Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Voor de mensen die tégen het puntenrijbewijs zijn:
Klinkt alsof jullie van plan zijn om binnen 5 jaar veel te hard te gaan rijden, dronken achter het stuur te gaan zitten en je auto total loss te rijden... Wees blij als je levend uit ook maar één van deze overtredingen komt, je bent toch niet van plan om 3 x in 5 jaar je eigen leven te gaan riskeren? Logisch dat de regering het zo aanpakt, lekkere instelling. Ga zo door. Overigens ben ik wel voor om dit puntenrijbewijs voor iedereen te laten invoeren, ervaren automobilisten kunnen zich net zo goed roekeloos gedragen in het verkeer: "Ik ben een motorrijder, en ben deze zomer van achteren aangereden terwijl ik stil stond voor een rood verkeerslicht. De dader was een heer van +/- 40 jaar en een "ervaren" chauffeur. Deze man reed gewoon te hard, en was niet met het verkeer bezig. (12 dagen oude baby lag achterin...) Waarom wordt het puntenrijbewijs niet voor iedereen ingevoerd? Elke bestuurder, niet alleen een beginnende, rijdt immers in een brok ijzer van zo'n 800 kilo. Een potentiële bom." Pim Schilperoort - 27.11.2001 Bron: Nu.nl |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het wel cool dat we nu van het puntenrijbewijs naar de NS zijn gedaald. ja gedaald, want het OV staat tegenwoordig niet boven het zelf-rijden... k vraag me trouwens af of dat ooit nog gebeurd... dennk vannie! Wie wil r nou vertraging! whaha, not me
|
![]() |
ok! ja sorry, ik had weer eens niet goed gelezen, ja doe ik wel vaker! We zijn dus inmiddels alweer een pagina verder! excuus
Wat betreft het puntenrijbewijs: Het is juist een heel goed idee van de regering om het zo aan te pakken. Er gebeuren nou een maal hier in Nederland, in dat overvolle land met de overvolle snelwegen, veel ongelukken met veel schlachtoffers. Dat aantal moet natuurlijk verminderd worden, zo min mogenlijk gewonden en doden, dus wat doe je? Juist, je wordt strenger. En als je een jongere bent is het logisch dat je je verzet tegen een strengere hand, laten we daten even het voor-de-hand-liggende gedrag noemen (denk aan school!), maar er wordt toch wel verwacht dat je in het verkeer en achter het stuur een andere metaliteit toont en je dus volwassen gedraagt. Voor de volwassenen moet dat overigens niet moeilijk zijn. Ik hoop dus wel van harte dat dat puntenrijbewijs gaat lukken, en dat er uit cijfers gaat blijken dat er inderdaad minder verkeersschlachtoffers vallen. grtzzz
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Wel klote voor je trouwens ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Heb je ergens nog 30 miljard liggen?
|
![]() |
Ik vind dat als je dodelijke ongelukken veroorzaakt dat ze dan wel je rijbewijs mogen afpakken maar voor te hard rijden?
En ook dat promilage is veel te laag. 0,2 promile? Dat is iets van 1 a 2 bierjes. Dat is absurd laag.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
In het algemeen is het duidelijk en kun je behoorlijke ongelukken veroorzaken door een 1 richtingsweg in te rijden. Wat dacht je van de mensen die daar wonen, kinderen bijvoorbeeld, die geen flauw benul hebben dat er plotseling een auto van de andere kant de weg in komt? En wat als er een tegenligger komt, die wel goed rijdt? Groetjes, Suzan [Dit bericht is aangepast door DruidessI (01-12-2001).]
||
![]() |
Citaat:
![]() Om te verwezenlijken wat in Duitsland is, moet dus enorm geinvesteerd worden. Dat kost enorm veel geld..... ik denk dat dat het laatste is wat de NS wil gaan uitgeven. En ik denk ook niet dat de reiziger nog meer voor dat kaartje wil gaan betalen! Misschien dat ze zouden kunnen gaan beginnen met de belangrijkste lijnen: Haarlem - Maastricht Den Haag - Heerlen Amsterdam - Amersfoort Utrecht - Groningen/Leeuwarden (dacht dat dat ze waren) Groetjes, Suzan Ps.: sorry dat dit off-topic was
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
ok...ik ben op zich wel voor het puntenrijbewijs, maar ik moet op school een discussie houden voor nederlands, en ik moet ertegen zijn. en ik merk dat er hier heel veel tegen het puntenrijbewijs zijn, dus wil ik goede argumenten en niet van : tis alleen maar voor de jongeren, want das dus niet waar.
dus ...leef je uit.
|
ik vind dat er ook wel iets tegenover mag staan
als je bv. al een punt bent kwijt geraakt en je rijd een jaar zonder ongelukken dat je er dan weer een punt bij krijgt en nu krijg je van die mensen die hun rijbewijs halen en gewoon 5 jaar lang niet of heel weinig rijden en die zijn dan na 5 jaar van hun puntenrijbewijs af en dan zijn ze (denk ik) nog een groter gevaar op de weg omdat ze al zo lang niet meer gereden hebben [Dit bericht is aangepast door durex (28-12-2001).] |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen (maar dat geeft HEEL veel administratieve rompslomp IMHO) dat je een x aantal punten krijgt. En dat moet wel hoger dan 3 zijn, maar dat zul je zo wel zien
![]() Elke overtreding, hoe licht ook, kost je een x aantal punten, afhankelijk van de zwaarte van de overtreding. Als je geen punten meer hebt, ben je je rijbewijs kwijt voor een periode van bijvoorbeeld een jaar en je moet verplicht een nieuw examen afleggen. De regeling moet dan wel voor iedereen gelden, ook voor ervaren rijders. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
iemand die een rijbewijs krijgt op een leeftijd van 18 jaar en 500 punten krijgt, verschilt relatief gezien met iemand die een rijbewijs krijgt op een leeftijd van 30 jaar en dan 500 punten krijgt. Of wil je het relateren aan leeftijd? Dan nog kom je op het volgende probleem: de een sterft eerder dan de ander. Als iemand nog lang door kan gaan, is de kans groter dat de punten op zijn, terwijl de idioot die zichzelf heeft doodgereden, de punten nog lang niet ophad. Grt, Suzan [Dit bericht is aangepast door DruidessI (13-01-2002).]
|
Verwijderd
|
1) Dat probleem heb je maar tijdelijk. Het overgrote deel van de examenkandidaten voor het rijbewijs zitten omennabij de leeftijd 20. Na een tijdje krijg je dus dat iedereen op ongeveer dezelfde leeftijd begint. Voor de beginfase zou je natuurlijk wel punten kunnen relateren aan leeftijd.
2) Als je jezelf doodrijdt, heb je niks meer aan je overgebleven punten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Aangehouden, maar geen boete gekregen SuperS | 32 | 18-12-2005 15:33 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Hulp: Nederlands Documentaire LaurensG | 4 | 25-03-2004 21:49 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: Het puntenrijbewijs is een goede manier om verkeersongevallen tegen te gaan **schildpaddo** | 24 | 11-09-2002 19:59 | |
Stelling: Het proefrijbewijs is belachelijk twiety | 57 | 11-04-2002 11:20 | |
Algemene schoolzaken |
Puntenrijbewijs perzik | 3 | 28-12-2001 12:48 | |
Puntenrijbewijs perzik | 5 | 27-12-2001 15:22 |