8. Houndstooth
Ik vond dit helemaal leuk toen ik het zag omdat er zoveel woorden in dat plaatje verstopt zaten. Het is het origineelste gedicht hier denk ik, qua uitvoering, en dat vind ik eigenlijk wel jammer: ik had meer van dit soort dingen verwacht bij deze
wedstrijd. Maar een positief punt dus voor dit gedicht. Laat ik het nu eens lezen (het is wel lang zeg, wie had er zoveel tijd&

.
Oookee ik weet het niet. Waar ik ineens een strofe leuk vind, vind ik er ook ineens één vreselijk. Ik ben op zoek naar de samenhang, meer samenhang in elk geval dan op ’t eerste gezicht blijkt, het laatste gedicht (nou ja, laatste deel van het gedicht, ofzo, het gele) kan ik niet meer zo in verband brengen met de rest. Ik heb het idee dat schrijver X daar overgaat van het Pied-de-Poule naar het lentethema of zo. Wel knap irritant dat het ritme steeds wisselt en af en toe niet loopt (in mijn beleving).
Ik weet het niet zo met dit gedicht, ik ben er toch wel positief over omdat het soms origineel is, soms grappig, soms mooi, soms stom, het is van alles door elkaar, het is gewoon raar

.
Poepoe, dat was moeilijk.
7. Vliegend geluk
Het stoort me dat ik hier geen prettig ritme in kan vinden. Ik vind het ook niet zo’n origineel gedicht: ik heb niet het idee dat zoiets nog niet bestaat. Het is een soort verhaaltje, met net te weinig woorden om te verhalen, maar net teveel woorden om het aan je fantasie over te laten. Er zitten schattige dingetjes in af en toe, maar de boodschap is er niet één die me wat doet.
6. Geboorte van een Lammetje
Hm, de titel staat me een beetje tegen. Het gedicht is wel lief, dit raakt me dan weer wel. Ik heb steeds het idee dat in de eerste strofe ‘verwarmt’ en ‘omarmt’ moet zijn, omarmd klinkt me heel raar in de oren:/. Maar het gedicht is zo schattig en wollig dat ik eigenlijk geen verdere kritiek heb. Er staat dan ook zo weinig.
5.
Oh, wat brengt dit gedicht op een fijne manier de lentesfeer. Nu weet ik weer hoe het was voor het zo koud werd in Nederland

. Ik vind dat deze de andere lentegedichten wel overtreft tot nu toe. Woordspelingen zijn leuk, de vorm is fijn, het leest heel prettig. Ik word er blij van

, het lééft.