Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
pietje ging knarie hale, kwam langs de kanale, genietend van de lucht, het zachte geruis van de wind klonk als een zucht, lopen op de stoep, springend voorbij de hondepoep, kwam pietje bij de deur, lopend op zijn teentjes geen zin in gezeur, stil voorbij de keukendeur langs moedertjelief die koffie stond te male, snel knarie hale en weer terug gaan langs de mooie kanale, (heb expres de n weggelaten ksta open voor jullie commentaar ik ben ook maar een beginneling xD ------- Schrijf een gedicht over je eerste liefde ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het onderwerp zal zijn... eens denken... iets met de tijd nu. Bijvoorbeeld het einde van de vakantie, of het begin van de herfst etc. Hopelijk is dit niet te vaag. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Schrijf, in je liefste/slijmerigste, positiefste bewoordigen, met koosnaampjes, verkleinwoorden, eufemismen, metaforen en al over wat een godsgruwelijke hekel je wel niet hebt aan een bepaald ontzettend irritant/stom/boosaardig persoon (al dat niet bestaand). Om iets wat diegene doet/deed, of gewoon om zijn/haar persoonlijkheid. |
![]() |
|
Inderdaad! Het is moeilijk, maar ik waag toch een poging. Een uitdaging is altijd leuk.
Jij klein diefje, zijn hart gestolen. Algauw noemt hij je liefje, en je fleemt en je streelt en je vleidt en je vrijt en je trippelt naar hem toe om hem te betrappen op het werpen van steelse blikken (naar mij?). Om speels aan zijn oorlel te likken, om fijntjes te lachen met zijn idiote grappen. En daarna zit ik een beetje vast. Maar blijkt het al dat ik het geen aardig persoon vind? |
![]() |
|
HAHAHAHAHA, sorry, te grappig voor woorden hoe ik je dat nu zie zeggen na het betrappen van je echtgenoot en je beste vriendin in jullie bed 'JIJ KLEIN DIEFJE':').
In ieder geval, het begin vind ik eigenlijk gewoon heel grappig (niet omdat het slecht is, dat snap je wel, gewoon omdat het zo vreemd staat ![]() Om speels aan zijn oorlel te likken, vind ik het beste stukje, dat heeft de juiste toon. En het laat zien over wat voor een verschrikkelijk persoon je het hebt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Schrijf een gedicht over je eerste liefde zonder het woord liefde (of verlierfd of houden van) te gebruiken in maximaal 110 woorden, met precies drie bijvoeglijke naamwoorden. ![]() ![]() |
![]() |
|
Ave, je bent geweldig
![]() Goed..zonder lang na te denken hier komt-ie. (ohja, ik heb geen eerste echte liefde. Ik vind het woord liefde daar te groot voor. Dus, m.a.w., dit gedicht wordt puur hypothetisch ![]() In de lakens van het bed gekropen, tot de nacht verdwijnt in de geluiden van onze innerlijke banden. Wanneer de vogels weer zingen als pasgeboren zonnetjes, en mijn lippen de jouwe teder raken, weet ik dat ik leef. En voor een eerste keer, de keer waarvan ik dacht: ik leer, was ik te onzeker om te zeggen dat: ondanks zijn diepzinnige woorden, er geen mens mijn smeekbedes verhoorde.
|
Verwijderd
|
Dingaantouwtje:
aan jou de opdracht een gedicht te schrijven, het op te slaan, er morgen nog eens naar te kijken en het te verbeteren, weer op te slaan, en het overmorgen nog eens te verbeteren. En alle drie de versies op dag 3 hier te plaatsen om te laten zien wat je hebt veranderd. Ga je de uitdaging aan? |
![]() |
||
Dit is een up-post. Dit topic is al 820 dagen niet gebruikt en we gaan het weer gebruiken. voor de mensen die te lui zijn:
Citaat:
ik begin wel: Ik zou wel eens een gedicht van Etmakas willen zien waarin ze bij een Nederlandse spellingscontrole geen enkel rood lijntje onder haar woorden krijgt. (Let op: Je hoeft niet te wachten tot Etmakas reageert, je kan gewoon opdrachten posten!)
|
Verwijderd
|
Huu, ik neem hem aan. Maar ik schep gewoon graag nieuwe woorden, hehe =]. En als je bij een Nederlandse spellingscontrole in Cyrillisch schrift typt, komen er geen streppjes onder
![]() Dwars door het bos liep een man met een hond ineens viel hij bloedend en dood op de grond. Hè, zuchtte de jager, dat gebeurt me zo vaak, maar ooit op een dag dan schiet ik ze raak! Hmm, dat is meer een versje dan een gedicht. En ik geef aan Ratsja de opdracht om een aards gedicht te schrijven, zonder verhalen over harten die breken enzo. Niet dat dat niet leuk is, maar ik denk dat je jezelf zult verrassen ![]() |
![]() |
|
Ave:
Versie 1 ik glij omlaag langs zachte haren, op schouders landend sterker dan ze lijken. spring de lieve heuvels af en blijf rusten in je navel. Ik spring op en ga speciaal nog even bukken, want je buik die vroeg nog om een kusje. langs je lange benen lopen in één gedichtje, gaat me mijn leven nog niet lukken. een slalom door je tenen en een knabbel aan je hak, ik kietel licht je enkels en spring wederom naar boven. ik klim je neusje op om op te kijken, wow. de diepe kleuren van je ogen hebben de liefde weer ververst. en met al de lichtjes, dansend tussen wimpers, heb ik zonder het te vragen, toch een witte kerst. Versie 2 ik glij omlaag langs zachte haren, op schouders landend sterker dan ze lijken. spring de lieve heuvels af en blijf rusten in je navel. Ik spring op en ga speciaal nog even bukken, naar je buik die graag een kusje wou. ik loop langs lange benen die van jou zijn, ik zou ze bijna inpakken en aan mezelf beloven een slalom door je tenen en een knabbel aan je hak, ik kietel licht je enkels en spring wederom naar boven. ik klim je neusje op om op te kijken, wow. een diep oog die haar eigen eigenwijsheid continu ververst en met al die lichtjes, dansend tussen wimpers heb ik zonder het te vragen, toch een witte kerst. Versie 3 ik glij omlaag langs zachte haren, op schouders landend, sterker dan ze lijken. spring de lieve heuvels af en blijf rusten in je navel. Ik spring op en ga speciaal nog even bukken, voor een kusje om me uit te sloven. dan helemaal beneden; een slalom door je tenen en een knabbel aan je hak. ik kietel licht je enkels en spring wederom naar boven. ik klim je neusje op om op te kijken, wow. een diep oog dat haar eigen eigenwijsheid continu ververst. en met al die lichtjes, dansend tussen wimpers, heb ik zonder het te vragen toch een witte kerst.
Laatst gewijzigd op 09-12-2009 om 15:15. |
![]() |
|
Zo, Flyaway, een ollekebolleke!
Vogelaar Visarend, boomklever, vogel van Nederland, griel, grasmus, drieteenmeeuw, Grauwe klawier. Hop, havik, houtzwaluw, dwergpapegaaiduiker, fuut, frater, tjiftjaf, morinelplavier. uitleg: een vogelaar is een vogelliefhebber, zo iemand die stilletjes in een hokje of tussen het riet ligt met een verrekijker om zeldzame vogels te spotten. De vogels waar het gedichtje uit bestaan zijn zeldzame, Nederlandse vogelsoorten. ![]() Hier een uitleg van het ollekebolleke en de regels enzo: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ollekebolleke_(dichtvorm) Laatst gewijzigd op 09-12-2009 om 14:59. |
![]() |
|
OPDRACHT VOOR DINGAANTOUWTJE!
Schrijf een gedicht voor iemand voor wie je eigenlijk helemaal geen gedicht wil schrijven (fictief of echt). Je mag niet direct zeggen dat je het gedicht niet wil schrijven, maar er moet wel in naar voren komen door sfeer en onderliggende gevoelens waarom die persoon dit gedicht eigenlijk niet heeft verdiend. En waarom je het tóch schrijft. ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics. Dingaantouwtje | 7 | 04-04-2010 23:26 | |
Verhalen & Gedichten |
"heeft-er-iemand-ideeën-want-ik-heb-geen-flauw idee-waar-ik-over-moet-schrijven"topic appelsap13 | 12 | 18-05-2008 21:49 | |
Verhalen & Gedichten |
De prins 4cecilia4 | 9 | 31-01-2007 12:33 | |
Verhalen & Gedichten |
Gedachten na haar Verwijderd | 6 | 26-01-2007 11:55 | |
Verhalen & Gedichten |
[VO] topic 2 Verwijderd | 46 | 16-03-2006 19:14 | |
Verhalen & Gedichten |
[Letteren] Verwijderd | 79 | 19-01-2006 22:16 |