Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2003, 22:45
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
byebye schreef:
Scimmia, ik begin ernstig het vermoeden te krijgen dat je maar wat verzint om een discussie over je los te maken.....
Of zit ik écht heel fout? Durf je dan te reageren op m'n vorige post?
je zit best wel fout, al het rare dat zij doet is echt

wij zijn tegelijkertijd begonnen met deze slaapschema, en ik moet zeggen het bevalt mij prima.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 23:53
notbonefish
notbonefish is offline
Enkele opmerkingen over het slaap schema:

* de 'echte' naam van deze schema is "Polyfase slaap ritme". hij komt in de natuur veel voor, bijvoorbeeld bij ratten. ook babies volgen zo'n ritme voor de eerste paar maanden. er wordt ook vermoedt dat dit de slaapritme was voor onze voorouders, en dat we om welke reden dan ook er geen behoefte meer aan hadden (omdat we bijv. niet gelijk klaarwakker hoefde te zijn; wat een effect is van korter slapen)

* het is absoluut niet aan te raden om als nog niet volgroeide kind dit ritme te volgen. de Non-REM slaap (wat je dus inkort) is belangrijk voor de regeling van groeihormonen. als bijeffect is het dus idd mogelijk, zoals Scimmia zegt, dat wonden dus minder snel genezen (hoewel ik dat zelf niet gemerkt heb). de NREM slaap is blijkbaar ook belangrijk voor de immuun systeem, en ik heb gemerkt dat ik (vooral de eerste periode) veel verkouden ben geweest (terwijl mijn immuun systeem sterker is dan die van de gemmiddelde nederlander). dus als je vatbaar bent voor ziektes, chronisch ziek bent, of aan het bijkomen bent van wat dan ook, lijkt het mij niet slim om dit te doen.

* de REM fase is belangrijk voor het geheugen, en voor de hogere cognitieve functies. uit onderzoek met selectieve slaap deprivatie is gebleken dat het lichaam bereid is om alle andere fases op te offeren voor de REM slaap: als je steeds wakker wordt gemaakt zodra je de REM in gaat, begint de REM steeds vroeger, en uiteindelijk ga je gelijk de REM in. dat is het principe waarop deze slaapritme steunt; van de 8 uur die je normaal slaapt, zit je 1.5 uur daarvan in de REM fase. theoretisch, slaap je met deze ritme 2 uur in de REM, waardoor je 'frisser' bent dan bij een normaal slaap ritme (ik vermoed echter, dat je niet aleen REM slaapt, en dat je lichaam een balans vindt tussen REM en NREM).

* je maakt bij deze schema offers van lichaam tov geest. het is niet anders; je maakt het moeilijker voor je lichaam om zijn taken uit te voeren. echter, als je een goede gezondheid hebt, en gezond leeft, dan is dit te compenseren. de winsten zijn aanzienlijk, als anecdotale bewijs te geloven is. wij danken de vele werken van de klassieke uitvinders aan zo'n soort slaap patroon; de gloeilamp (Edison), de Mona Lisa (da'Vinci), de geodesische(sp?) koepel (Fuller), enz.

* aan slaapgebrek is nog nooit iemand gestorven - alleen aan de gevolgen ervan. (in slaap vallen op de snelweg is niet goed)

het is zeker een interessante methode, en het heeft zijn voorelen, en zijn nadelen. TANSTAAFL, he? ik ga hier zeker nog een tijd mee door.

TANSTAAFL: There Aint No Such Thing As A Free Lunch - Voor Niets, Gaat De Zon Op.
Met citaat reageren
Oud 08-01-2003, 23:57
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Zoals meerdere ben ik erg geintereseert in het gene wat je dokter gaat zeggen!

Verder heb ik als ik goed gelezen heb, nog geen antwoord gehad op de vraag wat je ouders en vriend ervan vinden dat je hier mee begonnen ben.

Verder ben ik ook benieuwd hoe je hier achter bent gekomen, ontdekt heb!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 00:41
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
Zoals meerdere ben ik erg geintereseert in het gene wat je dokter gaat zeggen!

Verder heb ik als ik goed gelezen heb, nog geen antwoord gehad op de vraag wat je ouders en vriend ervan vinden dat je hier mee begonnen ben.

Verder ben ik ook benieuwd hoe je hier achter bent gekomen, ontdekt heb!
ik ben even zo vrij om aan te nemen dat dit aan ons beiden gericht is, en te antwoorden voor mezelf:

Mijn ouders maakt het niet veel uit, ze zijn dit soort dingen van mij gewend , ze vinden het zelf intrigerend. verder heb ik geen vriendin, dus heeft ze ook niets te zeggen

Ik heb het eerst gehoord over deze slaapritme via de website www.kuroshin.org
nl. dit artikel: http://www.kuro5hin.org/story/2002/4/15/103358/720
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 00:44
notbonefish
notbonefish is offline
de poll bij dat artikel geeft de mening hier ook heel goed weer

likely does irrepairable damage to the human mind 20%
sounds like fun! 54%
sounds like hell on earth 25%
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 09:58
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Yep klopt was voor beide maar ben ook benieuwd naar de antwoorden hiervan van scimmia
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 17:01
NecroDopey
NecroDopey is offline
Grandioos dit.. Zodra ik iemand kan vinden die voor 100% met me meedoet begin ik er ook aan; dat wordt druiven inslaan

Citaat:
Another thing about this, is that I've heard of your body not getting some of the chemicals it needs. Your body generates various chemicals in the third and fourth stage sleep that you don't get while on the Uberman. Eating grapes helps, as they contain most of the chemicals you need. You might get some wierd cravings, but you should generally listen to your body. This is not a very healthy way of sleeping, but you can balance it out with other things.
Oud 09-01-2003, 17:04
Vlooienband
Vlooienband is offline
Oké, mijn dokter zei dat hij het niet logisch vond dat het polyfaseritme vroeger het slaapritme van de mens was. Ook wist hij niets over dit ritme, maar vond hij dat ik er mee op moest passen.
Nuttig... Verder heb ik nog geen universiteit kunnen bellen, omdat ik net pas thuis ben en die dingen (geloof ik) nu al dicht zijn. Morgenochtend ga ik hen bellen. Nog tips welke te bellen?
Oud 09-01-2003, 17:06
Vlooienband
Vlooienband is offline
Trouwens...
Even terug in dit topic werd gezegd dat ik zo het risico liep me ineens heel erg te verslapen. Dat was vanochtend dus: geslapen van 3.30 tot 7 uur. Desalniettemin werd ik wel moe op mijn "normale" slaaptijden.
Stop ik? Nee, tegenslagen zijn er altijd. Dit is leuk.
Oud 09-01-2003, 17:22
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ik wens scimma echt alle hulp en doorzettings vermogen die ze nodig heeft

het is anders nog best aannemelijk dat mensen vroeger dit systeem zouden hebben kunnen gebruikt, misschien in een andere vorm ofzo. Je hebt dus niet al je slaap nodig, maar dit systeem is wel heeeeeeeel efficient met slaap.

Ik heb trouwens een aardige manier bedacht om hier mee te beginnen: als je moe bent, die twintig minuten slapen (en je muziek installatie vol uit zetten als wekker), en daar na teminste
3 uur wakker blijven, en dat dan geleidelijk uit te rekken tot een regelmatig schema. (de filosofie is dan: kort slapen als je moe bent)

overgens: hoe komen ze op dit schema? je zou ook bijv. 4 uur per dag kunnen slapen of 3... .
een cycle van 3 uur hebben of van 5 uur... ergens moet een ideal schema liggen...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 18:00
Vlooienband
Vlooienband is offline
Dank je.
Ik word nu redelijk goed wakker, drie à vier wekkers helpen me hierbij. Op school zijn vrienden nooit te beroerd om me wakker te maken, vandaag was voor hun de enige (!) oplossing mij een klap op m'n kop te geven. Mijns inziens kon dat wel anders...

Die filosofie gebruiken we juist bij dit schema, in verhouding met het normale dag/nacht-schema blijf ik kort wakker en ben ik sneller moe.
De muziek voluit zetten is handig, maar bij mij af te raden. Mijn ouders doen me namelijk wat aan als ze weten hoe "lang" ik slaap. Voor mij is het dus belangrijk dat ik zachtjes doe.
Gelukkig ben ik niet luidruchtig als ik aan het typen ben, dus gaat dat goed met verhalen schrijven.

Verschillende cycli kan je idd aannemen, maar welke het meest wenselijk is... Geen flauw idee. Misschien correspondeert dit het meeste met de dagelijkse aanbevolen REM-slaap.

Vergeten: mijn huisarts heeft ook gezegd dat hij de "verplichte" acht uur slaap per dag onzin vind. Dat is, volgens hem, meestal teveel.
Oud 09-01-2003, 18:30
Verwijderd
Citaat:
Scimmia schreef:
Vergeten: mijn huisarts heeft ook gezegd dat hij de "verplichte" acht uur slaap per dag onzin vind. Dat is, volgens hem, meestal teveel.
Tussen 2 en 8 uur slaap zit een behoorlijk verschil.
Wat vond hij dan noodzakelijk?
En hij zei dat je op moest passen, lijkt me dat hij dat niet voor niks zegt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 18:41
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Dank je.
Ik word nu redelijk goed wakker, drie à vier wekkers helpen me hierbij. Op school zijn vrienden nooit te beroerd om me wakker te maken, vandaag was voor hun de enige (!) oplossing mij een klap op m'n kop te geven. Mijns inziens kon dat wel anders...

Die filosofie gebruiken we juist bij dit schema, in verhouding met het normale dag/nacht-schema blijf ik kort wakker en ben ik sneller moe.
De muziek voluit zetten is handig, maar bij mij af te raden. Mijn ouders doen me namelijk wat aan als ze weten hoe "lang" ik slaap. Voor mij is het dus belangrijk dat ik zachtjes doe.
Gelukkig ben ik niet luidruchtig als ik aan het typen ben, dus gaat dat goed met verhalen schrijven.

Verschillende cycli kan je idd aannemen, maar welke het meest wenselijk is... Geen flauw idee. Misschien correspondeert dit het meeste met de dagelijkse aanbevolen REM-slaap.

Ik merk hieruit op dat je ouders het niet goed vinden?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 18:48
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Tussen 2 en 8 uur slaap zit een behoorlijk verschil.
Wat vond hij dan noodzakelijk?
En hij zei dat je op moest passen, lijkt me dat hij dat niet voor niks zegt.
Hij vertelde dat de benodigde hoeveelheid slaap verschilt per persoon. Sommige mensen hebben vier uur nodig en andere mensen hebben bijvoorbeeld zes uur slaap nodig. Aldus de arts.
Hij zei dat ik op moest passen naar aanleiding van een bepaald voorbeeld:
Er kwam een vrouw bij hem die op internet had gelezen dat ze eigenlijk niets hoefde te eten, als ze maar bepaalde stralen opving (zon). Ze was bijna verhongerd. :/
Toen ik hem vertelde dat ik dit ritme van internet had (hoewel, ik... 't Was bonefish' idee ), moest hij hier meteen aan denken.
Oud 09-01-2003, 19:10
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
lijkt mij een kweekvijver voor wallen..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:25
p-chez
p-chez is offline
Plus, Scimmia, je hebt het telkens alleen over REM, maar NREM is dus net zo belangrijk voor je lichaam.
Oud 09-01-2003, 19:30
DJ Incompetent
DJ Incompetent is offline
ok bewijs het! plaats elk uur een post op het forum

lmd.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:39
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Plus, Scimmia, je hebt het telkens alleen over REM, maar NREM is dus net zo belangrijk voor je lichaam.
nou niet dus. NREM is wel belangrijk, maar REM is onmisbaar.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:39
ekki
ekki is offline
Citaat:
bonefish schreef:
* aan slaapgebrek is nog nooit iemand gestorven - alleen aan de gevolgen ervan.
Ten eerste: dat is hetzelfde. Als je een hartaanval krijgt als gevolg van slaapgebrek, dan vind ik dat hetzelfde als aan slaapgebrek dood gaan.

In ieder geval kan je aan slaapgebrek wel dood gaan. Is onderzocht (ik kan alleen geen info erover vinden op dit moment, maar ik heb het wel een keer gelezen) en ook op die uberman-site staat dat je niet zonder REM-slaap kunt.

Dus zeg zoiets niet te snel, waarom denk je anders dat een mens gaat slapen?
Oud 09-01-2003, 19:40
ekki
ekki is offline
Ohja: dit geldt natuurlijk wel voor als je extreem lang niet slaapt. Maar goed, dan nog kan je er wel aan dood gaan.
Oud 09-01-2003, 19:46
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
't Was bonefish' idee
hee, zeg! geef mij maar gelijk weer de schuld!

ik zei: kijk eens, dit is gaaf.
jij zei: ja! laten we dat doen!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:03
Vlooienband
Vlooienband is offline
Elk uur posten? Dat zou niet gaan omdat mijn ouders eisen dat ik elke keer om twaalf uur 's nachts stop met internetten (m'n computer staat niet in mijn eigen kamer).

En botvis, ik geef je heul niet de schuld!
Het is juist je meest geniale plan ooit. Beter dan de'vijf-theorie'
Oud 09-01-2003, 20:10
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
ekki schreef:
Ten eerste: dat is hetzelfde. Als je een hartaanval krijgt als gevolg van slaapgebrek, dan vind ik dat hetzelfde als aan slaapgebrek dood gaan.

In ieder geval kan je aan slaapgebrek wel dood gaan. Is onderzocht (ik kan alleen geen info erover vinden op dit moment, maar ik heb het wel een keer gelezen) en ook op die uberman-site staat dat je niet zonder REM-slaap kunt.

Dus zeg zoiets niet te snel, waarom denk je anders dat een mens gaat slapen?
ja, er is idd een proef gedaan in ratten, waarbij een rat steeds wakker gemaakt werdt nadat hij in de REM ging. na twee weken verloor dat beest zoveel gewicht, hoeveel die ook at, dat hij stierf. die proef is controversieel, omdat het nooit bewezen is dat die rat daadwerkelijk stierf aan de gevolgen van het slaap tekort, en niet aan de gevolgen van de wekmethode.

bij mensen is er een zeldzame genetische ziekte, die zich rond het 40e levensjaar zich kenbaar kan maken. de patien kan niet in slaap vallen, door een fout in de hippocampus. de langst levende stierf, na 40 maanden slaapeloosheid, toen zijn organenen ermee ophielden. dit had niets te maken met het gebrek aan slaap, het zijn allebei symptomen van dezelfde aandoening.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:13
ekki
ekki is offline
Citaat:
bonefish schreef:
ja, er is idd een proef gedaan in ratten, waarbij een rat steeds wakker gemaakt werdt nadat hij in de REM ging. na twee weken verloor dat beest zoveel gewicht, hoeveel die ook at, dat hij stierf. die proef is controversieel, omdat het nooit bewezen is dat die rat daadwerkelijk stierf aan de gevolgen van het slaap tekort, en niet aan de gevolgen van de wekmethode.

bij mensen is er een zeldzame genetische ziekte, die zich rond het 40e levensjaar zich kenbaar kan maken. de patien kan niet in slaap vallen, door een fout in de hippocampus. de langst levende stierf, na 40 maanden slaapeloosheid, toen zijn organenen ermee ophielden. dit had niets te maken met het gebrek aan slaap, het zijn allebei symptomen van dezelfde aandoening.
Toch heb ik daarover gelezen, dat weet ik heel zeker. Als ik het vind zal ik het je zeker geven. Heb nu niet zo veel tijd om te zoeken.
Oud 09-01-2003, 20:25
notbonefish
notbonefish is offline
een korte search heeft mij bevestigd wat ik meende te herrinneren: doden toegeschreven aan slaapgebrek, zijn bijna zonder uitzondering auto-ongelukken. er is een andere aandoening waar 40.000 mensen per jaar een dodelijke hartaanval aan overhouden: slaap apnoe.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:31
ekki
ekki is offline
Citaat:
bonefish schreef:
een korte search heeft mij bevestigd wat ik meende te herrinneren: doden toegeschreven aan slaapgebrek, zijn bijna zonder uitzondering auto-ongelukken. er is een andere aandoening waar 40.000 mensen per jaar een dodelijke hartaanval aan overhouden: slaap apnoe.
idd, dan stop je ineens met ademen (sommige mensen denken dat wiegendood hierdoor wordt veroorzaakt).

waarom zou je slapen als je er niet dood aan zou gaan?
Oud 09-01-2003, 20:34
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Elk uur posten? Dat zou niet gaan omdat mijn ouders eisen dat ik elke keer om twaalf uur 's nachts stop met internetten (m'n computer staat niet in mijn eigen kamer).

En botvis, ik geef je heul niet de schuld!
Het is juist je meest geniale plan ooit. Beter dan de'vijf-theorie'
the law of fives is real! http://jubal.westnet.com/hyperdiscor..._of_fives.html
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:45
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
ekki schreef:
Het is tijd die je nuttiger kan besteden.
Oud 09-01-2003, 20:45
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
ekki schreef:
idd, dan stop je ineens met ademen (sommige mensen denken dat wiegendood hierdoor wordt veroorzaakt).

ik neem aan dat je bedoelt te zeggen: waarom zou je slapen als het niet hoeft? omdat je anders niet kunt functioneren. je gaat niet perse dood, maar erg samenhangend ben je ook niet. je kunt niet functioneren zonder slaap. je kunt wel spelen met de hoeveelheid en de soort, maar helemaal afschaffen kan gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:46
Verwijderd
Hoe lang houd je dit al vol?
Je kan pas lange termijn zeggen of zo'n slaap schema echt werkt.
*Vind het een typisch amerikaans 'benut de tijd dat je slaapt'& 'more in less time' schema*
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:57
notbonefish
notbonefish is offline
wij doen dit sinds 12 dec '02
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef:
*Vind het een typisch amerikaans 'benut de tijd dat je slaapt'& 'more in less time' schema*
Ben ik het mee eens. Scimmia: je zegt zelf dat je door bent geslapen vannacht. Het lijkt me dus duidelijk dat je hersens dit ritme niet 'accepeteren', zoals jij eerder wel beweerde. Het doorslapen lijkt me een teken aan de wand........
OP deze manier raak je volgens mij alleen maar opgejaagd: je komt niet meer aan 'echt' uitrusten toe: je kan niet in alleen een REMslaap alles verwerken van een (deel van een) dag. Inderdaad doet het me wat amerikaans aan....
Gebruik je gezonde verstand en ga zo lekker slapen, een paar uur lang.......
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 21:05
notbonefish
notbonefish is offline
Ok, would you please explain to me what the hell is wrong with being an American?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 21:05
ekki
ekki is offline
...en leidt langdurige slaapdeprivatie tot de dood.
Bron: http://www.eur.nl/fw/staff/lokhorst/hobson.html

Toch blijven de initiële dierexperimenten waarbij honden zeer langdurig onderworpen werden aan slaapdeprivatie indrukwekkend : de honden sterven tussen 9 en 17 dagen volledige slaapdeprivatie.
Bron: http://www.dma.be/p/kgka/annales/ann00-2.9.htm

Ben nog meer aan het zoeken trouwens, maar het lukt niet zo in het Engels (meer in het Nederlands kan ik niet zo snel vinden, Engels is ook een beetje lastig voor mij, kan ik niet lezen). Maar dit is iig al een beetje bewijs, toch?

Niet dat dat met dat ritme te maken heeft, maar wel met dat je dood kunt gaan aan niet slapen.
Oud 09-01-2003, 21:14
Verwijderd
Citaat:
bonefish schreef:
Ok, would you please explain to me what the hell is wrong with being an American?
Alles moet altijd beter, sneller, mooier, harder en efficienter kunnen.
En soms gaat dat gewoon niet.

Zou je over 3 maanden nog eens willen posten wat je van dit slaapritme vind?

Laatst gewijzigd op 09-01-2003 om 21:16.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 21:20
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
byebye schreef:
Ben ik het mee eens. Scimmia: je zegt zelf dat je door bent geslapen vannacht. Het lijkt me dus duidelijk dat je hersens dit ritme niet 'accepeteren', zoals jij eerder wel beweerde. Het doorslapen lijkt me een teken aan de wand........
OP deze manier raak je volgens mij alleen maar opgejaagd: je komt niet meer aan 'echt' uitrusten toe: je kan niet in alleen een REMslaap alles verwerken van een (deel van een) dag. Inderdaad doet het me wat amerikaans aan....
Gebruik je gezonde verstand en ga zo lekker slapen, een paar uur lang.......
En niet eens een excuus voor de valse beschuldiging.
Mijn hersenen accepteren het ritme wel, ik word moe op de slaapbegintijden.
Het wakker worden gaat, zoals gezegd, ook steeds beter. het is al een aantal keer voorgekomen, dat ik na 20 min wakker word, zonder wekker.
Dit keer echter hadden mijn ouders me verboden mijn wekker te zetten, omdat ze vermoedden dat ik een raar bioritme had. Vandaar.

Ik ben wel degelijk goed uitgerust. Heel goed zelfs. Als ik nu een paar uur zou slapen... Werkt niet.
Oud 09-01-2003, 21:26
ekki
ekki is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
En niet eens een excuus voor de valse beschuldiging.
Mijn hersenen accepteren het ritme wel, ik word moe op de slaapbegintijden.
Het wakker worden gaat, zoals gezegd, ook steeds beter. het is al een aantal keer voorgekomen, dat ik na 20 min wakker word, zonder wekker.
Dit keer echter hadden mijn ouders me verboden mijn wekker te zetten, omdat ze vermoedden dat ik een raar bioritme had. Vandaar.

Ik ben wel degelijk goed uitgerust. Heel goed zelfs. Als ik nu een paar uur zou slapen... Werkt niet.
1. Ga 'ns goed met je ouders praten dat je zelf oud en wijs genoeg bent om zelf te beslissen wanneer je een wekker zet en wanneer niet.
2. Weten je ouders niet dat je kranten moest lopen? Accepteren ze dat niet? Of moest je niet vandaag beginnen?
3. Dan zet je toch een ander soort wekker, die ze niet horen?
4. Boeiend als het niet van je ouders mag, trek je er niets van aan en doe het toch, wat maakt het uit als ze dat merken en het niet leuk vinden?
5. Als je je verslaapt, betekent het dat je lichaam rust nodig heeft. Gelukkig dat je nu toch nog een beetje uitrust. Je verslaapt je natuurlijk niet zomaar...
Oud 09-01-2003, 21:27
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
bonefish schreef:
Wat denk je? Het zijn een stel patriotistische, Bush-kiezende idioten. Ze stellen zichzelf heel arrogant als dé wereldpolitieagent op en juist door dat stomme gedrag en imago van hun, hebben wij nu oorlog. Ze hebben hun eigen economie door dit hele gebeuren verpest, omdat bep. landen uit principe niet meer met hen willen handelen, door Bushs' vrijetijdsbesteding: spelen met RL-soldaatjes.
Oud 09-01-2003, 21:38
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
ekki schreef:
1. Ga 'ns goed met je ouders praten dat je zelf oud en wijs genoeg bent om zelf te beslissen wanneer je een wekker zet en wanneer niet.
2. Weten je ouders niet dat je kranten moest lopen? Accepteren ze dat niet? Of moest je niet vandaag beginnen?
3. Dan zet je toch een ander soort wekker, die ze niet horen?
4. Boeiend als het niet van je ouders mag, trek je er niets van aan en doe het toch, wat maakt het uit als ze dat merken en het niet leuk vinden?
5. Als je je verslaapt, betekent het dat je lichaam rust nodig heeft. Gelukkig dat je nu toch nog een beetje uitrust. Je verslaapt je natuurlijk niet zomaar...
1. Dat helpt niet. Heb ik al vaker geprobeerd, maar bij hen werkt dat niet.
2. Jep, dat weten ze. Mijn ma was het er niet mee eens, vandaar. Dat zei ze gisteren, door een communicatiefout wist ze het toen pas. Nu hoef ik ook niet meer terug te komen Ben een beetje ontslagen, maar goed.
3. Daar word ik niet wakker van, ik slaap nogal vast.
4. Dan loop ik een groot risico geen i'net meer te hebben, geen tv, geen zak- en kleedgeld.
5. In dit geval betekent het gewoon dat mijn hersenen nog wel eens koppig willen zijn en zich niet graag aanpassen aan mijn ideeën. But I'll teach 'em.
Oud 09-01-2003, 21:40
ekki
ekki is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
1. Dat helpt niet. Heb ik al vaker geprobeerd, maar bij hen werkt dat niet.
2. Jep, dat weten ze. Mijn ma was het er niet mee eens, vandaar. Dat zei ze gisteren, door een communicatiefout wist ze het toen pas. Nu hoef ik ook niet meer terug te komen Ben een beetje ontslagen, maar goed.
3. Daar word ik niet wakker van, ik slaap nogal vast.
4. Dan loop ik een groot risico geen i'net meer te hebben, geen tv, geen zak- en kleedgeld.
5. In dit geval betekent het gewoon dat mijn hersenen nog wel eens koppig willen zijn en zich niet graag aanpassen aan mijn ideeën. But I'll teach 'em.
dan loop je weg .

je hebt van die trilwekkers of wekkers waardoor je rechtovereind wordt geduwd. van dat soort dingen word je vast wel wakker, lijkt me. maarja, kost misschien ook wel een grote aanpassing, wat waarschijnlijk niet gaat zonder dat je ouders het opmerken.
Oud 09-01-2003, 21:42
NecroDopey
NecroDopey is offline
k, heb een vriend en vriendin over kunnen halen om mee te doen; over twee weken beginnen we als de projectweken achter de rug zijn, het zal mij benieuwen
Oud 09-01-2003, 21:46
ekki
ekki is offline
Citaat:
NecroDopey schreef:
k, heb een vriend en vriendin over kunnen halen om mee te doen; over twee weken beginnen we als de projectweken achter de rug zijn, het zal mij benieuwen
Mij ook.
En ik verklaar je voor gek.

Het is heus niet gezond ofzo. Maarja, je bent jong en je wilt wat...
Oud 09-01-2003, 21:56
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Wat denk je? Het zijn een stel patriotistische, Bush-kiezende idioten. Ze stellen zichzelf heel arrogant als dé wereldpolitieagent op en juist door dat stomme gedrag en imago van hun, hebben wij nu oorlog. Ze hebben hun eigen economie door dit hele gebeuren verpest, omdat bep. landen uit principe niet meer met hen willen handelen, door Bushs' vrijetijdsbesteding: spelen met RL-soldaatjes.
oh, shut up you!

or I will vote bush for the next election.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 21:56
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
ekki schreef:
dan loop je weg .

je hebt van die trilwekkers of wekkers waardoor je rechtovereind wordt geduwd. van dat soort dingen word je vast wel wakker, lijkt me. maarja, kost misschien ook wel een grote aanpassing, wat waarschijnlijk niet gaat zonder dat je ouders het opmerken.
Handig, maar lijkt me ook erg duur
Weglopen? Ik mag blij zijn als ze me niet uit huis trappen.

Citaat:
NecroDopey schreef:
Yeah, we ronselen mensen
Succes, hou ons op de hoogte!
Oud 09-01-2003, 22:04
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
NecroDopey schreef:
Welcome to the club

het is mischien wel slim de blogs te lezen van een aantal mensen die deze ritme hebben gevolgd. praktijk tips en ervaringen ed..
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:16
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
natuurlijk is er iets mis met amerikaan zijn
verder vind ik dit experiment helemaal niet amerikaans ofzo,
want je houd juist meer tijd over om te relexen.

niet slapen is inderdaad dodelijk, het veroorzaakt ernstige psygische en gemoetstoestands storingen, of tewel: je word er knettergek van. Uiteindelijk ondervind je lichaam er ook de gevoelen van en sterf je

Wat ook de bijwerkingen zijn, mensen onderzoeken dingen, en dit is pionierswerk. (maar je moet ook voorzichtig zijn..)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:54
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
hmmz zonde dat je nu al je baan kwijt bent.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 08:01
Verwijderd
Citaat:
Scimmia schreef:
Het is tijd die je nuttiger kan besteden.
Das jouw mening, ik denk dat je lichaam een andere mening heeft.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2003, 08:34
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
hmmz zonde dat je nu al je baan kwijt bent.
Jep... Maar ach, van fouten leer je. Een krantenwijk is niet aan mij besteed.

Citaat:
Leonoor schreef:
Das jouw mening, ik denk dat je lichaam een andere mening heeft.
Vandaag zijn mijn lichaam en ik het heel erg eens met elkaar. We vinden, zoals ík heb besloten, dat het ritme erg goed werkt. We hebben namelijk veel huiswerk gemaakt de afgelopen nacht. Ook zijn wij ontroerd geweest toen we de film 'Pay it forward' hebben gezien. Behalve dat hebben we ook besloten dat mijn kamer netjes moest worden. Dat is 'ie nu. En we hebben gelezen.

Scimmia - vandaag protesteren de hersenen niet meer, ze werken mee.
Oud 10-01-2003, 14:42
Balance
Balance is offline
Hé, ik vroeg me al af waar heel dat stuk in het krantenwijktopic was gebleven

Ik blijf het nog steeds erg interessant vinden, maar het past niet in m'n leventje... Ik kom wel veel tijd te kort, maar dan zou ik met bepaalde dingen moeten stoppen ivm ongunstige tijden en dat wil ik niet.

Of het goed voor je is of juist niet zou ik ook wel willen weten ja. Ben erg benieuwd wat de universiteiten zeggen (als ze er onderzoek naar gedaan hebben).
Laat je dat hier ook weten??

Regels voor berichten