Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2003, 16:45
Verwijderd
ja en mijne zei 14 dagen.. en weer een anders zegt 3 weken..

daar word ech vaag over gedaan hoor
Oud 16-03-2003, 18:49
Eurydice
Eurydice is offline
Als je voor de allereerste keer de pil slikt, blijf je dan meteen 4dagen (of wat je ook gewend bent) ongesteld? Of wordt het dan afgekapt door het pilgebruik waardoor je pas in de stopweek weer ongesteld wordt? Want op de tweede dag van mijn menstruatie werd het opeens een stuk minder hevig en inmiddels (dag 3) is er van mijn menstruatie een stuk minder over..

Kan ik dan zwanger zijn? Nee toch? De eerste dag was mijn menstruatie ook heel donker van kleur, bijna zwart. Dat is toch geen teken van een tussentijdsebloeding ofzo hè?

(in de bijsluiter kon ik er niks over vinden, onhandig ding )
Oud 16-03-2003, 18:49
Eurydice
Eurydice is offline
Citaat:
cheela schreef op 15-03-2003 @ 10:57:
microgynon 30 is na 10 dagen beschermd zei mijn huisarts.
ik dacht meteen de eerste dag?
Oud 17-03-2003, 12:31
bumblebee
bumblebee is offline
ja volgensmij ook hoor.....
Oud 17-03-2003, 16:13
Verwijderd
ja en waarom zeggen dokters die daar verstand van horen te hebbe dan 2 weken of 4 weken
Oud 17-03-2003, 16:36
bumblebee
bumblebee is offline
Weet ik veel. Misschien omdat ze het niet 100% vertrouwen dat je em wel op dag 1 van je menstruatie neemt, dan zeggen ze het maar ff voor de ckerheid?
Oud 17-03-2003, 16:56
Verwijderd
Citaat:
bumblebee schreef op 17-03-2003 @ 17:36:
Weet ik veel. Misschien omdat ze het niet 100% vertrouwen dat je em wel op dag 1 van je menstruatie neemt, dan zeggen ze het maar ff voor de ckerheid?
ja hij zegt, je moet em op eerste dag van mensturuatie beginnen met slikken... en hou er wel rekeing mee dattie pas na 14 dagen veilig is bla bla bla..

zucht wat schieten we hiermee op.. doe maar gewoon wat je wilt.. ik geef alleen maar advies.. ik word er niet zwanger van
Oud 17-03-2003, 20:09
Balance
Balance is offline
Even een vraagje:
ben nou 1,5 maand aan de pil en dus m'n eerste stopweek gehad. Op zich gaat alles prima (minder erg ongesteld, dus daar ben ik erg blij mee), maar ik had nog steeds behoorlijk wat last van m'n rug en buik.
Zou dit nog minder kunnen worden met een volgende stopweek?
Zo niet, zouden jullie dan overstappen op een andere pil?

Kweet namelijk niet wat je kan verwachten van de pil en mss had ik wel te hoge verwachtingen toen ik dacht dat m'n pijn over zou gaan ('t is wel ietsje minder, maar nog niet echt fijn zeg maar)
Oud 18-03-2003, 10:29
Loesje86
Loesje86 is offline
Heey mensjes.... ik ben op school bezig met een practische opdracht over de pil. Nou moet ik dus ook een enquete houden, en moet ik een paar vraagjes stellen. Zouden jullie me please ff willen helpen en onderstaande vraagjes ff willen beantwoorden?

1. Hoe oud ben je?
2. ben je aan de pil? zo ja, ga verder naar 2. zo nee, hoef je geen vragen meer te beantwoorden. (maar als ut neeh is.. ook er neer zetten, heb ik ook nodig voor de enquete!!)
3. Hoe oud was je toen je aan de pil ging?
4. Wat was de reden dat je aan de pil ging? als voorbehoedsmiddel of omdat je altijd ziek was voor je ongesteld werd/of om het sporten/ of wat anders?
5. Aan welke pil ben je?
6. Ben je wel eens van pil veranderd?
7. Bevalt de pil je nu goed? of bijwerkingen?

Okee... zou het heeeeeeeel fijn vinden als jullie me ff de antwoordjes zouden geven!! heeeeeel errug bedankt!!!

Kuzz LoesjuH!!
Oud 18-03-2003, 13:06
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
Loesje86 schreef op 18-03-2003 @ 11:29:
Heey mensjes.... ik ben op school bezig met een practische opdracht over de pil. Nou moet ik dus ook een enquete houden, en moet ik een paar vraagjes stellen. Zouden jullie me please ff willen helpen en onderstaande vraagjes ff willen beantwoorden?

1. Hoe oud ben je?
2. ben je aan de pil? zo ja, ga verder naar 2. zo nee, hoef je geen vragen meer te beantwoorden. (maar als ut neeh is.. ook er neer zetten, heb ik ook nodig voor de enquete!!)
4. Wat was de reden dat je aan de pil ging? als voorbehoedsmiddel of omdat je altijd ziek was voor je ongesteld werd/of om het sporten/ of wat anders?
5. Aan welke pil ben je?

Okee... zou het heeeeeeeel fijn vinden als jullie me ff de antwoordjes zouden geven!! heeeeeel errug bedankt!!!

Kuzz LoesjuH!!
1. 16
2. niet meer, en ik ga lekker toch naar ~3.~
3. 14
4. voorbehoedsmiddel, regelmatigere cyclus
5. was microgynon 30
6. nope
7. het beviel me prima, wist precies wanneer ik ongesteld zou worden. alleen iedere dag slikken vond ik niet zo leuk meer, en het idee dat je eigenlijk kunstmatig bezig bent.
Oud 18-03-2003, 13:09
Miracle
Miracle is offline
1. Hoe oud ben je? 16
2. ben je aan de pil? ja
3. Hoe oud was je toen je aan de pil ging? 15
4. Wat was de reden dat je aan de pil ging? voorbehoedsmiddel, puistjes, ziek door ongesteld.. veel redenen dus
5. Aan welke pil ben je? diane 35
6. Ben je wel eens van pil veranderd? nee
7. Bevalt de pil je nu goed? of bijwerkingen? denk het wel
Oud 19-03-2003, 16:19
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
dreen schreef op 18-03-2003 @ 14:09:
1. Hoe oud ben je? 17
2. ben je aan de pil? ja
3. Hoe oud was je toen je aan de pil ging? 15
4. Wat was de reden dat je aan de pil ging? Voorbehoedsmiddel, puistjes, onregelmatige cyclus
5. Aan welke pil ben je? Diane 35
6. Ben je wel eens van pil veranderd? Ja, Lovette, maar die beviel nie, werd er ziek van dus ben weer terug gegaan naar Diane 35
7. Bevalt de pil je nu goed? of bijwerkingen? Ik heb geen bijerkingen, het bevalt me prima!
Oud 19-03-2003, 17:38
bumblebee
bumblebee is offline
1. Hoe oud ben je?
-17
-ja
-16
4. Wat was de reden dat je aan de pil ging?
-als voorbehoedsmiddel
5. Aan welke pil ben je?
-Microgynon 30
-nee
-ja, nog geen bijwerkingen bemerkt..
Oud 19-03-2003, 17:48
beija_flor
beija_flor is offline
heej mensen ik heb even een vraagje
ik ga zegmaar vanaf morgen beginnen met de pil [marvelon] alleen ik hoorde dus dat je er niet bij mag roken en blowen, nou rook/blow ik echt ontzettend veel en ik weet niet of ik dr mee zou kunnen stoppen op dit moment dus ik vraag me af in hoeverre het de werking van de pil beinvloed?

bedankt!!
Oud 19-03-2003, 19:16
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Zuig schreef op 19-03-2003 @ 18:48:
heej mensen ik heb even een vraagje
ik ga zegmaar vanaf morgen beginnen met de pil [marvelon] alleen ik hoorde dus dat je er niet bij mag roken en blowen, nou rook/blow ik echt ontzettend veel en ik weet niet of ik dr mee zou kunnen stoppen op dit moment dus ik vraag me af in hoeverre het de werking van de pil beinvloed?
bedankt!!
Het mag opzich wel, maar het is niet goed voor je. Waarom heb je dit trouwens niet aan je huisarts gevraagd, die weet dat beter. Misschien staat er ook iets in je bijsluiter daarover.
Dit vond ik op internet, het staat in de bijsluiter van jou pil.
Citaat:
trombose. Dit kunt u herkennen aan een dikke, harde, rode en pijnlijke plek op het been, soms aan pijn in de kuit en een zwaar gevoel in het been, zelden aan plotseling optredende kortademigheid, soms met pijn of het ophoesten van bloed. Waarschuw in deze gevallen onmiddellijk een arts, of ga meteen naar de Eerste Hulp dienst.
Vrouwen ouder dan 35 jaar, die roken, een hoge bloeddruk, te veel cholesterol in hun bloed of overgewicht hebben , lopen meer risico. Ook bestaat er een erfelijk bepaalde aanleg voor trombose (factor 'Leiden'). Uit onderzoek is gebleken dat derdegeneratiepillen met desogestrel een grotere kans op trombose geven dan de oudere tweedegeneratiepil. Als u eerder trombose heeft gehad, kunt u deze anticonceptiepil niet gebruiken. Als in uw familie trombose voorkomt, overleg dan met uw arts.
bron
Ik denk dat dat genoeg info geeft.
Oud 19-03-2003, 19:23
Verwijderd
@Loesje86:
1. Hoe oud ben je? 21
2. ben je aan de pil? Ja
3. Hoe oud was je toen je aan de pil ging? 19 oid
4. Wat was de reden dat je aan de pil ging? als eventueel voorbehoedsmiddel, omdat ik altijd ziek was voor en als ik ongesteld werd en omdat het handig is (event. uitstellen en regelmatig)
5. Aan welke pil ben je? Diane 35
6. Ben je wel eens van pil veranderd? ja
7. Bevalt de pil je nu goed? of bijwerkingen? bevalt goed, behalve in m'n stopweek
Oud 20-03-2003, 16:59
Balance
Balance is offline
Citaat:
1. Hoe oud ben je? 17
2. ben je aan de pil? Ja
3. Hoe oud was je toen je aan de pil ging? 17
4. Wat was de reden dat je aan de pil ging? omdat ik altijd ziek was voor ik ongesteld werd en om er mee te kunnen schuiven
5. Aan welke pil ben je? Microgynon 30
6. Ben je wel eens van pil veranderd? Nee
7. Bevalt de pil je nu goed? of bijwerkingen? Nou, niet helemaal. Heb nog steeds last van pijnen
Oud 21-03-2003, 12:58
kastdeur
kastdeur is offline
1. Hoe oud ben je?
21
ja
20
voorbehoedsmiddel
5. Aan welke pil ben je?
micronogwattes30
nee
bevalt goed
Oud 22-03-2003, 10:13
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
twee maal de pil achtereen doorpakken -> héél ongezond?
Oud 22-03-2003, 12:54
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 22-03-2003 @ 11:13:
das je vraag?
nee, volgens mijn dokter niet. de enigste reden dat er zo`n stopweek inzit is om dat slijmvlies uit je vagina te krijgen, anders krijg je tussentijdse omverwachte bloedingen.
Oud 23-03-2003, 15:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
1. Hoe oud ben je?

16

Ja

14 denk ik (weet ik eigenlijk niet meer zo goed), ik slik em niet altijd, alleen in de zomer en als ik op vakantie ga.

Om een keertje niet ongesteld te zijn en omdat ik heel erg onregelmatig ongesteld ben. Ik weet nooit wanneer ik ongesteld moet worden en als ik dan met vakantie ga slik ik de pil zodat ik zeker weet dat ik wel of niet ongesteld wordt.

5. Aan welke pil ben je?

Microgynon 30

Nee, zou ik eigenlijk wel moeten doen want ik had veel last van bijwerkingen.

Ik ben pas weer begonnen en nu heb ik geen last van bijwerkingen maar eerst wel, was ik altijd misselijk aan het begin van een nieuwe strip.
Oud 23-03-2003, 15:56
Verwijderd
Citaat:
fruitvliegje schreef op 22-03-2003 @ 11:13:
Mijn huisarts heeft mijn zusje aangeraden gewoon drie strips door te slikken, dan een stopweek, dan weer drie strips enz. En vriendinnen van mij doen dat ook. 't is idd alleen niet altijd even handig ivm eventuele tussentijdse bloedingen.
Oud 23-03-2003, 16:18
Balance
Balance is offline
Citaat:
linda85 schreef op 17-03-2003 @ 21:09:
Even een vraagje:
ben nou 1,5 maand aan de pil en dus m'n eerste stopweek gehad. Op zich gaat alles prima (minder erg ongesteld, dus daar ben ik erg blij mee), maar ik had nog steeds behoorlijk wat last van m'n rug en buik.
Zou dit nog minder kunnen worden met een volgende stopweek?
Zo niet, zouden jullie dan overstappen op een andere pil?

Kweet namelijk niet wat je kan verwachten van de pil en mss had ik wel te hoge verwachtingen toen ik dacht dat m'n pijn over zou gaan ('t is wel ietsje minder, maar nog niet echt fijn zeg maar)
zou iemand mss bovenstaande vraag nog voor mij willen beantwoorden?
kweet namelijk nog steeds niet zo goed wat ik nou moet doen en ik moet binnenkort naar de dokter om te zeggen of ik verder wil met deze pil of een ander wil proberen.
Oud 23-03-2003, 16:22
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 23-03-2003 @ 17:18:
kweet namelijk nog steeds niet zo goed wat ik nou moet doen en ik moet binnenkort naar de dokter om te zeggen of ik verder wil met deze pil of een ander wil proberen.
De pijn gaat ook niet weg, tenminste, bij mij niet, 't wordt alleen minder, de pil is geen wondermiddel. Je kan altijd proberen of het met een andere pil wel nog wat minder wordt, maar of het door de pil echt weg zal gaan...? Misschien gebeurt het bij sommigen wel, maar meestal wordt het (volgens mij) alleen wat minder. Maar misschien idd nog ff aankijken hoe het met je volgende strip is.
Oud 23-03-2003, 16:22
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
linda85 schreef op 23-03-2003 @ 17:18:
Je lichaam moet er nog wel even aan wennen denk ik. Het is niet dat als je de pil slikt dat je cyclus volkomen pijnloos word. Het blijft wel, wat minder wel, maar het blijft wel...
Ik zou het eventjes afwachten als ik jou was, en als je er te veel last van hebt kun je het misschien even met je huisarts overleggen...
Oud 25-03-2003, 17:35
guesst
guesst is offline
Hai people!

Ik heb tussen de 'pil-topics' geprobeerd een passend topic te vinden, maar die kon ik niet vinden dus vandaar deze post!

Ik wil binnenkort beginnen met de Yasmin-pil. Hiervoor had ik Diana-35 maar hier kreeg ik minder fijne bijwerkingen door dus ben ik uiteindelijk mee gestopt. Nu ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met de pil Yasmin....Natuurlijk is ieder lichaam verschillend en reageert iedereen er anders op, ik ben benieuwd waarom jullie juist (niet) voor deze pil hebben gekozen!

Greetz Guesst
Oud 25-03-2003, 21:34
Multilot
Multilot is offline
Citaat:
guesst schreef op 25-03-2003 @ 18:35:
Hai people!

Ik heb tussen de 'pil-topics' geprobeerd een passend topic te vinden, maar die kon ik niet vinden dus vandaar deze post!

Ik wil binnenkort beginnen met de Yasmin-pil. Hiervoor had ik Diana-35 maar hier kreeg ik minder fijne bijwerkingen door dus ben ik uiteindelijk mee gestopt. Nu ben ik erg benieuwd naar jullie ervaringen met de pil Yasmin....Natuurlijk is ieder lichaam verschillend en reageert iedereen er anders op, ik ben benieuwd waarom jullie juist (niet) voor deze pil hebben gekozen!

Greetz Guesst
Wat waren die minder fijne bijwerkingen dan??? Ik begin volgende week met de diana-35....
Oud 26-03-2003, 18:07
guesst
guesst is offline
Tsja, ik had er enigszins last van..Dit uitte zich in buikpijn tijdens mijn menstruatie (iets wat ik zónder de pil níet had), minder lekker in m'n vel..Het waren geen dramatische klachten hoor, bovendien ging het uit met mijn vriend waardoor ik met de pil wilde stoppen...

Maargoed, iedereen is anders dus ieder lichaam reageert anders op de pil...Misschien reageer jij er wel heel goed op, niet te druk over maken maar gewoon proberen. Na verloop van tijd kom je er vanzelf wel achter, als het je niet bevalt kun je altijd stoppen en als je nergens last van heb ga je dr lekker mee door!'

Greetz Guesst
Oud 26-03-2003, 18:17
Verwijderd
ik ben nu al 14!!! dagen ongesteld!! Ik ben de eerste dag weer sinds half jaar aan de pil, maar 14 dagen is toch abnormaal lang
Oud 26-03-2003, 18:31
Ingemar
Ingemar is offline
Citaat:
Multilot schreef op 25-03-2003 @ 22:34:
Wat waren die minder fijne bijwerkingen dan??? Ik begin volgende week met de diana-35....
(= Leonoor)

Ik slik ook diane35, hiervoor heb ik micro***30 geslikt. Ik heb bij de diane pil nergens last van, integendeel, in mijn stopweek voel ik me een stuk minder. Bij micro***30 voelde ik me als ik hem slikte verrot. Het is zo persoonsafhankelijk hoe je een pil bevalt, je kunt, denk ik, amper afgaan op ervaringen van anderen. Probeer het uit, bevalt de pil niet, dan ga je naar de dokter en vraag je om een ander, je zult niet de eerste zijn die dat doet.
Oud 26-03-2003, 20:34
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik heb ook nog een vraag (ik weet het ik ben een man maar ik wil het graag weten voor een discussie)

is de pil slecht voor het lichaam. in een manier dat het onderdelen schaad. leven verkort. of iets anders. hoe klein ook. is het bijvoorbeeld gevaarlijker als toegevoegde suikers om maar iets te noemen
Oud 26-03-2003, 22:05
Verwijderd
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 26-03-2003 @ 21:34:

is de pil slecht voor het lichaam. in een manier dat het onderdelen schaad. leven verkort. of iets anders. hoe klein ook. is het bijvoorbeeld gevaarlijker als toegevoegde suikers om maar iets te noemen
Nee, niet aangetoont met 100% zekerheid, er zijn zat roddels erover, maar zodra t niet bewezen is is t niet schadalijk
Oud 27-03-2003, 16:55
Ellesje
Ellesje is offline
Citaat:
ik heb ook nog een vraag (ik weet het ik ben een man maar ik wil het graag weten voor een discussie)

het zou misschien de kans op borstkanker vergroten, maar het is nooit echt helemaal met zekerheid aangetoond.
bovendien, wat is er nou niet schadelijk voor je lichaam tegenwoordig?
Oud 27-03-2003, 19:28
Miracle
Miracle is offline
Citaat:

het verhoogd de kans op trombose.. en soms verhoogt het je bloeddruk.
Oud 28-03-2003, 20:22
the tourist
the tourist is offline
1. Hoe oud ben je?
16
ja
net 16 (ik ben inmiddels bijna 17)
acne
5. Aan welke pil ben je?
diane 35
nee
ja, nee

alsje
Oud 29-03-2003, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 26-03-2003 @ 19:17:
ik ben nu al 14!!! dagen ongesteld!! Ik ben de eerste dag weer sinds half jaar aan de pil, maar 14 dagen is toch abnormaal lang

ben nou alweer 17 dagen ongesteld....
Oud 29-03-2003, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Mortischa schreef op 29-03-2003 @ 12:16:
Bel dan de dokter ff en vraag of het kwaad kan ed...'k denk dat je lichaam gewoon (weer) aan de pil moet wennen, maar als je het wilt weten zou ik ff bellen.
Oud 29-03-2003, 14:36
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 29-03-2003 @ 12:16:
De dokter zei tegen mij dat het even kon duren voordat het lichaam gewend zou zijn aan de pil. Het kon zo zijn dat menstruatie uitbleef tijdje, of dat er juist ook tussenduur bloedingen zouden zijn... Maar ja, voor de zekerheid kan je altijd even bellen of afspraak maken...
Oud 29-03-2003, 17:10
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Citaat:
Missy_X schreef op 08-03-2003 @ 19:21:
Ik slik nu bijna 8 jaar de diane pil, ik wil nu overstappen naar een lichtere pil maar ik weet niet welke heel licht is qua bijwerkingen. Ik krijg van de diane pil namelijk super vreetbuien. En ik ben er ook van aangekomen.
Kan ik zomaar stoppen met de diane en dan bij de apotheek een ander merk bestellen of moet je daarvoor eerst een afspraak maken bij de dokter?
ACHT JAAR?? Ik slikte hem iets meer als een jaar en ik dacht 'laat ik eens in de bijsluiter kijken hoelang je hem eigenlijk mag slikken'...Daar stond dat (ik citeer): "In het algemeen moet u de behandeling gedurende enkele maanden volhouden. Nadat uw symptomen zijn afgenomen, wordt aangeraden om Diane 35 nog tenminste 3 tot 4 cycli te gebruiken". Dat zou dus neerkomen op een jaar tot anderhalf jaar...Is het niet gevaarlijk hem zo lang te slikken? Die pil is toch 'anders' als andere pillen. Het is natuurlijk niet echt bedoeld als anticonceptie, maar meer als een soort van medicijn tegen puistjes/overbeharing.
Oud 29-03-2003, 17:19
*Butterfly*
*Butterfly* is offline
Citaat:

1. Hoe oud ben je? 18

2. ben je aan de pil? Ja

3. Hoe oud was je toen je aan de pil ging? Ik denk iets van 15 of 16

4. Wat was de reden dat je aan de pil ging? Voor mijn puistjes (Diane35)

5. Aan welke pil ben je? Nu aan Microgynon30

6. Ben je wel eens van pil veranderd? Ja, van de Diane naar Microgynon

7. Bevalt de pil je nu goed? of bijwerkingen? De Diane had voor mij geen bijwerkingen, behalve dat de puistjes weggingen, maar dat was natuurlijk ook de bedoeling De Microgynon slik ik nog te kort om wat te kunnen zeggen over bijwerkingen. Pil in het algemeen bevalt me prima, weet je tenminste wanneer je 'het ' kan verwachten en ben je voorbereid.

Kuzz LoesjuH!!
Oud 29-03-2003, 19:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb ff een vraagje. Ik ben nu in de eerste week van een nieuwe strip en ik ben gister de pil vergeten in te nemen omdat ik ergens logeerde. Ik heb die vanmiddag alsnog ingenomen, vraag me niet waarom maar dat leek me logisch. Moet ik hem dan vanavond gewoon innemen. Het hoeft niet perse beschermend te zijn want ik gebruik de pil niet als voorbehoedsmiddel. Het gaat me alleen om het idee of het kwaad kan om er twee zo kort op elkaar in te nemen.
Oud 29-03-2003, 21:46
Verwijderd
Hmz, ik heb een vraag.
Afgelopen week zat ik in de 3e week van de pil.
En toen ben ik 2 keer de pil vergeten.
Ik moest 'm om 23.00 innemen maar ik had dat om 10.00 's ochtends gedaan. (allebei de keren)

Dus was deze pil nog veilig of moet ik kindernamen gaan bedenken?
Oud 30-03-2003, 15:03
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-03-2003 @ 20:58:
Ik heb ff een vraagje. Ik ben nu in de eerste week van een nieuwe strip en ik ben gister de pil vergeten in te nemen omdat ik ergens logeerde. Ik heb die vanmiddag alsnog ingenomen, vraag me niet waarom maar dat leek me logisch. Moet ik hem dan vanavond gewoon innemen. Het hoeft niet perse beschermend te zijn want ik gebruik de pil niet als voorbehoedsmiddel. Het gaat me alleen om het idee of het kwaad kan om er twee zo kort op elkaar in te nemen.
Als je de pil vergeten bent, moet je hem binnen 12 uur alsnog innemen, ook als dat betekent dat je 2 pillen op 1 dag moet slikken...
Oud 30-03-2003, 15:06
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Jadie schreef op 29-03-2003 @ 22:46:
Hmz, ik heb een vraag.
Afgelopen week zat ik in de 3e week van de pil.
En toen ben ik 2 keer de pil vergeten.
Ik moest 'm om 23.00 innemen maar ik had dat om 10.00 's ochtends gedaan. (allebei de keren)

Dus was deze pil nog veilig of moet ik kindernamen gaan bedenken?
Als je die dagen wel gewoon ook de pil van die dag hebt geslikt wel... je moet een vergeten pil binnen 12 uur innemen, ook als dat betekent dat je dan 2 pillen op 1 dag moet slikken. Als je niet een pil 'overgeslagen' hebt met het idee "ik had er toch al 1 genomen, is deze niet meer nodig" dat is het als het goed is gewoon veilig...
Oud 30-03-2003, 19:49
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had er dus gisteren twee op een dag genomen, een rond een uur of vijf en een 's avonds laat rond een uur of een en ik was 's nachts heel erg misselijk. Moest bijna overgeven maar gelukkig niet helemaal. Volgens mij komt het echt doordat ik er twee op een dag ingenomen had want ik ben wel eerder misselijk geweest van de pil en het was precies hetzelfde als eerst. Niet echt gezond dus.
Oud 30-03-2003, 20:02
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-03-2003 @ 20:49:
Ik had er dus gisteren twee op een dag genomen, een rond een uur of vijf en een 's avonds laat rond een uur of een en ik was 's nachts heel erg misselijk. Moest bijna overgeven maar gelukkig niet helemaal. Volgens mij komt het echt doordat ik er twee op een dag ingenomen had want ik ben wel eerder misselijk geweest van de pil en het was precies hetzelfde als eerst. Niet echt gezond dus.
Ik weet het niet. Ik heb wel vaker 2 op een dag genomen, merk er nooit zoveel van... alleen bij het innemen soms, maar niet omdat ik er 2 heb gehad...
Oud 31-03-2003, 17:05
bumblebee
bumblebee is offline
Citaat:
Mortischa schreef op 29-03-2003 @ 01:16:
Dan zou ik naar de dokter gaan, want een vriendin van mij had dit ook, en dat bleek ook niet helemaal in orde te zijn.
Oud 01-04-2003, 09:49
kastdeur
kastdeur is offline
ditstaatvastookwelinmijnbijsluitermaarikvraaghetocheven

ik was een keer niet geheel zeker of ik de pil had geslikt, dus nam ik voor de zekerheid nog een pil(de laatste in de nog volle strip)

als de strip leeg is, heb ik maar 20 dagen de pil geslikt ipv 21. als ik dan de stopweek hou en de 8e dag weer begin, is het dan allemaal veilig.

of zijn 21 pillen echt nodig voor de veiligheid

jaaahaa, ik kan goed uitleggen
Oud 01-04-2003, 10:27
elledc
elledc is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 01-04-2003 @ 10:49:
ditstaatvastookwelinmijnbijsluitermaarikvraaghetocheven

ik was een keer niet geheel zeker of ik de pil had geslikt, dus nam ik voor de zekerheid nog een pil(de laatste in de nog volle strip)

als de strip leeg is, heb ik maar 20 dagen de pil geslikt ipv 21. als ik dan de stopweek hou en de 8e dag weer begin, is het dan allemaal veilig.

of zijn 21 pillen echt nodig voor de veiligheid

jaaahaa, ik kan goed uitleggen
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Op de strip staat toch steeds de vermelding van de dag dus kan je je toch gewoon niet missen?
1 pil meer of minder is niet meer veilig. Dus 21 pillen zijn inderdaad nodig, is een vast getal. (op die manier ga je 1 maand moeten wachten tot je veilig sex hebt)
Oud 01-04-2003, 10:33
elledc
elledc is offline
Citaat:

Het is nu zelfs al bewezen dat de lichte pil gezond is voor de vrouw. Het brengt dus de cyclus in evenwicht, en houdt de vrouw fit.
Ik neem Mercilon, is heel licht en heb nog niks bijzonders gemerkt van neveneffect.
Topic gesloten

Regels voor berichten