Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2006, 15:13
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 27-04-2006 @ 15:26 :
Bedankt voor de uitleg, al klinkt het wel als een behoorlijke survival/hindernistoch door Middelburg, maar je moet er wat voor over hebben he .
Sorry, had ik je zo de verkeerde kant opgestuurd!
Oud 27-04-2006, 17:31
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Neehoor, was geen verkeerde richting, alleen daar kan je niet in door de verbouwing. En het klinkt moeilijker dan het is, echt waar. Om het misschien makkelijker te zeggen: loop om het stadhuis heen, en als je engels hoort praten of veel fietsen ziet staan weet je dat je goed zit en dat je daar ergens naar binnen moet. (Heb geprobeerd een plattegrond te vinden, maar dat is niet gelukt, sorry). Maar echt, als je in de Lange Noordstraat zit, is het nog maar 100 meter ofzo
Oud 27-04-2006, 18:52
ickeicke
ickeicke is offline
Mja, zo groot is Middelburg nou ook weer niet en mijn gesprek is pas om 16.00 uur. Ik zorg dus dat ik vroeg in de middag in Middelburg ben zodat ik ook nog wat door het centrum kan wandelen en een bezoekje kan brengen aan de Waterput (geniale platenzaak).

Weet je trouwens waar de nieuwe eerstejaars gevestigd gaan worden? Ik meende dat er naast het Bagijnhof en het Roggeveenhuis nog aan een nieuwe locatie werd gewerkt, kan ik daar wellicht ook even langs waggelen.
Oud 27-04-2006, 19:05
Eesje
Eesje is offline
haha.. ik woon m'n hele leven in middelburg.. het is wel grappig om de survivaltocht in middelburg te horen
maar je vindt het echt heel makkelijk hoor, je hoeft alleen maar om het stadhuis te lopen, het stadhuis kán je gewoon niet missen!
Oud 28-04-2006, 07:20
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 27-04-2006 @ 19:52 :
Weet je trouwens waar de nieuwe eerstejaars gevestigd gaan worden? Ik meende dat er naast het Bagijnhof en het Roggeveenhuis nog aan een nieuwe locatie werd gewerkt, kan ik daar wellicht ook even langs waggelen.
Klopt, ze zijn ook bezig om een huisvesting te maken aan de Vlissingsestraat. Ik geloof dat je als Nederlandse student daar komt, je een heel eigen kamer krijgt (het Roggeveen idee), en de buitenlandse studenten zitten met z'n drieën in een unit (soort klein Bagijnhof). Dit omdat zij geen huursubsidie kunnen krijgen. Toen ik er paar weken geleden langs reed, stond alles nog volop in de stijgers, maar ziet er leuk uit daar.

De nieuwe eerstejaars worden (volgens de geruchten die ik heb gehoord) ingedeeld naar waar ze vandaan komen. Dus waarschijnlijk dat de Nederlandse nieuwelingen in het Roggeveen terechtkomen, omdat zij huursubsidie kunnen krijgen. En de buitenlanders komen in het Bagijnhof terecht. En dan komt de Vlissingsestraat er misschien ook nog bij, als dat af is in augustus tenminste (waar nog over te twijfelen valt, Woongoed kennende... )
Oud 28-04-2006, 09:15
ickeicke
ickeicke is offline
Hmm, lijkt me wel jammer als ze Nederlanders en buitenlanders gescheiden willen houden . Dacht dat ze bijvoorbeeld in het Bagijnhof ook streefden naar een redelijke mix van buitenlanders en nederlanders in elke eenheid.
Oud 28-04-2006, 09:47
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ja, dat vind ik ook wel erg jammer. En het leek mij juist ook wel leuk om met zn allen te koken enzo (vreemd eten), maar in het Roggeveenhuis heb je een keukentje voor jezelf als ik het goed heb.
Oud 28-04-2006, 10:03
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Op zich zit het nu wel redelijk verdeeld, maar aangezien de buitenlanders geen huursubsidie krijgen, is het Bagijnhof goedkoper. En aangezien daar nog maar een beperkt aantal plaatsen zijn, zullen die denk ik voorrang krijgen. De Vlissingsestraat zal bestaan uit units van 3, en voor 1 persoonskamers, dus daar zal je denk ik ook wel veel interactie krijgen. Het Roggeveen (waar ik zit) is nu veelal Nederlands (denk 1/4 buitenlands). Maar als je tijdens de introductie week een beetje socialized heb je er zo vrienden op 't Bagijnhof bij waar je bij kan gaan eten
Oud 28-04-2006, 14:09
Outgrow
Outgrow is offline
Moshi Moshi!!! ^_^

Yeah!!!! ^^ K heb vandaag gehoord dat k op gesprek mag komen bij RA n UCU!!!...
Ik werd echt gek van t wachten......
Nu ben k echt bang voor dat gesprek 0_o
Weet nie eens wat k kan verwachten!!!
Maar ben wel blij dat k op gesprek mag kome...
Het is alleen zo dicht tege het exame !!!@_@

Sayounara!^^
Oud 28-04-2006, 14:14
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Outgrow schreef op 28-04-2006 @ 15:09 :
Moshi Moshi!!! ^_^

Yeah!!!! ^^ K heb vandaag gehoord dat k op gesprek mag komen bij RA n UCU!!!...
Ik werd echt gek van t wachten......
Nu ben k echt bang voor dat gesprek 0_o
Weet nie eens wat k kan verwachten!!!
Maar ben wel blij dat k op gesprek mag kome...
Het is alleen zo dicht tege het exame !!!@_@

Sayounara!^^
Gefeliciteerd!

Lees het thread eens rustig door zou ik zeggen, daar staan wel wat dingen in over die gesprekken .
Oud 29-04-2006, 17:10
planckton
planckton is offline
Gefeliciteerd!!

Maar hadden ze op t ucu niet al alle gesprekken gehad?
Oud 29-04-2006, 17:12
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
planckton schreef op 29-04-2006 @ 18:10 :
Gefeliciteerd!!

Maar hadden ze op t ucu niet al alle gesprekken gehad?
Nu je het zegt ja , ook vreemd dat hij claimt dat hij van zowel het UCU als de RA op dezelfde dag een uitnodiging heeft ontvangen.
Oud 29-04-2006, 19:32
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ja, wel een beetje apart.
Oud 29-04-2006, 22:34
Outgrow
Outgrow is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 29-04-2006 @ 18:12 :
Nu je het zegt ja , ook vreemd dat hij claimt dat hij van zowel het UCU als de RA op dezelfde dag een uitnodiging heeft ontvangen.
Hoezo haters!?!?!? K heb echt die uitnodiginge gekrege op dezelfde dag...Ga toch nie zomaar stoer kome doen op een forum... I mean how sad would I be... And I will be a Sciences major.. n daar zijn andere regels voor blijkbaar...*late application..tsssss...what! *

Laatst gewijzigd op 29-04-2006 om 22:55.
Oud 30-04-2006, 08:52
Athena22
Athena22 is offline
Waarom mailt UCU dan "Presently we have filled all available positions"?
Oud 30-04-2006, 08:58
Outgrow
Outgrow is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 30-04-2006 @ 09:52 :
Uhaaa.... hoe moet k dat dan wete?....
Dear Ruud,

Thank you for sending us your application form. This email is to let you know the status of your application. We received about 225 application forms. We are in the middle of reading all the files. Your file has already been read and you will be invited for an interview. Applicants from abroad will be interviewed by telephone and applicants in the Netherlands will be invited for a personal interview.

Please take in consideration that international students who need a visa will be interviewed at first. After that the applicants form the Netherlands will be interviewed.

The invitation for the interview will be sent by email as well. At this moment I am busy with an interview schedule. As soon as that’s ready I’ll start inviting you for an interview.

With kind regards,

Jeannette Gels

waarom zou ze m dan deze mail sturen?!!
You what...lets not talk about it anymore...y'all!!..you are SOO right

Laatst gewijzigd op 30-04-2006 om 09:01.
Oud 30-04-2006, 10:09
Miracle
Miracle is offline
Rustig aan.

Dit blijft overigens een Nederlandstalig forum, dus blijf ajb ook Nederlands typen. Dit is wel een beetje het topic van de UC mensen, maar moet ook voor anderen interessant zijn om te lezen en te posten.
Oud 30-04-2006, 10:39
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 30-04-2006 @ 09:52 :
Ja dat zeg ik dus al 3 weken! Een vriendin van me doet mee aan de tweede ronde en zij heeft nog niks gehoord. In haar mailtje stond dat ze in April OF Mei hoort of ze wordt uitgenodigd voor een gesprek.
Oud 30-04-2006, 11:12
planckton
planckton is offline
Citaat:
Outgrow schreef op 30-04-2006 @ 09:58 :
waarom zou ze m dan deze mail sturen?!!
You what...lets not talk about it anymore...y'all!!..you are SOO right
Jaja, rustig maar hoor. Het is gewoon een vreemde situatie, omdat er van alle kanten iets anders wordt gezegd, zoals Athena22 en Niet Slaan al hadden aangegeven.
Oud 30-04-2006, 11:54
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Outgrow schreef op 30-04-2006 @ 09:58 :
We received about 225 application forms. We are in the middle of reading all the files.
Stond in jouw mailtje van de RA toevallig ook hoeveel aanmeldingen ze hebben ontvangen? Ben ik wel benieuwd naar namelijk.

Morgen naar Middelburg \o/
Oud 30-04-2006, 12:09
Verwijderd
Misschien bedoelen ze all available positions voor de eerste ronde...
Oud 30-04-2006, 13:24
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 30-04-2006 @ 12:54 :
Stond in jouw mailtje van de RA toevallig ook hoeveel aanmeldingen ze hebben ontvangen? Ben ik wel benieuwd naar namelijk.

Dat zou ik ook wel graag willen weten eigenlijk. Toch benieuwd of het nog iets voorstelde dat ik ben toegelaten of dat ze toch wel genoeg plaatsen hadden.
Oud 30-04-2006, 14:27
ickeicke
ickeicke is offline
Ik zal het morgen eens vragen hoeveel plekken/aanmeldingen er zijn .
Oud 30-04-2006, 16:06
Joyceb
Joyceb is offline
Lijkt me dat ze per ronde een indeling maken hoeveel mensen er toegelaten zullen worden. Daar kan vast wel iets van afgeweken worden, maar niet teveel.

Aangezien mensen van de tweede ronde nog niet eens allemaal een gesprek gehad hebben zullen er nog een aantal plaatsen over zijn.
Oud 01-05-2006, 08:35
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Outgrow schreef op 29-04-2006 @ 23:34 :
Hoezo haters!?!?!? K heb echt die uitnodiginge gekrege op dezelfde dag...Ga toch nie zomaar stoer kome doen op een forum... I mean how sad would I be... And I will be a Sciences major.. n daar zijn andere regels voor blijkbaar...*late application..tsssss...what! *
En waar gaat je voorkeur naar uit, UCU of RA?
Oud 01-05-2006, 08:36
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 30-04-2006 @ 15:27 :
Ik zal het morgen eens vragen hoeveel plekken/aanmeldingen er zijn .
Ja, doe dat! Veel succes vandaag (als je dit nog leest, zal wel niet).
Oud 01-05-2006, 10:03
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Veel succes ickeicke!
Oud 01-05-2006, 12:03
Athena22
Athena22 is offline
Ja, alvast/alsnog heel veel succes!
Oud 01-05-2006, 17:57
carolina1711
carolina1711 is offline
hallo iedereen, ben nieuw hier
vorige week mijn interviews op de UC's van Middelburg en Maastricht gehad en ben aangenomen! hopelijk word ik binnekort ook door Utrecht uitgenodigd..! het wordt dus een moeilijke keuze! ik ben naar alle 3 de open days geweest en vond Maastricht en Middelburg het leukst. nou moet ik binnenkort beslissen alleen heb ik nog geeeeen idee! .... wat denken jullie?
Oud 01-05-2006, 18:19
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
carolina1711 schreef op 01-05-2006 @ 18:57 :
wat denken jullie?
Ik zou naar Middelburg gaan, daar is de huisvesting enigzins gegroepeerd in leuke locaties. In Maastricht is het volgens mij veel meer een opleiding dan een instelling.

...

..

.

owja, by the way; Ik ben aangenomen \o/ !

Ik kon de locatie prima vinden (nog bedankt Jumpfrious) en het gesprek ging prima. Hij vond mijn cijferlijst vrij indrukwekkend en vond mijn motivatiebrief goed. We waren ongeveer 15 a 20 minuten aan het praten en toen zijn hij dat hij met de 4 andere leden van de toelatingscommissie had overlegd en dat die allemaal voor mijn toelating waren en dat hij dat ook was en dat ik binnenkort aanmeldingsinformatie kon verwachten. Ik compleet verbaasd dat ik het meteen hoorde natuurlijk .

Dus na nog geen 30 minuten praten stond ik weer buiten .

Heb dus ook niet meer gevraagd hoeveel aanmeldingen er in totaal waren, aangezien ik mijn statistische kans niet meer hoefde te berekenen en ik enigzins in een staat van lichte roes verkeerde .

Dus Athena22, Jumpfrious en kiss_the_sky, bedankt voor jullie succes wensen !

Heb ook nog de nieuwe locatie aan de Vlissingsestraat bekeken en dat zag er allemaal puik uit. Schijnt ook dat er in een van die panden een societeit voor de studenten komt.
Oud 01-05-2006, 18:29
Outgrow
Outgrow is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 01-05-2006 @ 09:35 :
En waar gaat je voorkeur naar uit, UCU of RA?
Nou om eerlijk te zijn leun k meer naar RA.. omdat nie in een grote stad is... n dat trekt me echt aan!.. K was naar de Open Day geweest n was meteen verliefd er op .. UCU was ook wel leuk maar nie echt voor mij.

N gefeliciteerd IckIcke....That is soo awesome!...hopelijk krijg k t ook meteen te horen...

Laatst gewijzigd op 01-05-2006 om 18:33.
Oud 01-05-2006, 20:28
Athena22
Athena22 is offline
Gefeliciteerd, ickeicke!! Geweldig nieuws joh!
Oud 01-05-2006, 20:31
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 01-05-2006 @ 19:19 :
owja, by the way; Ik ben aangenomen \o/ !

Ik kon de locatie prima vinden (nog bedankt Jumpfrious) en het gesprek ging prima. Hij vond mijn cijferlijst vrij indrukwekkend en vond mijn motivatiebrief goed. We waren ongeveer 15 a 20 minuten aan het praten en toen zijn hij dat hij met de 4 andere leden van de toelatingscommissie had overlegd en dat die allemaal voor mijn toelating waren en dat hij dat ook was en dat ik binnenkort aanmeldingsinformatie kon verwachten. Ik compleet verbaasd dat ik het meteen hoorde natuurlijk .

Heb dus ook niet meer gevraagd hoeveel aanmeldingen er in totaal waren, aangezien ik mijn statistische kans niet meer hoefde te berekenen en ik enigzins in een staat van lichte roes verkeerde .

Dus Athena22, Jumpfrious en kiss_the_sky, bedankt voor jullie succes wensen !

Heb ook nog de nieuwe locatie aan de Vlissingsestraat bekeken en dat zag er allemaal puik uit. Schijnt ook dat er in een van die panden een societeit voor de studenten komt.
Gefeliciteerd! Wat tof! Aardige man he? En het is ook zo fijn dat je het meteen hoort, 6 weken in spanning zitten is niet zo leuk. En een societeit voor de studenten klinkt erg goed! *heeft helemaal zin om te beginnen*
Oud 01-05-2006, 20:32
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Outgrow schreef op 01-05-2006 @ 19:29 :
Nou om eerlijk te zijn leun k meer naar RA.. omdat nie in een grote stad is... n dat trekt me echt aan!.. K was naar de Open Day geweest n was meteen verliefd er op .. UCU was ook wel leuk maar nie echt voor mij.

N gefeliciteerd IckIcke....That is soo awesome!...hopelijk krijg k t ook meteen te horen...
Okay tof! Ik vind Middelburg ook een erg leuke stad, en Zeeland is ook een beetje vertrouwd voor mij (want in de buurt). Hoop dat je wordt toegelaten iig.
Oud 01-05-2006, 20:56
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Gefeliciteerd ickeicke!

Dat van die societeit had ik nog niet gehoord, maar klinkt goed! Zal eens even navraag doen morgen Kreeg vandaag een e-mail van Woongoed dat je vanaf half mei informatie kan krijgen over de Vlissingsestraat en dan vanaf 24 mei konden aangeven of je wilt verhuizen. Dus daarna zullen jullie ook wel bericht krijgen over voorkeuren voor kamers. Bij mij zat er zelfs een plattegrond in van de kamers.

Het is inderdaad wel een hele verbetering dat je gelijk te horen krijgt of je aangenomen bent! Volgens mij is dat iets nieuws van dit jaar (heb het namelijk al wel meer gehoord). Bij mij werd er alleen gezegd dat ik me waarschijnlijk geen zorgen hoefde te maken, wat op zich natuurlijk ook wel prima is.

Sommige mensen hebben weleens zoiets van: "Studeer jij in Zeeland? Wat is daar nou weer te doen?" Maar het is zo leuk als je het zelf maakt. Als je wilt kun je op dinsdag en donderdag naar de 2 Bar-nights van RA, op woensdag ben je standaard vrij, dus kun je als het lekker weer is naar het strand, en verder zijn er genoeg commitees waar je je bij kunt aansluiten. Dus om voor het studentenleven naar UCU te gaan hoeft echt niet (Hoezo RA-promotie )
Oud 01-05-2006, 20:58
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 01-05-2006 @ 21:31 :
En een societeit voor de studenten klinkt erg goed! *heeft helemaal zin om te beginnen*
Ja een centrale ontmoetingsplek waar je gewoon binnen kan gaan zonder met mensen af te spreken was een van de weinige dingen die je wellicht nog zou kunnen missen in Middelburg (ten opzichte van het UCU bijvoorbeeld).
Oud 02-05-2006, 14:07
4
4 is offline
Hallo iedereen,
Ik ben redelijk nieuw hier en heb een paar weken geleden het in mijn hoofd gekregen dat University College precies is wat ik zoek. Dat is heel leuk een aardig natuurlijk, maar daarbij heb ik wel een probleem.

Vorig jaar heb ik de keuze gemaakt om VWO 2 in 1 jaar te doen bij het ROC. Hierbij geredeneerd dat ik het jaar daarna iets in de beta richting (natuurkunde) wil gaan doen en dat dan je gemiddelde dan geen probleem is om toegelaten te worden.

Ondertussen heb ik dit jaar een passie ontwikkeld voor politiek en filosofie, vandaar ook enigszins de swith naar UC. Het probleem is dus dat ik door 2 in 1 jaar te doen, ik niet zo'n geweldig gemiddeld cijfer heb. Ongeveer een 6.7, ookal kun je wel zeggen dat dat ver boven het gemiddelde is van mijn klas.

Mijn vraag is dan ook of iemand ervaringen heeft met UC die de weg van 2 in 1 jaar heeft gewandeld. Of dat men mensen kent die via deze weg toch op het UC zijn gekomen of juist zijn afgewezen en waarom.

Thnx 4

Ps. Ik weet overigens wel dat je cijferlijst niet het belangrijkste is. En dat motivatie en ambitie ook een belangrijke rol spelen.
Oud 02-05-2006, 16:44
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
4 schreef op 02-05-2006 @ 15:07 :
Hallo iedereen,
Ik ben redelijk nieuw hier en heb een paar weken geleden het in mijn hoofd gekregen dat University College precies is wat ik zoek. Dat is heel leuk een aardig natuurlijk, maar daarbij heb ik wel een probleem.

Vorig jaar heb ik de keuze gemaakt om VWO 2 in 1 jaar te doen bij het ROC. Hierbij geredeneerd dat ik het jaar daarna iets in de beta richting (natuurkunde) wil gaan doen en dat dan je gemiddelde dan geen probleem is om toegelaten te worden.

Ondertussen heb ik dit jaar een passie ontwikkeld voor politiek en filosofie, vandaar ook enigszins de swith naar UC. Het probleem is dus dat ik door 2 in 1 jaar te doen, ik niet zo'n geweldig gemiddeld cijfer heb. Ongeveer een 6.7, ookal kun je wel zeggen dat dat ver boven het gemiddelde is van mijn klas.

Mijn vraag is dan ook of iemand ervaringen heeft met UC die de weg van 2 in 1 jaar heeft gewandeld. Of dat men mensen kent die via deze weg toch op het UC zijn gekomen of juist zijn afgewezen en waarom.

Thnx 4

Ps. Ik weet overigens wel dat je cijferlijst niet het belangrijkste is. En dat motivatie en ambitie ook een belangrijke rol spelen.
Ik ken niet echt iemand van UC die deze weg bewandeld heeft, maar dat is waarschijnlijk iets meer te wijten aan mijn gebrek aan kennis van mijn mede studenten dan dat ze er niet zijn.
Zoals je zelf al aangeeft, er zijn belangrijkere dingen dan cijfers (motivatie, internationale orientatie etc) en zolang je je cijfers maar redelijk kan verklaren en onderbouwen (en jouw reden van extra stof in 1 jaar lijkt me een nogal betere reden dan 'het was gewoon zo moeilijk') maken ze er denk ik niet echt een issue van.
Belangrijk is misschien wel dat je extra goed kan aangeven waarom je het nou wil etc.
(omdat ik wel denk dat als ze 2 geschikte kandidaten vinden die indentiek aan elkaar zijn behalve hun cijfers, de voorkeur wel uit zal gaan naar de gene met het hoogste cijfer. Maar als je zorgt dat ze jouw niet echt kunnen vergelijken, omdat ze zo fantastische bent =), dan al dat niet echt een probleem zijn.)
Oud 02-05-2006, 17:06
Verwijderd
Misschien is het juist wel in je voordeel dat je twee jaar in 1 doet, dat wil toch zeggen dat je bereid bent om erg hard te werken?
Oud 02-05-2006, 19:01
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
Jumpfrious schreef op 01-05-2006 @ 21:56 :

Het is inderdaad wel een hele verbetering dat je gelijk te horen krijgt of je aangenomen bent! Volgens mij is dat iets nieuws van dit jaar (heb het namelijk al wel meer gehoord). Bij mij werd er alleen gezegd dat ik me waarschijnlijk geen zorgen hoefde te maken, wat op zich natuurlijk ook wel prima is.

Nou, ik kreeg het vorig jaar ook al meteen te horen. Ik word er ook weleens een beetje moe van dat ik steeds aan mensen uit moet leggen wat ik ga studeren. 'Naar Zeeland? Dus je gaat geen universiteit meer doen?' Tja, mij lijkt het gewoon heeeel erg leuk!
Oud 02-05-2006, 19:05
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
4 schreef op 02-05-2006 @ 15:07 :
Hallo iedereen,

Thnx 4

Ik zit nu ook op een ROC. Vorig jaar was ik namelijk gezakt voor mn examen. Ik had me vorig jaar ook al aangemeld bij RA, maar ook dit jaar was het geen enkel probleem om toegelaten te worden. Wat in jouw geval denk ik erg belangrijk is, is om goeie aanbevelingsbrieven te hebben van je school, zodat ze op UCU ook weten dat jij hard werkt en dat je cijfers een stuk hoger liggen dan die van de rest van je klas. Ik weet ook dat de cijfers op een ROC vaak erg tegenvallen (bij mij in de klas worden weinig voldoendes gehaald). Dus als jij kunt laten zien dat je een goeie kandidaat bent hoeft het feit dat je van een ROC komt niet in je nadeel te werken. Denk ik.
Oud 02-05-2006, 22:43
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik doe ook VWO in 1 jaar, maar dan niet op het ROC. Mijn gemiddelde is wel iets hoger, maar ik wilde het ook echt heel graag. Ik denk echt dat motivatie ontzettend gewaardeerd wordt. Ze vinden het geweldig om te horen hoe geweldig ze zijn.
Oud 03-05-2006, 13:47
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 02-05-2006 @ 20:01 :
Nou, ik kreeg het vorig jaar ook al meteen te horen. Ik word er ook weleens een beetje moe van dat ik steeds aan mensen uit moet leggen wat ik ga studeren. 'Naar Zeeland? Dus je gaat geen universiteit meer doen?' Tja, mij lijkt het gewoon heeeel erg leuk!
Mja, dat is wel een beetje een nadeel, dat je van alles moet uitleggen. Wat te denken van de geweldige vraag "Maar wat kun je er mee worden?" .

Ik heb overigens ook op een ROC gezeten (was gezakt voor 2 vakken) en als je daar een 6,5 haalt trek je het gemiddelde cijfer van de klas inderdaad vaak flink omhoog ja .

De site van de RA is vernieuwd trouwens (lijkt nu meer op de UCU site).

Een van de nieuwe berichten op de website is dat de deadline verschoven is;

Citaat:
Please note that the deadline for admission in Fall 2006 has been extended to Wednesday June 1, 2006, for students who do not require an entry visa (i.e. students from EU/EER and Australia, Canada, Japan, Monaco, New Zealand and the United States of America).
Oud 03-05-2006, 14:51
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 03-05-2006 @ 14:47 :
De site van de RA is vernieuwd trouwens (lijkt nu meer op de UCU site).
Inderdaad, wow, dat is wel een hele verbetering...

@ickeicke: hoe ging je interview? Wat voor vragen stelde de Dean?
Oud 03-05-2006, 15:13
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 03-05-2006 @ 15:51 :
Inderdaad, wow, dat is wel een hele verbetering...

@ickeicke: hoe ging je interview? Wat voor vragen stelde de Dean?
Ik vond de vorige site ook goed, maar enige uniformiteit van de twee sites is een goede zaak, en de nieuwe site is prima.

Hij vroeg vooral naar wat dingen waar ik in mijn motivatiebrief al wat geschreven had, en waar ik dus prima antwoord op kon geven.
De enige vraag die mij een beetje overviel was de vraag waar ik mezelf over 10 jaar zou willen zien zitten. Ik zei aanvankelijk dat ik dat niet zo goed wist, maar dat leuk werk bij een internationale organisatie (zowel bedrijf als overheid) me aansprak.

En hij vroeg me waarom ik aanvankelijk gezakt was en hoe ik aan mijn goede Engels kwam. Ik zei dat ik onder andere regelmatig Engelse boeken lees. Ik gaf de DaVinci code als voorbeeld. Daarop vroeg hij of ik weleens iets van (Harry) Mulisch had gelezen, waarop ik antwoordde dat ik eerder De Ontdekking Van De Hemel had gelezen en dat ik inderdaad overeenkomsten opmerkte tijdens het lezen van de Davinci Code.

Ik had in mijn brief geschreven dat ik wel graag met muziek en computers bezig was en hij vroeg/suggereerde of dat mij ook leuk leek om dat toe te voegen aan de RA gemeenschap. Hij zei dat bij een liberal arts & sciences college de buitenschoolse activiteiten haast net zo belangrijk waren als de lesprogramma zelf (al overdrijft hij daar mee een beetje misschien).

En verder;
Citaat:
ickeicke schreef op 01-05-2006 @ 19:19 :
Ik kon de locatie prima vinden (nog bedankt Jumpfrious) en het gesprek ging prima. Hij vond mijn cijferlijst best indrukwekkend en vond mijn motivatiebrief goed. We waren ongeveer 15 a 20 minuten aan het praten en toen zijn hij dat hij met de 4 andere leden van de toelatingscommissie had overlegd en dat die allemaal voor mijn toelating waren en dat hij dat ook was en dat ik binnenkort aanmeldingsinformatie kon verwachten. Ik compleet verbaasd dat ik het meteen hoorde natuurlijk .

Nog een kleine aanwijzing mbt. de locatie;

Achter het Stadhuis is het Eleanor gebouw en dat is Stadhuisstraat 2. Als je daar met je gezicht naar de deur staat moet je nog ongeveer 40 meter naar links lopen en dan ben je bij nummer 2a. (het is een soort noodgebouw-achtige toestand). Ik had het prima kunnen vinden in ieder geval.
Oud 03-05-2006, 18:28
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Haha, klopt inderdaad dat dat Eleanor is. Het oude stadhuis is geloof ik Theodore en waar de andere lokalen zijn is Franklin... of is het nou net andersom. In ieder geval, de meeste noemen Eleanor wel zo, maar het gebouw met de andere lokalen heeft vaak nog de oude naam: De Helm.

Hoe ziet het er eigenlijk uit in de noodgebouwtjes, nog nooit binnengeweest eigenlijk, de meeste leraren hebben namelijk hun kantoortje boven de lokalen in Eleanor.

De nieuwe website ziet er inderdaad goed uit, altijd wel handig, want alle courses staan daar met uitleg, handig om te kiezen voor volgend semester enzo.

Wat gaan jullie eigenlijk als major doen? En al enig idee welke vakken je ongeveer wilt gaan doen? Ik doe trouwens Social Science, en doe zoals het er nu naar uitziet zowiezo een track in Sociology en Psychology, en dan waarschijnlijk ook nog in Law...

Hmmm vandaag trouwens weer het voordeel van studeren aan de Zeeuwse kust ondervonden. Om half 11 de bus naar Zoutelande gepakt, en binnen een half uur lig je heerlijk op het strand Geweldig!
Oud 04-05-2006, 09:18
Outgrow
Outgrow is offline
Die site is echt coo! geworden.... straalt meer gezag uit nu......hebbe andere mense nog opkomende gesprekke bij RA??... K ben volgende week donderdag..scary! whehe.... maar ben r wel klaar voor... i guess
Oud 04-05-2006, 09:49
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Die nieuwe site ziet er idd leuk uit!
Oud 04-05-2006, 10:36
Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Yeah site is een hele verbetering beetje jammer alleen dat http://www.rooseveltacademy.org (gebruik ik altijd) niet meteen is meegegaan... ik ben overgens ergens in december aangenomen voor RA... Ook alleen maar voor RA aangemeld. Kben alleen nog niet helemaal zeker of dat ik misschien toch voor diergeneeskunde kies... Eerst was het idee eerst RA en dan versneld diergeneeskunde in Engeland maar plaatsen/ aanmeldingen verhouding is nogal ongunstig daarvoor...
Maargoed alle mensen veel succes met interviews
Oud 04-05-2006, 15:14
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Jumpfrious schreef op 03-05-2006 @ 19:28 :
Wat gaan jullie eigenlijk als major doen? En al enig idee welke vakken je ongeveer wilt gaan doen? Ik doe trouwens Social Science, en doe zoals het er nu naar uitziet zowiezo een track in Sociology en Psychology, en dan waarschijnlijk ook nog in Law...
Ik ga ook Social Sciences doen, weet nog niet precies welke tracks allemaal, maar Law en Politics/International Relations en History, maar dat valt dan weer onder Humanities.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten