Oud 29-11-2005, 12:40
snoopy
snoopy is offline
Nou ja, titel lijkt me duidelijk. Ik ga in januari met m'n vriend naar Praag en ik wil weten wat echt onmisbaar is.
Oud 01-12-2005, 09:56
ironflower
ironflower is offline
In Praag heb je 2 delen, tenminste zo zag ik het een beetje.
En de 2 delen worden verbonden door de beroemde Karlsbrug, dus die moet je zeker gezien hebben en overheen hebben gelopen. Maar dat zal je ook zeker doen.

Aan de ene kant van de brug heb je dan de burcht met kerken, het alchemisten straatje, museum etc etc. Je moet wel voor alles betalen en je kan verschillende soorten tickets kopen dus je kan zelf beslissen hoeveel je wilt zien. Neem een studentenkaart oid mee als je die hebt. Je hebt aan deze kant ook veel mooie huizen staan enzo, veel ambassades etc.

Aan de andere kant van de brug is het oude plein met de adam en eva, een kerk. De ene toren is net wat groter dan de andere, dit was speciaal zo gemaakt omdat vroeger in de kleine toren voedsel oid werd opgeslagen en hij stond dat in de schaduw van de grotere toren. Ook heb je tussen het plein en de brug nog een kerk staan. En je moet daar echt even blijven staan als de kerktoren heel uur slaat, want dan komen er van die poppen naar buiten bij de klok. En dat was ook iets speciaals...

Verder gewoon veel om je heen kijken, want er staan zoveel mooie gebouwen, je hebt ook veel uitkijkpuntjes. Als je aan de kant van de burcht ben kan je ergens een groen veld oplopen, en dan kijk je helemaal over de stad...heel mooi.
Oud 01-12-2005, 18:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik ben afgelopen zomer in Praag geweest, maar ik neem aan dat er niet veel verschil is tussen zomer en winter qua toeristische dingen...
- De Karelsbrug. Vond ik heel leuk om over heen te lopen, en 's avonds daar lekker naar de zonsondergang kijken. Wel opletten voor zakkenrollers (moet je trouwens in heel Praag wel, maar als je gewoon normaal voorzichtig bent met je spullen, is het geen probleem)
- De burcht, met de kathedraal en dergelijke. Dat was dat waar Ironflower het over had met die tickets. Wij hebben een ticket gekocht voor alles. Je kunt dan in 2 dagen tijd iets van 6 dingen bezichtigen, maar als je 's ochtends op tijd begint, haal je het makkelijk in 1 dag. (met je studentenkaart krijg je op veel plekken korting in Praag)
- Het oude plein met een heleboel mooie gebouwen eraan, en inderdaad de klok niet overslaan. Ook proberen om daar een keer op een heel uur te komen, de poppen zijn wel grappig om een keer gezien te hebben.
- De joodse buurt. Ook hier hebben wij een ticket voor alles gekocht. Bij de laatste synagoge moet ik bekennen dat ik het wel gezien had intussen, maar ik vond het wel mooi om te zien, en indrukwekkend.
- De uitkijktoren (naam weet ik niet meer). Het was vanaf de stad een eind lopen (tegen een helling omhoog), maar het uitzicht was wel de moeite waard.
- Verder zijn er heel veel kerken in Praag. De meeste kun je tegen betaling bekijken. Als je daar van houdt, kun je dat doen, maar als je daar niet zo van houdt, kun je genoegen nemen met de kathedraal van de Praagse Burcht. Deze is het allermooist, vond ik tenminste.
Oud 03-12-2005, 00:43
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik ben er 3 weken geleden nog geweest en ik denk dat er zooo ontzettend veel in praag is wat de moeite waard is om te bekijken
Wat je echt MOET zien zou ik zo 1-2-3 niet kunnen zeggen maar de Burcht en de kathedraal daar zijn ontzettend mooi bij goed weer kun je ook vanaf de burght heel praag overzien, alleen is het er in de winter vaak erg mistig. En de burght en de katedraal zijn gratis te bezoeken toch tenminste ik heb nergens iets van een kaartje gehad of moeten laten zien ofzo

De grote pleinen en de gebouwen daaromheen zijn erg mooi net als de Orloj die klok die midden op het grote plein staan waar de anderen het ook al over hadden inderdaad.

Daarnaast is de oude joodse begraafplaats ook erg mooi om te zien en zo'n 40 km buiten Praag ligt Theresinstad met daaraan een vesting die vesting is een doorvoerkamp geweest in de 2e wereldoorlog en dat is wel heel indrukwekkend allemaal omdat alles ontzettend in takt is gebleven.
De nieuwe Joodse begraafplaats is ook erg mooi hier liggen wat beroemdere mensen als kafka ed. begraven.

En inderdaad let op zakkenrollers en laat je niet afzetten door mensen die je extra laten betalen als ze weten dat je toerist bent met extra kosten omdat je toevallig in het voorste deel van het restaurant zit
Oud 06-12-2005, 13:56
flyaway
flyaway is offline
toen ik er 8 (?) jaar geleden was vond ik de kinderopera/poppenkast heel leuk mn ouders ook
k weet dr eigenlijk niet zo heel veel meer van.
Krakelingen waren wel een hoogtepunt
Oud 16-12-2005, 16:54
remy476
remy476 is offline
toen ik daar met school was heb ik veel gezien...dus ook de McDonalds die ze daar hebben.
Oud 17-12-2005, 12:20
hasseltboy
hasseltboy is offline
Pas op in de Joodsche Buurt, die joden troggelen je geld af waar je bij staat
Oud 30-12-2005, 08:07
Sjoerd
Sjoerd is offline
Handig dit, Ik ga er volgende week heen. Als ik terug ben en ik nog iets toe te voegen heb zal ik het posten, als de TS daar dan nog wat aan heeft.
Oud 30-12-2005, 14:16
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Sjoerd schreef op 30-12-2005 @ 09:07 :
Handig dit, Ik ga er volgende week heen. Als ik terug ben en ik nog iets toe te voegen heb zal ik het posten, als de TS daar dan nog wat aan heeft.
haha... denk t niet. Ik kom vrijdag alweer terug
Oud 04-01-2006, 12:26
Sjoerd
Sjoerd is offline
Citaat:
snoopy schreef op 30-12-2005 @ 15:16 :
haha... denk t niet. Ik kom vrijdag alweer terug
aah, dan kom ik in Praag aan.
Oud 30-01-2006, 17:48
Jahney
Jahney is offline
Je moet vooral genieten van de sfeer in Praag!! het is er zoooo moooi

Tip: maak een boottochtje over het water..egt leuk!
Oud 31-01-2006, 11:39
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Jahney schreef op 30-01-2006 @ 18:48 :
Je moet vooral genieten van de sfeer in Praag!! het is er zoooo moooi

Tip: maak een boottochtje over het water..egt leuk!
ja, naja... ben dus allang terug, maar de sfeer was idd er leuk.
Voor een boottochtje was t veel te koud (januari he...)
Oud 05-02-2006, 17:23
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Is Praag duur?
Oud 06-02-2006, 08:05
Jahney
Jahney is offline
In het centrum van Praag is t wel duur, d.w.z ´normale´toeristishe prijzen zeg maar..

maar al ga je niet op de toeristische plekken zitten zoals bij het plein maar even een straatje erachter is het veeel goedkoper..

net zoals in alle grote steden eigenlijk denk ik...

praag is dus wel iets duurder als de rest van tsjechie..dat spotgoedkoop is..

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten