Advertentie | |
|
![]() |
|
Vanavond maak ik Turkse pizza met puntpaprika op verzoek van mijn vriend. Ben benieuwd.
||
Citaat:
|
Heb je een recept, Klovorhop?
Ik ben een beetje misselijk al de hele dag en wou rijst maken met vegaballetjes, doperwtjes en sperziebonen. Hopelijk valt dat goed.
|
Voor het beslag:
Kuiltje maken in 125 gram bloem, daar 1 el olie in gieten en 2 dl bier. Dit door elkaar kloppen (niet te lang), en het beslag even laten rusten. 2 eiwitten stijf kloppen en deze door het beslag spatelen. Blokjes schouderkarbonade (even zouten) of quorn door het beslag halen en frituren in kleine porties. Omdat het best veel werk is doen wij de saus meestal kant en klaar ![]()
|
Bedankt, Klovorhop! Frituur je dat gewoon in een frituurpan? Ik vind in een open pan met olie altijd een beetje eng namelijk dus dat soort recepten vermijd ik doorgaans
![]() Mijn roeimaatje komt eten en ik maak vanavond mijn lekkere lasagne met zalm en brocolli. Simpel, lekker en van te voren te maken ![]()
|
Curry met aubergine en kikkererwten
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Vanavond at ik gebakken aardappeltjes, snijbonen en een kipburger
|
Zelf bedacht stoofpotje:
Recept voor ca. 3-4 porties: 800 gram kipfilet 1kg aardappelen 5 kleine rode paprika’s 400 gram champignons 3 uien 6 teentjes knoflook 1 flesje Gulden Draak 9000 quadruple 3 kleine blikjes tomatenpuree 4-5 laurierbladeren Zout Peper Olijfolie Kip in grote blokjes van ca. 1cm snijden. Vervolgend een half uur marineren in olijfolie met zout en peper naar smaak. Snijd intussen de ui in halve ringen en pel de knoflook (niet in stukjes snijden). Vervolgens de aardappel in blokjes van ca. 1cm, de paprika in grove stukken en de champignons in partjes snijden. Bak de kip aan (geen olie nodig) en voeg hier de uien aan toe. Wanneer de uien goed gefruit zijn de tomatenpuree, knoflook, laurierblad en bier toevoegen. Breng het mengsel aan de kook met de deksel op de pan. Wanneer het mengsel kookt, voeg de aardappel toe en laat het een half uur tot uur op het kleinste pitje staan. Voeg als laatst de paprika en champignons toe, laat alles nog een half uur tot uur stoven.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Liefde & Relatie |
Jullie moeten deze chat lezen!! devilcat | 105 | 03-12-2002 09:56 |