Gidsen zijn wezens die van hogere astrale levels komen. Het doel van astraal projectie is om meer over jezelf te leren, meer bewust worden van je onbewustzijn, en de god die binnen in je zit te zoeken. Gidsen zijn dan wezens- of geesten - die een bepaalde bewustzijn hebben bereikt, die wij ook moeten bereiken. Iedereen heeft zijn eigen gids, die jou beschermt in de astraale wereld. Je kunt hun oproepen en vragen of zij jou les willen geven. Astraal projectie hoort eigen tot de New Age religie. Zij geloven niet in een bepaald god, maar geloven dat wij allemaal goden zijn. Als we zo ver komen, dan worden alle bewuste wezens EEN. Dus worden ze een god.
Als je dit doet, let op! Ik zelf geloof NIET dat gidsen goed zijn... test eerst uit of ze goed zijn. Ga niet gelijk met hun mee. Ook al doen ze zich voor als engelen, vertrouw ze niet.
Mensen denken vaak dat de astraal gewoon eigenlijk dromen zijn, maar dat is neit waar. Je weet gelijk als je in de astraal bent. Je kunt net zo goed zien als je wakker bent. Je voelt zo licht als een veertje, maar toch hoef je niet altijd te zweven. Vaak is het wel zo, dat je niet zo erg bewust bent wat je doet. Soms lijkt het net of je verdoofd bent. Dit is niet altijd zo, het ligt er gewoon aan hoe ver je eruit bent. Er zijn altijd trucjes en zinnetjes die je kunt opzeggen om jezelf meer bewust te laten worden. Als je het goed doet, dan is het net alsof je wakker bent.
Als ik uittrad, ging dat heel raar. Het voelde alsof ik omhoog zweefde, als een veertje, en dan weer zachtjes landen op mijn bed. Ik heb nooit mijn eigen lichaam gezien, maar ik heb wel een soort zilver achtige licht gezien, waar ik zou horen te liggen. Ik kan niemand tegenhouden om dit te doen, (heb ik al vaker gemerkt...

) maar ik geef je wel advies. Als je al rot voelt in deze wereld, kan die gevoel vaak worden vergroot in die wereld. Eneuh, als je al bang bent voor geesten in deze wereld, dan zou ik het afraden om dit te proberen. Er zijn genoeg (miljoenen) spooky geesten daar. Ze zien er niet allemaal even prettig uit...
Ik wil dit gewoon nog een keertje zeggen: Ik heb heeel veeel problemen met dit gehad. Begon onschuldig, maar daarna kreeg ik problemen. Het lijkt allemaal wel interessant, maar ik zelf zeg het eerlijk, ik heb meer over de geestelijke wereld geleerd, en heb veel MEER meegemaakt met het Christendom dan met dit gedoetje. Christendom is helemaal niet saai, het is echt - God is echt, alleen de meeste mensen realiseren niet waar het Christendom echt over gaat.