoorde dat ze overleden was ( ) zeiden ze dat Fred graag wou dat WIDM door zou gaan omdat er erg trots op was... Dan heeft ze het vast wel goed gedaan. Als je als 5e eruit gaat is dat niet echt een hoogstandje, toch?
Ik denk dat ze trots op haar deelname was omdat ze, toen ze zojuist had gehoord dat ze kanker had, nooit heeft gedacht om nog ooit in staat te kunnen zijn om zoiets te doen als "Wie Is De Mol?" Het deelnemen aan het programma was voor haar misschien een soort mijlpaal, van: "Ik ben er nog en kan alles nog," als je begrijpt wat ik bedoel. Het hoeft dus niet persé te betekenen dat ze de Mol is, of dat ze heel ver is gekomen.
Oud 10-04-2006, 19:14
Verwijderd
Wat ik ook een beetje raar vind: Roderick en Toine konden op die tv toch wel zien welke huisnummers het waren? Dat stond met koeienletters op hun ruggen/buiken. Waarom geven ze die dan niet meteen door?
Oud 11-04-2006, 07:18
Verwijderd
Citaat:
Moniek! schreef op 10-04-2006 @ 20:14 :
Wat ik ook een beetje raar vind: Roderick en Toine konden op die tv toch wel zien welke huisnummers het waren? Dat stond met koeienletters op hun ruggen/buiken. Waarom geven ze die dan niet meteen door?
Maar zij zorgden er toch ook voor dat ze niet voor de camera's zo duidelijk te zien waren? Iig Toine.
Oud 11-04-2006, 16:55
Verwijderd
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 10-04-2006 @ 12:03 :
zo kun je het bekijken, maar ik focus me niet op 1 persoon, er zijn wel meerdere personen die iets verdachts hebben gedaan.
wat was dat van endemol ik snap het nog steeds niet helemaal.
en trouwens, de programmamakers kunnen het ook zo gemonteerd hebben.
ik denk niet dat dat gemonteerd kan zijn, kijk nog maar eens naar de eerste aflevering. Hij zit recht voor de camera, zonder knipje, het is een zin. En het plaatje dat er bij staat (ok dat kan wel gephotoshopt zijn) is niet wat er normaal bij de beursberichten staat.
Oud 11-04-2006, 18:18
Roos
Roos is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 10-04-2006 @ 11:27 :
En de belangrijkste van allemaal:

Frédérique had 2 afleveringen geleden ofzo op Liz gestemd. Hiervoor moest ze denk ik een paar keer invullen: "De Mol was niet bij de groep", enzovoort. Liz is er nu dus uit, maar Frédérique zit er nog in! Omdat Roderick dus óók niet bij de groep was had Frédérique die vragen toch goed beantwoord, en zit ze er nog in.
Jaja, misschien is Frederique wel de mol, heeft ze helemaal niet op Liz gestemd maar op zichzelf
Oud 12-04-2006, 10:50
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 11-04-2006 @ 08:18 :
Maar zij zorgden er toch ook voor dat ze niet voor de camera's zo duidelijk te zien waren? Iig Toine.
Ja dat is waar. Maar dan nog lijkt het me sterk dat ze die huisnummers niet gezien hebben
Oud 12-04-2006, 13:00
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 11-04-2006 @ 19:18 :
Jaja, misschien is Frederique wel de mol, heeft ze helemaal niet op Liz gestemd maar op zichzelf
Dat kan inderdaad ook nog, als Frédérique de Mol is maakt het natuurlijk niet uit op wie ze stemt, dan blijft ze er toch wel in. Er is dus ook nog een kansje dat Frédérique het is, maar iemand anders volgens mij echt niet. Het is volgens mij echt Roderick of Frederique...
Oud 14-04-2006, 14:29
Verwijderd
Ik hoop dat vanavond of Frederique, of Milouska, of Peggy, of Roderick eruit gaat, want dan schiet het eindelijk een beetje op voor mij! Dat zijn namelijk mijn 4 verdenkingen, dus als Toine of Richard eruit gaat heb ik er niks aan.
Oud 14-04-2006, 14:54
Verwijderd
Ik denk dat het Frederique is, ze doet gewoon zo mollig. Zo blijft ze graag bij Toine, omdat ze weet dat mensen hem verdenken. Bijvoorbeeld nu met die rozen; mensen zien het nu als een 'zie je wel! het is Toine!' terwijl Frederique min of meer besloot de rozen te laten liggen. Slim om bij Toine te zijn.

En ik vind haar soms heel overdreven reageren door raar te lachen enzo. Vooral tijdens die executierondes doet ze dat. Alsof ze even duidelijk wil maken dat ze echt wel nerveus was (terwijl dat onzin is natuurlijk).

Ik verdenk haar echt énorm!

Maar Roderick ook wel

Laatst gewijzigd op 14-04-2006 om 14:58.
Oud 14-04-2006, 19:55
Leuk gebaar naar die kinderen! Wel een beetje cru om daar met 19000 euro voor de winnaar weg te gaan en de kindjes met een paar matrassen achter te laten, maar het idee is goed.
Oud 14-04-2006, 20:23
Mooi, Richard naar huis!

Frédérique is nu wel een beetje iets té verdacht, niet? Ze zit ook steeds te spelen met die groepsindeling. Ze ging liever met de kinderen woordjes leren, maar de rest sleepte haar mee met de spaanstaligen.
Oud 14-04-2006, 20:24
ook hallo
ook hallo is offline
Wat een mollenstreken van frederique tijdens dat etentje!
Oud 14-04-2006, 20:28
Verwijderd
Aah shit, Richard eruit; te voorspelbaar.. Ik hoop echt dat 1 van de dames er volgende week uitgaat.

Leuk dat er nu 3 opdrachten waren! Maar wat zijn er domme fouten gemaakt zeg, echt.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten