Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2006, 08:44
Outgrow
Outgrow is offline
K begin te denke dat ze al hun favorite student hebbe gekozen
Oud 15-06-2006, 09:45
Athena22
Athena22 is offline

Ickeicke, wat is het rekeningnummer?
Oud 15-06-2006, 10:05
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 14-06-2006 @ 20:16 :
Ik heb vandaag overigens per post nog een stapeltje papieren gehad mbt registratie bij de UU, de introductie, etc.
wow gemeen, ik niet! Vorig jaar had ik het wel op de woensdag voor de uitslag van het examen, dus ik zat er gisteren ook al op te wachten. En vandaag zat er weer niks bij de post..jammer hoor.
Oud 15-06-2006, 10:24
Athena22
Athena22 is offline
Wacht eens even... *rent naar RA-stapel* Ik heb het wél! Het zat bij dat pakketje dat ik al tijden geleden heb gekregen, die met de toelatingsbrief erin! Hebben jullie dat niet bijgevoegd gekregen?
Oud 15-06-2006, 10:27
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
*zoekt* ik heb wel papieren over de introductie en over hoe je moet registreren bij de IBG, maar we zullen toch nog wel meer krijgen?

ickeicke, wat heb jij allemaal gekregen?
Oud 15-06-2006, 17:53
ickeicke
ickeicke is offline
Wat een toestanden allemaal .

*loopt eens rustig naar zijn RA documentenmap*

Ik heb vrij kort na mijn gesprek ook al papieren gekregen met de uitnodiging, acceptance form en de informatie over hoe in te schrijven
bij de IBG.

Papieren die ik gister heb ontvangen;

Een pakketje papieren + nietje met op de voorkant een zwart-wit afdruk van het Stadhuis. Daarin staat wat algemene info over Middelburg, RA campus life, etc.

Stapeltje papieren met nietje met daarin de "Regulations for utilizing the IT-facilities of the Roosevelt Academy"

Info over betaling tuition fee

Campus agreement (je moet tekenen dat je de regels gelezen hebt en je ze zult gehoorzamen enzo)

Request for enrollement, voor je inschrijving bij de UU.

Verder moet je insturen; Request for registration form, kopie van paspoort, gewaarmerkte kopie van je diploma en een kopie van je cijfers, pasfoto.
Oud 15-06-2006, 17:55
Outgrow
Outgrow is offline
Mijn beste RA/UCU-mede studenten....
Ik wil iedereen feliciteren die geslaagd is.... dus ook mnzelf...
"Gefeliciteerd"..."Dank j!! "....whehe
Ik kan nie wachte om t schooljaar in Middelburg met jullie te beginne...
It's going to be supernova fun!
Voor de mense die zijn gezakt..gecondoleerd
En voor degene die moeten herkanse...Jullie kunne het...dus ZET HET OP DUDES AND DUDETTES

Sayounara,

Outgrow
Oud 16-06-2006, 07:47
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 15-06-2006 @ 18:53 :
Verder moet je insturen; Request for registration form, kopie van paspoort, gewaarmerkte kopie van je diploma en een kopie van je cijfers, pasfoto.
Okay, ik ben blij dat ik dat weet. Kan ik vandaag nog even naar school bellen om te vragen om zo'n gewaarmerkte kopie van mijn diploma (ik woon nogal ver van school vandaan).

Ik ben namelijk geslaaaaaagd! *superblij* En iedereen die ook is geslaagd, gefeliciteerd!
Oud 16-06-2006, 12:37
ickeicke
ickeicke is offline
gefeliciteerd allemaal .
Oud 16-06-2006, 15:35
Athena22
Athena22 is offline
Alle geslaagden gefeliciteerd!

Ik heb overigens net het pakketje ontvangen dat Ickeicke beschreef .
Oud 17-06-2006, 09:55
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Ik wil ook een pakketje. Volgens mij is UCU hiermee ietrs traaaager.
Oud 17-06-2006, 10:24
Athena22
Athena22 is offline
Vraagje: bij het "Authorization for direct debit from bank account"-papier staat onderaan: please note that deferred payment is only possible by direct debit from a Dutch bank account (excluded the Postbank) Bedoelen ze daarmee "je mag geen postbankaccount hebben" of "elke account moet Nederlands zijn, uitgezonderd de Postbank"?
Oud 17-06-2006, 11:58
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 17-06-2006 @ 11:24 :
Vraagje: bij het "Authorization for direct debit from bank account"-papier staat onderaan: please note that deferred payment is only possible by direct debit from a Dutch bank account (excluded the Postbank) Bedoelen ze daarmee "je mag geen postbankaccount hebben" of "elke account moet Nederlands zijn, uitgezonderd de Postbank"?
Da's een goede vraag ja. Ik denk dat je met een Postbankrekening geen "deferred payment via direct debit" kan laten uitvoeren.
Oud 17-06-2006, 16:02
Joyceb
Joyceb is offline
Ik heb de postbank en betaal het gewoon in 9 installments. Nog geen problemen mee gehad, maar misschien is dat veranderd oid?

En natuurlijk aan allen die geslaagd zijn: gefeliciteerd! =)
Oud 17-06-2006, 23:56
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Joyceb schreef op 17-06-2006 @ 17:02 :
Ik heb de postbank en betaal het gewoon in 9 installments. Nog geen problemen mee gehad, maar misschien is dat veranderd oid?

En natuurlijk aan allen die geslaagd zijn: gefeliciteerd! =)
Over gefeliciteerd; kiss_the_sky is jarig zie ik net .
Oud 18-06-2006, 15:39
Lisa_lve
Lisa_lve is offline
kan ik me ook inschrijven voor meerdere uc's? of zit daar een maximum aan?

en weten jullie wanneer er een uc komt in amsterdam? op de website staat 2007 of 2008 maar er is weinig info over te vinden...
Oud 18-06-2006, 16:29
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Lisa_lve schreef op 18-06-2006 @ 16:39 :
kan ik me ook inschrijven voor meerdere uc's? of zit daar een maximum aan?

en weten jullie wanneer er een uc komt in amsterdam? op de website staat 2007 of 2008 maar er is weinig info over te vinden...
Je kan je aanmelden voor de selectie bij zoveel UCs als je wilt. Je daadwerkelijk inschrijven gaat (waarschijnlijk) gepaard met een deposit van 200 euro, dus dat wil je niet al te veel doen denk ik.
Je kan kijken waar je wordt aangenomen en dan daar een keuze uitmaken en je dan daadwerkelijk daar inschrijven.

En over wanneer die UCs worden opgericht; geen idee. Maar ik denk dat je eerst voor jezelf moet bepalen wat het meest bij je past; "ik wil per se naar een UC omdat die onderwijs vorm het beste bij me past" of "ik wil per se naar Amsterdam omdat dat een toffe stad is".

Verder ben ik vandaag naar Middelburg geweest, vooral om een globale indruk op te doen van het Roggeveenhuis. Bevindingen en foto's volgen later .
Oud 18-06-2006, 19:24
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ah, foto's, tof! Ik ga binnenkort ook nog een keer, een beetje sfeer proeven enzo. Ik heb nu toch vrij want de examens zitten erop. Ik heb alleen nog steeds geen post gehad, ik ga daar morgen maar eens voor bellen. Misschien heeft het ermee te maken dat ik nog niet had ingeschreven bij de IBG.
Oud 18-06-2006, 19:25
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 18-06-2006 @ 00:56 :
Over gefeliciteerd; kiss_the_sky is jarig zie ik net .
Ja, dankjewel
Oud 18-06-2006, 19:28
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 18-06-2006 @ 20:24 :
Misschien heeft het ermee te maken dat ik nog niet had ingeschreven bij de IBG.
Ik ben ook nog niet bij de RA ingeschreven via de IBG.
Oud 18-06-2006, 21:12
Athena22
Athena22 is offline
Van harte gefeliciteerd, kiss_the_sky!!
Oud 19-06-2006, 08:21
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 18-06-2006 @ 20:28 :
Ik ben ook nog niet bij de RA ingeschreven via de IBG.
Okay dan ligt het daar gelukkig niet aan Ik begon me alweer druk te maken.

Citaat:
Van harte gefeliciteerd, kiss_the_sky!!
Dankjewel!
Oud 20-06-2006, 19:35
ickeicke
ickeicke is offline
fotos beginnen hier
Oud 21-06-2006, 13:01
Athena22
Athena22 is offline
Leuke foto's! Zeker vanuit Roggeveen, ik had het binnen nog nooit gezien.

*bitterheid* Heb vorige week een tweede interview bij UCU gehad, omdat ik het absoluut niet eens was met de reden voor afwijzing. Nu ben ik tóch geschikt, maar hebben ze geen plaats meer, en dat alleen maar omdat ze drie maanden hebben gewacht met de uitslag geven... Naja, Roosevelt, here we come.
Oud 21-06-2006, 14:05
allbecauseofyou
allbecauseofyou is offline
Mag ik de reden weten waarom je eerst was afgewezen?

Wel raar trouwens, dat je nu opeens wel geschikt bent, maar dat er geen plek meer is.
Oud 21-06-2006, 14:35
Athena22
Athena22 is offline
Ze zeiden eerst dat ik niet genoeg "deeply felt intellectual interest and curiosity" had. Dat klopt werkelijk niet - zou je zelfs als beschrijving van mij kunnen gebruiken. Vandaar dat ik een tweede interview deed.
Oud 22-06-2006, 07:50
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik heb echt genoten van de foto's Ben je gewoon naar binnen gelopen in het Roggeveenhuis? Haha, echt grappig iig.
Oud 22-06-2006, 17:36
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 22-06-2006 @ 08:50 :
Ik heb echt genoten van de foto's Ben je gewoon naar binnen gelopen in het Roggeveenhuis? Haha, echt grappig iig.
Ben gewoon naar binnen gelopen ja, er was sowieso toch niemand om me tegen te houden .

Hoop dat jullie er wat aan hebben bij het kiezen van je woonruimte. Ik ben er nog steeds niet uit .
Oud 22-06-2006, 20:59
Athena22
Athena22 is offline
Wilde je niet graag naar een unit? Bagijnhof en Vlissingesestraat bieden dat natuurlijk allebei - dan is het nog kiezen tussen 16/10 of 2/3 huisgenoten.
Oud 22-06-2006, 22:00
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 22-06-2006 @ 21:59 :
Wilde je niet graag naar een unit? Bagijnhof en Vlissingesestraat bieden dat natuurlijk allebei - dan is het nog kiezen tussen 16/10 of 2/3 huisgenoten.
Mja, maar Roggeveen huis is ook leuk .
Oud 23-06-2006, 09:20
Athena22
Athena22 is offline
Haha, mee eens. Heb ik me voor opgegeven, omdat het idee van geheel zelfstandig appartement me aanspreekt.
Maar je moet denk ik afwegen wat je het grootste voordeel vindt: huisgenoten (gezellig, niet alleen wonen, samen koken etc.) of onafhankelijkheid (badkamer niet hoeven delen, zelf bepalen wat je kookt, meer privacy).
Oud 24-06-2006, 10:33
Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 22-06-2006 @ 21:59 :
yeah, beetje jammer alleen idd dat je wanneer je op de vlissingsestraat belandt je er in december weer naar Roggeveen kan verhuizen...
Oud 26-06-2006, 10:21
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ja, daarom hoop ik ook dat ik niet in Vlissingsestraat kom. Plus dat de huur daarvan onwijs hoog is.
Oud 26-06-2006, 11:22
Eesje
Eesje is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 20-06-2006 @ 20:35 :
fotos beginnen hier
haha...lol.. wist je dat je mn huis hebt gefotografeerd??
Oud 26-06-2006, 17:16
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Eesje schreef op 26-06-2006 @ 12:22 :
haha...lol.. wist je dat je mn huis hebt gefotografeerd??
Wat wil je ook, de meeste/alle huizen in het Bagijnhof staan er wel op natuurlijk dus als jij in het Bagijnhof woont zal je huis er wel op staan ja.

Heb het niet met opzet gedaan (tenzij jij het leuk zou vinden als dat dat wel zo was; in dat geval heb ik het expres gedaan ).

EDIT:

Ik heb trouwens besloten naar het Roggeveenhuis te gaan en nu vraag ik me af waar de appartementen waar de eerstejaars in komen zitten (welke kant/verdieping), ik doel dus niet op de plekken waar nu nog bejaarden zitten en die in de zomer verbouwd worden, want die zijn voor de mensen die eerst naar de Vlissingsestraat gaan. Zijn die nu nog lege appartementen een beetje bij elkaar, of zijn ze door het hele gebouw heen? Zijn er mensen (Jumpfrious?) die daar wat zinnigs over kunnen zeggen?

Bij voorbaat dank,

Icke

Laatst gewijzigd op 26-06-2006 om 22:00.
Oud 27-06-2006, 08:16
Athena22
Athena22 is offline
<< Leuk dat je ook naar Roggeveen gaat! >>
Oud 30-06-2006, 11:36
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ha! Ik heb ein-de-lijk ook dat informatiepakketje gekregen. Nu nog die mail van Woongoed Middelburg.
Oud 30-06-2006, 15:34
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 30-06-2006 @ 12:36 :
Ha! Ik heb ein-de-lijk ook dat informatiepakketje gekregen. Nu nog die mail van Woongoed Middelburg.
Lekker op tijd, moet voor 1 juli bij hen binnen zijn geloof ik :/ .
Oud 30-06-2006, 15:41
Athena22
Athena22 is offline
Krijg je dan geen problemen met studiefinanciering? Dat dat bijvoorbeeld een maand later komt?
Oud 30-06-2006, 15:44
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 30-06-2006 @ 16:41 :
Krijg je dan geen problemen met studiefinanciering? Dat dat bijvoorbeeld een maand later komt?
Voor stufi maakt het niet uit hoor, zolang je voor 1 september maar als uitwonend geregistreerd staat.
Oud 30-06-2006, 18:32
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Sorry voor de wat late reactie, maar was er ff lekker een weekje tussenuit Vanaf komende vrijdag weer...

Maar weer ff ontopic: leuke foto's ickeicke! Gaaf dat er zoveel mensen naar het Roggeveen gaan! Ik denk dat eerst de lege plaatsen op de 3e, 5e en 6e opgevuld gaan worden. Daar zitten nu al RA studenten, maar er waren nog wat kamers leeg en er zijn wat mensen weggegaan. Verder denk ik dat de beganegrond, 1e, 2e en 4e waar nu geen studenten van de HZ ofzo zitten ook gebruikt zullen gaan worden. Ff afwachten dus nog...

Hmm... heb nog steeds niet gehoord of ik bij een van de gelukkigen zit die mogen helpen met de intro-week...
Oud 30-06-2006, 20:08
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 30-06-2006 @ 16:34 :
Lekker op tijd, moet voor 1 juli bij hen binnen zijn geloof ik :/ .
Ja. Ze waren de helft van mijn dossier kwijtgeraakt, waardoor ik dus helemaal niet ingeschreven stond. Echt slordig.
Oud 05-07-2006, 20:41
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Hebben jullie al iets van Woongoed? Ik hoorde dat ze deze week de kamers gingen verdelen.
Oud 05-07-2006, 23:48
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 05-07-2006 @ 21:41 :
Hebben jullie al iets van Woongoed? Ik hoorde dat ze deze week de kamers gingen verdelen.
Nog niets gehoord hier, volgens mij komt die informatie ook volgende week pas.
Oud 09-07-2006, 22:22
Outgrow
Outgrow is offline
weet men miss waar j al kan zien welke boeken j moet kope?....
Want er staat op de Official RA bookstore site dat het al om internet is.... maar kan t niet vinde op de RA site....
Oud 09-07-2006, 22:53
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Outgrow schreef op 09-07-2006 @ 23:22 :
weet men miss waar j al kan zien welke boeken j moet kope?....
Want er staat op de Official RA bookstore site dat het al om internet is.... maar kan t niet vinde op de RA site....
Neem aan dat de boeken tijdens de intro, dan wel eerste collegeweek, geregeld worden (is volgens mij bij alle uni's zo).

En mocht je dat vooraf zelf moeten regelen, dan zul je daar heus wel bericht over krijgen.

zie ook;

Citaat:
This year the Drvkkery organize a new and second-hand book sale, specifically for RA, on August 24-25. On August 25, this sale will be combined with the Committee Market for first-year students.

Laatst gewijzigd op 09-07-2006 om 22:59.
Oud 10-07-2006, 09:11
Outgrow
Outgrow is offline
Ja k weet dat dat op die site staat, maar was gewoon benieuwd naar de boeke.... Laat maar de lijst is al om de RAsite

Laatst gewijzigd op 10-07-2006 om 09:59.
Oud 10-07-2006, 10:12
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik denk dat ze dat ook nog niet kunnen weten voor je, want course registration is pas in de introweek. En voor elke course heb je natuurlijk andere boeken.

Ik krijg zo langzamerhand het idee dat ze mij niet zo graag willen hebben. Eerst raken ze mijn dossier kwijt (gelukkig maak ik overal kopietjes van), dan sturen ze het registration package op zonder het belangrijkste formulier (gelukkig dat ik mn papieren van UCU nog had, anders had ik geen idee gehad). Ik hoop dat het met Woongoed iets soepeler loopt...
Oud 14-07-2006, 23:18
ickeicke
ickeicke is offline
Leuk om te lezen welke boeken er gebruikt worden trouwens ja.

En over die formulieren; Ik was eerst vergeten het IT formuliertje mee te sturen, toen kreeg ik meteen per email bericht dat ze mijn papieren hadden ontvangen, maar dat dat ontbrak .
Oud 15-07-2006, 12:35
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Bij mij is het nu ook helemaal rond, heb vannacht echt heeerlijk geslapen Het is zo vervelend als er dingen niet goed geregeld zijn. Nog maar 5 weken tot de introductieweek!

Regels voor berichten