Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2004, 00:24
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Ik ben ook erg benieuwd, ik heb eigenlijk nog nooit wat meegemaakt op mystiek gebied en geloof er dus ook op dit moment niet in maar ik sta er zeker open voor en ik wil het wel proberen. Zou natuurlijk onwijs vet zijn als dit echt kan. Maar kunnen jullie dan ook dingen zien die je eigenlijk niet kan zien omdat je d'r niet bent. Kan het bijvoorbeeld zijn dat er nu iemand naar mij zit te kijken terwijl ik alleen in deze kamer zit?

Wat is nou de manier met de meeste kans van slagen en hoe weet ik eigenlijk wanneer het gelukt is?
Advertentie
Oud 01-04-2004, 14:57
brainwash
brainwash is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 28-03-2004 @ 00:24 :
Ik ben ook erg benieuwd, ik heb eigenlijk nog nooit wat meegemaakt op mystiek gebied en geloof er dus ook op dit moment niet in maar ik sta er zeker open voor en ik wil het wel proberen. Zou natuurlijk onwijs vet zijn als dit echt kan. Maar kunnen jullie dan ook dingen zien die je eigenlijk niet kan zien omdat je d'r niet bent. Kan het bijvoorbeeld zijn dat er nu iemand naar mij zit te kijken terwijl ik alleen in deze kamer zit?

Wat is nou de manier met de meeste kans van slagen en hoe weet ik eigenlijk wanneer het gelukt is?
je moet niet nie als vet zien het kan allemaal vet klinken enzo maar dat is het niet geloof me.. ik ken iemand die het ook heeft gedaan en die is er praktisch gek van geworden
Oud 01-04-2004, 20:30
steefos
steefos is offline
Ik vind het uitreden altijd best vervelend het gebeurd meestal op een moment dat daar niet zo geschikt voor is en altijd tegen mijn wil in. de eerste paar keren kreeg ik een soort angstaanval omdat ik mezelf zag liggen (slapen) daardoor was het moeilijker om weer terug te keren. ik heb tips gekregen om het te voorkomen en ben daar erg blij om.
Oud 01-04-2004, 21:34
cyberjoin
cyberjoin is offline
ja maar tog wil ik t proberen
Oud 03-04-2004, 22:12
steefos
steefos is offline
tja je hebt altijd mesen die t blijven proberen....
Oud 04-04-2004, 12:49
cyberjoin
cyberjoin is offline
en die daarvoor technieken vragen aan anderen, maar niks anders trugkrijgen dan
niet doen
bij mij is gebeurd
ben je gek?
mijn vriend heeft

ect

ik vraag persoonlijke TECHNIEKEN geen gebeurtenissen
natuurlijk mag je die ook posten maar het liefst een techniek erbij?
Oud 04-04-2004, 20:58
steefos
steefos is offline
ok jij je zin
hoe ik vroeger voor de 1e keer uit vrije wil uittrad:

ik ging liggen in een donkere kamer en zette alle gedachtes uit mn hoofd, dan verbeelde ik mij een groot scherm waarbij de linkerhelft wit was en de rechterhelft zwart. voor mijn idee zit mijn geest normaal meer aan de rechterkant in mn lichaam en zo verplaatste ik langzaam mn geest en mn lichaam kruislings los van elkaar. Door mijn geest naar de witte helft te denken en mijn lichaam bij zwart te laten kon k toen uittreden

k weet niet of je er wat aanhebt maar zo werkte het bij mij de 1 e keer
Oud 04-04-2004, 21:04
cyberjoin
cyberjoin is offline
bedankt
aan jou hebbe we hier tenminste iets ^^
Oud 07-04-2004, 21:29
BlackVoid
BlackVoid is offline
Hoe kun je er dan haast gek van worden? Hoe hebben die, nu gekke mensen , 't dan eigenlijk gedaan? Er zijn dus mensen die het hun hele leven al doen. En dan blijf ik er toch bij: "Wil je het als talent gebruiken, dan moet het op je pad liggen."
Oud 12-04-2004, 00:55
Yummie
Yummie is offline
Mischien is het al eens gevraagd, sorry in dat geval.
Maarre, hoe kun je het best met angst omgaan als je uittreed?
Ik heb het uittreden, het los komen uit m'n lichaam een paar keer verpest' omdat ik bang was.. Ik voelde dat ik 'los' kwam, waardoor ik niet meer verder durfde..
Maja, iemand tips/advies ofsow?! thnx
Oud 13-04-2004, 23:14
BlackVoid
BlackVoid is offline
Ja, ik weet niet zo goed wat ik daarop moet zeggen. Als je uittreedt en je voelt dat 't lukt kan je door je voldoening weer terug in je lichaam komen, maar door angst? Angst voor wat? Wat zou er moeten gebeuren dan?

Ik vind het wel vreemd om te horen dat mensen hier gek door zijn geworden, maar als je dat echt gelooft dan snap ik die angst wel denk ik. Ben je toevallig bang om dood te gaan of gek te worden of zo? Naja..
Oud 14-04-2004, 14:02
Ayoshe
Ayoshe is offline
Owhkeej, kheb niet door alles gelezen, maar ik zie dat er veel mensen uitreden.

Vroeger deed ik dat ook. Elke avond deed ik wel iets vaags... zelfs toen ik wakker was. Ik ben nu Christen, (en een echte Christen) dus doe ik dat niet meer.

Ik was vroeger echt een astral tripper. Via mediteren ging ik bvb naar andere planeten rijzen... zulke dingen. Ik heb echt mooie dingen gezien... maar na een tijdje werd het anders. Opeens kreeg ik het gevoel dat er iets bij me was (en heb ook gezien), dus hield ik op. Ik waarschuw iedereen om dit niet te doen, het is niet veilig. Ik heb echt nare gevolgen meegemaakt van de astrale wereld... en alleen via het Christendom kon ik me daarvan bevrijden.
Als ik het zou willen, zou ik elke avond nog gaan reizen, want ik kan mijn eigen slaap bepalen. Ik kan zelf bepalen hoe ik ga dromen, en waarover. Ik ben (meestal) altijd ervan bewust dat ik zit te dromen (lucid)... en soms ben ik zelfs de hele avond bewust dat ik zit te slapen, wat erg saai kan worden .

Misschien hebben jullie nog niks erg meegemaakt, maar toch waarschuw ik je. Ga niet te ver. Er zijn verschillende hoogtes van de astraal... ga ze niet allemaal af... blijf zo dicht bij je lichaam en kijk uit dat er niks mee gebeurt. Praat met niemand op het astraal, en ga NOOIT met iemand mee.

Dit is geen flauwe gelul

PS: wat ik ook erg last van had, was dat ik nooit echt helemaal vast zat aan mijn lichaam. Toen ik hieraan begon, via mijn dromen, kreeg ik altijd het gevoel dat ik nooit helemaal vast zat aan mijn lichaam. Als ik in klas zat, voelde ik bvb mijn geest 'schommelen' of mijn handen dubbel, omdat mijn geestelijke hand maar voor de helft verbonden was. Mijn vriendin (was ook astraal reiziger) moest mij soms hierbij helpen, omdat ik er zo last van had. Zij moest dan in de astraal wereld gaan, mij opzoeken, en mijn geest weer terug 'duwen'.

Laatst gewijzigd op 14-04-2004 om 14:14.
Oud 14-04-2004, 19:05
beaming eye
beaming eye is offline
wat voor wezens zijn Gidsen volgens jullie?

Is er volgens jullie een God die boeven deze wezens staan of wat?

Waar mee ga je in contact mee komen te staan?

Weetje precies wat je doet, of weet je alleen dat het heeel goed voelt en dat het fijn is?
Oud 14-04-2004, 19:39
Ayoshe
Ayoshe is offline
Gidsen zijn wezens die van hogere astrale levels komen. Het doel van astraal projectie is om meer over jezelf te leren, meer bewust worden van je onbewustzijn, en de god die binnen in je zit te zoeken. Gidsen zijn dan wezens- of geesten - die een bepaalde bewustzijn hebben bereikt, die wij ook moeten bereiken. Iedereen heeft zijn eigen gids, die jou beschermt in de astraale wereld. Je kunt hun oproepen en vragen of zij jou les willen geven. Astraal projectie hoort eigen tot de New Age religie. Zij geloven niet in een bepaald god, maar geloven dat wij allemaal goden zijn. Als we zo ver komen, dan worden alle bewuste wezens EEN. Dus worden ze een god.
Als je dit doet, let op! Ik zelf geloof NIET dat gidsen goed zijn... test eerst uit of ze goed zijn. Ga niet gelijk met hun mee. Ook al doen ze zich voor als engelen, vertrouw ze niet.

Mensen denken vaak dat de astraal gewoon eigenlijk dromen zijn, maar dat is neit waar. Je weet gelijk als je in de astraal bent. Je kunt net zo goed zien als je wakker bent. Je voelt zo licht als een veertje, maar toch hoef je niet altijd te zweven. Vaak is het wel zo, dat je niet zo erg bewust bent wat je doet. Soms lijkt het net of je verdoofd bent. Dit is niet altijd zo, het ligt er gewoon aan hoe ver je eruit bent. Er zijn altijd trucjes en zinnetjes die je kunt opzeggen om jezelf meer bewust te laten worden. Als je het goed doet, dan is het net alsof je wakker bent.

Als ik uittrad, ging dat heel raar. Het voelde alsof ik omhoog zweefde, als een veertje, en dan weer zachtjes landen op mijn bed. Ik heb nooit mijn eigen lichaam gezien, maar ik heb wel een soort zilver achtige licht gezien, waar ik zou horen te liggen. Ik kan niemand tegenhouden om dit te doen, (heb ik al vaker gemerkt... ) maar ik geef je wel advies. Als je al rot voelt in deze wereld, kan die gevoel vaak worden vergroot in die wereld. Eneuh, als je al bang bent voor geesten in deze wereld, dan zou ik het afraden om dit te proberen. Er zijn genoeg (miljoenen) spooky geesten daar. Ze zien er niet allemaal even prettig uit...

Ik wil dit gewoon nog een keertje zeggen: Ik heb heeel veeel problemen met dit gehad. Begon onschuldig, maar daarna kreeg ik problemen. Het lijkt allemaal wel interessant, maar ik zelf zeg het eerlijk, ik heb meer over de geestelijke wereld geleerd, en heb veel MEER meegemaakt met het Christendom dan met dit gedoetje. Christendom is helemaal niet saai, het is echt - God is echt, alleen de meeste mensen realiseren niet waar het Christendom echt over gaat.
Oud 14-04-2004, 19:57
steefos
steefos is offline
Citaat:
Yummie schreef op 12-04-2004 @ 00:55 :

Maarre, hoe kun je het best met angst omgaan als je uittreed?
Proberen om zo ontspannen mogelijk te blijven, lukt het niet in een keer probeer je later nog een keer zo kan je beetje bij beetje vanzelf een stap verder gaan en overwin je jouw angst
Oud 15-04-2004, 00:21
Yummie
Yummie is offline
Ik ben nog nooit echt uitgetreden denk ik. Als ik dan op bed lig voelt het alsof ik lig te 'schommelen' in mezelf. Als ik mezelf dan los voel komen uit mn lichaam, naar boven vind ik het eng. Ik weet niet wat me dan te wachten staat. Dan verpest ik het.

Regels voor berichten