![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Slecht is voor mij altijd een waardeoordeel en dus altijd subjectief, ookal gebruik ik daar criteria voort. En die criteria en mijn totale gedachtegang wanneer ik kunst zie is gebaseerd op alles wat in mijn hoofd zit, ieder vage gebeurtenis en vorming. Ook criteria zijn persoonlijk bepaald, waarom zouden ze dan niet subjectief zijn? Er bestaat voor mij alleen maar persoonsgebonden waarde en heeft voor mij geen nut om die waarde met andere mensen te vergelijken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
(alleen al met een scheet kan je duizend dingen doen, maar laten we daar niet vanuit gaan inderdaad) En slechte kunst bestaat voor mij niet, ik noem het dan gewoon liever geen kunst. Maar heel dat oordeel is persoonsgebonden en gebaseerd op een persoon en dus subjectief. Ik vind de criteria helemaal niet objectief, alleen al omdat ze mij persoon als bron hebben. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je hebt tevens ook niet goed gelezen wat ik zeg, of je begrijpt het niet. Ik spreek mezelf nergens tegen. Ik vraag slechts hoe je kunt bepalen wat kunst is, en ik heb als voorbeeld genomen dat je het aantal mensen kan tellen dat het mooi vindt. Dit lijkt me de beste benadering. Deze benadering past nog steeds in alle voorbeelden die je tot nu toe hebt gegeven. Ik vind ook wel dat je onderscheid kunt maken in kunst, maar dat komt vooral omdat het de consensus is. Consensus is het beste dat je hebt, als je met iets ongrijpbaars te maken hebt. Past prima in m'n theorie dat kunst datgene is dat de meeste mensen kunst vinden. En je zou jezelf tegen spreken als je het met me eens zou zijn en zou zeggen dat top 40 muziek slecht is. Wat natuurlijk wel kan is dat je top 40 muziek gewoon niet mooi vind en dat kan ook gewoon. Maar dat het niet mooi is, sjah, dan ga je regelrecht tegen de consensus in. Dus nogmaals, hoe bepaal je objectief wat de beste kunst is. Imo kan het dus alleen maar met consensus, maar consensus is wat iedereen zegt en dat is uiteindelijk ook subjectief. Ga maar na, vroeger was de consensus dat God bestond.
Laatst gewijzigd op 20-06-2007 om 14:47. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat zijn inderdaad meetbare criteria. Maar een 'mooie vormgeving' en een 'goed concept' is niet objectief meetbaar. En nee, je hebt gelijk, ik werk wel degelijk met waarde verschillen in kunst. Maar slechte kunst is voor mij gewoon een contradictie, omdat ik onder kunst gewoon geen slechte dingen versta. Als het slecht is, noem het dan geen kunst, dat is wat ik bedoel ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Helaas is het woord nogal betekenisloos geworden sinds men alles maar in een museum is gaan gooien. Tegenwoordig wordt met kunst meestal bedoeld: objecten waar je een museum omheen moet zetten om ze interessant te doen lijken. Musea zijn vuilnisbelten voor producten die nergens voor deugen en dus maar 'kunst' zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Er is wel een kunstuitleencentrum in Amstelveen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() Verder heb ik last van de laatste loodjes. Nog 2 tentamens en het zijn bepaald niet makkelijke tentamens. Eigenlijk zijn het de moeilijkste 2 die ze te bieden hebben. Aan bachelor-studenten dan. En uitgerekend nu heb ik last van studie-ontwijkend gedrag ![]()
||
Citaat:
wat zielig voor je dat je nog twee hele zware tentamens hebt! Misschien is het dan beter om niet op het forum te komen en braaf te leren, dan kun je volgende week weer forummen en dan ben je gelukkiger omdat je je tentamens hebt gehaald. Veel succes DaboMan.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Wat saai zeg #243 Verwijderd | 500 | 17-06-2008 01:20 | |
De Kantine |
Wat saai zeg #212 Verwijderd | 500 | 21-05-2008 19:19 | |
De Kantine |
Harry Potter en het saaie 200ste Wat Saai Zeg topic. Cherry Springs | 500 | 09-05-2008 18:48 | |
De Kantine |
"Wat saai zeg." "Bron?" #174 Verwijderd | 500 | 10-04-2008 17:23 | |
De Kantine |
Voor de verandering: Wat saai zeg! #165 Missy | 500 | 01-04-2008 11:43 | |
De Kantine |
Lucky there's a family saai #164 Uice | 502 | 31-03-2008 20:27 |