Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maarre... Ik wou weten hoe hoog die kamers eigenlijk zijn... want ik wil namelijk een hoogslaper meeneme... n die is 206 cm... k had gehoord dat t miss tussen de 210 en 220 ligt... maar daar kom k echt nie ver mee... ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik neem aan dat het tijdens de bijeenkomsten sowieso niet heel handig zou zijn om een laptop mee te nemen. Op papier kan je veel makkelijker dingen noteren en snel schikken, om het eventueel later op een computer (al dan niet een laptop) uit te werken. Neemt niet weg dat een laptop handig is natuurlijk (heb er zelf ook een) ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zelf ben ik deze zomer verhuisd van Bagijnhof naar Roggeveen. Kijk erg uit naar het hebben van een schone keuken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
@ ickeike: dan ben jij wss mijn buurman, want ik heb nr 122 ![]() @ Yeti-boy: Leuk dat je ook naar het Roggeveen komt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En over de verschillen; Het grootste verschil is het verschil in huisvesting denk ik. UCU: Alles op een terrein, zowel woning als studiegebouwen Eten (3x per dag) in Dining Hall, zit bij de Housing Fee inbegrepen, slechts beperkte mogelijkheid tot zelf koken. Allemaal kamers in woongroepen (weet niet hoe groot die zijn) Er zijn 3 verschillende soorten kamers, je verhuist op het eind van elk jaar (je kan in de zomer ook niet in je kamer) Bestaat langer, veel dingen zijn al aanwezig RA: Niet op een terrein, wel dichtbij elkaar in het centrum van Middelburg Zelf koken, in je eentje of met groep Kamers varieren van zelfstandige appartementjes tot kamers in huizen met 15 anderen (je kan kiezen) Je hoeft niet jaarlijks te verhuizen Jonger dan UCU, meer "onontgonnen gebied" (geldt sowieso voor Middelburg in het algemeen tov Utrecht) Een paar vakken worden wel in aan de RA gegeven en niet aan het UCU en vice versa. De RA heeft bijvoorbeeld goede geschiedenis/American Studies mogelijkheden, mede vanwege de aanwezigheid van het Roosevelt Study Centre. En die verschillen tussen UCU en RA kan je positief of negatief vinden, voor allebei valt wel wat te zeggen. Jaarlijks verhuizen heeft zo zijn voordelen, maar ook nadelen bijvoorbeeld. Wat voor mij, naast de betere geschiedenis/American Studies mogelijkheden, ook zwaar gold is dat je in Utrecht je niet bezig hoeft te houden met koken en voedsel. Je betaalt er aan het begin van het semester voor en hoeft er dan verder niet meer aan te denken, terwijl een deel van opgroeien/studententijd in mijn ogen toch te maken heeft met die dingen zelf leren plannen en regelen (omgaan met geld enzo). |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als jij shoarma/pizza/weet ik veel wil halen of bestellen dan mag dat natuurlijk. En als jij 's middags ergens in een cafe of coffeeshop wil eten kan dat ook (lijkt mij, hangt af van je rooster en van de afstand tot de dichtstbijzijnde cafe/coffeeshop ![]() Maar iemand uitnodigen om op jouw kamer te komen eten kan lastig worden, aangezien je met je woongroep 2 elektische plaatjes moet delen. Correct me if I'm wrong ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben zo lang bezig met mijn studiekeuze, en omdat ik eigenlijk heel veel dingen leuk vind en enorm leergierig ben lijkt dit mij de enige studie die bij mij past. Maargoed, mijn omgeving is er van overtuigd dat je niets kan met een studie met "willekeurige" vakjes. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En het zijn sowieso geen "willekeurige vakjes" je kiest samen met je persoonlijke tutor (geen ouderejaars student, maar een medewerker van de uni) een samenhangend pakket, daar zijn ook richtlijnen voor. Maar het is zoals bijna alle universitaire studies geen beroepsopleiding en het lijkt mij persoonlijk ook noodzakelijk dat je er een vervolgstudie (Master) achteraan plakt, en juist als voorbereiding op een of meerdere Masters is een UC in mijn ogen ideaal. Je kan op de site van het UCU en tzt ook van de RA (zodra er ook daar een echte lading afgestudeerden zijn) geloof ik zien wat enkele afgestudeerden als vervolg zijn gaan doen. Daar uit blijkt waarschijnlijk het beste wat je met wat "willekeurige vakjes kan bereiken" ![]() (je kan voor dat doel ook even mailen met het UCU waarschijnlijk) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is wel goed om te horen dat je dus wel degelijk begeleid word in het kiezen van de vakken, daarnaast ben ik sowieso van plan om een master te doen. Ik zal ns kijken op de site van UCU of ik iets over de richting van afgestudeerden kan vinden en ik zal wel aan mijn Engels gaan werken ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En je betaalt sowieso voor 3 maaltijden per dag, of je er nu gebruik van maakt of niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja natuurlijk en je zal er ook meestal wel gewoon gebruik van maken maar het lijkt me dat je toch af en toe ook wel eens zelf wil koken.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een 7 voor engels zou er wel voor zorgen dat je officieel een TOEFL-test moet doen, een engelse toelatingstest die je niveau vaststelt e.d (weet niet hoe dit werkt in de praktijk). Met een 8 of hoger wordt je hiervan gevrijwaard en een 8 is sowieso relatief goed haalbaar voor engels. Zorg dat je de komende tijd veel engelse boeken leest, duik een aantal engelssprekende msn/icq/etc contacten op, zoek een engelstalig forum en kijk engelstalige series en films zonder ondertiteling (of engelse ondertiteling!). Verder kan ik je aanraden om jezelf te internationaliseren =). UC (en RA vast ook) kickt op internationaal georienteerde mensen, en het helpt als je niet alleen zegt 'Ik ben erg internationaal georienteerd', maar ook als je dat kan 'aantonen'. Concreet kan ik je bijvoorbeeld aanraden om volgend jaar ook naar een OBESSU tripje te gaan (daar raakt iedereen internationaal georienteerd van =)) al moet je dat denk ik uitvechten binnen het LAKS bestuur (en is alleen omdat je overweegt naar UC/RA te gaan geen 'geldige' reden vermoed ik ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Daarnaast krijg ik nog drie toetsen voor Engels geloof ik (1x luisteren, 1x spreken, 1x schrijven), dus ik doe er wel even mijn best voor ![]() Tnx voor je reactie ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
@Eva: Benadruk deze dingen gewoon heel erg, mocht je je echt niet zeker voelen over je engels kan je eventueel nog een engelse cursus doen in het buitenland (scoor je ook nog extra op internationaal, zeker omdat dat vaak iets is dat je alleen doet (= ook nog eens zelfstandigheid =) in de herfst- of kerstvakantie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |