Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Nachtleven & Festivals

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 20:19
Luna
Luna is offline
Citaat:
cha0s schreef op 30-05-2004 @ 19:47 :
'tuurlijk, zolang 'jouw' probleem maar wordt opgelost mag de rest verkankeren.
uiteraard, egoïsme de gekste.
Oud 31-05-2004, 00:44
cha0s
cha0s is offline
ah well..
Oud 31-05-2004, 01:16
Vice
Vice is offline
Citaat:
cha0s schreef op 30-05-2004 @ 19:47 :
'tuurlijk, zolang 'jouw' probleem maar wordt opgelost mag de rest verkankeren.
zo denken de meeste rokers waarschijnlijk ook.
Oud 31-05-2004, 01:34
Vice
Vice is offline
Citaat:
cha0s schreef op 31-05-2004 @ 01:44 :
ah well..
Maar als je niet meer mag roken, blijf jij natuurlijk wel komen, toch? Anders zijn er straks geen cafeetjes meer.
Oud 31-05-2004, 01:50
cha0s
cha0s is offline
mjoah, maar wel stug doorrokend, binnen.
en je kan 'r wel zo komisch over doen, maar als dat verbod doorgezet wordt, gaat de horeca daar enorm op achteruit. kan je wel makkelijk zeggen: net goed voor die zakkenvullende, woekerwinst draaiende homeaux, maar da's gewoon gelul dan. je komt dan met 'n oplossing waar je meer mee verziekt dan dat je er dingen mee bereikt. plus, de meerderheid in die cafés zijn roker en niet-rokers die zich moedwillig in die rook begeven en er geen problemen mee hebben. dat is de meerderheid in 't uitgaanscircuit ook. roken is daar géén probleem. punt.
toch willen jullie koste wat kost al die meuk rookvrij hebben, zorg dan ook maar voor goede oplossingen en wetten. en niet half werk leveren door heel makkelijk 'n verbod op te stellen en de gedupeerden maar lekker de tering te laten krijgen.

Laatst gewijzigd op 31-05-2004 om 01:56.
Oud 31-05-2004, 03:32
Verwijderd
Citaat:
cha0s schreef op 31-05-2004 @ 02:50 :

toch willen jullie koste wat kost al die meuk rookvrij hebben, zorg dan ook maar voor goede oplossingen en wetten. en niet half werk leveren door heel makkelijk 'n verbod op te stellen en de gedupeerden maar lekker de tering te laten krijgen.
hoe erg heb je gelijk
Oud 31-05-2004, 09:42
very drunk driver
very drunk driver is offline
het is bewezen dat meeroken schadelijk is. dus ik vind dat als 1 iemand rookt dat de rest geen last van hoeft te hebben (ookal is het meestal 1 man niet rookt en 10 wel). maar de manier dat het wordt opgelost vind ik minder. je wordt gewoon in de kou gezet. ik vind dat er dan ook verplicht rook ruimtes moeten komen zodat je daar kan staan.
altijd als er een verbod wordt gedaan wordt er ook een oplossing daarvoor gegeven. bijvoorbeeld als er aan de rails wordt gewerkt inplaats dat je maar moet zien hoe je verder moet reizen zetten ze bussen in zodat je er toch komt. bij het rookverbod moet je buiten kleumen.
Oud 31-05-2004, 11:18
Vice
Vice is offline
Ik ben ook een voorstander van rookruimtes. Het nadeel alleen is dat de meeste disco's en cafe's te klein voor zijn. Daardoor zouden die rookruimtes onveilig zijn.

@chaos
Ik heb heus geen hekel aan rokers en als een vriend van me buiten even een sigaretje moet roken ben ik niet te beroerd om even mee te gaan. Het enige wat ik wil is dat je een beetje respect hebt voor de mensen die niet roken en accepteerd dat er ook mensen zijn die eens niet in de rook willen staan tijdens het uitgaan.

Misschien is dit een vreselijk stom idee, maar ik wel eens aan gedacht dan zo'n cafe bijvoorbeeld 2 keer per week rookvrij is en de rest van de dagen gewoon kan roken. Met een beetje goede ventilatie zou het wel kunnen.
Oud 31-05-2004, 11:47
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Vice schreef op 31-05-2004 @ 12:18 :
@chaos
Ik heb heus geen hekel aan rokers en als een vriend van me buiten even een sigaretje moet roken ben ik niet te beroerd om even mee te gaan. Het enige wat ik wil is dat je een beetje respect hebt voor de mensen die niet roken en accepteerd dat er ook mensen zijn die eens niet in de rook willen staan tijdens het uitgaan.
Ja, dat accepteer ik ook wel en omgekeerd ben ik heus niet te beroerd om ff buiten te gaan staan als iemand er last van heeft, als 'ie 't gewoon ff vraagt of meld. Heb best respect voor mensen die 'r last van hebben en niet-rokers. Alleen de anti-rokers mogen wat mij betreft aan het gas. Die maken 't ernaar dat het respect vd roker richting de niet-roker steeds kleiner wordt door demonisering, irritant gezeik en die klote rookverboden. Beste campagne die we gehad hebben was nog wel: "roken? we komen er samen wel uit." Maar dat is niet goed genoeg meer, we gaan nu voor totale uitbanning van. *zucht*

En aan de andere kant is 't ook erg wrang dat de grote meerderheid moet wijken voor 'n heel klein percentage mensen. (in 't uitgaans circuit dan.) Dat is gewoon egoïstisch. Iets waar de roker nu van beticht wordt te zijn met z'n verslaving, beetje krom.
Oud 31-05-2004, 20:56
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
cha0s schreef op 31-05-2004 @ 12:47 :
Ja, dat accepteer ik ook wel en omgekeerd ben ik heus niet te beroerd om ff buiten te gaan staan als iemand er last van heeft, als 'ie 't gewoon ff vraagt of meld. Heb best respect voor mensen die 'r last van hebben en niet-rokers. Alleen de anti-rokers mogen wat mij betreft aan het gas. Die maken 't ernaar dat het respect vd roker richting de niet-roker steeds kleiner wordt door demonisering, irritant gezeik en die klote rookverboden. Beste campagne die we gehad hebben was nog wel: "roken? we komen er samen wel uit." Maar dat is niet goed genoeg meer, we gaan nu voor totale uitbanning van. *zucht*

En aan de andere kant is 't ook erg wrang dat de grote meerderheid moet wijken voor 'n heel klein percentage mensen. (in 't uitgaans circuit dan.) Dat is gewoon egoïstisch. Iets waar de roker nu van beticht wordt te zijn met z'n verslaving, beetje krom.
rokers krijgen gelijk, ondanks dat ze in de minderheid zijn, omdat zij doen wat niet schadelijk is( niet roken dus) en rokers wel
Oud 31-05-2004, 22:11
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
Gadje schreef op 31-05-2004 @ 21:56 :
rokers krijgen gelijk, ondanks dat ze in de minderheid zijn, omdat zij doen wat niet schadelijk is( niet roken dus) en rokers wel
Logica...

Rokers krijgen gelijk ( knip ) omdat zij iets doen wat niet schadelijk is ( niet roken dus ) en rokers wel.

Oud 01-06-2004, 00:02
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Alleen de anti-rokers mogen wat mij betreft aan het gas. Die maken 't ernaar dat het respect vd roker richting de niet-roker steeds kleiner wordt door demonisering, irritant gezeik en die klote rookverboden. Beste campagne die we gehad hebben was nog wel: "roken? we komen er samen wel uit." Maar dat is niet goed genoeg meer, we gaan nu voor totale uitbanning van.

Vind eerste zin beetje ongelukkig...

Dan:

Anti-rokers? Tja, myself not being an anti-smoker, kan ik hier niet zoveel over zeggen. Ik ben wel 100% anti-meeroken.

Roken? We komen er samen wel uit.

Ja, maar dat werkte dus niet. In een restaurant is nog NOOIT iemand naar me toegekomen van een ander tafeltje met de vraag: heb je er last van als ik een sigaret op steek.

In een disco is nog nooit iemand naar me toegekomen met de vraag. Ik steek een peuk op, je staat vlak bij me, zal ik even wachten?

Hoezo, we komen er wel uit?
Oud 01-06-2004, 00:05
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
En aan de andere kant is 't ook erg wrang dat de grote meerderheid moet wijken voor 'n heel klein percentage mensen. (in 't uitgaans circuit dan.) Dat is gewoon egoïstisch.

Wederom: we zitten in een overgang.

Maak horeca nou eens rookvrij. Wacht 5, 10 jaar. Dan is er generatie vertrouwd met heerlijke rookvrij eten, rookvrij dansen en met niet-stinkende kleren thuis komen.

Ga DAN eens proberen of je aan substantiele meerderheid komt voor her-invoering van roken in horeca.

WE ZITTEN IN OVERGANG!!!!

Van "je mag overal roken, tenzij...." gaan we naar "je mag nergens roken, tenzij..."

Echt...
Oud 01-06-2004, 00:07
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik ben ook een voorstander van rookruimtes. Het nadeel alleen is dat de meeste disco's en cafe's te klein voor zijn.

Nou, maar dan is het toch simpel: ALLE HORECA ROOKVRIJ. Wil / kan de eigenaar een rookruimte verzorgen, dan mag dat!
Is niet zo moeilijk!

Want:

Van "je mag overal roken, tenzij...." gaan we naar "je mag nergens roken, tenzij..."
Oud 01-06-2004, 00:09
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
het is bewezen dat meeroken schadelijk is. dus ik vind dat als 1 iemand rookt dat de rest geen last van hoeft te hebben (ookal is het meestal 1 man niet rookt en 10 wel). maar de manier dat het wordt opgelost vind ik minder. je wordt gewoon in de kou gezet. ik vind dat er dan ook verplicht rook ruimtes moeten komen zodat je daar kan staan.

Maar dat is dan toch verantwoordelijkheid van de eigenaar. Die kan (hoeft niet, *kan*) er voor kiezen om rookruimte te maken. Maar dit is niet verplicht...
Oud 01-06-2004, 00:11
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Mjoah, heb je de ontwikkelingen gezien? Gesloten cafés, bezoekersaantallen die met 75% kelderen. Ik kan niet wááááchten.

In New York is het weer aangetrokken.

Kijk er abstract naar:

Je verstoort een toestand (je mag overal roken -> wordt -> rookvrij), dan treden er allerlei schommelingen op, tot er nieuwe stabiele toestand is ontstaan.
Oud 01-06-2004, 01:46
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-06-2004 @ 01:02 :
Vind eerste zin beetje ongelukkig...
treffender kon 'ie niet.

Citaat:
Dan:

Anti-rokers? Tja, myself not being an anti-smoker, kan ik hier niet zoveel over zeggen. Ik ben wel 100% anti-meeroken.
je gedraagt je wel als anti-roker.

Citaat:
Roken? We komen er samen wel uit.

Ja, maar dat werkte dus niet.
omdat de anti-rokertjes vinden dat alle concessies aan de kant van 't rokers kamp gedaan moesten worden.

Citaat:
In een restaurant is nog NOOIT iemand naar me toegekomen van een ander tafeltje met de vraag: heb je er last van als ik een sigaret op steek.

In een disco is nog nooit iemand naar me toegekomen met de vraag. Ik steek een peuk op, je staat vlak bij me, zal ik even wachten?
Nee, gek hé?
Viel te verwachten deze voorbeelden.

Citaat:
Hoezo, we komen er wel uit?
Door bijv. zelf naar die persoon van dat ander tafeltje toe stappen als je er last van hebt en in 'n discotheek is het nogal wiedes dat 'r niemand naar je toe zal komen met die vraag. Omgekeerd kan je 't wel vragen natuurlijk. Alsof die vent aan dat tafeltje kan ruiken dat je er last van hebt of er extreem bezwaar tegen hebt.

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 01:49.
Oud 01-06-2004, 01:48
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-06-2004 @ 01:05 :
Wederom: we zitten in een overgang.

Maak horeca nou eens rookvrij. Wacht 5, 10 jaar. Dan is er generatie vertrouwd met heerlijke rookvrij eten, rookvrij dansen en met niet-stinkende kleren thuis komen.
Een Gedwongen, geforceerde, slecht georganiseerde overgang ja. Tegen de weerstand in.

Citaat:
Ga DAN eens proberen of je aan substantiele meerderheid komt voor her-invoering van roken in horeca.

WE ZITTEN IN OVERGANG!!!!

Echt...
gedwongen, geforceerd, met vuile spelletjes, taboes creeërend, demoniserend. (leuk, woordjes spuien. )
maar iig, mja.. perfecte basis voor 'n overgang. 't zet gewoon veel kwaad bloed. that's all.
Oud 01-06-2004, 02:52
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Waarom moet het initiatief bij de niet-roker liggen? De roker doet iets waar de niet-roker (of in ieder geval sommige niet-rokers) last van hebben. Dan lijkt het me schappelijk dat de eventueel overlast veroorzakende partij initiatieven ontplooid.

Bovendien: ik zeg er wel eens wat van - netjes, beleefd - en ik ben het zat om een grote bek te krijgen.

En waarom is het nogal wiedes dat in een disco niemand zal komen vragen of iemand anders last heeft van een peuk. ROKEN WAAR OOK NIET-ROKERS ZIJN, IS NIET NORMAAL.
Oud 01-06-2004, 03:00
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Sorry, beetje flauw. Maar ik kon het niet laten...

Noorwegen volgt Iers rookverbod

OSLO In Noorwegen geldt vanaf vandaag
een rookverbod in alle restaurants en
café's.Het land volgt daarmee het
voorbeeld van Ierland,dat in maart een
algemeen rookverbod invoerde voor
openbare gelegenheden.

Het Noorse rookverbod is ingesteld om
het horecapersoneel te behoeden voor
aandoeningen die het gevolg zijn van
roken.In Noorwegen rookt ongeveer 26%
van de volwassenen.

In eerste instantie zou de wetgeving op
1 januari van kracht worden,maar de
regering besloot tot uitstel om het
uitgaande publiek niet de winterse
vrieskou in te hoeven sturen.

(bron: good old teletekst)

[ EDIT: schrijffoutje verbeterd ]

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 03:19.
Oud 01-06-2004, 03:14
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-06-2004 @ 03:52 :
Waarom moet het initiatief bij de niet-roker liggen? De roker doet iets waar de niet-roker (of in ieder geval sommige niet-rokers) last van hebben.
Sommige niet-rokers idd, maar hoe kan je zien dat 'n persoon er eventueel last van zou kunnen hebben dan? Ik steek gewoon m'n peuk op en als iemand 'r last van heeft en er wat van zegt is die kankerstaaf ook zo weer gedoofd of sta ik binnen 2 tellen ergens anders. Werkt veel beter.

Citaat:
Dan lijkt het me schappelijk dat de eventueel overlast veroorzakende partij initiatieven ontplooid.
Er is nog nooit 'n automobilist geweest die mij gevraagd heeft of ik last heb van de uitlaatgassen die zijn/haar auto produceert of initiatieven ontplooide. Om 'ns een zijstraat te noemen.

Citaat:
Bovendien: ik zeg er wel eens wat van - netjes, beleefd - en ik ben het zat om een grote bek te krijgen.
Je krijgt lang niet altijd 'n grote bek, neem ik aan.

Citaat:
En waarom is het nogal wiedes dat in een disco niemand zal komen vragen of iemand anders last heeft van een peuk. ROKEN WAAR OOK NIET-ROKERS ZIJN, IS NIET NORMAAL.
Omdat 'roken waar niet-rokers zijn, is niet normaal' totaal niet de heersende opvatting is in discotheken of cafés misschien?

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 03:23.
Oud 01-06-2004, 03:18
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Omdat die zin in hoofdletters totaal niet de heersende opvatting is in discotheken of cafés misschien?

Maar misschien moet dat dan net veranderen.... Als ik zie hoe de houding tegen roken al veranderd is de laaste jaren... Het gaat de goede kant op. Maar het duurt zo lang

Toen ik nog kind was: iedereen rookte, overal! Nu veranderd dat steeds meer. Gelukkig!

Zoals iemand anders schreef in zo'n discussie: ik ga toch ook niet met een spuitbus vol poep-lucht in je gezicht blazen.

En wat ik al eens zei: als ik nou graag met asbest rondstrooi, mag ik dat dan maar doen?

Roken is niet onschuldig! Het is goor, vies en erg ongezond. Het had er nooit moeten zijn. Het is er wel. OK, en daarom moeten we wegen vinden om er mee om te gaan. Maar niet ten koste van een niet-roker. NOOIT! In geen geval.
Sorry, ben beetje fel. Maar ik begin discussie zat te raken. Het gaat over een product wat SLECHT is. Joh, het zou toch nu nooit meer door de 'keuring' komen....
Oud 01-06-2004, 03:22
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
omdat de anti-rokertjes vinden dat alle concessies aan de kant van 't rokers kamp gedaan moesten worden.

Inderdaad! Ik wil op geen enkele manier last hebben van rook.

En gelukkig wordt dat ook steeds meer vastgelegd in de wet.

Voorbeeld: een rookruimte mag niks hebben waardoor een niet-roker in de ruimte zou moeten zijn.
Overdreven? Tja, ..... weetje..... Roken had er gewoon nooit moeten zijn (nu zeg ik het weer....).

Al deze discussies, al deze maatregelen, een wet die 14 jaar niet wordt nageleefd. Het is zo onnodig.
Behandel roken gewoon als elke andere actviteit: dat doe je niet als een ander er last van heeft. En je bent.... KLAAR
Oud 01-06-2004, 03:25
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-06-2004 @ 04:18 :
Joh, het zou toch nu nooit meer door de 'keuring' komen....
dus? alcohol ook niet.
Oud 01-06-2004, 03:27
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-06-2004 @ 04:22 :
Voorbeeld: een rookruimte mag niks hebben waardoor een niet-roker in de ruimte zou moeten zijn.
Overdreven? Tja, ..... weetje..... Roken had er gewoon nooit moeten zijn (nu zeg ik het weer....).
Dat is zeker overdreven. Als die rookruimte er is, heb jij toch je zin? Rookvrije gebieden overal waar je maar gaat en staat, prima toch? Beetje sneu om dan te zeggen dat 'n rookruimte enkel en alleen 'n lege kamer met in het midden 'n asbak mag zijn.
Oud 01-06-2004, 03:29
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
dus? alcohol ook niet.

Het verschil met roken is dat alcohol op zich geen 'naburige' effecten heeft op anderen. Flauw gezegd: er komt geen kankerverwekkende walm uit een flesje Breezer. Was dat wel zo: niet drinken in gezelschap van mensen die daar geen prijs op stellen.

Vergelijk: neem zoveel nicotine-pleisters als je wilt als je naast me staat in een jongerencentrum
Oud 01-06-2004, 03:31
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Beetje sneu om dan te zeggen dat 'n rookruimte enkel en alleen 'n lege kamer met in het midden 'n asbak mag zijn.

Dat zeg ik niet.

Maar VOLGENS DE WET mag er niets 'exclusief' in de rookruimte zijn.
Dus als in jongerencentrum gevulde koeken - automaat staat, dan mag die niet in de rookruimte staan.
OF: een in de rookruimte en een in de algemene ruimte.

VOOR DE DUIDELIJKHEID: ik heb niks tegen rookruimtes!
Oud 01-06-2004, 03:32
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 01-06-2004 @ 04:22 :
Inderdaad! Ik wil op geen enkele manier last hebben van rook.

En gelukkig wordt dat ook steeds meer vastgelegd in de wet.
en je dan nog afvragen waarom het 'we komen er samen wel uit' niet werkte. *zucht*

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 03:36.
Oud 01-06-2004, 03:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
en je dan nog afvragen waarom het 'we komen er samen wel uit' niet werkte. *zucht*

Omdat dat 'we komen er samen wel uit' had moeten resulteren in het zelfde: NERGENS blootstelling van niet-rokers aan kankerverwekkende rook.

Maar.... als iemand vraagt: heb je er problemen mee, en die persoon zegt 'nee'. Tja, .... dan kan roker natuurlijk zijn gang gaan.

Maar het 'mandaat' moet dan wel bij niet-roker liggen. Die moet ALTIJD (ja, altijd!) nee kunnen zeggen. En de roker moet het ALTIJD (ja, altijd!) vragen....

Dat gebeurde niet ("ik rook waar ik dat wil'). Dus is wetgeving - helaas - noodzakelijk...
Oud 01-06-2004, 05:19
cha0s
cha0s is offline
Dat had daarin niet moeten resulteren, is nooit de opzet ervan geweest. Maar precies zo'n houding is de reden dat het spaak is gelopen. "ja, wel samen proberen op te lossen, maar toch eis ik alles rookvrij." dat idee.
"De roker moet 't altijd vragen," kom op zeg...
Er samen uitkomen wil niet zeggen dat de roker bij wijze van spreken - mag ik hopen althans - de hele zaal af moet gaan met de vraag of er eventueel mensen zijn die 'r last van zouden kunnen hebben, maar dat degenen die er last van hebben dat kenbaar maken zodat de roker zich daaraan aan kan passen op dat moment - wat 'ie dan idd ook wel moet doen - zodat we elkaar weer in peace & quiet dood kunnen staren.
Lijkt mij toch echt handiger dan de roker naar 'n speld in 'n hooiberg te laten zoeken waar 'ie vervolgens niet bij in de buurt mag/moet gaan staan.

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 05:36.
Oud 01-06-2004, 07:37
Gadje
Gadje is offline
vandaag is norwegen rookvrij, en ze zeggen dat t al werkt nouja das dan mooi het 2e kand in de wereld met een rookvrije horeca
de slogan is nu: we roken alleen nog maar zalm
en daar moest ik best om lachen
Oud 01-06-2004, 11:16
Blenderhead
Blenderhead is offline
de noren stonden nou ook niet bepaald bekend als 'rokers'
Oud 01-06-2004, 11:33
Verwijderd
hendrik leer alsjeblieft quoten dit leest echt vervelend.

Zoals het er nu uit ziet zijn de antirokers (mensen die weigeren in de rook te staan) in de minderheid. Laat die dan lekker met ranja op de bank naar het songfestival kijken
Oud 01-06-2004, 16:20
Notorious P.I.S
Notorious P.I.S is offline
Citaat:
very drunk driver schreef op 31-05-2004 @ 10:42 :
je wordt gewoon in de kou gezet. ik vind dat er dan ook verplicht rook ruimtes moeten komen zodat je daar kan staan.
altijd als er een verbod wordt gedaan wordt er ook een oplossing daarvoor gegeven. bijvoorbeeld als er aan de rails wordt gewerkt inplaats dat je maar moet zien hoe je verder moet reizen zetten ze bussen in zodat je er toch komt. bij het rookverbod moet je buiten kleumen.
en dat zorgt automatisch voor meer zieken............

EN UITEINDELIJK GAAN WE ALLEMAAL NAAR DE KANKER, WAT BOEIT DAT ROKEN UITEINDELIJK? SODOM EN GOMMORAH, SMOG EN ZURE REGEN, BASSIE EN ADRIAAN, KANKER EN AIDS, GEKKER KAN HET NIET WORDEN VROEG OF LAAT STERVEN WE EN HET LIEFST ALLEMAAL TEGELIJK EN LEKKER LANGZAAM.

sorrie, maar ik begin deze discussie een beetje als nutteloos te zien, meneer hendriks + consorten hebben hun mening en die zal niet verbuigen, kortom, laat maar zitten, ik ga me aftrekken.

Laatst gewijzigd op 01-06-2004 om 16:27.
Oud 02-06-2004, 00:43
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Zoals het er nu uit ziet zijn de antirokers (mensen die weigeren in de rook te staan) in de minderheid. Laat die dan lekker met ranja op de bank naar het songfestival kijken
Nee, want waarom moet ik (ik ben trouwens geen anti-roker!) wegblijven omdat jij je verslaving etaleert?
Dat is het punt: jij doet iets wat schadelijk is, en een ander mag meegenieten....

Citaat:
sorrie, maar ik begin deze discussie een beetje als nutteloos te zien,
Ik heb zeker interessante uitwisseling van ideeen gezien. Maar goed, dicussie om discussie is ook niks voor mij.

Dus laten we het gewoon zo doen:

(1) We blijven lekker feesten met z'n allen.
(2) We mogen niet meer roken in jongerencentra, dus dat doen we ook niet meer.

OK?
Oud 02-06-2004, 10:45
mimima
mimima is offline
ik ben er voor!! al dat gerook steeds is echt irritant voor de niet-rokers.
Oud 02-06-2004, 11:10
Verwijderd
ik vind hhendrixx een behoorlijke anti roker
Oud 02-06-2004, 11:25
Gadje
Gadje is offline
Citaat:
henri de penri schreef op 02-06-2004 @ 12:10 :
hij is volgens mij meer tegen t roken dan tegen de persoon de roker
Oud 02-06-2004, 13:32
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
Gadje schreef op 02-06-2004 @ 12:25 :
hij is volgens mij meer tegen t roken dan tegen de persoon de roker
Sterker: ik ben nog meer tegen meeroken . Roken of niet roken is en blijft persoonlijke keuze!
Oud 02-06-2004, 20:18
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
henri de penri schreef op 02-06-2004 @ 12:10 :
uhhu
Oud 03-06-2004, 00:17
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Behoorlijke anti-meeroker!
Zo goed?
Oud 03-06-2004, 00:44
Verwijderd
nee
Oud 03-06-2004, 02:58
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Harry: zo goed?
Henri: nee

Hoezo? Zeg ik ooit dat mensen niet mogen roken? Dat moet je toch zelf weten?
Ik ben alleen tegen meeroken.
Oud 03-06-2004, 09:17
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
Dus laten we het gewoon zo doen:

(1) We blijven lekker feesten met z'n allen.
(2) We mogen niet meer roken in jongerencentra, dus dat doen we ook niet meer.
1. Ik feest niet waar niet gerookt mag worden

2. Als het wettelijk verboden is, niet doen nee. Horeca wel gewoon lekker blijven dampen
Oud 03-06-2004, 09:39
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Citaat:
1. Ik feest niet waar niet gerookt mag worden
Jammer. Want dan ga je in de toekomst veel leuke feestjes missen (en dit bedoel ik absoluut niet hatelijk).
Oud 03-06-2004, 10:16
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 03-06-2004 @ 10:39 :
Jammer. Want dan ga je in de toekomst veel leuke feestjes missen (en dit bedoel ik absoluut niet hatelijk).
haha , hoe naief
Oud 03-06-2004, 19:07
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
hhendrikxx schreef op 03-06-2004 @ 10:39 :
- Noem eens wat op? Voorbeelden ?

Verder zie reactie birthmark.
Oud 04-06-2004, 01:09
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
- Noem eens wat op? Voorbeelden ?

Sowieso alle bandjes, optredens, dansavonden in jongerencentra (want die moeten nu al rookvrij zijn).

En binnen enkele jaren is de horeca rookvrij (zeker de poppodia -> want: gesubsidieerd).

Kortom: alles!

PS: sorry, maar quote deed het even niet... Daarom maar vet gemaakt....
Oud 04-06-2004, 08:04
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Hehe np

Maar ik geloof niet zozeer dat de horeca geheel rookvrij gaat worden.

En dat gaat sowieso niet werken op de feesten waar ik rondhang...
Oud 04-06-2004, 09:53
Gadje
Gadje is offline
eigenlijk best fijn als t rookvrij is
dan stink je iig nie tmeer zo naar de rook
gelukkig
Advertentie

Regels voor berichten