Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2007, 14:49
TopDrop
TopDrop is offline
hoi!

Oud 15-11-2007, 14:57
Verwijderd
hoi toppiedroppie

Nothing gaat aanwezig zijn op het JESF martin sylph naamzoek

Maar dan achter de schermen
Oud 15-11-2007, 15:02
TopDrop
TopDrop is offline
I'm like, so totally bored right now..
Oud 15-11-2007, 15:02
Verwijderd
is dat cartman?
Oud 15-11-2007, 15:04
Verwijderd
Ik ben er, en moe.
Oud 15-11-2007, 16:39
Missy
Missy is offline
Citaat:
Morgen.

Vind je dat topic niet vervelend werk, Missy?
Het werkt ook gewoon als de leden het zelf bijhouden, bespaart je werk.
Met zijn vieren gaat het wel. Maar af en toe vergeten we het. Dan staat het topic er twee weken zonder bijgewerkt te worden. Niet zo heel erg, maar zo vergeet je wel de helft. Je brengt me wel op het idee:
Als we het topic nu gewoon opengooien. Dan kunnen de leden zelf ook aangeven van: Topic blabla weer open. Dan hoeven we alleen te kopieren/plakken. Ach, we moeten het gewoon iets vaker bijhouden.

En, ik heb vandaag paard gereden.
Eerst was het: Oh god, een paard. Uh, nu moeten we hem vasthouden. O jeetje. Later hadden we er allemaal de lol in en zijn we zelfs in galop geweest.
Oud 15-11-2007, 17:07
Verwijderd
ik ben ziek aan het worden denk ik
Oud 15-11-2007, 17:10
Verwijderd
Oh no...
Oud 15-11-2007, 17:18
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik ben ziek aan het worden denk ik
Het heerst echt in mijn omgeving. Deze week al drie groepsgenoten die niet meer konden praten.
Oud 15-11-2007, 17:22
trophus
trophus is offline
awww russische bruiloften, Vodka, feest, altijd lache:

Oud 15-11-2007, 17:23
Verwijderd
Ik was net op Editie NL
Oud 15-11-2007, 17:25
Verwijderd
waarom???
Oud 15-11-2007, 17:26
Verwijderd
Citaat:
waarom???
Ik was aangesproken op straat, over wat ik van het idee vond om Belgisch en Nederlands Limburg samen te voegen
Oud 15-11-2007, 17:27
Verwijderd
govverdamt, en mijn pa is ook ziek en hij is morgen jarig
Oud 15-11-2007, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Ik was aangesproken op straat, over wat ik van het idee vond om Belgisch en Nederlands Limburg samen te voegen
Oud 15-11-2007, 17:28
Verwijderd
Citaat:
awww russische bruiloften, Vodka, feest, altijd lache:

[filmpje]
die cameraman weet ook gewoon niet wáár hij moet filmen, er staan er zo veel te vechten :')
Oud 15-11-2007, 17:28
Verwijderd
Citaat:
en wat was je antwoord?
Oud 15-11-2007, 17:33
Uice
Uice is offline
wtf zit Soija met die kutavatar
Oud 15-11-2007, 17:33
trophus
trophus is offline
Citaat:
die cameraman weet ook gewoon niet wáár hij moet filmen, er staan er zo veel te vechten :')
ja, maargoed, de cameraman is ook van een bedrijf die filmt/fotografeert voor mensen op bijzondere gelegenheden dacht ik
Oud 15-11-2007, 17:34
Verwijderd
waarom wisten we dat niet eerder andijvie
Oud 15-11-2007, 17:34
Verwijderd
Citaat:
oh mijn god, en dat zeg jij
Oud 15-11-2007, 17:36
Uice
Uice is offline
Het is geen kerst, piemel!
Oud 15-11-2007, 17:36
Verwijderd
Citaat:
en wat was je antwoord?
Kort gezegd; dat ik het een idee van niets vind, dat we landen niet kleiner moeten maken, maar ons op Europa moeten richten.
Oud 15-11-2007, 17:37
Verwijderd
Citaat:
waarom wisten we dat niet eerder andijvie
Omdat ik niet wist dat ik echt op tv zou komen, en ik schaamde me dood (maar uiteindelijk viel het reuze mee, m'n slimste opmerking hebben ze gekozen )
Oud 15-11-2007, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Omdat ik niet wist dat ik echt op tv zou komen, en ik schaamde me dood (maar uiteindelijk viel het reuze mee, m'n slimste opmerking hebben ze gekozen )
dat is wel lief van ze
ik had een keertje ook zoiets, dat ze iets aan me vroegen en toen sprak ik 10 heel erg leuke zinnen, en één iets over voetbal :')
en natuurlijk kozen ze dat over voetbal, stelletje etters!
Oud 15-11-2007, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Kort gezegd; dat ik het een idee van niets vind, dat we landen niet kleiner moeten maken, maar ons op Europa moeten richten.
ik had het er gister nog over. van mij mogen ze het opdelen. vlamingen bij ons en walen bij frankrijk
Verwijderd
Citaat:
dat is wel lief van ze
ik had een keertje ook zoiets, dat ze iets aan me vroegen en toen sprak ik 10 heel erg leuke zinnen, en één iets over voetbal :')
en natuurlijk kozen ze dat over voetbal, stelletje etters!
hahahahaha

ik zou echt niks durven zeggen voor een camera
Verwijderd
Citaat:
ik had het er gister nog over. van mij mogen ze het opdelen. vlamingen bij ons en walen bij frankrijk
Dat vind ik ook prima, maar niet een apart land van Limburg gaan maken, dat is gewoon te bizar
Oud 15-11-2007, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik ook prima, maar niet een apart land van Limburg gaan maken, dat is gewoon te bizar
dat slaat ook echt op poep idd. dan moet fryslan ook apart!
Oud 15-11-2007, 17:46
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Lang haar is voor het mannelijke plebs.
Ik ben het gedeeltelijk eens, ligt eraan hoe lang.

Citaat:
Nee, dat is voor de intellectuele elite.
Ja, dat zeg je ook alleen omdat jij lang haar hebt, als je kort had gehad was kort haar het elitekapsel.

Citaat:
Je hebt ervaring met mij, en ik behoor tot de crème de la crème van de intellectuele elite.
Lol, 'nuff said voor de opmerking van Darkie dus. :')

Citaat:
Oh ok. Dan zijn het natuurlijk de alfa's die het gemiddelde omlaag halen. Hoewel je je af kunt vragen of iemand die psychologie heeft gestudeerd wel hoog is opgeleid.
Ja want als je bèta bent en iets als natuurkunde studeert, ben je zo ontwikkeld. :')

Citaat:
Ik snap überhaupt niet dat een intelligente persoon metal luistert.
Oh dus jij doet onderzoek naar wat intelligente mensen luisteren? Wel een leuk onderwerp voor een onderzoek though. Alleen volgens mij is de uitkomst nogal 'divers'.

Citaat:
Ik weet niet wie de jostiband zijn. :')
Omfg.

Citaat:
Zegt degene met een lelijkere ava.

Citaat:
Ik was net op Editie NL
Gaaf.
Oud 15-11-2007, 17:47
Tink*
Tink* is offline
Weet je wat ik zo apart vind, dat Friezen altijd Fries tegen andere Friezen gaan praten!
Oud 15-11-2007, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Weet je wat ik zo apart vind, dat Friezen altijd Fries tegen andere Friezen gaan praten!
das logisch!
Oud 15-11-2007, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Dat doen Limburgers ook.
Ik heb ook wel eens gehad dat er een vergadering was, iedereen sprak netjes Nederlands en toen begon er één in het Limburgs en ging iedereen verder in het Limburgs. Grappig om te merken, maar ook heel raar.
Oud 15-11-2007, 17:51
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
das logisch!
Waarom dan?
Oud 15-11-2007, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Waarom dan?
Moedertaal is toch altijd makkelijker.
Oud 15-11-2007, 17:52
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Dat doen Limburgers ook.
Ik heb ook wel eens gehad dat er een vergadering was, iedereen sprak netjes Nederlands en toen begon er één in het Limburgs en ging iedereen verder in het Limburgs. Grappig om te merken, maar ook heel raar.
Mja dan heb je nog een hele groep ook die het spreekt. Dan is het al wat logischer. Maar als je bv. ergens zit met een groep Nederlands en bv. twee Friezen, dan gaan die Friezen Fries tegen elkaar praten. Sowieso vind ik het gek, ook al zie ik gewoon twee Friezen in de kantine dat doen, omdat ze ook allebei Nederlands kunnen.
Oud 15-11-2007, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Wat is daar nou raar aan. Als je in het buitenland bent en merkt dat die ander ook Nederlands is ga je toch niet verder in het Engels ofzo.
Oud 15-11-2007, 17:54
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Moedertaal is toch altijd makkelijker.
Ja maar waarom doen ze dat als er anderen bij zijn. Ik praat toch ook geen Drents met studiegenootjes die toevallig ook uit Drenthe komen ofzo. ;x
Oud 15-11-2007, 17:54
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Wat is daar nou raar aan. Als je in het buitenland bent en merkt dat die ander ook Nederlands is ga je toch niet verder in het Engels ofzo.
Maar dat doe je niet als je in een groep bent met mensen uit dat land erbij!
Oud 15-11-2007, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Mja dan heb je nog een hele groep ook die het spreekt. Dan is het al wat logischer. Maar als je bv. ergens zit met een groep Nederlands en bv. twee Friezen, dan gaan die Friezen Fries tegen elkaar praten. Sowieso vind ik het gek, ook al zie ik gewoon twee Friezen in de kantine dat doen, omdat ze ook allebei Nederlands kunnen.
Ik zit er altijd als buitenbeentje tussen Iedereen gaat over op Limburgs en ik zit er als 'Hollander' bij. Gelukkig versta ik alles prima, maar toch, in het begin vond ik het wel vaak een beetje asociaal, omdat zij gewoon vloeiend Nederlands kunnen en ik toch wat moeite moet doen om alles goed te verstaan.
Verwijderd
Citaat:
Ja maar waarom doen ze dat als er anderen bij zijn. Ik praat toch ook geen Drents met studiegenootjes die toevallig ook uit Drenthe komen ofzo. ;x
geen idee. Ik merkte wel dat ik op jullie meet júist meer brabants ga praten omdat ik dan pas merk hoe brabants ik eigenlijk praat, althans, in de oren van andere mensen
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat doen Limburgers ook.
Ik vind het altijd heel raar om Limburgs te praten met mensen waar ik eerst Nederlands mee praatte.
Oud 15-11-2007, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat is waar, dat is ook gewoon irritant. Op schoolreisje deden twee Russische meisjes dat eens, daar versta je dus echt níets van, en dan gingen ze telkens lachen. Alsof ze enorm over ons aan het roddelen waren, zó irritant
Oud 15-11-2007, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het altijd heel raar om Limburgs te praten met mensen waar ik eerst Nederlands mee praatte.
Ik betrap me er wel eens op dat ik Limburgse woorden gebruik, per ongeluk
(Ik ben dus geen native-Limburger.)
Oud 15-11-2007, 17:58
trophus
trophus is offline
Ik ga maar eens douchen en opstaan tot ziens mensen
Oud 15-11-2007, 17:58
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Ik zit er altijd als buitenbeentje tussen Iedereen gaat over op Limburgs en ik zit er als 'Hollander' bij. Gelukkig versta ik alles prima, maar toch, in het begin vond ik het wel vaak een beetje asociaal, omdat zij gewoon vloeiend Nederlands kunnen en ik toch wat moeite moet doen om alles goed te verstaan.
Oh dat had ik wel eens gelezen idd, dat je bent verhuisd. Maar ze zijn denk ik ook niet anders gewend idd. Kan je zelf nu ook goed Limburgs praten en is dat zo anders dan Nederlands dan?

Citaat:
geen idee. Ik merkte wel dat ik op jullie meet júist meer brabants ga praten omdat ik dan pas merk hoe brabants ik eigenlijk praat, althans, in de oren van andere mensen
Ik kwam er op meets pas achter dat ik een accent had, dat valt waar ik vandaan kom echt totaal niet op.

Citaat:
Nee, dat is waar, dat is ook gewoon irritant. Op schoolreisje deden twee Russische meisjes dat eens, daar versta je dus echt níets van, en dan gingen ze telkens lachen. Alsof ze enorm over ons aan het roddelen waren, zó irritant
Ja dat vind ik ook aso, dan vraag ik me ook altijd af of ze over me roddelen. Je kan zomaar allerlei kutdingen zeggen over mensen waar ze gewoon bijstaan, ik vind dat asociaal.
Oud 15-11-2007, 17:59
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik betrap me er wel eens op dat ik Limburgse woorden gebruik, per ongeluk
(Ik ben dus geen native-Limburger.)
Haha, ik heb hetzelfde met Brabantse woorden. Ik vind het heel erg dat ik als native-Limburger wel eens per ongeluk "houdoe" zeg. En ik zeg de laatste tijd ook heel vaak "vrouwke". Waar je mee omgaat, word je besmet, zullen we maar zeggen.
Oud 15-11-2007, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Moet jij zeggen. Je hebt opeens een andere ava, waarom??
Oud 15-11-2007, 18:02
Verwijderd
Citaat:
Oh dat had ik wel eens gelezen idd, dat je bent verhuisd. Maar ze zijn denk ik ook niet anders gewend idd. Kan je zelf nu ook goed Limburgs praten en is dat zo anders dan Nederlands dan?
Ik heb geen idee of ik het goed kan praten, ik doe het nooit. Mensen proberen het wel eens voor elkaar te krijgen, maar het lijkt me echt heel raar om als niet-Limburger ineens Limburgs te gaan praten.. Mijn tongval is wel heel Limburgs geworden, sommige woorden zijn ook echt Limburgs (ik zeg nooit meer 'patat' maar altijd 'friet', ik gebruik 'sjiek' vrij regelmatig, en een 'stoffer en blik' is een 'blik en veger' geworden ).
Oud 15-11-2007, 18:03
Verwijderd
patat vind ik zo'n raar woord
dat hoor ik hier echt helemaal nooit
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten