Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2007, 15:29
Verwijderd
400
Advertentie
Oud 10-12-2007, 15:30
Verwijderd
Maar goed, eigenlijk voel ik me heel slecht.

En het is zo erg dat ik er met niemand over kan praten. Of mensen zijn het zat, of ze begrijpen het niet, en dan zijn er ook nog mensen die ik er niet mee op wil zadelen.
Maar ik ben zo slecht bezig. Op school, met mezelf, met de dingen die ik denk. Ik zit gewoon vast.
Oud 10-12-2007, 15:40
Verwijderd
Citaat:

En het is zo erg dat ik er met niemand over kan praten. Of mensen zijn het zat, of ze begrijpen het niet, en dan zijn er ook nog mensen die ik er niet mee op wil zadelen.
Maar ik ben zo slecht bezig. Op school, met mezelf, met de dingen die ik denk. Ik zit gewoon vast.
*knuffel*
Ik weet niet goed wat voor advies ik je kan geven, want ik zit al een hele tijd vast.. maar wat ik wel geleerd heb; til niet te zwaar aan tegenslagen. Probeer gewoon door te gaan, en als het soms niet lukt, dan lukt het niet en probeer je het nog eens. Neem ook je rust, anders gaat het telkens maar door en door.
Oud 10-12-2007, 15:48
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

Oud 10-12-2007, 15:56
Verwijderd
Citaat:
*knuffel*
Ik weet niet goed wat voor advies ik je kan geven, want ik zit al een hele tijd vast.. maar wat ik wel geleerd heb; til niet te zwaar aan tegenslagen. Probeer gewoon door te gaan, en als het soms niet lukt, dan lukt het niet en probeer je het nog eens. Neem ook je rust, anders gaat het telkens maar door en door.
Dank je.

Ik ga nu een boodschappenbriefje maken, huhu.

Waarom is Soija geband?
Oud 10-12-2007, 15:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Ik bedoel dit niet vervelend, maar misschien is het eens een idee om met een decaan of (studenten)psycholoog te praten. Zij kunnen je helpen, begeleiden of coachen met problemen die met je studie te maken hebben, maar ook problemen die niet direct met je studie te maken hebben, maar waar je wel last van hebt.
Oud 10-12-2007, 15:57
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dank je.

Waarom is Soija geband?
Maandban, zelf aangevraagd.
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Dank je.

Waarom is Soija geband?
Hij heeft zelf een maandban aangevraagd
TopDrop
TopDrop is offline
lol
Oud 10-12-2007, 15:58
Martiño
Martiño is offline
Oud 10-12-2007, 15:58
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]
Ik bedoel dit niet vervelend, maar misschien is het eens een idee om met een decaan of (studenten)psycholoog te praten. Zij kunnen je helpen, begeleiden of coachen met problemen die met je studie te maken hebben, maar ook problemen die niet direct met je studie te maken hebben, maar waar je wel last van hebt.
Dat heb ik al gedaan, maar de beste man kon me niet veel verder helpen.
Op dat moment ging het juist even weer beter ofzo, en kon ik niet zo goed aangeven wat qua depressie nou het probleem was. Maar misschien vraag ik wel of hij me door wil verwijzen naar een echte psycholoog.
Oud 10-12-2007, 15:59
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Op dat moment ging het juist even weer beter ofzo, en kon ik niet zo goed aangeven wat qua depressie nou het probleem was. Maar misschien vraag ik wel of hij me door wil verwijzen naar een echte psycholoog.
Is hij de enige persoon met wie je kunt praten? Zijn er niet nog andere mensen die daar zoiets doen?
Oud 10-12-2007, 16:01
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, misschien is het een idee als je niet naar een psycholoog gaat die je vertelt wat "je hebt", maar naar een die je kan "coachen" (dus dat je zelf het "probleem" en mogelijke oplossing zoekt, onder zijn/haar "begeleiding").

Edit: je kunt je huisarts evt. vragen of hij/zij er een weet.
Oud 10-12-2007, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Is hij de enige persoon met wie je kunt praten? Zijn er niet nog andere mensen die daar zoiets doen?
Mijn studiebegeleider daar hoef ik niet meer bij aan te komen, want die zegt dat ze me niet kan helpen, en dat ik eerst maar eens naar de dokter moet gaan.
Sowieso een raar mens, want een klasgenootje van me had/heeft ook psychische problemen en die kreeg een aantal vrijstellingen, en ik kreeg ze niet "omdat het bij mij heus niet zo erg is als bij L."

Nja, de decaan verwijst alleen maar door naar de schoolpsycholoog, en de schoolpsycholoog heb ik al gehad, en die wist dus niks.
Oud 10-12-2007, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Mijn studiebegeleider daar hoef ik niet meer bij aan te komen, want die zegt dat ze me niet kan helpen, en dat ik eerst maar eens naar de dokter moet gaan.
Sowieso een raar mens, want een klasgenootje van me had/heeft ook psychische problemen en die kreeg een aantal vrijstellingen, en ik kreeg ze niet "omdat het bij mij heus niet zo erg is als bij L."

Nja, de decaan verwijst alleen maar door naar de schoolpsycholoog, en de schoolpsycholoog heb ik al gehad, en die wist dus niks.
Suffe psycholoog

Ik ben zelf via de huisarts bij het GGZ terecht gekomen en daar heb ik nu een wonderlijke therapeute die precies zegt wat ik voel en denk.
Oud 10-12-2007, 16:04
Tink*
Tink* is offline
Vanaf januari wordt eerstelijnspsychologie vergoed voor ongeveer tien gesprekken, ik weet niet of je er wat aan hebt, maar soms is geldkwestie ook nog een zaak!

En verder vind ik pabo geen reststudie, of eigenlijk wel, maar niet per se. Sommige mensen willen al vanaf kleins af aan basisschooljuf worden!
Oud 10-12-2007, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Suffe psycholoog

Ik ben zelf via de huisarts bij het GGZ terecht gekomen en daar heb ik nu een wonderlijke therapeute die precies zegt wat ik voel en denk.
Ik ga het denk ik ook nog maar eens proberen via mijn huisarts of via de schoolpsycholoog, om een keer bij een goed iemand terecht te komen.
Ik ga de hoop een beetje opgeven, want op een of andere manier schijnen psychologen mij niet echt te kunnen helpen.
Oud 10-12-2007, 16:05
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

Jezus. Ik vind dat echt slecht. Als je naar iemand toegaat voor hulp, en die je dan vervolgens vertelt dat ze je niet kunnen helpen Waar slaat dat nou op? Dan ga je toch samen kijken wat je aan het probleem kunt doen? Eventueel andere mensen inschakelen. Waar ben je anders voor? omg..
Oud 10-12-2007, 16:06
Tink*
Tink* is offline
Soms ga je naar iemand toe voor hulp en vindt diegene dat je zelf maar psychologen uit moet gaan zoeken. :rol:
Oud 10-12-2007, 16:07
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ga het denk ik ook nog maar eens proberen via mijn huisarts of via de schoolpsycholoog, om een keer bij een goed iemand terecht te komen.
Ik ga de hoop een beetje opgeven, want op een of andere manier schijnen psychologen mij niet echt te kunnen helpen.

Het begin is er iig, aangezien je er zelf iets aan wil doen. Je zit dus sowieso al in de goede richting.

*positiviteit in topic strooit*
Oud 10-12-2007, 16:09
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Soms ga je naar iemand toe voor hulp en vindt diegene dat je zelf maar psychologen uit moet gaan zoeken. :rol:
Een veelgebruikt middel bij psychologen is echter wel dat de "patiënt" zelf op zoek moet naar zijn probleem en een eventuele oplossing. Dat klinkt heel vervelend, maar het is wel een redelijk effectieve methode voor veel problemen.
Oud 10-12-2007, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Een veelgebruikt middel bij psychologen is echter wel dat de "patiënt" zelf op zoek moet naar zijn probleem en een eventuele oplossing. Dat klinkt heel vervelend, maar het is wel een redelijk effectieve methode voor veel problemen.
Absoluut, maar dat doen ze dan met begeleiding, gewoon wekelijks of maandelijks een gesprek over hoe het gaat, niet 'ik kan je niet helpen, tot ziens'.
Oud 10-12-2007, 16:17
Verwijderd
He jakkiebah... Het internet lag er af....
Oud 10-12-2007, 16:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Absoluut, maar dat doen ze dan met begeleiding, gewoon wekelijks of maandelijks een gesprek over hoe het gaat, niet 'ik kan je niet helpen, tot ziens'.
Uiteraard, ik bedoelde het ook meer als commentaar.
Sommige behandelaars kunnen wel eens een opfriscursus "omgang met de patiënt" gebruiken.
Oud 10-12-2007, 16:30
Verwijderd
Gewoon leren relativeren.
Oud 10-12-2007, 16:38
Verwijderd
Jeeeezus Kazet. Nooit blij met je ava?
Oud 10-12-2007, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Actieve gebruikers op dit moment
13 (5 leden & 8 gasten)
Rubykuby, Cherry Springs
Ik tel voor 4 en CS telt voor 1
Oud 10-12-2007, 16:41
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Maar niet dat je zelf maar op zoek moet gaan naar een psycholoog.
Oud 10-12-2007, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Dat vond ik inderdaad om me dood aan te ergeren. Niet dat ik weet hoe het moet, maar toch.
Oud 10-12-2007, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Jeeeezus Kazet. Nooit blij met je ava?
Nee, waarom zou ik "blij" worden van een plaatje op een geel forum?
Oud 10-12-2007, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Maar niet dat je zelf maar op zoek moet gaan naar een psycholoog.
Dat is ook niet zo moeilijk, zo'n psycholoog noemen ze ook wel "relativeringsvermogen" of "verder kijken dan je neus lang is".
Oud 10-12-2007, 16:45
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat vond ik inderdaad om me dood aan te ergeren. Niet dat ik weet hoe het moet, maar toch.
Je psycholoog vertelt je hoe het moet, maar soms is het het beste dat je zelf het probleem zoekt, en niet de psycholoog voor jou.
Oud 10-12-2007, 16:46
Martiño
Martiño is offline
Ik ga koken.
Oud 10-12-2007, 16:46
Verwijderd
Citaat:
Nou, dat is een fijn vooruitzicht. Ik ga er juist heen omdat ik eindelijk eens wil weten wat mijn probleem precies is. En zelf oplossen, ik vrees dat dat niet gaat werken, juist door mijn probleem.

Wat een drama.
Oud 10-12-2007, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Nou, dat is een fijn vooruitzicht. Ik ga er juist heen omdat ik eindelijk eens wil weten wat mijn probleem precies is. En zelf oplossen, ik vrees dat dat niet gaat werken, juist door mijn probleem.

Wat een drama.
Ze helpen je het zelf te ontdekken, het is echt niet zo dat je alles maar alleen moet uitzoeken; wanneer je er niet uitkomt, dan geven ze je dingen aan om mee te werken.
Ik heb bv. een soort dagboek bij moeten houden waarin ik op schreef wat er door m'n hoofd ging op bepaalde momenten en hoe ik me daarbij voelde, dat gingen we bespreken en daarbij gaf ze me een paar dingen aan zodat ik in zou zien dat m'n gedachten belachelijk zijn. Zoiets had ze ook kunnen zeggen, maar de impact van het zelf ontdekken is heel belangrijk.
Oud 10-12-2007, 16:49
Tink*
Tink* is offline
Nja misschien dat een psycholoog je gedachten wat weet te structureren of je net dat inzicht geeft wat je nodig hebt zodat je zelf inziet wat je probleem is. En nja ligt er natuurlijk aan waar je last van hebt en natuurlijk moet je het uiteindelijk zelf doen, maar ze helpen je echt wel met oplossen.
Oud 10-12-2007, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Nee, waarom zou ik "blij" worden van een plaatje op een geel forum?
Geel???? wtf???? Bij mij is het wit....
Oud 10-12-2007, 16:50
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Wat een drama.
Ik weet natuurlijk niet welke methode de psycholoog op jou toepast. Voor ieder "geval" is er een andere, wellicht betere, methode.
Oud 10-12-2007, 16:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Nu ga ik echt koken!
Oud 10-12-2007, 16:52
Verwijderd
Citaat:

Nu ga ik echt koken!
Waarom?
Oud 10-12-2007, 16:54
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Waarom?
Omdat ie honger heeft.
Oud 10-12-2007, 16:55
Verwijderd
Citaat:
Dan zet je 'm op geel.
Oud 10-12-2007, 16:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Omdat ie honger heeft.
10 punten voor TopDropje.
Oud 10-12-2007, 16:58
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
10 punten voor TopDropje.

Ga ik nu door voor de koelkast?
Oud 10-12-2007, 16:58
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gast, word jij nou nooit eens moe van je eigen gelul?

Een (bijna?) volwassen kerel die zich voordoet als kleuter. Nou, lachen hoor.
Oud 10-12-2007, 16:59
Verwijderd
Citaat:

Nu ga ik echt koken!
Citaat:
Waarom?
Citaat:
Omdat ie honger heeft.
Citaat:
Dan zet je 'm op geel.
Hihi, wat heerlijk droog allemaal.
Oud 10-12-2007, 16:59
Verwijderd
Citaat:
Gast, word jij nou nooit eens moe van je eigen gelul?

Een (bijna?) volwassen kerel die zich voordoet als kleuter. Nou, lachen hoor.
Jij weet meer dan wij?
Oud 10-12-2007, 17:03
Verwijderd
Citaat:
Je psycholoog vertelt je hoe het moet, maar soms is het het beste dat je zelf het probleem zoekt, en niet de psycholoog voor jou.
Misschien is dat er juist zo vervelend aan, dat je iets moet doen. Niet van luiheid, maar je dacht net het uit handen te geven en dan krijg je dat.
Oud 10-12-2007, 17:11
PixelDansje
PixelDansje is offline
Hej
Oud 10-12-2007, 17:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Jij weet meer dan wij?
Neuh, maar zijn gedrag komt té gemaakt over. Natuurlijk stelt de gemiddelde 13-jarige domme vragen, maar niet zoals Ruby het doet.

Zijn hele account schreeuwt "alias!".

Maar ja, misschien is het wel gewoon een 13-jarige die trots is op zijn stompzinnigheid. Dat soort figuren bestaan ook.

Regels voor berichten