Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om even mijn betoogjes hier samen te vatten, ik geloof best dat het UCU in een behoefte voorziet, maar het is natuurlijk onzinnig om te denken dat het een zelfstandige bijdrage levert aan 'de kenniseconomie' zoals Brinkhorst durft te stellen. De meeste mensen die nu naar het UCU gaan waren namelijk zonder UCU ook wel terechtgekomen op de plekken die ze in gedachten hadden. Het is niet zo dat door het UCU meer talent wordt gemobiliseerd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sowieso ben ik her hier niet helemaal mee eens aangezien jullie volgens mij hetzelfde aantal ECTS moeten behalen als andere bachelor studenten, en dus dezelfde hoeveelheid stof moeten behandelen. (daarom is het sowieso onmogelijk om net zo diepgaand op een onderwerp door te gaan als tijdens een 'gewonere' studie) Maar ik ben niet zo op de hoogte van UC dus ik ben niet heel zeker van m'n zaak.
|||
![]() |
Citaat:
Dat kan in principe ook. Onze semesters zijn korter, lopen van september tot midden december en van midden januari tot midden mei. Daarna zijn summer courses die je kan volgen, 5 weken voltijd voor 7,5 ECTS (als ik het goed heb), een volwaardig vak dus. Op die manier kan je regelen dat je in je laatste semester minder vakken hoeft te doen, of extra vakken doet in je richting op de Uithof. In totaal kan je denk ik als Science major 3 vakken (research project is een 'vak' , labcourses en een summerschool) buiten de reguliere semesters volgen. Citaat:
Daarnaast is het toch ook zo op de Uithof bij bijvoorbeeld Biologie dat je na een orienterende fase ook al snel gaat richten op 1 gebied (bijv. cell bio)? Dat doen we ook, onze 300-courses zijn denk ik van dezelfde kwaliteit als de 'hoogste' vakken op de uithof. Daarnaast denk ik dat we dezelfde boeken ook gebruiken, alleen gaan we er misschien sneller doorheen. Overigens vergelijk ik het snel met Biologie of BMW omdat dat mijn richting is. Ik kan moeilijker praten over de Social Sciences en Humanities. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In de VS gaat het al decennia zo en dat systeem levert ook best wat goed opgeleide mensen op ![]() EDIT: Nog een vraagje aan de mensen die hebben gekozen tussen UCU en RA; Waarom heb jij gekozen voor de locatie die je hebt gekozen? (waarom RA of UCU dus). Laatst gewijzigd op 20-03-2006 om 22:52. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mja, dat is wel jammer ja. Dat ze 2 aanmeld-rondes hebben is natuurlijk prima, maar een "wie het eerst komt, wie het eerst maalt" aanpak is een beetje vreemd. |
![]() |
|
![]() |
Theorie; mensen hebben een melding van "je bent een geschikte kanditaat" in hun enthousiasme geinterpreteerd als "je bent aangenomen".
En over de volgorde van uitslag; Misschien hebben ze mensen waarvan ze al heel overtuigd zijn al bericht gegeven, maar zijn er mensen waar ze nog over twijfelen en kijken ze eerst hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn voor hen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er stonden ook al allerlei tips voor alternatieven in :/ Maarja voor iedereen die nu nog niks gehoord heeft biedt het ook niet veel hoop denk ik |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar ik ga dat iig niet doen als ik afgewezen word ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Balen hee, Kristaco. Ik ga voor je duimen. Het viel mij ook op tijdens het praatje van de Dean op de open dag, dat hij zei dat het belangrijk is te weten dat er ook alternatieven zijn ed. Ik denk nu dat hij toen ook al hintte naar het 'we krijgen zoveel goede aanmeldingen'-verhaal.
Opzich kan ik me wel voorstellen dat ze bij sommige mensen meteen al weten dat ze aangenomen zijn, simpelweg omdat ze het kunnen vergelijken met het aanbod van vorige jaren en met de mensen die al op UCU zitten. Ze weten natuurlijk wel waar ze naar op zoek zijn. Maar het lijkt mij inderdaad beter als ze de uitslag gewoon op één dag geven. Maar ik weet niet of dit organisatorisch haalbaar is. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Voor financieel minder bevoordeelden zijn er volgens mij best goede beurzen beschikbaar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En komt bij dat er bij een aanmelding aan een top universiteit stukken meer komt kijken dan bij een aanmelding voor het locale community college en dat schrikt veel (financieel achtergestelde) mensen af denk ik. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||