Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Dat stuk was inderdaad wel wat langdradig, maar wel heel mooi. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() (Of was je sarcastisch?)
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
[ontopic] Ik heb die kruisigingsscene nou 4x gezien en t blijft me ontroeren, best wel vaag, aangezien de rest van de film me vrij weinig deed... ![]()
Laatst gewijzigd op 11-04-2004 om 21:22. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Wat viel dat tegen zeg
![]() 'Indrukwekkend', 'shockerend', 'aangrijpend', zeiden de recensies. Niks van dat alles. De film was ten eerste al veels te lang, ik heb me echt verveeld tijdens het kijken. Ik vond het al gek dat ik nergens iets gelezen had over de acteerprestaties, maar daar viel ook nogal weinig over te vertellen, alle rollen hadden een diepgang van 0,0. Enige karakter wat ik wel interessant vond was die man die hem niet durfde te veroordelen maar die het volk liet kiezen. Jezus zelf was ook alleen maar drama drama drama, ik vond hem eigenlijk een beetje arrogant overkomen, in plaats van nobel. Ik zou hem ook niet geloofd hebben. Ik begrijp dat de martelscene en de kruisigingsscene heftig gevonden worden, ze waren vrij duidelijk in beeld gebracht, dat wel, maar omdat ik niet met de karakters mee kon leven aangezien er totaal geen aandacht aan besteed werd, deed het me niet zo veel. Bij Irreversible bijvoorbeeld was dat niet zo, daar kende je de karakters ook een beetje. Waarom moest hij nou zo vaak vallen met dat kruis, wat was daar nou de meerwaarde van? Na 1 keer vallen weet ik het wel, dan is het punt wel gemaakt, het was een zware tocht voor hem. De enige scene die ik wel heel mooi vond was toen jezus zo op de grond lag en je die flashback zag waarin hij als klein kind gestruikeld was, dat was wel mooi. Voor de rest vond ik de film maar niks. Conclusie: film wordt teveel gewaardeerd. Als niet christen is het gewoon geen boeiend verhaal. Dan ga je hoogstens voor de heftige scenes, maar zelfs dan is het je geld niet waard, want zoveel geweld zit er nou ook weer niet in, twee scenes. Dan kun je beter irreversible kijken, ook met Monica Belluci. Dan krijg je naast geweld ook nog eens een indringend verhaal en goeie acteerprestaties.
||
Citaat:
Met dat vaak vallen heb je wel een beetje gelijk vind ik..hij viel inderdaad wel erg vaak, maar aan de andere kant kan ik daar wel in komen.. Voor de rest ben ik het niet erg met je eens, maar dat is mijn mening.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sukkeltje ![]() [on topic] Die slow motion effecten benadrukten gewoon beelden die al sowieso een speciale betekenis hadden en naar mijn mening was dat niet zo zeer nodig, de montage door middel van flashback maakte meer indruk op mij iig ...
|
![]() |
ik ga op school voor het vak nederlands een debat houden met iemand (voor een cijfer) over deze film.
onze stelling is: Is the passion of the christ een goede verkondiger van het christelijke geloof? Wat vinden jullie hiervan? Zouden jullie hier alsjeblieft op willen reageren??
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
baggerfilm. het enige wat ik er aan had, was dat ik nu weet wie er voor gezorgd heeft dat wij nu aan hoge tafels zitten...
![]() Het enige wat je zag was het bloed van jezus en ooooh wat moest hij lijden en oooh wat doorstond die al die pijnen goed (ik bedoel een nomaar mens zou meteen bewusteloos raken van de pijn als je iemand met zo'n kattestaart slaat, maar neej hoor hij niet) en oooh wat viel die goed met zn kruis(4x in slowmotion.......) en dan kwam de duivel nog even om een hoekej kijken af en toe... tsjaaa neej mel, dat heb je toch niet echt goed gedaan... ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En die k>tjes van de Metro en Sp!ts wel? Die "recenties" zijn van het kaliber Panorama. Als jij liever wil afgaan op "recensenten" met een analytische diepgang van George Bush, ga je gang. *lol* |
![]() |
||
Citaat:
En Alluman, beledigd ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 09:51. |
![]() |
||
Citaat:
|
Die film trekt me (na wat ik erover gehoord heb) dus helemaaal niet. Het gaat er in de film volgens mij alleen maar om het geweld en ik vind dat je over een geloof geen film moet maken die alleen maar op het fysieke gericht is. Overigens ben ik zelf niet gelovig.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vond de slow-motion trouwens wel mooi gebruikt en dan heb ik even niet over de geweldadige scenes maar over die scene bijvoorbeeld waarin Judas de 30 zilverstukken krijgt. Of wanneer Jezus een teken zet in de grond.
De scene's om de marteling en kruisiging heen vond ik allemaal boeiend. Als Jezus gaat bidden, of de flashbacks, ik ben constant geboeid gebleven. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Spoiler
||
Citaat:
![]()
|
Offtopic: Jammer et leek mij leuk om dit topic een interessantere wending te geven dan "je moet christen worden" of "jeetje wat erg toen"
![]() http://www.southparkstudios.com/down...88c1a84d65bdd7 oh enne, rechtermuisknop, opslaan als/save target as Je MOET die episode zien. ![]() Mel Gibson: "You can't NOT like The Passion. I followed the Bible! Christ died for you!" http://www.southparkstudios.com/down...ANTNOTLIKE.wav "You CANT say my movie sucked, or else your saying Christianity SUCKS!" http://www.southparkstudios.com/down...ANITYSUCKS.wav ![]() en ontopic: ![]()
Laatst gewijzigd op 13-04-2004 om 22:44. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb de film net gezien en vind het wel een mooi in beeld gebrachte film, alhoewel soms wat overdramatisch met het vele gebruik van slow-motion en het uitbeelden van spijt van enkele Romeinen.
Het geweld was wel expliciet in beeld gebracht, maar ik kon het wel makkelijk hebben. Wel op een positieve manier eng vond ik de baby (Anti-Christ) bij Satan en de demonische kinderen die Judas teisterden. Al met al, een bijzondere film, al vind ik het nu niet echt een doel hebben. Het lijkt immers een ware bijbelvertelling, maar daarvoor is er te weinig diepgang in de persoon van Jezus en zijn spreiding van het woord. De nadruk lag duidelijk meer op het fysieke lijden, waardoor de film de plank ietwat misslaat... Wat ik me trouwens afvraag: Jezus werd de koning der Joden genoemd, maar was hij echt joods? Hoe kunnen Gibson en sommige Christenen dan anti-semitisch zijn, áls ze dat al zijn? Dat zou toch indruisen tegen 'hun verlosser'? |
![]() |
||
Citaat:
Volgens christenen was hij de messias en zorgde dat dus voor andere volgelingen: christenen. En een messias zijn, is wat anders dan een jood zijn, lijkt me ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Thursday naar europa IEMOW-KOR | 384 | 25-05-2004 15:52 | |
Lifestyle |
Jezus Christus als lifestyle held Verwijderd | 121 | 17-04-2004 16:59 | |
Films, TV & Radio |
op welke films verheug jij je in 2004 Ketjing | 79 | 14-01-2004 17:36 | |
Films, TV & Radio |
Films in 2004... waar kijk jij naar uit?.. kHebTrekInWatLekkers | 4 | 05-01-2004 18:10 | |
Films, TV & Radio |
The Passion (trailer) wilco984 | 6 | 21-10-2003 18:53 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
The Failure of Christianity. Demon of Fire | 41 | 30-01-2002 16:38 |