Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-07-2006, 13:30
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Ach... mijn kamer bestaat vooral uit knalrose, -blauw en -groen, gecombineerd met alluminium en een lichte houtsoort... Verder zijn er kamers met de meest gekke combinaties, dus niemand die je gek zal aankijken. (En je bent maar 1x jong hè )
Advertentie
Oud 24-07-2006, 08:34
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Haha, ja ik heb ook al best veel dingen, maar meubeltjes gelukkig nog niet, kan ik daar een beetje rekening mee houden.
Oud 24-07-2006, 12:33
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
onlangs hebben wij je de stukken toegemaild over je toegewezen kamer in het
Roggeveenhof nummer 127. Dit dient te zijn nummer 27
jammer
Oud 24-07-2006, 14:44
Athena22
Athena22 is offline
Tja, geen hoog uitzicht... maar het blijft Roggeveen Minder trapklimmen!
Oud 24-07-2006, 14:50
Outgrow
Outgrow is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 24-07-2006 @ 13:33 :
jammer
Nee!!! dat meen j nie!!.. Dat is echt jammer man!.... dan kan jij altijd nog langs kome voor tea-time met een lekker uitzicht over de "gracht"

Maarre... Ik wou weten hoe hoog die kamers eigenlijk zijn... want ik wil namelijk een hoogslaper meeneme... n die is 206 cm... k had gehoord dat t miss tussen de 210 en 220 ligt... maar daar kom k echt nie ver mee... ......Als iemand mij dat kan vertelle... of een foto vande kamer kan late zien * wat idealer zou zijn*.... ben k hen hartelijk dankbaar.... en Ik had net gebeld over laptops... n j mag geen eentje meeneme voor in de les....*strange if you ask me*.... dat wordt dan weer sjouwen met schriften en boeken als op de Middelbare school
Oud 24-07-2006, 15:01
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Outgrow schreef op 24-07-2006 @ 15:50 :
Ik had net gebeld over laptops... n j mag geen eentje meeneme voor in de les....*strange if you ask me*.... dat wordt dan weer sjouwen met schriften en boeken als op de Middelbare school
Laptops zijn geen vervanging van boeken, hooguit van schriften.

Ik neem aan dat het tijdens de bijeenkomsten sowieso niet heel handig zou zijn om een laptop mee te nemen. Op papier kan je veel makkelijker dingen noteren en snel schikken, om het eventueel later op een computer (al dan niet een laptop) uit te werken.

Neemt niet weg dat een laptop handig is natuurlijk (heb er zelf ook een) .
Oud 24-07-2006, 19:18
Verwijderd
Citaat:
en Ik had net gebeld over laptops... n j mag geen eentje meeneme voor in de les....*strange if you ask me*.... dat wordt dan weer sjouwen met schriften en boeken als op de Middelbare school
Goh, blijkbaar heeft dat UC dan toch iets meer in zijn mars dan de UU zelf. Elke boerenlul kan googlen en een beetje op een laptop hengsten. Straks kunnen studenten niet eens meer zelf schrijven.
Oud 24-07-2006, 20:34
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Ik zie de toegevoegde waarde van een laptop in de les ook niet echt in moet ik zeggen. Ik heb zelf wel een laptop, maar de accu is kapot dus ik probeer het eerst maar even zonder.

@ ickeicke: wel jammer van je kamer, nu zit je niet bij ons op de etage
Oud 24-07-2006, 20:45
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-07-2006 @ 20:18 :
Goh, blijkbaar heeft dat UC dan toch iets meer in zijn mars dan de UU zelf. Elke boerenlul kan googlen en een beetje op een laptop hengsten. Straks kunnen studenten niet eens meer zelf schrijven.
Die non-laptop regel geldt in dit geval voor de RA (Roosevelt Academy), weet niet hoe het op het UCU geregeld is, al zal het wel niet veel anders zijn.

Citaat:
kiss_the_sky schreef op 24-07-2006 @ 21:34 :
@ ickeicke: wel jammer van je kamer, nu zit je niet bij ons op de etage
Vrees het ook ja .
Oud 24-07-2006, 21:22
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
dat wordt dan weer sjouwen met schriften en boeken als op de Middelbare school
Met slechts vier courses in totaal zal het aantal boeken en schriften hopelijk verminderd zijn... en bovendien, boeken zul je inderdaad sowieso mee moeten slepen.
Oud 24-07-2006, 21:31
Joyceb
Joyceb is offline
Het verbaast me uberhaupt dat jij verbaast bent dat het niet mag..
Interactie (een van de sleutelwoorden in het UC concept) wordt nogal bemoeilijkt als elke student een scherm voor zijn/haar neus heeft.
Daarnaast is het getik irritant en is het overall onzin daar aantekeningen net zo handig/snel/gemakkelijk zijn.
Oud 24-07-2006, 22:40
Verwijderd
Je woont op een campus, de maximale afstand die je met je boeken moet slepen is 50 meter???
Oud 25-07-2006, 11:07
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 24-07-2006 @ 23:40 :
Je woont op een campus, de maximale afstand die je met je boeken moet slepen is 50 meter???
Bij RA niet... Maar ook daar is de afstand verwaarloosbaar.
Oud 25-07-2006, 15:54
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Naar mijn ervaring heb je geen laptop nodig in de les. Verder zijn er voldoende pc's beschikbaar als je ff snel wat wilt opzoeken op RA. Ik vind het wel super handig om een laptop met internet op mn kamer te hebben. Als je in t weekend naar huis gaat heb je dan al je bestanden bij, hoef je ze niet te mailen (wat ook een voordeel is aangezien het internet in Roggeveen vorig jaar vrij onstabiel was).

Idd jammer ickeicke dat je nu op een lage verdieping komt te zitten... De andere van dit forum zitten toch allemaal op de 4e of net als ik op de 5e?

Gezien de afstand tussen RA en Roggeveen hoef je nooit voor meer dan 2 vakken achter elkaar boeken mee te nemen. Tussen les 1 en 2 en tussen 3 en 4 zit een kwartiertje pauze, net iets te kort voor naar huis te gaan, maar tussen 2 en 3 zit een pauze van 3 kwartier, waarin iedereen eigenlijk wel ff naar huis gaat... Dus dat gesjouw valt gelukkig wel mee (alhoewel sommige boeken wel gigantisch zijn )
Oud 25-07-2006, 17:40
Athena22
Athena22 is offline
Citaat:
ickeicke schreef op 24-07-2006 @ 13:33 :
onlangs hebben wij je de stukken toegemaild over je toegewezen kamer in het
Roggeveenhof nummer 127. Dit dient te zijn nummer 27
Bedenk me net dat de kamer die mij was toegewezen, ook op de vierde/vijfde verdieping is - zou je niet met Woongoed Middelburg kunnen regelen dat je die krijgt? In de info staat dat kamers ruilen zonder voorafgaande toestemming van RA/WM niet mogelijk is, maar die kun je misschien aanvragen?
Oud 25-07-2006, 19:10
Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Hey,
Ik heb kreeg vorige week ook een e-mailtje over kamer. Bagijnhof 4b... Alleen is het probleem dat die kamer van een student is die op uitwisseling zit en dat ik in december daarom weer mag verhuizen. Mailtje verstuurd met verzoek voor kamer op Roggeveen, maar daar heb ik helaas nog niets van gehoord. Ik zal morgen even bellen... maar roggeveen gaat volgens mij best gezellig worden als ik dit zo allemaal beetje doorlees. Dus nu maar hopen dat er nog kamers op Roggeveen aanwezig zijn!
Oud 25-07-2006, 19:47
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Athena22 schreef op 25-07-2006 @ 18:40 :
Bedenk me net dat de kamer die mij was toegewezen, ook op de vierde/vijfde verdieping is - zou je niet met Woongoed Middelburg kunnen regelen dat je die krijgt? In de info staat dat kamers ruilen zonder voorafgaande toestemming van RA/WM niet mogelijk is, maar die kun je misschien aanvragen?
Goed plan!
Oud 27-07-2006, 12:11
Anna Eleanor
Anna Eleanor is offline
Citaat:
4 schreef op 09-05-2006 @ 21:12 :
Oh dus iedereen wordt gewoon toe gelaten op het RA? Zelf mensen met een 6.5 gem , dat klinkt goed...

Geldt dat ook voor dyslectici? Zijn hier goede faciliteiten (bijvoorbeeld extra tijd) voor of is dit zelfs een minpunt voor toelating? Hier kan ik echt nergens iets over vinden.

Echt niet waar dus. Je cijfers en je motivatie en je aanbevelingsbrief zijn samen doorslaggevend. 2 vriendinnen van mij hadden juist hele goede cijfers, maar zijn niet aangenomen omdat ze niet genoeg gemotiveerd zouden zijn en de ander omdat ze niet goed genoeg Engels sprak. Tja...cijfers zeggen niet alles...
Oud 27-07-2006, 14:08
ickeicke
ickeicke is offline
Update;

Ik heb kunnen wisselen van kamer, en wel naar 124. Dat is dus op dezelfde verdieping als de meeste (alle?) Roggeveeners van dit thread. Op die verdieping komen, op een paar na, alleen maar eerstejaars schijnbaar.
127 zou een verdieping hoger zijn, en daar zouden juist bijna alleen maar tweede en derde jaars zitten.

Mijn hartelijke dank dus aan Lion de Nooijer van Woongoed
(hij leest mee!)
Oud 27-07-2006, 14:38
Jumpfrious
Jumpfrious is offline
Hmm, dan zitten jullie dus allemaal een verdieping lager, maar denk dat ik dan wel regelmatig ff een verdieping afdaal, aangezien mijn gang nou niet echt super is (en mn beste vrienden van vorig jaar helaas zijn gestopt...)

Pfff, kreeg net een mailtje van t RASA-board en ik mag niet meehelpen met de introweek. Echt zo belachelijk! Er hadden er 65 opgegeven terwijl er maar 24 ofzo nodig zijn, en diegene die wel mogen helpen zijn: veel 3e jaars die vorig jaar ook al hebben geholpen, 3e jaars die vriendjes met t RASA-board zijn of 2e jaars die ook vriendjes met t RASA-board zijn. En dan durven ze nog te zeggen dat ze niet gekeken hebben naar persoonlijke voorkeur en dat ze hebben gelet op wie vorig jaar meehielp. Ja, dahag, maak dat de kat wijs! Echt zo stom, er stond ook bij dat ze hadden gekeken wie er volgend jaar nog een kans hadden op mee te helpen, maar aangezien ik volgend jaar waarschijnlijk op exchange is dat ook niet mogelijk. Slaat weer helemaal nergens op!!!
Oud 27-07-2006, 14:53
Myuki
Myuki is offline
@Jumpfrious: chill
Oud 27-07-2006, 18:29
Yeti-Boy
Yeti-Boy is offline
Raad eens wie Roggeveen nummer 27 gaat bewonen ...
En ook vanuit hier de bedankjes naar Lion de Nooijer.
Oud 27-07-2006, 19:05
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Yeti-Boy schreef op 27-07-2006 @ 19:29 :
Oud 27-07-2006, 19:08
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
Yeti-Boy schreef op 27-07-2006 @ 19:29 :
Echt belachelijk! Ik ben blij voor jou hoor, en welkom alvast, maar een vriendin van mij wil heel graag verhuizen van Bagijnhof naar Roggeveen en haar werd verteld dat alle contracten al verdeeld zijn. Bullshit dus!

Zelf ben ik deze zomer verhuisd van Bagijnhof naar Roggeveen. Kijk erg uit naar het hebben van een schone keuken
Oud 27-07-2006, 19:09
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
Jumpfrious schreef op 27-07-2006 @ 15:38 :
Hmm, dan zitten jullie dus allemaal een verdieping lager, maar denk dat ik dan wel regelmatig ff een verdieping afdaal, aangezien mijn gang nou niet echt super is (en mn beste vrienden van vorig jaar helaas zijn gestopt...)

Pfff, kreeg net een mailtje van t RASA-board en ik mag niet meehelpen met de introweek. Echt zo belachelijk! Er hadden er 65 opgegeven terwijl er maar 24 ofzo nodig zijn, en diegene die wel mogen helpen zijn: veel 3e jaars die vorig jaar ook al hebben geholpen, 3e jaars die vriendjes met t RASA-board zijn of 2e jaars die ook vriendjes met t RASA-board zijn. En dan durven ze nog te zeggen dat ze niet gekeken hebben naar persoonlijke voorkeur en dat ze hebben gelet op wie vorig jaar meehielp. Ja, dahag, maak dat de kat wijs! Echt zo stom, er stond ook bij dat ze hadden gekeken wie er volgend jaar nog een kans hadden op mee te helpen, maar aangezien ik volgend jaar waarschijnlijk op exchange is dat ook niet mogelijk. Slaat weer helemaal nergens op!!!
Ik vraag me echt af wie jij bent
Oud 27-07-2006, 19:14
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
kiss_the_sky schreef op 24-07-2006 @ 09:34 :
Haha, ja ik heb ook al best veel dingen, maar meubeltjes gelukkig nog niet, kan ik daar een beetje rekening mee houden.
Zeker wachten met meubels kopen! Ik had vorig jaar een erg leuke kast gezien, maar ik kwam in een kamer met een schuin dak en geen enkele rechte muur. Op zich wel sfeervol, maar ik kon alleen een supersmalle kast kwijt.
Oud 27-07-2006, 20:29
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Citaat:
CooCooCachoo schreef op 27-07-2006 @ 20:14 :
Zeker wachten met meubels kopen! Ik had vorig jaar een erg leuke kast gezien, maar ik kwam in een kamer met een schuin dak en geen enkele rechte muur. Op zich wel sfeervol, maar ik kon alleen een supersmalle kast kwijt.
Okay, bedankt voor de tip!

@ ickeike: dan ben jij wss mijn buurman, want ik heb nr 122 Tof zeg!

@ Yeti-boy: Leuk dat je ook naar het Roggeveen komt.
Oud 27-07-2006, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Jumpfrious schreef op 27-07-2006 @ 15:38 :
Pfff, kreeg net een mailtje van t RASA-board en ik mag niet meehelpen met de introweek. Echt zo belachelijk!
Vooral vreemd dat een uni pas drie week voor de intro de organisatie rond heeft.
Oud 28-07-2006, 12:28
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
Snees schreef op 27-07-2006 @ 22:14 :
Vooral vreemd dat een uni pas drie week voor de intro de organisatie rond heeft.
Je vergeet dat RA een kleine uni is en dat er derhalve geen groots programma hoeft te worden opgezet, à la El Cid of de Eurekaweek. Het is, althans zo kwam het op mij over vorig jaar, allemaal vrij ongedwongen en losjes georganiseerd. Je wordt zeker niet onderworpen aan één of ander rigide, overvol programma, maar kan veelal zelf kiezen waar je aan meedoet. Moet zeggen dat ik het weinig interessant vond vorig jaar (i.e. ik heb veel geskipped); misschien maken ze er dit jaar meer van.
Oud 28-07-2006, 12:40
Verwijderd
Na, op aanraden van wat mensen ns de site van UCU te hebben bekeken werd ik toch wel enthousiast erover. (en natuurlijk heb ik deze topics allemaal gelezen in de loop der tijd).

Omdat jullie hier al een half jaar spammen over UCU vroeg ik me af of jullie enigszins kunnen gokken of ik uberhaupt wel kans heb om binnen te komen.

Ik ben naast mijn school heel erg actief (LAKS bestuurslid, jeugdpanel internationaal voor de provincie, Leerlingenparlement, veel sporten) waardoor mijn schoolresultaten niet altijd enorm hoog zijn. (ik heb een gemiddelde van 6,5). Daarnaast heb ik maar een 7 voor Engels.

Wat denken jullie, heb ik kans om aangenomen te worden op RA/UCU?

En, iets wat me niet enorm duidelijk is, is er een groot verschil tussen UCU en RA? Behalve dat het een in utrecht en het ander in middelburg is?
Oud 28-07-2006, 13:02
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 28-07-2006 @ 13:40 :
En, iets wat me niet enorm duidelijk is, is er een groot verschil tussen UCU en RA? Behalve dat het een in utrecht en het ander in middelburg is?
Over de kans dat je aangenomen wordt kan ik niet zo veel zeggen denk ik. De basis is er, maar het hangt er volgens mij vooral vanaf hoe je het verwoord in je motivatiebrief.

En over de verschillen;

Het grootste verschil is het verschil in huisvesting denk ik.

UCU:
Alles op een terrein, zowel woning als studiegebouwen
Eten (3x per dag) in Dining Hall, zit bij de Housing Fee inbegrepen, slechts beperkte mogelijkheid tot zelf koken.
Allemaal kamers in woongroepen (weet niet hoe groot die zijn)
Er zijn 3 verschillende soorten kamers, je verhuist op het eind van elk jaar (je kan in de zomer ook niet in je kamer)
Bestaat langer, veel dingen zijn al aanwezig

RA:
Niet op een terrein, wel dichtbij elkaar in het centrum van Middelburg
Zelf koken, in je eentje of met groep
Kamers varieren van zelfstandige appartementjes tot kamers in huizen met 15 anderen (je kan kiezen)
Je hoeft niet jaarlijks te verhuizen
Jonger dan UCU, meer "onontgonnen gebied" (geldt sowieso voor Middelburg in het algemeen tov Utrecht)

Een paar vakken worden wel in aan de RA gegeven en niet aan het UCU en vice versa. De RA heeft bijvoorbeeld goede geschiedenis/American Studies mogelijkheden, mede vanwege de aanwezigheid van het Roosevelt Study Centre.

En die verschillen tussen UCU en RA kan je positief of negatief vinden, voor allebei valt wel wat te zeggen. Jaarlijks verhuizen heeft zo zijn voordelen, maar ook nadelen bijvoorbeeld.

Wat voor mij, naast de betere geschiedenis/American Studies mogelijkheden, ook zwaar gold is dat je in Utrecht je niet bezig hoeft te houden met koken en voedsel. Je betaalt er aan het begin van het semester voor en hoeft er dan verder niet meer aan te denken, terwijl een deel van opgroeien/studententijd in mijn ogen toch te maken heeft met die dingen zelf leren plannen en regelen (omgaan met geld enzo).
Oud 28-07-2006, 13:12
Verwijderd
Huh? Dat Dining Hall-idee vind ik wel heel eng. Stel dat je 's avonds shoarma wil halen, of dat je iemand te/uit eten wil uitnodigen? Of dat rond lunchtijd toevallig in een of andere coffeeshop zit?
Oud 28-07-2006, 13:30
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Snees schreef op 28-07-2006 @ 14:12 :
Huh? Dat Dining Hall-idee vind ik wel heel eng. Stel dat je 's avonds shoarma wil halen, of dat je iemand te/uit eten wil uitnodigen? Of dat rond lunchtijd toevallig in een of andere coffeeshop zit?
Je hoeft er niet te eten, maar je betaalt er wel voor.

Als jij shoarma/pizza/weet ik veel wil halen of bestellen dan mag dat natuurlijk.

En als jij 's middags ergens in een cafe of coffeeshop wil eten kan dat ook (lijkt mij, hangt af van je rooster en van de afstand tot de dichtstbijzijnde cafe/coffeeshop ).

Maar iemand uitnodigen om op jouw kamer te komen eten kan lastig worden, aangezien je met je woongroep 2 elektische plaatjes moet delen.

Correct me if I'm wrong .
Oud 28-07-2006, 13:39
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 28-07-2006 @ 14:02 :
Over de kans dat je aangenomen wordt kan ik niet zo veel zeggen denk ik. De basis is er, maar het hangt er volgens mij vooral vanaf hoe je het verwoord in je motivatiebrief.
Hoebedoel je, de basis is er?

Ik ben zo lang bezig met mijn studiekeuze, en omdat ik eigenlijk heel veel dingen leuk vind en enorm leergierig ben lijkt dit mij de enige studie die bij mij past. Maargoed, mijn omgeving is er van overtuigd dat je niets kan met een studie met "willekeurige" vakjes.
Oud 28-07-2006, 13:51
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 28-07-2006 @ 14:39 :

Ik ben zo lang bezig met mijn studiekeuze, en omdat ik eigenlijk heel veel dingen leuk vind en enorm leergierig ben lijkt dit mij de enige studie die bij mij past. Maargoed, mijn omgeving is er van overtuigd dat je niets kan met een studie met "willekeurige" vakjes.
Met "de basis is er" bedoelde ik dat je zeker wel actief genoeg bent buiten school en geinteresseerd lijkt in een boel dingen, dat je op basis daarvan niet zal worden afgewezen. Wel is het misschien zaak om te proberen wat cijfers op te krikken, zeker Engels.

En het zijn sowieso geen "willekeurige vakjes" je kiest samen met je persoonlijke tutor (geen ouderejaars student, maar een medewerker van de uni) een samenhangend pakket, daar zijn ook richtlijnen voor.

Maar het is zoals bijna alle universitaire studies geen beroepsopleiding en het lijkt mij persoonlijk ook noodzakelijk dat je er een vervolgstudie (Master) achteraan plakt, en juist als voorbereiding op een of meerdere Masters is een UC in mijn ogen ideaal.

Je kan op de site van het UCU en tzt ook van de RA (zodra er ook daar een echte lading afgestudeerden zijn) geloof ik zien wat enkele afgestudeerden als vervolg zijn gaan doen. Daar uit blijkt waarschijnlijk het beste wat je met wat "willekeurige vakjes kan bereiken" .
(je kan voor dat doel ook even mailen met het UCU waarschijnlijk)
Oud 28-07-2006, 13:59
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 28-07-2006 @ 14:51 :
Met "de basis is er" bedoelde ik dat je zeker wel actief genoeg bent buiten school en geinteresseerd lijkt in een boel dingen, dat je op basis daarvan niet zal worden afgewezen. Wel is het misschien zaak om te proberen wat cijfers op te krikken, zeker Engels.

En het zijn sowieso geen "willekeurige vakjes" je kiest samen met je persoonlijke tutor (geen ouderejaars student, maar een medewerker van de uni) een samenhangend pakket, daar zijn ook richtlijnen voor.

Maar het is zoals bijna alle universitaire studies geen beroepsopleiding en het lijkt mij persoonlijk ook noodzakelijk dat je er een vervolgstudie (Master) achteraan plakt, en juist als voorbereiding op een of meerdere Masters is een UC in mijn ogen ideaal.

Je kan op de site van het UCU en tzt ook van de RA (zodra er ook daar een echte lading afgestudeerden zijn) geloof ik zien wat enkele afgestudeerden als vervolg zijn gaan doen. Daar uit blijkt waarschijnlijk het beste wat je met wat "willekeurige vakjes kan bereiken" .
(je kan voor dat doel ook even mailen met het UCU waarschijnlijk)
Dankje voor je heldere uitleg. Ik probeer mijn ouders er ook wel gedeeltelijk ervan te overtuigen dat universitair onderwijs geen opleiding is tot bijvoorbeeld "basisschoolleraar" of "logepedist", dat je breed wordt opgeleid.

Het is wel goed om te horen dat je dus wel degelijk begeleid word in het kiezen van de vakken, daarnaast ben ik sowieso van plan om een master te doen.

Ik zal ns kijken op de site van UCU of ik iets over de richting van afgestudeerden kan vinden en ik zal wel aan mijn Engels gaan werken .
Oud 28-07-2006, 14:33
Verwijderd
Met die beperkte kookmogelijkheden valt het trouwens wel mee op UCU hoor, 2 gaspitten een magnetron en een koelkastje.. kun je je mee redden lijkt mij.
Oud 28-07-2006, 14:54
ickeicke
ickeicke is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 28-07-2006 @ 15:33 :
Met die beperkte kookmogelijkheden valt het trouwens wel mee op UCU hoor, 2 gaspitten een magnetron en een koelkastje.. kun je je mee redden lijkt mij.
Met hoeveel mensen moet je dat delen?

En je betaalt sowieso voor 3 maaltijden per dag, of je er nu gebruik van maakt of niet.
Oud 28-07-2006, 15:09
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
Na, op aanraden van wat mensen ns de site van UCU te hebben bekeken werd ik toch wel enthousiast erover. (en natuurlijk heb ik deze topics allemaal gelezen in de loop der tijd).

Omdat jullie hier al een half jaar spammen over UCU vroeg ik me af of jullie enigszins kunnen gokken of ik uberhaupt wel kans heb om binnen te komen.

Ik ben naast mijn school heel erg actief (LAKS bestuurslid, jeugdpanel internationaal voor de provincie, Leerlingenparlement, veel sporten) waardoor mijn schoolresultaten niet altijd enorm hoog zijn. (ik heb een gemiddelde van 6,5). Daarnaast heb ik maar een 7 voor Engels.

Voor RA heb je zeker kans.
Oud 28-07-2006, 15:12
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
Snees schreef op 28-07-2006 @ 14:12 :
Ben als RA'er afgelopen jaar ook naar de UNISUN (Model United Nations - simulatie dus) geweest en dat wordt gehouden op de grounds van UCU. Daar aten we dus ook in de dining hall, en ik moet zeggen dat ik, en niet alleen ik, het niet echt lekker vond en dat voedsel zeker niet het hele jaar door zou kunnen trekken. Het is toch uit de grote pot, te gaar en met een rare nasmaak.
Oud 28-07-2006, 15:17
CooCooCachoo
CooCooCachoo is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 28-07-2006 @ 14:39 :

Je moet ook geen willekeurige samenstelling maken. Je moet het wel balanceren, zodat je iets hebt waar je mee verder kan (i.e. waarmee je een vervolgstudie kan doen). Het is ook aan te raden om een (half) jaar op exchange te gaan en meer gespecialiseerde vakken te volgen.
Oud 28-07-2006, 15:25
Verwijderd
Citaat:
ickeicke schreef op 28-07-2006 @ 15:54 :
Met hoeveel mensen moet je dat delen?

En je betaalt sowieso voor 3 maaltijden per dag, of je er nu gebruik van maakt of niet.
Ik heb een gezamelijke woonkamer gezien voor 4 en voor 6 kamers.. weet eigenlijk niet of dat overal zo is.

Ja natuurlijk en je zal er ook meestal wel gewoon gebruik van maken maar het lijkt me dat je toch af en toe ook wel eens zelf wil koken..
Oud 29-07-2006, 11:15
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:

Ik denk dat je met je nevenactiviteiten een behoorlijke kans hebt om toegelaten te worden, zeker aangezien je hiermee ook je cijfers kan verklaren tot een bepaalde hoogte.
Een 7 voor engels zou er wel voor zorgen dat je officieel een TOEFL-test moet doen, een engelse toelatingstest die je niveau vaststelt e.d (weet niet hoe dit werkt in de praktijk). Met een 8 of hoger wordt je hiervan gevrijwaard en een 8 is sowieso relatief goed haalbaar voor engels. Zorg dat je de komende tijd veel engelse boeken leest, duik een aantal engelssprekende msn/icq/etc contacten op, zoek een engelstalig forum en kijk engelstalige series en films zonder ondertiteling (of engelse ondertiteling!).

Verder kan ik je aanraden om jezelf te internationaliseren =). UC (en RA vast ook) kickt op internationaal georienteerde mensen, en het helpt als je niet alleen zegt 'Ik ben erg internationaal georienteerd', maar ook als je dat kan 'aantonen'.
Concreet kan ik je bijvoorbeeld aanraden om volgend jaar ook naar een OBESSU tripje te gaan (daar raakt iedereen internationaal georienteerd van =)) al moet je dat denk ik uitvechten binnen het LAKS bestuur (en is alleen omdat je overweegt naar UC/RA te gaan geen 'geldige' reden vermoed ik ).
Oud 29-07-2006, 11:18
Joyceb
Joyceb is offline
Overigens vind ik een groot pluspuntje van UC ook dat het in Utrecht is, dat fijn centraal in NL ligt en bijvoorbeeld maar een half uur van A'dam af zit.

Daarnaast kunnen UC'ers gebruik maken van alle faciliteiten van de UU en ook vakken volgens bij de UU. Zelf wil ik graag een vak bij pedagogiek volgen, en mocht ik besluiten toch de NW&I master te gaan doen kan ik me voorbereiden op dat programma door in m'n bachelor daar al een aantal vakken te gaan doen.
Oud 29-07-2006, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Joyceb schreef op 29-07-2006 @ 12:15 :
Verder kan ik je aanraden om jezelf te internationaliseren =). UC (en RA vast ook) kickt op internationaal georienteerde mensen, en het helpt als je niet alleen zegt 'Ik ben erg internationaal georienteerd', maar ook als je dat kan 'aantonen'.
Concreet kan ik je bijvoorbeeld aanraden om volgend jaar ook naar een OBESSU tripje te gaan (daar raakt iedereen internationaal georienteerd van =)) al moet je dat denk ik uitvechten binnen het LAKS bestuur (en is alleen omdat je overweegt naar UC/RA te gaan geen 'geldige' reden vermoed ik ).
Ik ga in iedergeval met leerlingparticipatie naar Noorwegen (vanuit mijn school dan). Ik weet niet of er nog een obessu tripje inzit, iedereen aast daar op natuurlijk . Maarja, ik heb dit jaar ook nog een tripje naar Normandië met de provincie, als het meezit (internationaal congres). Dus daarmee kan ik waarschijnlijk wel aantonen dat ik internationaal georiënteerd ben.

Daarnaast krijg ik nog drie toetsen voor Engels geloof ik (1x luisteren, 1x spreken, 1x schrijven), dus ik doe er wel even mijn best voor .

Tnx voor je reactie En weet een van jullie een engelstalig leuk forum?
Oud 29-07-2006, 12:20
Verwijderd
Als je graag naar Utrecht wilt en je zou niet toegelaten worden op UCU, kun je altijd nog liberal arts & sciences gaan doen toch
Oud 29-07-2006, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Kristaco schreef op 29-07-2006 @ 13:20 :
Als je graag naar Utrecht wilt en je zou niet toegelaten worden op UCU, kun je altijd nog liberal arts & sciences gaan doen toch
Ja, inderdaad, dat was ook mijn gedachte . Ach, en anders ga ik gewoon onderwijskunde doen met een wiskunde minor ofzo .
Oud 29-07-2006, 12:29
Joyceb
Joyceb is offline
Citaat:
Kristaco schreef op 29-07-2006 @ 13:20 :
Het is me eigenlijk nooit duidelijk geworden waar LAS nou voor stond en hoe je daar een fatsoenlijke master van kon maken (en dan zeker in de sciences!). Maar ik ben slechts naar een voorlichting geweest voordat het draaide, misschien is het tegenwoordig wat beter en duidelijker georganiseerd.

@Eva:
Benadruk deze dingen gewoon heel erg, mocht je je echt niet zeker voelen over je engels kan je eventueel nog een engelse cursus doen in het buitenland (scoor je ook nog extra op internationaal, zeker omdat dat vaak iets is dat je alleen doet (= ook nog eens zelfstandigheid =) in de herfst- of kerstvakantie.
Oud 29-07-2006, 12:31
Joyceb
Joyceb is offline
Correctie.. ik ben net op de site van LAS aan het kijken, en ik ben impressed om eerlijk te zijn! Het ziet er vrij helder uit.

Ze geven een overzicht van de vakken die je moet volgen om een bepaalde master te kunnen doen, daar kan UC nog iets van leren =)
Oud 29-07-2006, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Joyceb schreef op 29-07-2006 @ 13:31 :
Correctie.. ik ben net op de site van LAS aan het kijken, en ik ben impressed om eerlijk te zijn! Het ziet er vrij helder uit.

Ze geven een overzicht van de vakken die je moet volgen om een bepaalde master te kunnen doen, daar kan UC nog iets van leren =)
Ze zijn echt vooruit gegaan in duidelijkheid . Hmmm, deze duidelijkheid doet mij misschien wel eerder kiezen voor LAS. Ik ga maar naar de voorlichting van utrecht denk ik
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten