![]() |
||
Citaat:
k weet dus niet of dat een lichte of een zware pil is enzow... Bij een lichte pil moet je wel regelmatiger slikken dan bij een zwaardere.. volgens mij is hij vrij licht, maar dat weet ik dus niet zeker... als je het echt zeker wilt weten kun je altijd ff je huisarts bellen (telefonisch spreekuur oid ![]() Het is altijd beter om hem regelmatig te slikken iig ![]()
|
Ok ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik ben helemaal
![]() Ik ben dus een maand geleden met de pil begonnen, ik ben begonnen op de eerste dag dat ik ongesteld werd (dat was ook de bedoeling) Maar ik dacht dus dat als je met de pil begint dat je dan die hele maand ongesteld bent. Dat is bij mij dus ook gebeurt, maar nu lees ik die bijsluiter en staat er helemaal nix over in ![]() Dus is er nu iets mis met mij? En ik heb vandaag de laatste pil ingenomen van die strip en nu moet ik dus een week stoppen??? Ik snap er echt helemaal nix meer van. Er stond trouwens ook in de bijsluiter : Als u de pil gebruikt moet u stoppen met roken. Ik rook dus wel ![]() Damn ik snap er helemaal nix meer van ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
@cin-D: Het is normaal niet zo dat je de hele maand dan ongesteld bent, maar het kan wel dat je lichaam wat ontregeld is door de hormonen van de pil. Als je strip op is moet je idd een week stoppen. Dat van dat roken weet ik niet, ik rook niet. Maar als er in de bijsluiter staat dat je moet stoppen met roken als je de pil slikt, zal dat niet voor niks zijn, lijkt me. Als je het niet vertrouwd en/of iets niet begrijpt of wat dan ook, ga dan even langs je huisarts.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De keuze ligt bij jezelf of je het risico wil vergroten of niet. Ik bedoel als je rookt, heb je ook gekozen voor een grotere kans op longkanker e.d. |
![]() |
|
![]() |
Ik ben zo'n 2 jaar geleden aan de pil gegaan omdat ik
a) een vriendje had en b) zeer onregelmatig ongesteld was (na 3 jaar) Nou ben ik van plan om te gaan stoppen met de pil, omdat ik het toch niet al te natuurlijk vind en iedere dag zo'n pilleke slikken wordt irritant... Maar ik ben bang dat ik weer zo onregelmatig wordt als hiervoor ![]() Voordat ik aan de pil begon at ik wel heel weinig, dus daardoor kon mijn ongesteldheid ook niet echt regelmatig worden. Mja... Ik heb het dus niet over een paar dagen verschil, maar echt weken... Zelfs een keertje 3 maanden achter elkaar ongesteld geweest ![]() Maar ok, iemand enig idee? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik slik altijd mijn laatste pil op zondag en word pas vrijdag ongesteld....
Ik vind het echt vreselijk vervelend, want ik zit elke maand opnieuw in de stress of ik misschien zwanger ben. Iemand enig idee hoe het komt dat het zo lang duurt en of dat erg is?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
ik denk niet dat je meer kans op zwangerschap hebt als je je pil niet alle dagen op hetzelfde tijdstip slikt. Want als je der eentje vergeet te nemen, dan mag je ze 12 uur daarna ook nog innemen. en dan word je ook niet zwanger. En ik WEET dat je door ze alle dagen op exact hetzelfde tijdstip te nemen niet regelmatiger wordt of omgekeerd. ZElf neem ik ze niet alle dagen op hetzelfde tijdstip, maar gewoon voor ik ga slapen, soms om 11 uur, in et weekend om 3 uur ofzo. En ik ben echt HEEL regelmatig, ik kan exact zeggen wanneer ik men maandstonden krijg. (en vroeger was ik echt wel HEEL onregelmatig, 'k kreeg soms men maandstonden zelfs 3 keer in 1.5 maand)
|
Is het slecht voor je als je de pil slikt als je nog in de groei bent?
want ik ben pas geleden voor het eerst ongesteld geworden en das helemaal niet leuk ![]()
||
![]() |
Citaat:
Als je dit niet van plan was, ja, dan weet ik het niet ![]()
|
![]() |
hai, morgen zou ik dus de laatste pil van de strip moeten innemen. Dan zal ik waarschijnlijk zondag pas ongesteld worden. Maar nu,waarschijnlijk ga ik vrijdag bij mn vriend slapen. Ja....en ik neem wel aan dat we wel wat aan sex doen. Kunnen we dan wel gewoon zonder condoom vrijen?? Ik slik dan niet de pil en ben dan nog steeds niet ongesteld, nl zondag pas....is t dan wel betrouwbaar om zonder condoom te vrijen?
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar iig ben je áltijd veilig zolang je de pil goed slikt, dus ook in de stopweken... |
![]() |
|
![]() |
Deze vraag zal alvast vaker gesteld geweest zijn maar ik vind ze nergens terug.
Ik begin zodra ik mijn maandstonden heb volgende week met de pil, voor het allereerst dus, en nu is mijn vraag of deze al werkt na de eerste inname? (ik bedoel, kan ik de eerste dag al sex hebben zonder condoom zonder dat ik de kans loop zwanger te worden?) |
![]() |
|
ik heb ook ff een vraagje. Ik ben al ongeveer een jaar aan de pil, dus hij is wel betrouwbaar. Vrijdag en zaterdagavond heb ik de pil gewoon geslikt. Nu ben ik vrijdag en zaterdag met mijn vriend naar bed geweest. Zondagavond ben ik de pil vergeten maar ik had hem maandagochtend wel op tijd (binnen 12 uur) geslikt.
Maar mijn probleempje is nu dat toen mijn vriend zich terug trok zaterdag het condoom niet mee kwam, maar hij kon er wel zo uit (zat er dus niet ver in ofzo). Dinsdag ben ik (voor wat anders) bij de dokter geweest en heb ik medicijnen gekregen. Deze medicijnen maken de pil onbetrouwbaar. Mijn vraag is nu dus kan ik nu zwanger zijn? ![]() ![]() Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben! Oja ik heb nog een vraagje, als je de pil gebruikt en je wordt per ongeluk zwanger, maar je weet dit nog niet en je slikt de pil gewoon verder. Kan het dan zijn dat je gewoon ongesteld blijft?? |
![]() |
|
![]() |
Voor Utopia:
De pil is pas na 7 dagen betrouwbaar. Dus die eerste 7 dagen moet je het nog wel met een condoom doen. Voor Vliegje: Nee, je bent vrijwel zeker niet zwanger, vooral als je (de gouden regel voor de pil) 7 dagen ervoor de pil op tijd hebt geslikt. Omdat je je vergeten pil binnen de 12 uur hebt ingenomen, is de betrouwbaarheid niet minder geworden. Wel moet je nu dus tijdens het gebruik van je medicijnen een condoom gebruiken, en ook nog 7 dagen na het stoppen met het medicijn. En als je zwanger bent en de pil blijft slikken, wordt je in je stopweek NIET ongesteld. (Als dit het geval is moet je wel voor de zekerheid een zwangerschapstest doen, omdat ongesteldheid ook door stress kan uitblijven.) Het is namelijk zo dat er in je baarmoederslijmvlies (dat dus tijdens de mestruatie wordt afgestoten) een vrucht genesteld zit, waardoor het niet meer wordt afgestoten. Maar de kans is vrijwel nihil dát je zwanger wordt met de pil ![]() |
![]() |
|
![]() |
Geen dank!!
![]() Maarre.... ik lees net bij "ongesteld en zwanger" dat het mogelijk is dat je menstrueert ondanks een zwangerschap.... Ik d8 dat het maar 1 x op 1.000.000 ofzo voorkwam, maar het is vaker.. Toch denk ik dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken omdat je de pil slikt.... (Dat hoop ik van harte want ik slik ook, en wil NIET zwanger worden!!!) Maar in ieder geval... dat moest ik er wel ff bij zeggen denk ik.... (Ik wist trouwens niet dat het kon... ![]() |
![]() |
|
Okay, ik zal mijn verhaal maar even vertellen over de Diane-35 pil..
Misschien heeft iemand er wat aan. Ik begon er mee toen ik 13 was, bijna 14.. Ik ben er dus al 2 jaar aan. Vooral om puistjes... Na een paar maanden werden het er echt veel minder! Na een half jaar waren ze helemaal weg! Nu heb ik er wel af en toe weer een beetje last van, maar ik denk dat dat normaal is. Alleen wel een nadeel: Ik ben heeel veel kilo's aangekomen.. Misschien niet alleen door de pil, maar heeft vast wel mee te maken. |
![]() |
|
klopt van microgynon30 ben ik ook behoorlijk wat aan gekomen....maar om eerlijk te zijn mocht het bij mij ook wel, ik was altijd lang en (te) dun. Nu mag er van mij wel weer iets af...niet veel ofzo. Ik vind mezelf namelijk niet echt te dik, maar ik heb wel een beetje een buikje gekregen en dat vind ik niet zo mooi...maja ik leef er wel mee, weet waar het door komt
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je nog jong bent en/of het is voor het eerst dat je de pil gaat slikken ed, schrijft de huisarts vaak een wat lichtere pil voor. Dat is iig mijn ervaring. Maar als jij om de Diane-35 vraagt, dan zal ie dat misschien ook wel goed vinden. Gewoon ff vragen als je die pil graag wil.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hoe lang duurt het voordat de pil helemaal opgelost is in je lichaam?
Want gisteren was ik ziek, en ik had om half 10 savonds te pil genomen. Om kwart voor 11 savonds heb ik overgegeven..... Helpt de pil nu nog wel of niet?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
sorry voor mijn reactie, deze vraag stond er al...
maar nog 1 ding, in de beschrijving van mijn pil ( marvelon) stond dat je je stopweek kon verplaatsen door hem korter te maken, maar ik dacht dat je ook gewoon je menstruatie uit kon stillen door pillen door te slikken -> maar dan heb je de maand erna toch geen 21 pillen meer ?! |
![]() |
|
![]() |
Lenkje:
Als je doorslikt moet je idd pillen van een nieuwe strip pakken. (Als je een 3-fasen pil hebt (een strip met 3 kleuren pillen) moet je die van de laatste fase pakken (de laatste kleur)). Deze strip waar je de pillen vanaf hebt gehaald kun je gewoon bewaren voor een volgende keer als je weer door wil slikken. Wil je weer met een nieuwe maand beginnen, pak je een hele nieuwe strip. BTW: Let er wel op dat je je stopweek nooit langer maakt dan 7 dagen, want dan is-ie niet meer veilig... |
![]() |
|
Ik wordt altijd zo misselijk als ik aan een nieuwe strip begin, dan wordt ik 's nachts wakker en dan moet ik overgeven en dan moet ik weer een nieuwe nemen omdat ie anders niet meer werkt, het is echter alleen maar de eerste vier of vijf pillen van een strip.
Zijn er nog mensen die dit hebben en een oplossing weten (misschien dat een ander merk wel goed gaat?) Groetjes Daantje |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Van de vorige pil die ik had werd ik altijd 'ziekig' ed...nu heb ik een andere en nu heb ik nergens last van. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik slik hm met vlagen, als ik weer eens lekker regelmatig ongesteld wil worden en ook niet zo als voorbehoedsmiddel. Nu ga ik binnenkort op reisweek dus dan ga ik hm maar doorslikken. Ik ben nu dus weer aan een nieuwe strip begonnen, sinds de zomervakantie niet meer geslikt dus het gaat ook wel beter als ik hem langer slik. Ik heb nu alleen nog twee doosjes (zes strips)
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bij mij maakte het enorm veel uit. Ik had ook nog strips over, maar ik ga niet iets slikken waar ik me verrot van ga voelen, daar is het niet voor bedoeld. En zes strips is nog zes maanden, dus nog zes maanden iedere maand een paar dagen misselijk zijn en overgeven...bedenk je dat wel. |
![]() |
|
Je hebt gelijk, zes maanden lang ziek zijn is wel erg lang.
![]() Groetjes Daantje |
![]() |
|
Hoe zit het eigenlijk als je een nieuw doosje wilt van de pil? Moet je daarvoor echt een afspraak maken met de dokter of kan het ook makkelijker?
*komt al te vaak bij de dokter en heeft d'r eigenlijk 'n beetje 'n hekel aan*
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Piltopic #23 Martiño | 500 | 17-11-2014 20:46 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #20 Daantje_0705 | 500 | 02-12-2009 18:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic Bloem | 500 | 05-11-2006 19:54 | |