Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2004, 04:50
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
jullie doen net alsof wij er het super gaaf vinden om de hele toko vol te blazen met rook, het liefst zo veel mogelijk

Dat doe ik helemaal niet. Tweedehands rook is gewoon bijproduct van roken. Helaas. Maar daar zit nou het het probleem....

eigenlijk doe ik het veel liever recht voor je neus

Laten we de discussie een beetje op niveau houden.

Harry Hendrik
Advertentie
Oud 21-05-2004, 15:34
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
In de krant: ventilatie werkt niet.

Dan nu maar snel rookverbod in cafe en disco!

Harry Hendrik
Oud 21-05-2004, 15:50
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
* ²ºº² Maniac ²ºº² * is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-05-2004 @ 16:34 :

Harry Hendrik

ventilatie werkt zeker, mits het een goede is wat een veel discotheken en cafe's niet zo is...
Oud 21-05-2004, 16:11
elfje16
elfje16 is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 12-05-2004 @ 17:58 :
In jongerencentra mag niet meer gerookt worden. Mijn vraag is: wat vinden jullie daarvan? Voors, tegens....
nou, ik loop stage bij een jongerencentrum en ik mag gewoon roken, de bezoekers ook.
behalve als er een activiteit is voor jongeren onder de 16 jaar, dan mag er niet gerookt worden.
en voor mijn school heb ik meerdere jongerencentra's bezocht en daar werd ook gewoon stevig gerookt.
Oud 21-05-2004, 17:45
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 21-05-2004 @ 16:34 :

Harry Hendrik
heb jij zelf niet door wat voor vervelend mannetje je bent?
Oud 21-05-2004, 20:48
Gadje
Gadje is offline
wel allemaal ontopic blijven anders loopt t weer uit de hand.
zelf ben ik dus ook allergisch voor rook
maar daardoor blijf ik niet thuisik ga ook gewoon uit, nadeel is wel dat ik 's avonds helemaal rode ogen heb.
het zou verboden mogen worden van mij.
maar dat bijvoorbeeld de prijs van sigaretten drastisch verhoogd zal worden vind ik ook een goed idee.
als er minder mensen gaan roken is dat iig een goed begin
Oud 22-05-2004, 01:05
Vice
Vice is offline
Rokers zijn eigenlijk best wel gothic, want als je maar lang rookt krijg je zwarte longen.

Het is sowieso wel tof om zo je lichaam te gebruiken. Dan ben je net een stoomrobot vanwege de rook die uit je mond komt.

Dit is overgens niet lullig bedoelt tegenover rokers . Ik heb best wel respect voor mensen die geld uitgeven om hun lichaam te vernietigen.

en neem dit vooral niet te serieus
Oud 22-05-2004, 22:55
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
zelf ben ik dus ook allergisch voor rook
maar daardoor blijf ik niet thuis ik ga ook gewoon uit, nadeel is wel dat ik 's avonds helemaal rode ogen heb.

Ja, dit is toch gewoon triest. Het is ook onnodig. Laat mensen hun verslaaving botvieren daar waar niemand er last van heeft.

En nogmaals: IN JONGERENCENTRA MAG JE NIET MEER ROKEN!

Harry Hendrik
Oud 22-05-2004, 22:59
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Vice :

Verder: OK, iedereen heeft mening over roken. Maar dit gaat over jongerencentra (en beetje over horeca).

Leg mij nou eens uit: waarom moet ik meegenieten van de rook van een ander?
Natuurlijk, er werd altijd al gerookt in cafe's. Maar als we nu roken zouden uitvinden, zouden mensen dan zeggen: "doe het vooral in mijn bijzijn?"

Harry Hendrik
Oud 23-05-2004, 02:12
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
ach maak gewoon verschillende centra, 1 waar je wel mag roken en de ander niet....en dan zul je zien dat de mensen die niet roken (grotendeels dan) gewoon naar de centra gaan waar je mag roken...
Oud 23-05-2004, 03:06
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
ach maak gewoon verschillende centra, 1 waar je wel mag roken en de ander niet....en dan zul je zien dat de mensen die niet roken (grotendeels dan) gewoon naar de centra gaan waar je mag roken...

Interessant idee. Maar hoe zie je dat in de praktijk. In elk dorp twee jongerencentra. Die tegelijk dezelfde band hebben, zelfde DJs....

En al zou men dan doen, dan kunnen die rook-jongerencentra geen subsidie meer ontvangen. Kunnen ze zonder?

Harry Hendrik
Oud 23-05-2004, 13:13
Vice
Vice is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 22-05-2004 @ 23:59 :
Vice :

Verder: OK, iedereen heeft mening over roken. Maar dit gaat over jongerencentra (en beetje over horeca).
sorry, ik was een beetje melig. Dan ga ik nou eenmaal rare dingen posten.
Oud 23-05-2004, 17:41
Blenderhead
Blenderhead is offline
Het gaat erom dat wanneer je roken in een jongerencentrum verbied, dat een hoop jeugd weer terug naar de straat zal gaan. Ik weet niet of jouw jc alleen maar uit brave jongetjes en meisjes bestaat maar hier is het dus de bedoeling om de hangjeugd van de straat af te halen en de overlast daar te beperken.
Oud 23-05-2004, 18:10
tjaaah
tjaaah is offline
roken hoort bij uitgaan, tegen dus!!

hou alsjeblieft op met dat Harry Hendrik naar 1x weten we het wel
Oud 23-05-2004, 21:27
Luna
Luna is offline
Citaat:
cha0s schreef op 19-05-2004 @ 15:52 :
De horeca in bijv. Quebec, Canada is er ontiegelijk op achteruit gegaan sinds het rookverbod: 75% van de bezoekers blijft nu weg.
alsof jij je daar druk om maakt.

verschillen van mening blijf je houden en ik vind gewoon dat de niet rokers meer in hun recht staan dan de rokers omdat zij niemand hinderen en andersom wel. jij bent het daar niet mee eens en daar is niet zoveel aan te veranderen geloofik.
Oud 23-05-2004, 23:27
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Het gaat erom dat wanneer je roken in een jongerencentrum verbied, dat een hoop jeugd weer terug naar de straat zal gaan.

Waarom? Omdat je niet mag roken? Je gaat toch niet naar jongerencentrum om te roken? Maar voor band, of DJ,....

Ik weet niet of jouw jc alleen maar uit brave jongetjes en meisjes bestaat maar hier is het dus de bedoeling om de hangjeugd van de straat af te halen en de overlast daar te beperken.

(1) Niemand hoeft vanwege rookverbod straat op. OK, misschien doe je even buiten een peuk. That's it!
(2) Als je dan op straat gaat hangen, gedraag je dan! Ik zeg toch niet dat mensen zich dan (?) moeten gaan misdragen.

Harry
Oud 23-05-2004, 23:32
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
roken hoort bij uitgaan, tegen dus!!

Leg dat even uit. En als voor mij meeroken nou NIET bij uitgaan hoort?
En het gaat hier over jongerencentra. Dat is niet reguliere horeca. Ze zijn gesubsidieerd. En (dus) stelt de overheid eisen aan zulke instellingen. Sinds 1990 zijn dat eisen op het gebied van roken.
Het is zo simpel!

Harry
Oud 23-05-2004, 23:56
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
als het toch zo simpel is waarom blijf je dan zo zeiken...
het merendeel is het niet met je eens en zullen dat ook nooit worden!!
Oud 24-05-2004, 01:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
als het toch zo simpel is waarom blijf je dan zo zeiken...

Ik zeik niet. Ik vraag naar mensen hun mening. Maar die mensen moeten dan niet doen of dat rookverbod in jongerencentra er nog niet is. Want dat is er al jaren.
Dus ik hoef niks te doen. Mensen die er eventueel problemen mee hebben moeten zorgen dat de wet veranderd wordt!

het merendeel is het niet met je eens en zullen dat ook nooit worden!!

Dat mag. Maar niemand heeft me nog kunnen uitleggen waarom ik mag meegenieten van de rook van een ander.

DAT JE ROOKT MOET JE ZELF WETEN. Maar doe het niet waar mensen er geen prijs op stellen.

Harry
Oud 24-05-2004, 08:26
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 24-05-2004 @ 00:27 :
Het gaat erom dat wanneer je roken in een jongerencentrum verbied, dat een hoop jeugd weer terug naar de straat zal gaan.

Waarom? Omdat je niet mag roken? Je gaat toch niet naar jongerencentrum om te roken? Maar voor band, of DJ,....

Ik weet niet of jouw jc alleen maar uit brave jongetjes en meisjes bestaat maar hier is het dus de bedoeling om de hangjeugd van de straat af te halen en de overlast daar te beperken.

(1) Niemand hoeft vanwege rookverbod straat op. OK, misschien doe je even buiten een peuk. That's it!
(2) Als je dan op straat gaat hangen, gedraag je dan! Ik zeg toch niet dat mensen zich dan (?) moeten gaan misdragen.

Harry
Sommige mensen zijn anders dan jij en veroorzaken wel degelijk overlast op straat, en dan heb ik het niet over 1 zaterdagavond per maand, maar dagelijks. Aangezien 90 % van die mensen ook rookt zullen ze daar niet accuut mee stoppen. En het schiet toch niet op als jij tijdens een leuke band ff buiten een peuk gaat roken. zeg nou zelf....
Oud 24-05-2004, 15:28
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Aangezien 90 % van die mensen ook rookt zullen ze daar niet accuut mee stoppen.

Dan is het aan die mensen op een manier te vinden om om te gaan met hun eigen rookverslaving (of keuze tot roken) en de regelgeving.

En het schiet toch niet op als jij tijdens een leuke band ff buiten een peuk gaat roken. zeg nou zelf....

Tja, dan wacht je even met roken tot die band afgelopen is.

Vergelijk: het schiet toch niet op als je 2 uur in de trein zit en je mag niet roken..... Tja....

Harry
Oud 24-05-2004, 16:33
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 24-05-2004 @ 16:28 :
[B]

En het schiet toch niet op als jij tijdens een leuke band ff buiten een peuk gaat roken. zeg nou zelf....

Tja, dan wacht je even met roken tot die band afgelopen is.

Vergelijk: het schiet toch niet op als je 2 uur in de trein zit en je mag niet roken..... Tja....

Harry

de trein zit toch niet vol met mensen die op het perron overlast veroorzaken?
Oud 24-05-2004, 17:50
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
En de trein heeft altijd nog een wc

Maar goed, ik kan er best inkomen dat je last van rook oid hebt, maar dan ben je een van de weinigen, dus is het ook jou probleem. Hoe hard dat ook is.

En ja ik ben een roker.
Oud 24-05-2004, 17:59
Firefly182
Firefly182 is offline
stel dat verbod maar in. Die gore pentrerende rooklucht is niet te harden. Lekker gezellig meeroken en je longen verneuken.
Af en toe slaat het echt op m'n ogen.

Maar ja, veel mensen die uitgaan roken, waarschijnlijk het merendeel. Dus dan is het maar net de vraag of je zo'n regel dan wel kan instellen. Zal aardig rustig worden denk ik, of 't verbod wordt niet nageleefd.
Hoe graag ik 't ook zou willen, ik denk niet dat het zal werken. Eigenaren van kroegen zullen hun omzet ook echt zien dalen denk ik.

Roken hoort niet bij uitgaan maar bij jezelf. Als je zegt: drank hoort bij uitgaan dan geef ik je gelijk. Want je gaat erheen om een biertje te bestellen en te dansen/luisteren/ouwehoeren.
Je gaat er niet heen om gezellig een sigaret te halen. Dat klopt in mijn ogen(uiteraard wel in die van een paar mensen hier) niet echt.
Oud 24-05-2004, 18:03
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
En als ik zeg dat een biertje met een peuk nog beter smaakt dan een biertje alleen?

Maar ja zoals ik al zei, het zijn maar weinigen die er echt last van hebben en dus zoals jij al zei zal het lastig worden zo'n verbod in te voeren.
Oud 24-05-2004, 18:09
Arseen
Arseen is offline
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.
Persoonlijk heb ik altijd vrij veel last van rook (astma), benauwd dus.
Aan de andere kant vraag ik me af of je zoiets kunt verbieden in uitgaansgelegenheden. Het is ieders goedrecht om te roken, het is immers legaal.
Het zou ongeveer op hetzelfde neerkomen als dat het verboden zou zijn in een kroeg/disco te drinken, omdat mensen last van een dronken soortgenoten hebben.

Desondanks heb ik natuurlijk geen problemen met deze regel
Oud 24-05-2004, 18:14
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
Citaat:
hhendrikxx schreef op 24-05-2004 @ 02:53 :

Ik zeik niet. Ik vraag naar mensen hun mening. Maar die mensen moeten dan niet doen of dat rookverbod in jongerencentra er nog niet is. Want dat is er al jaren.
Dus ik hoef niks te doen. Mensen die er eventueel problemen mee hebben moeten zorgen dat de wet veranderd wordt!

als je om de mening vraagt, waarom ga je er dan steeds tegen in ?
Oud 24-05-2004, 19:05
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
als je om de mening vraagt, waarom ga je er dan steeds tegen in ?

Ik ga er niet tegen in. Ik leg mijn mening naast die van een ander.
Maar ik wacht nog steeds op de uitleg: als jij wilt roken, waarom moet ik dan ongevraagd meegenieten.

Stel, ik vind het lekker om met asbestpoeder te strooien. Zwaar kankerverwekkend. Mag ik dat doen? Als anderen het dan ook binnenkrijgen?

Het probleem met roken is: je stelt ook je 'naasten' er aan bloot. Dus industrie: kom met rookloze sigaret. Iedereen blij!

Arseen, miss_corleone0 :

Het rookverbod geldt al in jongerencentra. Horeca volgt hopelijk snel.

Maar ja zoals ik al zei, het zijn maar weinigen die er echt last van hebben en dus zoals jij al zei zal het lastig worden zo'n verbod in te voeren.

Hoezo? Krijgen 'anderen' (niet-rokers) geen longkanker?
En nogmaals: in jongerencentra is dat verbod er al...

Maar goed, ik kan er best inkomen dat je last van rook oid hebt, maar dan ben je een van de weinigen, dus is het ook jou probleem. Hoe hard dat ook is.

Rare redenatie. Want als het mijn probleem is, heb ik toch recht om van dat probleem gevrijwaard te blijven?
En nogmaals: dat rookverbod in jongerencentra IS ER AL. Dus wie heeft hier een probleem?

Harry

PS: In New York zitten de cafe's nu voller dan toen er wel gerookt mocht worden.....
Oud 24-05-2004, 21:13
Gadje
Gadje is offline
dat laatste is niet waar, de bezoekers blijven uit.
wat denk ik t echte probleem is dat t niet wordt gecontrolleerd.
het wordt niet nageleefd, er zou meer controlle moeten komen op de rookverbod.
wat ik daarentegen wel krom vind is dat je wel mag roken maar niet in de jc's.
laat dan t roken geheel verboden worden.
en waarom blijf je zelf niet van de rook weg?als jij er echt heel erge last van hebt?en dan kan je wel zeggen dat de rokers fout zitten omdat t eigenlijk verboden is maar je bent er zelf ook bij.
Oud 24-05-2004, 21:19
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
ja ga nederland anders even met dat hypocriete amerika vergelijken....daar kijken ze je al raar aan als je met een peuk over straat loopt.....dat is trouwens iets wat niet mag in NY en weet ik veel waar nog meer..
Oud 24-05-2004, 22:34
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Meer controle? Prima! Direct mee beginnen.

Wegblijven? Waarom moet ik wegblijven, terwijl ik niks doe waar anderen last van hebben?

New York: Ik had begrepen dat - na een dip - de bezoekers aantallen weer normaal waren. En zelfs iets hoger. Maar ja, cijfers, cijfers, cijfers....
Anyway: het zal een kwestie van wennen zijn. Er is een omslag nodig. En die komt er. Alleen: je zal altijd met een 'overgang' zitten.

JC's: Ja, trek het gelijk met horeca: alles rookvrij!

Harry Hendrik
Oud 25-05-2004, 00:05
Verwijderd
jaa alles hhendrixx vrij !
Oud 25-05-2004, 00:38
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Laten we nou niet op de man gaan spelen!

Harry
Oud 25-05-2004, 06:50
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 24-05-2004 @ 20:05 :

Hoezo? Krijgen 'anderen' (niet-rokers) geen longkanker?
En nogmaals: in jongerencentra is dat verbod er al...

Rare redenatie. Want als het mijn probleem is, heb ik toch recht om van dat probleem gevrijwaard te blijven?
En nogmaals: dat rookverbod in jongerencentra IS ER AL. Dus wie heeft hier een probleem?

Harry

PS: In New York zitten de cafe's nu voller dan toen er wel gerookt mocht worden..... [/B]
1. Dat verbod kan er best zijn, maar ik ken geeneen jongerencentrum of hoe zoiets ook heet hier in de buurt? Had er om eerlijk te zijn nog nooit van gehoord voordat ik dit draadje las. Wat houdt zo'n jongerencentrum dan in? Is dat iets voor 12 - 18 jarigen waar ze gezellig kunnen poolen/tafelvoetballen/ouwehoeren enzo?

2. Zeker heb jij dat recht, maar dan moet je wegblijven waar gerookt wordt, want gerookt worden zal er toch blijven in uitgaansgelegenheden ( en nee een jc zie ik niet als een uiotgaansgelegenheid ). Dat bedoelde ik.

En ik heb geen probleem, want ik kom nooit in zogenaamde jongerencentra.

3. Gelukkig woon ik in Maastricht en niet in New York.
Oud 25-05-2004, 08:09
Gadje
Gadje is offline
als je het er niet mee eens bent dan blijf je weg, ook al is het verboden waar jij niet tegen kunt/bij wil zijn
zolang er geen controle is blijft het gebeuren, dan kan jij er nog wel en groot probleem van maken maar daar schiet je niks mee op. pak t dan groot aan, dien een klacht in zorg dat er iets concreets gebeurt
Oud 25-05-2004, 09:17
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Gadje schreef op 25-05-2004 @ 09:09 :
als je het er niet mee eens bent dan blijf je weg, ook al is het verboden waar jij niet tegen kunt/bij wil zijn
zolang er geen controle is blijft het gebeuren, dan kan jij er nog wel en groot probleem van maken maar daar schiet je niks mee op. pak t dan groot aan, dien een klacht in zorg dat er iets concreets gebeurt

ja, en zorg dat jongerencentra torenhoge boetes krijgen zodat ze failliet gaan, kunnen we weer lekker buiten hangen in de winter
Oud 25-05-2004, 09:18
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 24-05-2004 @ 20:05 :
[B

Ik ga er niet tegen in. Ik leg mijn mening naast die van een ander.
Maar ik wacht nog steeds op de uitleg: als jij wilt roken, waarom moet ik dan ongevraagd meegenieten.
[/B]

als jij ongevraagd hierover gaan lopen zeuren, moet ik dan ongevraagd meegenieten? Als iemand stinkt, mag hij dan nergens meer komen?
Oud 25-05-2004, 10:34
Footprint
Footprint is offline
anders maken ze gewoon rookkroegen, alleen voor rokers
Oud 25-05-2004, 10:36
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
En omdat dat het meerendeel is tijdens het uitgaan zullen ook daar de niet rokers komen ( afgezien van het punt dat rokers meestal de gezelligste mensen zijn )
Oud 25-05-2004, 11:04
Blenderhead
Blenderhead is offline
Oud 25-05-2004, 11:42
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
Footprint schreef op 25-05-2004 @ 11:34 :
anders maken ze gewoon rookkroegen, alleen voor rokers
in principe heb je die nu al, het is nog niet verboden en toch meer dan de helft rookt, niet-rokers komen daar ook vrijwillig
of mag je dan alleen de kroeg in als je rookt?
hmm dan krijgen we die discussie weer, dan mag ik niet meer naar binnen
Oud 25-05-2004, 12:18
Footprint
Footprint is offline
hehe je mag gewoon naar binnen als je niet rookt, maar je weet dat er in die kroeg gerookt gaat worden dus mensen met astma, gevoelige ogen of wat dan ook weten dat ze die kroeg beter niet binnen kunnen stappen.
Oud 25-05-2004, 12:19
Footprint
Footprint is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 25-05-2004 @ 11:36 :
En omdat dat het meerendeel is tijdens het uitgaan zullen ook daar de niet rokers komen ( afgezien van het punt dat rokers meestal de gezelligste mensen zijn )
Oud 25-05-2004, 12:31
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
vizz schreef op 23-05-2004 @ 22:27 :
alsof jij je daar druk om maakt.
eigenlijk wel ja.

Citaat:
verschillen van mening blijf je houden en ik vind gewoon dat de niet rokers meer in hun recht staan dan de rokers omdat zij niemand hinderen en andersom wel. jij bent het daar niet mee eens en daar is niet zoveel aan te veranderen geloofik.
en dat vind ik 'n kromme redenering aangezien je als anti-roker zwaar in de minderheid bent in dat gebied. (in de horeca en discotheken, jc's, etc..)
Oud 25-05-2004, 12:46
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Veel reacties.... Weinig tijd.... ik reageer zo snel mogelijk.

Maar even snel over dat idee van rook-cafe's.

(Ja, zie dit maar als off-topic, want gaat eigenlijk over jongerencentra, en niet over normale horeca)

Mijn idee:

Maak 4 soorten horeca:

(1) Restaurants / Cafetaria's -> natuurlijk rookvrij! Eten en in de rook zitten is GOOR!

(2) Gewone Cafe's -> rookvrij! Ik hoef niet mee te genieten van jouw rookverslaving!

(3) Rook-cafe's -> hier mag je roken. MAAR WORDT GEEN ALCOHOL VERKOCHT. Hier ga je dus puur heen om een peuk te doen.
Vergelijk coffeeshops. Die moeten allenaal alcohol-vrij worden. Uitbater moet kiezen: wiet of drank.

(4) Coffeeshops -> hier mag je blowen. MAAR DAN MOET DAT WEL WETTELIJK GEREGELD WORDEN. Gedogen is fout! Nederland moet nek eens uitsteken. Of verbieden. Of toestaan.

Heel makkelijk toch:

wil je drankje -> cafe
wil je peuk -> rooksalon ()
wil je blowen -> coffeeshop

Harry

PS: iedereen bedankt voor reactie!!!!
Oud 25-05-2004, 13:37
Footprint
Footprint is offline
hehe grapjas een rookcafe voor alleen een peuk
Oud 25-05-2004, 13:53
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
hehe grapjas een rookcafe voor alleen een peuk

Ik meen dit serieus!
Een rookcafe!
Nogmaals: alle coffeeshops moeten toch ook alcoholvrij worden!?

Harry
Oud 25-05-2004, 14:10
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 14:53 :

Nogmaals: alle coffeeshops moeten toch ook alcoholvrij worden!?

Harry
hehe liever niet, maar er zijn van die figuren die er wazig of agressief van worden
Oud 25-05-2004, 14:17
Verwijderd
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 13:46 :

(3) Rook-cafe's -> hier mag je roken. MAAR WORDT GEEN ALCOHOL VERKOCHT. Hier ga je dus puur heen om een peuk te doen.
Vergelijk coffeeshops. Die moeten allenaal alcohol-vrij worden. Uitbater moet kiezen: wiet of drank.

bepaal jij ineens dat er geen alcohol mag worden verkocht?
waar slaat dat in godsnaam op?
Oud 25-05-2004, 14:21
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 25-05-2004 @ 13:46 :
fuck dat gezeik, gewoon alcohol schenken.
en 't is een vergelijking van niks ook nog 'ns.
(plus dat 't werkelijk nergens op slaat. sta je te zuipen in de kroeg, moet je naar 'n andere kroeg 2 straten verder om te roken... maar natuurlijk. )

Regels voor berichten