Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-07-2005, 08:11
Lajo
Lajo is offline
Volgens mn pa, die ook agent is, is alleen de vader of moeder schuldig. Zij laten het toe, zonder in te grijpen. Mocht je nog geen 18 zijn, dan zijn zij de enige die schuld hebben.
Oud 25-07-2005, 09:03
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
hij heeft een rij-instructeur.... dus dan istie allang 18 he. (en mensen van 16 hebben zelf ook een verantwoordelijkheid lijkt me).
Oud 25-07-2005, 12:32
Lajo
Lajo is offline
Je kan tegenwoordig ook al iets van lessen nemen op een speciaal pacours dacht ik zo.
En je hebt zeker verantwoordelijkheden, maar voor de WET ben je NIET verantwoordelijk, omdat je nog geen 18 bent...
Oud 25-07-2005, 12:36
Wawl
Wawl is offline
Citaat:
Lajo schreef op 25-07-2005 @ 13:32 :
En je hebt zeker verantwoordelijkheden, maar voor de WET ben je NIET verantwoordelijk, omdat je nog geen 18 bent...
Denk je dat echt? Als jij bv. zonder je ouders gaat autorijden en een ongeluk maakt?
Oud 25-07-2005, 12:47
Lajo
Lajo is offline
zijn je ouders verantwoordelijk...
Zij mogen de schade betalen.
(en dat kunnen ze natuurlijk ook weer op jou afhouden, daar niet van, maar ZIJ zijn aansprakelijk...)

Edit: Heb dit even opgezocht...

Voor 14 t/m 17 jarigen zijn de ouders verantwoordelijk bij onopzettelijke schade. Bij opzettelijke schade zijn 16 en 17 jarigen altijd zelf verantwoordelijk. De 14 en 15 jarigen alleen als de ouders of voogd kunnen aantonen dat zij de schade niet konden voorkomen

Laatst gewijzigd op 25-07-2005 om 12:49.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 13:19
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
mijnnaamishaas schreef op 11-07-2005 @ 20:18 :
Tsja.. ik nam ze gewoon te ruim, bijvoorbeeld bij rechtsafslaan een beetje op de andere weghelft terechtkomen. Wat ik dus alleen deed als er geen tegenliggers kwamen als die er wel zijn doe ik het blijkbaar automatisch wel goed
Ik ben gezakt omdat in 3 bochten naar rechts niet strak genoeg voorsorteerde tegen de stoeprand. Ik had het verkeer wel goed in de gaten, ik lette goed op eventuele fietsers die achter mij reden. Ik veroorzaakte dus op geen manier gevaarlijke situatie's) Voor de rest ging alles perfect. (Ik reed ook nog eens in een stad waar ik nog maar 2 keer was geweest) Als jij een beetje op de andere weghelft rijd in de bochten naar rechts mag je flink oefenen!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2005, 17:56
LittleLucille
LittleLucille is offline
verwacht dat als je dan van een ''gewone'' auto weer terug gaat in een les auto, je problemen krijgt met je remmen
Oud 26-07-2005, 21:21
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lajo schreef op 25-07-2005 @ 13:47 :
zijn je ouders verantwoordelijk...
Zij mogen de schade betalen.
(en dat kunnen ze natuurlijk ook weer op jou afhouden, daar niet van, maar ZIJ zijn aansprakelijk...)

Edit: Heb dit even opgezocht...

Voor 14 t/m 17 jarigen zijn de ouders verantwoordelijk bij onopzettelijke schade. Bij opzettelijke schade zijn 16 en 17 jarigen altijd zelf verantwoordelijk. De 14 en 15 jarigen alleen als de ouders of voogd kunnen aantonen dat zij de schade niet konden voorkomen
schade door in een auto te rijden zonder daar bevoegd toe te zijn is opzettelijke schade.
Oud 26-07-2005, 21:22
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
LittleLucille schreef op 26-07-2005 @ 18:56 :
verwacht dat als je dan van een ''gewone'' auto weer terug gaat in een les auto, je problemen krijgt met je remmen
euh.... he ? wat bedoel je ?
Oud 01-08-2005, 21:54
mijnnaamishaas
mijnnaamishaas is offline
Heb het gehaald hoor beetje late reactie omdat ik 's avonds meteen op vakantie ging. En lijkt me vrij logisch dat je minimaal achttien bent als je rijles neemt en examen doet
Met citaat reageren
Oud 04-08-2005, 00:01
Verwijderd
Citaat:
Lajo schreef op 25-07-2005 @ 09:11 :
Volgens mn pa, die ook agent is, is alleen de vader of moeder schuldig. Zij laten het toe, zonder in te grijpen. Mocht je nog geen 18 zijn, dan zijn zij de enige die schuld hebben.
das balen als je pa agent is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten